Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  




65 berichten | Pagina 1 van 5 | Ga naar pagina: 1, 2, 3 ... 5  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Zooloretto/Burger's Zoo'
BerichtGeplaatst: wo 23 jan 2008, 10:21 
Erelid
Avatar gebruiker

Berichten: 4206
Woonplaats: Emmeloord
Zooloretto is een familiespel met als thema het bouwen van een dierentuin. Erg leuk dus als je kinderen hebt, de dieren zien er erg schattig uit en vooral het krijgen van babydiertjes spreekt meisjes erg aan. Voor nederlanse recensies van dit spel klik op Recensies Zooloretto

In het afgelopen jaar zijn er al een paar miniuitbreidingen uitgebracht die gratis te downloaden zijn op de site van de auteur Michael Schacht http://michaelschacht.net/zooUS.html.

Dit voorjaar komt Abacus (de uitgever) met een eerste grote commerciële uitbreiding. Officieel is er nog niets over bekend maar boardgamenews weet te melden dat er op de lijst van nieuwe spellen in Nürnberg een spel staat dat Aquaretto heet. Het zal dus zeer waarschijnlijk iets met dofijnen worden. Voor het volledige bericht zie
Uitbreiding Zooloretto


Laatst bijgewerkt door Dierik op wo 16 apr 2008, 07:07, in totaal 2 keer bewerkt.

Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
 Berichttitel: Re: Zooloretto
BerichtGeplaatst: wo 23 jan 2008, 21:14 
..........
Avatar gebruiker

Berichten: 6695
Woonplaats: Leusden
Dierik schreef:
Dit voorjaar komt Abacus (de uitgever) met een eerste grote commercile uitbreiding. Officieel is er nog niets over bekend maar boardgamenews weet te melden dat er op de lijst van nieuwe spellen in Nrnberg een spel staat dat Aquaretto heet. Het zal dus zeer waarschijnlijk iets met dofijnen worden. Voor het volledige bericht zie
Uitbreiding Zooloretto


Het is inderdaad een uitbreiding van Zooloretto. De aanwezigheid van dolfijnen is een persoonlijke wens van de beheerder van BGN en niet gebaseerd op concrete feiten. Ik krijg volgende week meer informatie van Michael Schacht.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter   
 
 Berichttitel: Re: Zooloretto
BerichtGeplaatst: za 26 jan 2008, 16:28 
Erelid
Avatar gebruiker

Berichten: 4206
Woonplaats: Emmeloord
Erwin schreef:
Het is inderdaad een uitbreiding van Zooloretto. De aanwezigheid van dolfijnen is een persoonlijke wens van de beheerder van BGN en niet gebaseerd op concrete feiten. Ik krijg volgende week meer informatie van Michael Schacht.


Het laatste nieuws van BGN van lijkt in elk geval op zeedieren te wijzen.
Hieronde een afbeelding van het spel.

Afbeelding
en een afbeelding van de doos (de wens van Eric lijkt uit te komen :wink: )

Afbeelding

Het volledige bericht is te vinden op Nieuwe info Aquaretto


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 26 jan 2008, 16:35 
Erelid
Avatar gebruiker

Berichten: 4206
Woonplaats: Emmeloord
Nog een meer inhoudelijk nieuws over Aquaretto:

- Geschikt voor 2-5 spelers
- Speelduur 45 minuten
- Leeftijd: vanaf 10 jaar

Meest opmerkelijk: zowel zelfstandig te spelen en als uitbreiding bij Zooloretto

Het volledige bericht is na te lezen op Inhoudelijk nieuws Aquaretto


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 31 jan 2008, 22:13 
Erelid
Avatar gebruiker

Berichten: 4206
Woonplaats: Emmeloord
Ondertussen heeft 999-games meer info over de Nederlanse versie vrijgegeven.

Het spel gaat in Nederland Burgers' Zoo heten. Voor zover mij bekend is alleen de doos anders. Zie hieronder voor een afbeelding van de in mijn ogen foeilelijke doos:

Afbeelding

Voor degenen die het spel Zooloretto gespeeld hebben, ik heb het in de afgelopen week toegevoegd aan de spellendatabase. Klik op Burgers' Zoo om een waardering in te vullen.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 01 feb 2008, 09:42 
Garnaal

Berichten: 304
Woonplaats: Rosmalen
Bij de naam Zooloretto kun je goed afleiden dat er een verband is met Coloretto.

Bij deze (onbegrijpelijke) naam van 999 is dit weer helemaal verdwenen.
Zou er sprake zijn van sponsoring om juist voor deze naam te kiezen?


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 01 feb 2008, 10:22 
Team Bordspelmania
Avatar gebruiker

Berichten: 5977
Woonplaats: Rijen
Lijkt me wel. Kunnen ze het ook in Burger's verkopen?

Anderzijds: Zooloretto had je ook in Artis, Noorder Dierenpark, Beekse Bergen, etc. kunnen verkopen.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 01 feb 2008, 11:51 
Sojaboon

Berichten: 20
Vogeltje schreef:
Bij de naam Zooloretto kun je goed afleiden dat er een verband is met Coloretto.

Bij deze (onbegrijpelijke) naam van 999 is dit weer helemaal verdwenen.
Zou er sprake zijn van sponsoring om juist voor deze naam te kiezen?


De naamsbekendheid van Burger's Zoo lijkt me bij de gemiddelde koper die de doos bij V&D of Intertoys bekijkt groter dan die van een obscuur kaartspelletje als Coloretto.

