Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  




52 berichten | Pagina 1 van 4 | Ga naar pagina: 1, 2, 3, 4  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo 20 maart 2013, 13:17 
Rooster Booster

Berichten: 93
Woonplaats: Den haag
Zoals jullie van ons gewend zijn is er ook dit jaar weer een NK dominion tijdens Spellen aan Zee. De datum is dit jaar 8 September en de lokatie is De Haagsche Hogenschool. Het beloofd een geweldige beurs te worden op een top lokatie. We zijn druk met alle voorbereidingen en verwachten dat de website binnenkort ook de lucht weer in zal gaan.

De opzet van het NK dominion is dit jaar anders, we doen in totaal 8 voorrondes door het hele land bij verschillende spellen speciaalzaken. Op deze manier hebben meer mensen de kans om een gooi te doen naar het kampioenschap.

De planning is nog in de maak , maar voorlopig hebben we toezegging van de volgende winkels voor een voorronde.

Den haag, de koperen pion
Enschede , de dondersteen
Utrecht, subcultures
Amsterdam, de gamekeeper
Zwolle, games 'n stuff
Hoorn, spellenhoorn
Groningen, purperen draak ( onder voorbehoud)
Eindhoven ,gameforce

Mocht je dus zeker willen zijn van een plek bij een voorronde neem dan contact met je regionale winkel en schrijf je alvast in. Kan nooit kwaad. Wij gaan zo snel mogelijk alles op een rijtje zetten en plannen. De finale zal bestaan uit 32 spelers, 16 tafels van 2. Elke voorronde levert dus 4 spelers per regio.

De organisatie van spellen aan zee.


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: do 23 mei 2013, 22:13 
Rooster Booster

Berichten: 93
Woonplaats: Den haag
Voor alle dominion liefhebbers...


Mocht je met 1 van de voorrondes mee willen doen, neem dan contact op met de desbetreffende winkel voor het wedstrijdreglement etc.


Plaatsing voor het NK/BK Dominion via de volgende voorrondes:
- 1 juni Spellenspeciaal zaak De Spellenhoorn in Hoorn, Noord Holland
- 16 juni Spellenspeciaal zaak SubCultures in Utrecht, Utrecht
- 22 juni Spellenspeciaal zaak Games 'n Stuff in Zwolle, Overijssel
- 30 juni Spellenspeciaal zaak De Dondersteen in Hengelo, Overijssel
- 7 juli Bridgeclub de Looijer Lijnbaansgracht 185-187 in Amsterdam , Noord Holland
Voor inschrijving alleen per email. winkel@gamekeeper.nl
- 18 augustus Buurtcentrum Ons Tolhuis (*), Leidschendam, Zuid Holland
* mail naar info@spellenaanzee.nl


Voor informatie over de Vlaamse voorrondes mail naar Luckybirds
wouter.schuurbiers@luckybirds.be

Voor meer info www.spellenaanzee.nl of info@spellenaanzee.nl


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: vr 24 mei 2013, 14:50 
Joker

Berichten: 5
Woonplaats: Antwerpen
spellenaanzee schreef:
Voor alle dominion liefhebbers...


Mocht je met 1 van de voorrondes mee willen doen, neem dan contact op met de desbetreffende winkel voor het wedstrijdreglement etc.


Plaatsing voor het NK/BK Dominion via de volgende voorrondes:
- 1 juni Spellenspeciaal zaak De Spellenhoorn in Hoorn, Noord Holland
- 16 juni Spellenspeciaal zaak SubCultures in Utrecht, Utrecht
- 22 juni Spellenspeciaal zaak Games 'n Stuff in Zwolle, Overijssel
- 30 juni Spellenspeciaal zaak De Dondersteen in Hengelo, Overijssel
- 7 juli Bridgeclub de Looijer Lijnbaansgracht 185-187 in Amsterdam , Noord Holland
Voor inschrijving alleen per email. winkel@gamekeeper.nl
- 18 augustus Buurtcentrum Ons Tolhuis (*), Leidschendam, Zuid Holland
* mail naar info@spellenaanzee.nl


Voor informatie over de Vlaamse voorrondes mail naar Luckybirds
wouter.schuurbiers@luckybirds.be

Voor meer info http://www.spellenaanzee.nl of info@spellenaanzee.nl


De Belgische voorronde staat gepland op 13 juli.

Wij spelen in onze speelzaal in Fabriekstraat 38, 2547 Lint.

