Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  




28 berichten | Pagina 2 van 2 | Ga naar pagina: Vorige  1, 2
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: vr 22 maart 2013, 09:47 
Avatar gebruiker

Berichten: 80
Als ik lees "simpel" en "2-persoons" denk ik als eerste aan Carcassonne. Echt in 5 minuten uit te leggen en ik blijf hem leuk vinden. Puerto Rico het kaartspel vind ik ook een topper. Wat ik daar een goed mechanisme in vind is dat dezelfde kaart op meerdere manieren gebruikt/ ingezet kan worden: als geld, goed of gebouw. Echt goed gevonden! :clap:

Maar ja, dat zijn dus geen veldslagen spellen. Die speel ik zelf ook niet (veel). Daarom denk ik dan toch als eerste aan het ouderwetse Risk :lol: Ik heb wel veel goede verhalen over Memoir '44 gehoord, maar geen ervaring mee.

Stenen tijdperk en Het Dorp zijn meer worker-placement-spellen, waarbij ik als basis dan toch Kolonisten zie en dat het daar een variant op is in essentie. Nou vind ik de Kolonisten leuk om te spelen en daarom staan deze twee ook nog op mijn lijstje om eens een keer te spelen. De recensies zijn goed.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: vr 22 maart 2013, 13:33 
Spelhamels Beerse

Berichten: 3042
Woonplaats: Dessel
Carrie schreef:

Stenen tijdperk en Het Dorp zijn meer worker-placement-spellen, waarbij ik als basis dan toch Kolonisten zie en dat het daar een variant op is in essentie. Nou vind ik de Kolonisten leuk om te spelen en daarom staan deze twee ook nog op mijn lijstje om eens een keer te spelen. De recensies zijn goed.

Ik zou Het stenen tijdperk en Het dorp toch niet echt vergelijken met de kolonisten, zijn in weze toch verschillende speelwijzes. De kolonisten kan mij persoonlijk absoluut niet boeien en is een simpel legspel met de nodige dosis (dobbel)geluk, enkel met de uitbreiding steden & ridders is het doenbaar, terwijl het stenen tijdperk en het dorp gewoon worker-placement spelletjes zijn van het iets makkelijkere familiale niveau maar niettegenstaande zeer vlot en leuk zijn om te spelen en ook nog eens zeer mooi gepresenteerd, een aangenaam en overzichtelijk bord, duidelijke spelregels en spannend tot het laatste, nog iets wat bij de kolonisten meestal niet het geval is

_________________
Elke 1ste zaterdag en 3de vrijdag van de maand: spelavond in Woonzorgcentrum Heiberg in Beerse! Gratis toegang voor iedereen!


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
BerichtGeplaatst: vr 22 maart 2013, 14:40 
PIONier

Berichten: 4
Heb daarom de kaartversie besteld. Die is wat korter.

Had inderdaad gelezen dat PR bordspel met z'n 2en niet korter dan 2 uur duurt... Dan lig je weer zo laat in je bed...


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: vr 22 maart 2013, 14:52 
Rooster Booster
Avatar gebruiker

Berichten: 93
Woonplaats: Maldegem
bring-it-on schreef:
Heb daarom de kaartversie besteld. Die is wat korter.

Had inderdaad gelezen dat PR bordspel met z'n 2en niet korter dan 2 uur duurt... Dan lig je weer zo laat in je bed...


Ik weet niet waar je dat gelezen hebt, maar wij doen er met 3 spelers over het algemeen iets meer dan een uur over. 2 uur, misschien de eerste keer met inbegrip van spelregels. Maar over het algemeen is Puerto Rico toch één van de vlotst spelende expertspellen naar mijn gevoel.


