Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  
Zomerspel 2024





13 berichten | Pagina 1 van 1 |
Auteur Bericht
 Berichttitel: Genoa
BerichtGeplaatst: ma 05 apr 2010, 15:27 
4. Ghost Stories (2008)
Avatar gebruiker

Berichten: 2050
Een paar korte vragen over Genoa:
1. In de fase 'gebouwen verwerven': geldt dan de Markt ook als een straatveld, maw mag je een gebouw grenzend aan de markt verwerven?
2. Als er 1 schijf ligt tussen twee gebouwen in, mag je dan in de fase 'gebouwen verwerven' toch beide gebouwen in eigendom nemen? Of moeten er dan 2 schijven tussen liggen?
3. Begrijp ik het goed dat wanneer een speler een bod uit brengt van bijvoorbeeld 20 dukaten en de handelaar besluit een actie zelf te doen, hij deze actie dan gratis mag doen? Met andere woorden: hij hoeft niet 20 dukaten te betalen.
4. En voor de zekerheid: moet je voor een kleine opdracht nu wel of niet per se van de actie van het gebouw waar de kleine opdracht vervuld wordt gebruik maken?

Bedankt alvast!


Omhoog
Offline Profiel     
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 10 apr 2010, 22:03 
1. Legendary: A Marvel Deck Building Game (2012)
Avatar gebruiker

Berichten: 2050
Geen fanatieke spelers van dit erg leuke spel hier?


Omhoog
Offline Profiel     
 
 Berichttitel: Re: Genoa
BerichtGeplaatst: zo 11 apr 2010, 11:39 
Team Bordspelmania
Avatar gebruiker

Berichten: 5977
Woonplaats: Rijen
1. In de fase 'gebouwen verwerven': geldt dan de Markt ook als een straatveld, maw mag je een gebouw grenzend aan de markt verwerven?

Nee.

2. Als er 1 schijf ligt tussen twee gebouwen in, mag je dan in de fase 'gebouwen verwerven' toch beide gebouwen in eigendom nemen? Of moeten er dan 2 schijven tussen liggen?

Nee, ja.

3. Begrijp ik het goed dat wanneer een speler een bod uit brengt van bijvoorbeeld 20 dukaten en de handelaar besluit een actie zelf te doen, hij deze actie dan gratis mag doen? Met andere woorden: hij hoeft niet 20 dukaten te betalen.

Ja.

4. En voor de zekerheid: moet je voor een kleine opdracht nu wel of niet per se van de actie van het gebouw waar de kleine opdracht vervuld wordt gebruik maken?

Ja.


Denk ik... zo uit mijn hoofd. Het is lang gelden dat ik Genoa heb gespeeld..


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 11 apr 2010, 23:20 
1. Legendary: A Marvel Deck Building Game (2012)
Avatar gebruiker

Berichten: 2050
Thanks, BasL! Much appreciated!


Omhoog
Offline Profiel     
 
 Berichttitel: Re: Genoa
BerichtGeplaatst: vr 20 mei 2011, 22:02 
Gouverneur
Avatar gebruiker

Berichten: 2357
Woonplaats: Someren
Hij stond al even in de kast en vandaag vond mijn vriendin het tijd deze maar eens uit de kast te pakken.

Helaas waren we met zijn tweeën en zo ver ik gehoord heb is dit spel geen echte aanrader voor 2 spelers. Hoe denken jullie daar over?

We hadden wel enkele vragen, die dus allemaal van toepassing zijn op de tweespeler regels.

1. De contracten, is het daarbij de bedoeling om kaarten te krijgen van gebouwen die aan elkaar zitten om de bedragen op de kaart te krijgen?

2. Krijgt iedere speler maar 1 actie per beurt? Of is dit enkel voor de handelaar en mogen de andere spelers zo veel acties doen als ze willen, zolang er maar aan de regel "max 1 actie per gebouw" wordt gehouden? Bij 2 spelers staat dat de handelaar 2 acties mag doen indien de andere speler minimaal 1 actie mag doen.

3. Bij 2 spelers staat ook dat je iedere keer ook minimaal 1 goed moet betalen om te bieden. Geldt dit voor alle biedacties? Wat als je, net als in het begin, geen goederen hebt, is geld dan ook voldoende om te bieden?


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter  Facebook  
 
 Berichttitel: Re: Genoa
BerichtGeplaatst: zo 22 mei 2011, 20:00 
Standaard moderator
Avatar gebruiker

Berichten: 84
Woonplaats: Antwerpen
Om punten te krijgen voor de contracten moeten het inderdaad steeds aansluitende gebouwen zijn. heb je bv. twee keer drie gebouwen naast elkaar krijg je twee maal de punten voor drie aaneensluitende en dus niet voor zes gebouwen.

Met twee personen heb ik het nog nooit gespeeld dus op die vragen kan ik niet echt antwoorden. Het liefst speel ik dit met vijf spelers omdat het tegen elkaar opbieden net zo leuk is.