Meer informatie verschijnt binnenkort op onze website www.luckybirds.be en op www.facebook.com/luckybirds.be


Omhoog
Offline Profiel   Twitter   
 
BerichtGeplaatst: vr 07 jun 2013, 10:01 
Rooster Booster

Berichten: 93
Woonplaats: Den haag
De eerste twee deelnemers voor het NK zijn bekend met dank aan De Spellenhoorn in Hoorn.
Er waren niet veel deelnemers maar Jasper gaf aan dat het een gezellige dag was.

De volgende voorronde is op 16 juni bij Subultures in Utrecht. succes allemaal en veel plezier!

Spellen aan Zee.


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: vr 07 jun 2013, 12:37 
Nederlands Kampioen Dominion 2012
Avatar gebruiker

Berichten: 581
Woonplaats: Schelluinen
Met deze opzet vrees ik dat ik dit jaar helaas verstek moet laten gaan.
8 september kan ik nog wel vrijhouden, maar een voorronde spelen zit er helaas niet in.

Dus bij deze feliciteer ik mijn opvolger alvast. :D


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: vr 07 jun 2013, 13:28 
Rooster Booster

Berichten: 93
Woonplaats: Den haag
Hmmm,

We moeten een kijken, want er zijn nog niet veel voorrondes gepland. Op dit moment zijn het er pas een stuk of vijf. Dat zou een wedstrijd opleveren met 10 spelers. Erg weinig naar mijn mening. Ik zal eens kijken of we niet toch de twee eerste spelers van vorig jaar automatisch kunnen plaatsen. Hou 8 september nog maar even vrij....


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: vr 07 jun 2013, 16:13 
Grote Dienaar

Berichten: 118
Woonplaats: Leuven
Een titelverdediger verdient alleszins zijn plaats, vind ik persoonlijk.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: vr 07 jun 2013, 16:51 
Joker

Berichten: 5
Ik vind ook dat Dave best 'vanzelf' geplaatst kan zijn.
Beetje jammer dat hij de voorrondes niet aandurft maar a la ;)

Waar ik me minder in kan vinden is "Dat zou een wedstrijd opleveren met 10 spelers. Erg weinig naar mijn mening."

Het is helemaal geen wedstrijd van 10 spelers, maar een finale van 10 spelers. En dat is best veel zelfs. Ik weet niet hoeveel spelletjes jullie van plan zijn te spelen tijdens die finale, maar gegeven dat het 1 dag is zal dat met 5-7 toch wel ophouden. Dominion is een spel van kansen, en de kans dat iemand 1 potje wint van een betere speler is behoorlijk groot. De kans dat de beste speler geen enkel potje verliest is zelfs ronduit klein.

Ik weet niet hoe jullie het schema van de finale in gedachten hadden, maar ik hoop dat er een constructie bedacht wordt waarbij het uiteindelijk aankomt op meer dan 1 spelletje. Of dat als het aankomt op weinig spelletjes, er goed nagedacht wordt over de (manier van genereren van de) set. Mochten jullie daar ideeen over willen horen; ik ben altijd bereid mee te denken.


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: vr 07 jun 2013, 17:06 
Rooster Booster

Berichten: 93
Woonplaats: Den haag
De wedstrijd opzet is hetzelfde als elk jaar.

Daar gaan we geen hele grote veranderingen in aanbrengen. De opzet zoals we hem nu hebben vult al bijna de hele dag.

Spellen aan zee.


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: za 08 jun 2013, 13:08 
Joker

Berichten: 5
Er zijn nu 6-8 voorrondes en een finale, vorig jaar was het een dag. Dat klinkt behoorlijk anders, en wat mij betreft als een grote verbetering. Verder zijn er tijdens die finale zo'n 12-16 mensen geplaatst, vorig jaar waren er rond de 50 als ik het me goed herinner. Ook dat is echt anders.
Wat mij betreft overigens een heel goed idee; ookal zullen er in Den Haag minder mensen meedoen, in totaal zijn het er vast veel meer nu.

Ik snap heel goed dat jullie de finaledag niet willen verlengen, daar vraag ik ook helemaal niet om.
Maar ook nadat je een aantal rondes hebt gekozen dat je bereid bent te spelen, is er nog een hoop variatie mogelijk in de tournooiopzet. Met elk zijn eigen voor- en nadelen.

