Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  




3 berichten | Pagina 1 van 1 |
Auteur Bericht
 Berichttitel: Regelvraag Terra Mystica
BerichtGeplaatst: ma 27 mei 2013, 22:20 
la Vida
Avatar gebruiker

Berichten: 498
Woonplaats: Zeeuws Vlaanderen
Na het spel Terra Mystica verschillende malen te hebben gespeeld, zitten we met enkele regelvragen die verschillend geïnterpreteerd werden:

1) Is het correct om een verkregen priester direct in te zetten en terug te laten gaan naar de voorraad voor 1 stap op het betreffende elementenspoor? Ook als de 4 velden onderaan al bezet zijn?

2) Mag je ook kracht "opofferen" uit schaal 2 naar schaal 3 (en terug in de doos), zelfs als schaal 1 nog niet leeg is?

3) Voor de burcht bij de Alchemisten en de speciale vaardigheid bij de Halflingen: is het verkrijgen van elke spade genoeg voor het krijgen van kracht en punten of alleen bij gebruik van die (verkregen) spade?


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: ma 27 mei 2013, 23:21 
Koning Paul!
Avatar gebruiker

Berichten: 2171
Woonplaats: Rotterdam
Viva schreef:
Na het spel Terra Mystica verschillende malen te hebben gespeeld, zitten we met enkele regelvragen die verschillend geïnterpreteerd werden:

1) Is het correct om een verkregen priester direct in te zetten en terug te laten gaan naar de voorraad voor 1 stap op het betreffende elementenspoor? Ook als de 4 velden onderaan al bezet zijn?

2) Mag je ook kracht "opofferen" uit schaal 2 naar schaal 3 (en terug in de doos), zelfs als schaal 1 nog niet leeg is?

3) Voor de burcht bij de Alchemisten en de speciale vaardigheid bij de Halflingen: is het verkrijgen van elke spade genoeg voor het krijgen van kracht en punten of alleen bij gebruik van die (verkregen) spade?


Hoi,

Het antwoord op vraag 1 is, volgens mij, en verbeter me als ik het fout heb:
Dat de priesters die ingezet zijn om 1 stap op het elementspoor te zetten terugkeren naar de voorraad van de eigenaar aan het einde van de ronde, dus nadat iedereen gepast heeft. En ja je mag ze gewoon inzetten als er al 4 priesters staan op het betreffende spoor. juist daarom wil je ze inzetten :D.

Vraag 2 : Ja.

Vraag 3: Weet ik zo snel niet zeker... maar volgens mij moet je de spades op het moment van bouwen van je burcht gebruiken en kan je ze niet opsparen voor later. Maar waarom zou je ze niet gebruiken? Dus ik zou zeggen het meest logische is dat zodra je die 3 spades gebruikt je ook 3 punten verkrijgt.

Ik hoop dat iemand anders hier nog meer duidelijkheid op kan werpen en dat je sowieso al wat hebt aan mijn antwoorden.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
BerichtGeplaatst: di 28 mei 2013, 09:09 
10. Reef Encounter (0)
Avatar gebruiker

Berichten: 86
Woonplaats: Capelle aan den IJssel
Viva schreef:
Na het spel Terra Mystica verschillende malen te hebben gespeeld, zitten we met enkele regelvragen die verschillend geïnterpreteerd werden:

1) Is het correct om een verkregen priester direct in te zetten en terug te laten gaan naar de voorraad voor 1 stap op het betreffende elementenspoor? Ook als de 4 velden onderaan al bezet zijn?


Als actie (dus niet op het moment dat je de priester krijgt) kun je een eerder verkregen priester inzetten op het elementenspoor. Als je hem op een genummerd veld zet ga je twee of drie plaatsen vooruit. Als alternatief kun je hem terug in de voorraad plaatsen, zelfs als nog niet alle genummerde plaatsen bezet zijn, en één stap vooruit gaan.

Citaat:
2) Mag je ook kracht "opofferen" uit schaal 2 naar schaal 3 (en terug in de doos), zelfs als schaal 1 nog niet leeg is?


Ja.

Citaat:
3) Voor de burcht bij de Alchemisten en de speciale vaardigheid bij de Halflingen: is het verkrijgen van elke spade genoeg voor het krijgen van kracht en punten of alleen bij gebruik van die (verkregen) spade?


Je moet de spaden gebruiken om de punten/kracht te krijgen.

_________________
Nunc est ludendum


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
3 berichten | Pagina 1 van 1 |


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Bordspellen  
 Feed - Onderwerp - Regelvraag Terra Mystica  

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten


Tags

Terra Mystica, White Goblin Games



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®