Voor bartjes: dacht wel dat je bij het vervullen van een kleine opdracht niet persé zelf de actie van het gebouw moet uitvoeren. als iemand anders het doet mag je ook meteen die opdracht laten zien en het geld incasseren.

fantastisch spel :)

_________________
Spellen hier, spellen daar, spellen everywaar!


Omhoog
Offline Profiel    Facebook  
 
 Berichttitel: Re: Genoa
BerichtGeplaatst: zo 07 apr 2013, 22:11 
Grote Dienaar

Berichten: 116
Woonplaats: Dordrecht
Wij hebben ons heerlijk vermaakt met dit spel die ik net op zuiderspel heb gekocht. Eindelijk een keer weer iets anders dan anders. Ik vroeg me af je de grote en de kleine opdrachten mag uitvoeren als een ander de aktie uitvoert van het betreffende gebouw. Iemand?


Omhoog
Offline Profiel     
 
 Berichttitel: Re: Genoa
BerichtGeplaatst: za 20 apr 2013, 07:47 
Grote Dienaar

Berichten: 116
Woonplaats: Dordrecht
Zou iemand mij kunnen helpen met deze vraag?


Omhoog
Offline Profiel     
 
 Berichttitel: Re: Genoa
BerichtGeplaatst: za 20 apr 2013, 12:38 
Andorsadeur
Avatar gebruiker

Berichten: 2621
Woonplaats: Sprang-Capelle, N-Br (NL)
Je mag alleen opdrachten cq akties uitvoeren als je zelf aan de beurt bent, dus eventueel na onderhandelingen op het betreffende gebouw terecht bent gekomen, tenzij je 1 of meer extra actie-tegels speelt tijdens de beurt van een medespeler.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Re: Genoa
BerichtGeplaatst: do 02 mei 2013, 19:31 
Grote Dienaar

Berichten: 116
Woonplaats: Dordrecht
pleunie.william schreef:
Je mag alleen opdrachten cq akties uitvoeren als je zelf aan de beurt bent, dus eventueel na onderhandelingen op het betreffende gebouw terecht bent gekomen, tenzij je 1 of meer extra actie-tegels speelt tijdens de beurt van een medespeler.


1. Maar als je die tegel speelt dan zul je toch alsnog op dat gebouw moeten staan toch om de aktie uit te kunnen voeren voor de grote (of kleine) opdracht?

2. En als je een opdracht uitvoert mbv een actie. Mag je dan en de goederen nemen van de aktie en de opdracht uitvoeren?


Omhoog
Offline Profiel     
 
 Berichttitel: Re: Genoa
BerichtGeplaatst: vr 17 mei 2013, 09:04 
Grote Dienaar

Berichten: 116
Woonplaats: Dordrecht
Iemand?


Omhoog
Offline Profiel     
 
 Berichttitel: Re: Genoa
BerichtGeplaatst: vr 17 mei 2013, 09:29 
www.zomerspel.be
Avatar gebruiker

Berichten: 2725
Woonplaats: Oosterzele (B)
Timonneke schreef:
pleunie.william schreef:
Je mag alleen opdrachten cq akties uitvoeren als je zelf aan de beurt bent, dus eventueel na onderhandelingen op het betreffende gebouw terecht bent gekomen, tenzij je 1 of meer extra actie-tegels speelt tijdens de beurt van een medespeler.


1. Maar als je die tegel speelt dan zul je toch alsnog op dat gebouw moeten staan toch om de aktie uit te kunnen voeren voor de grote (of kleine) opdracht?

2. En als je een opdracht uitvoert mbv een actie. Mag je dan en de goederen nemen van de aktie en de opdracht uitvoeren?


1 Ja, om een opdracht te kunnen uitvoeren moet je op dat specifiek gebouw staan. Bij een grote opdracht zal dit altijd één van de 4 villa's zijn. Bij een kleine opdracht 1 van de andere gebouwen.

2 Bij een kleine opdracht mag je je kaart spelen (kleine opdracht) EN het gebouw activeren (bijvoorbeeld 2 handelsfiches nemen).
Bij een grote opdracht mag je je kaart spelen (grote opdracht) OF een contract nemen op de villa.

_________________
https://www.facebook.com/ditteriosracedoorspellenland


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Re: Genoa
BerichtGeplaatst: vr 17 mei 2013, 09:34 
www.zomerspel.be
Avatar gebruiker

Berichten: 2725
Woonplaats: Oosterzele (B)
BaSL schreef:
1. In de fase 'gebouwen verwerven': geldt dan de Markt ook als een straatveld, maw mag je een gebouw grenzend aan de markt verwerven?

Nee.


Dit klopt niet 100%. De markt is inderdaad geen straatveld, maar je mag WEL een gebouw verwerven die naast de markt ligt. Bijvoorbeeld als er een schijf op straat naast het postkantoor ligt, dan mag je op het postkantoor een eigendomssteen zetten (als je eigendomsstenen hebt).

_________________
https://www.facebook.com/ditteriosracedoorspellenland


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
13 berichten | Pagina 1 van 1 |


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Bordspellen  
 Feed - Onderwerp - Genoa  

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 15 gasten


Tags

Genoa



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®