Ik denk dat het beste bij zo'n dag zou vinden passen om 1-1 te spelen volgens "zwitsers".
Dat heeft als voordelen dat iedereen kan blijven spelen, en dat je er niet direct uit ligt als je een keertje flink pech hebt, wanneer dat ook is.

Verder zou je kunnen overwegen om niet volledig willekeurige sets te spelen, omdat je uiteindelijk toch niet heel veel rondjes gaat doen. Het is jammer als er een kingdom tussen zit waarop iedereen precies hetzelfde probeert te doen. Als jullie daar voor open staan, kan ik bijvoorbeeld aan theory (van dominionstrategy.com) of Donald zelf proberen te vragen of hij setjes wil aanleveren.


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: za 08 jun 2013, 13:20 
Koning Paul!
Avatar gebruiker

Berichten: 2171
Woonplaats: Rotterdam
Stef schreef:
Ik vind ook dat Dave best 'vanzelf' geplaatst kan zijn.
Beetje jammer dat hij de voorrondes niet aandurft maar a la ;)



Hehe, de psychologische oorlogsvoering is al begonnen zie ik ;)...


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
BerichtGeplaatst: zo 09 jun 2013, 21:54 
PIONier

Berichten: 3
Hoi Allemaal,

Ik zit niet in de organisatie van Spellen aan Zee maar zal net zoals de voorgaande jaren weer de wedstrijdleider op de dag zelf zijn.

De komende weken zullen we de precieze toernooi opzet bepalen.

Het zal zeker een 1 - 1 toernooi worden.

We denken aan zwitsers met waarschijnlijk nog een halve en hele finale. We moeten alles nog even in de tijd uitzetten.

Indien er een halve en hele finale is, zullen hiervoor zeker geen willekeurige sets voor worden gebruikt.

@Stef, we staan zeker open voor het aanleveren van goede setjes.

Verder kan ik melden dat de beste twee spelers van vorige jaar automatisch geplaatst zijn.

Hans


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: zo 09 jun 2013, 21:59 
Rooster Booster

Berichten: 93
Woonplaats: Den haag
En ik sluit me natuurlijk helemaal aan bij Hans.

Kyra
Spellen aan Zee


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: ma 10 jun 2013, 15:52 
Joker

Berichten: 5
Kijk, dat is mooi, al die eensgezindheid.

@Hans
Ik ga het vragen. Eerst nog wel een paar vragen:
* weet je al welke dominion sets beschikbaar zijn op die dag?
* weet je al hoeveel rondes/wedstrijden er gespeeld gaan worden?
* heb je een emailadres waar ze het antwoord heen kunnen sturen? Dan kan ik mezelf buiten die communicatie houden.
* Ik neem aan dat er geen andere verwachtingen zijn dan "interessant setje waarop niet direct duidelijk is wat je moet doen"?

Zwitsers klinkt mooi, al dan niet met halve- en/of hele finales. Ik denk dat zonder beter is, maar met kan zeker ook. Of alleen een finale.

Hoe dan ook is het belangrijk een zinnige ordening te hebben na de gewonnen potjes (iets a la weerstandpunten) maar daar hebben al zoveel mensen over nagedacht wereldwijd dat ik daar weinig aan toe te voegen heb.

En tenslotte kun je nadenken over de vraag of 'hoger in de swiss' recht geeft op al dan niet startspeler in de ronde daarna, of dat je dat willekeurig wilt doen.

groet,
Stef


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: di 11 jun 2013, 19:16 
Nederlands Kampioen Dominion 2012
Avatar gebruiker

Berichten: 581
Woonplaats: Schelluinen
Niets dan hulde voor de manier waarop jullie dit jaar met de organisatie omgaan. Ik zie veel verbeteringen ten opzichte van vorig jaar en dan doel ik niet eens op het feit dat ik automatisch geplaatst ben. :D

Aan de ene kant kun je zeggen: Dominion is deels een geluksspel, dus zo'n NK moet je niet al te serieus nemen. Aan de andere kant: Als je de moeite neemt een NK te organiseren, kun je net zo goed de moeite nemen om het goed te doen.

Zo'n Zwitsers systeem is al een goede insteek en er zijn inderdaad tal van manieren om de tiebreaks te regelen.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
52 berichten | Pagina 1 van 4 | Ga naar pagina: 1, 2, 3, 4  Volgende


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Evenementen  
 Feed - Onderwerp - Nationale voorrondes voor het NK / BK Dominion 2013  

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 6 gasten


Tags

Dominion



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®