En ik denk dat er inderdaad sprake is van sponsoring. Op zijn minst zal Burger's Zoo toestemming heben moeten geven voor het gebruik van de naam van hun dierentuin.


Omhoog
Offline Profiel     
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 01 feb 2008, 12:59 
1. Legendary: A Marvel Deck Building Game (2012)
Avatar gebruiker

Berichten: 2050
Als ze slim waren geweest, hadden ze in de Duitse versie Knut toegevoegd en dat op de doos vermeld; succes gegarandeerd! :-)


Omhoog
Offline Profiel     
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 01 feb 2008, 13:27 
www.rollthedice.nl
Avatar gebruiker

Berichten: 1792
Woonplaats: Geldrop
Bartjes! schreef:
Als ze slim waren geweest, hadden ze in de Duitse versie Knut toegevoegd en dat op de doos vermeld; succes gegarandeerd! :-)


Op Spiel was een gratis uitbreidinkje van 1 tegel te krijg, met, jawel een ijsbeer!

_________________
Groeten Pieter
www.rollthedice.nl


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter  Facebook  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 02 feb 2008, 17:13 
la Vida
Avatar gebruiker

Berichten: 498
Woonplaats: Zeeuws Vlaanderen
De uitgave van Abacus was toch al met Nederlandse spelregels?
Speelbord en kaartjes bij Zooloretto zijn verder zonder tekst.

Wat is de meerwaarde van de 999 uitgave?


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 03 feb 2008, 00:28 
Jakkiebak!

Berichten: 53
Woonplaats: Mol
Slim bekeken van 999... waarschijnlijk enkele dierentuinen aangeschreven met de mededeling dat ze "een fantastisch spel op maat voor hen hebben", en de meest biedende zullen ze gebruikt hebben! LOL
(veronderstel ik h ;))

_________________
Imagine being in an atmosphere where all your god-given senses are ineffective... you may find yourself.


Omhoog
Offline Profiel     
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 03 feb 2008, 02:03 
Joker

Berichten: 8
syroit schreef:
Bartjes! schreef:
Als ze slim waren geweest, hadden ze in de Duitse versie Knut toegevoegd en dat op de doos vermeld; succes gegarandeerd! :-)


Op Spiel was een gratis uitbreidinkje van 1 tegel te krijg, met, jawel een ijsbeer!


Toevallig hebben wij twee van die tegeltjes, dus we hebben naast Knut ook Flocke, het andere Duitse ijsbeertje... :wink:


Omhoog
Offline Profiel     
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 03 feb 2008, 13:59 
https://www.instagra
Avatar gebruiker

Berichten: 1015
Woonplaats: Eemdijk
ReneWiersma schreef:
Vogeltje schreef:
Bij de naam Zooloretto kun je goed afleiden dat er een verband is met Coloretto.

Bij deze (onbegrijpelijke) naam van 999 is dit weer helemaal verdwenen.
Zou er sprake zijn van sponsoring om juist voor deze naam te kiezen?


De naamsbekendheid van Burgers' Zoo lijkt me bij de gemiddelde koper die de doos bij V&D of Intertoys bekijkt groter dan die van een obscuur kaartspelletje als Coloretto.

En ik denk dat er inderdaad sprake is van sponsoring. Op zijn minst zal Burger's Zoo toestemming hebben moeten geven voor het gebruik van de naam van hun dierentuin.


Burgers' Zoo bestaat dit jaar 95 jaar in Arnhem en ik denk dat deze naam stukken beter in de markt ligt dan Zooloretto. Daarnaast voltooid Burgers' Zoo in het voorjaar ook een nieuw project met vernieuwingen in het park, dus naamsbekendheid en PR lijkt me niet onaardig. Persoonlijk lijkt met mij vanuit marketing oogpunt slim gedaan. Ook de voorkant is als familie spel goed commercieel gekozen. Elke kind heeft nu zijn lievelingsdier op de voorkant. Toen ik 8 acht was speelde ik liever met speelgoed tijgers dan met panda beertjes ;) De voorkant laat beter zien wat je in de doos kan verwachten en ik vind hem een stuk frisser dan de groene. Daarnaast denk ik dat het meer om naamsbekendheid gaat dan de verkopen van dit spel in de dierentuin. Een dagje dierentuin met twee kinderen kost al snel tegen de 100 euro dus meestal houden wij het dan bij een kleiner cadeau.

Ik ben benieuwd hoe dit spel gaat lopen in Nederland, persoonlijk dicht ik wel goede kansen toe.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter  Facebook  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 05 feb 2008, 15:38 
Erelid
Avatar gebruiker

Berichten: 4206
Woonplaats: Emmeloord
Abacus heeft weer een kleine uitbreiding voor Zooloretto uitgebracht die je ontvangt wanneer je hun nieuwe Catalogus besteld.

De uitbreiding bestaat uit vijf kaarten en ziet er als volgt uit:

Afbeelding

Deze kaarten functioneren als een soort opdrachtkaarten, waarvan iedere speler er aan het begin van het spel n krijgt. Uiteraard is deze niet zichtbaar voor de anderen. Aan het eind van het spel krijg je bonuspunten als je bepaalde opdrachten hebt gehaald.

Voor het volledige bericht zie Nieuwe uitbreiding Zooloretto


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
65 berichten | Pagina 1 van 5 | Ga naar pagina: 1, 2, 3 ... 5  Volgende


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Bordspellen  
 Feed - Onderwerp - Zooloretto/Burger's Zoo'  

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 12 gasten


Tags

Burgers' Zoo, Zooloretto



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®