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: za 23 maart 2013, 13:39 
Regenmaker
Avatar gebruiker

Berichten: 275
Woonplaats: Aartselaar
Moet ik bijtreden! Eens je de gameplay onder de knie hebt, ga je bij wijze van spreken meer tijd nodig hebben om alles uit te stallen dan dat je het spel speelt. :lol:


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: za 23 maart 2013, 17:17 
Regenmaker

Berichten: 293
+1 voor Battle Line (schotten totten)
+1 voor Roma

verder: Babel, Targi, Jambo, Battle for hill 218,

spellen die goed met 2 personen te spelen zijn, maar ook met meer gespeeld kunnen worden:
Goa, Brug naar de hemel, Race for the galaxy, Samurai,Machiavelli


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: zo 24 maart 2013, 02:24 
Veenboer
Avatar gebruiker

Berichten: 183
Woonplaats: Izegem (W.Vl-B)
misschien ook de moeite van het nakijken waard:

a few acres of snow (maar is maar voor twee) en misschien wat langere uitleg ( t is een behoorlijk spelregelboekje) maar wel weer een 'battle' spel.

ik heb het nog niet gespeeld(moet nog uitkomen), maar de video uitleg van 999 gaf me wel het 'onginnende' gevoel van het settlers spel (ja ook fan ;-) vooral van de II - 20J. versie ;-))
het nieuwe 'de poorters van nieuwstad' (wel geen battle game)

verder dacht ik ook heel even aan era of inventions en heel wat van bovengenoemde spellen.

veel plezier met het ontdekken (is toch ook al boel fun op zich)

_________________
Boardgaming keeps one sane in the insanity of reality.

Thuis spelers vinden https://www.facebook.com/groups/letsplayboardgames/


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
BerichtGeplaatst: zo 24 maart 2013, 09:21 
Grote Dienaar
Avatar gebruiker

Berichten: 126
Woonplaats: hooglanderveen
als ik u was zou ik zeker even kijken naar smallworld!


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: di 02 apr 2013, 16:19 
Sojaboon
Avatar gebruiker

Berichten: 29
Woonplaats: Deventer
Voor uitsluitend 2 spelers geef ik Roma een +1
Voor twee of meer is Love Letter wat je zoekt; 2 spelers (of meer), Eenvoudig en toegankelijk, niet langer dan 30 min, Misschien meer tactisch dan strategisch, veel conflict en toch gezellig. Hopenlijk schiet 999-games een beetje op met de uitgave nu Love Letter nog 'Hot' is.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter  Facebook  
 
BerichtGeplaatst: di 02 apr 2013, 21:12 
Spelhamels Beerse

Berichten: 3042
Woonplaats: Dessel
peterhelm schreef:
Voor uitsluitend 2 spelers geef ik Roma een +1
Voor twee of meer is Love Letter wat je zoekt; 2 spelers (of meer), Eenvoudig en toegankelijk, niet langer dan 30 min, Misschien meer tactisch dan strategisch, veel conflict en toch gezellig. Hopenlijk schiet 999-games een beetje op met de uitgave nu Love Letter nog 'Hot' is.

Ik zou love letter nu niet echt omschrijven als een tactisch strategisch spel, eerder als een leuk plezant spelleke met de nodige dosis geluk :wink:
Maar voor mij wel een topspel !! :thumbup:

_________________
Elke 1ste zaterdag en 3de vrijdag van de maand: spelavond in Woonzorgcentrum Heiberg in Beerse! Gratis toegang voor iedereen!


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
BerichtGeplaatst: di 02 apr 2013, 22:16 
Sojaboon
Avatar gebruiker

Berichten: 29
Woonplaats: Deventer
Maar wel eenvoudig en simpel toch? Daar was de OP naar op zoek. Ik ben met je eens dat het geen zwaar strategisch spel is, dat beweer ik ook niet. Ik probeerde enkel aan te geven dat er meer tactiek dan strategie in Love Letter zit. :thumbup: En ja, geluk is ook aanwezig.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter  Facebook  
 
BerichtGeplaatst: wo 10 apr 2013, 04:01 
Veenboer

Berichten: 176
je moet zeker eens carcassonne de burcht proberen.

Als abstracte spellen je ding is probeer genius


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: wo 10 apr 2013, 10:02 
Team Bordspelmania

Berichten: 111
Woonplaats: Mortsel
Android Netrunner (gisteren 2x gespeeld) is een vrij kort, strategisch kaartspel voor 2
(Fantasy Flight Games, dus Engelse tekst).

De ene valt aan, de andere verdedigt: dus in die zin is het misschien te beschouwen als een veldslag zonder veld ;-)


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
28 berichten | Pagina 2 van 2 | Ga naar pagina: Vorige  1, 2


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Duo  
 Feed - Onderwerp - Spel voor 2 of meer personen, simpel en niet te lang.  

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Tags

2 spelers



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®