Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  




130 berichten | Pagina 9 van 9 | Ga naar pagina: Vorige  1 ... 7, 8, 9
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: zo 18 aug 2013, 09:45 
Avatar gebruiker

Berichten: 908
Woonplaats: Lille - BE
Hoe ik zou zijn? Ik zou niet slapen vooraleer alles afgehandeld zou zijn denk ik. (maar ik herhaal, dat zijn weer zo'n autismekenmerken)


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: zo 18 aug 2013, 15:59 
Hazelnoot Ridder

Berichten: 631
Woonplaats: Diest (België)
arne schreef:

Nu het zij zo, we zullen geduldig afwachten, maar hadden het spel toch graag voorgesteld op onze volgende spellenavond.


Met een kleine 100 ongespeelde spellen in de kast kan het wachten toch geen probleem zijn?

_________________
https://detafelplakt.com/


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: zo 18 aug 2013, 16:30 
Hell Yeah !!!
Avatar gebruiker

Berichten: 659
Woonplaats: Heusden (BE)
Ik heb mij het volgende voorgenomen:

Kickstarter: het komt wanneer het komt

Ik heb er een gebacked die pas in juni 2014 wordt verwacht. Dat zou iets voor jou zijn Arne :D

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: zo 18 aug 2013, 19:08 
Avatar gebruiker

Berichten: 908
Woonplaats: Lille - BE
dominique schreef:
arne schreef:

Nu het zij zo, we zullen geduldig afwachten, maar hadden het spel toch graag voorgesteld op onze volgende spellenavond.


Met een kleine 100 ongespeelde spellen in de kast kan het wachten toch geen probleem zijn?


Dat is waar, maar van deze (dungeon roll) heb ik nu net het filmpje bekeken en ken ik de spelregels, dus liefst zo snel mogelijk spelen of het is weer allemaal weg daarvanboven :lol:


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: zo 18 aug 2013, 21:45 
Avatar gebruiker
arne schreef:
Dat is waar, maar van deze (dungeon roll) heb ik nu net het filmpje bekeken en ken ik de spelregels, dus liefst zo snel mogelijk spelen of het is weer allemaal weg daarvanboven :lol:

Spijtig dat je dat kenmerk van autisme niet hebt: een uitzonderlijk goed geheugen voor je hobby. Maar ja, je hebt allicht helemaal geen autisme maar doet er graag wat smalend over.


Omhoog
     
 
BerichtGeplaatst: zo 18 aug 2013, 23:54 
..........
Avatar gebruiker

Berichten: 6699
Woonplaats: Leusden
Filosoof schreef:
Spijtig dat je dat kenmerk van autisme niet hebt: een uitzonderlijk goed geheugen voor je hobby. Maar ja, je hebt allicht helemaal geen autisme maar doet er graag wat smalend over.


Bedoel je dit echt zo hufterig als het lijkt?


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter   
 
BerichtGeplaatst: ma 19 aug 2013, 07:07 
Avatar gebruiker
Erwin schreef:
Bedoel je dit echt zo hufterig als het lijkt?

Vraagt de meester der subtiliteit...

Heb je ervaring met de schrijnende kant van autisme, Erwin? Ken je ouders die maar geen contact kunnen leggen met hun kind? Ken je mensen die er dag op dag niet in slagen om mee te draaien in onze maatschappij waar tussen de regels lezen, onderscheiden van ironie en ernst, empathie, etc.noodzakelijk zijn? Stel je jezelf soms de vraag of er mensen zijn, zelf met autisme of verwanten met, die meelezen? Die zijn er, Erwin, en die zijn met zulke opmerkingen echt niet gediend.

En nu ga ik nog even doen zoals jij, op de man spelen. Arne is onderwijzer. En zulke grapjes werken zeer stigmatiserend. Als dat maar goed afloopt.


Omhoog
     
 
BerichtGeplaatst: ma 19 aug 2013, 07:25 
Avatar gebruiker

Berichten: 908
Woonplaats: Lille - BE
Ik wilde eigenlijk niet meer reageren op héél deze (wederom) uit de hand lopende en van de pot gerukte discussie waarin ik aanvankelijk enkel en alleen mijn eigen, persoonlijke mening wilde meegeven omtrent de problematiek van het verzenden van Kickstarterspellen naar Europa.

Maar gezien de laatste berichten die hier weer verschijnen voel ik mij genoodzaakt om toch even een korte en laatste (u leest het goed) bericht te posten hier op Bordspelmania.

Bij deze even enkele (hopelijk nu wel) verduidelijkende zaken inzake dit topic :
1) ik wacht met veel plezier op het spel (dat uiteindelijk pas voor september was aangekondigd, dus geen enkel verwijt naar TMG), of ik nu nog één miljoen ongespeelde spellen in mijn kast heb staan of dit mijn eerste aanschaf ooit is, doet in mijn ogen niet ter zake.
2) ik begrijp nog steeds erg goed dat het beursseizoen druk is voor uitgeverijen en dat al de rest dan moet wijken
3) ik begrijp dat het een hele organisatie is om zo'n verzendingen te regelen, dus alle respect dat ze hun tijd nemen om het af te handelen (liever goed werk, dan half werk)
4) ik blijf ook nog wel bij mijn mening dat er op zich geen verschil zou mogen zijn voor een backer in USA of Europa
5) ik heb GEEN enkele intentie om te lachen met autisme of met mensen die er aan lijden of er mee te maken hebben, dus moesten er mensen aanstoot genomen hebben aan één van mijn persoonlijke uitspraken, dan spijt mij dit ten zeerste en bied ik mijn verontschuldigingen aan
6) mensen die mij kennen, weten hoe ik spreek en weten dat ik zulke zaken altijd met een kwinkslag zeg, ik ben nog altijd een positief ingestelde kerel die op een ludieke manier z'n hobby probeert te beoefenen, dus misschien is een forum niet de juiste plaats voor iemand als ik.

Moesten er nog onduidelijkheden zijn, dan bent u allen vrij om mij via pb te contacteren, maar voor mijn part mag er een slotje op dit topic.

Hopelijk zie ik velen onder u nog rond de speeltafel ergens te lande, want ik ga mij bezig houden met hetgeen dat ik graag doe. Een spel spelen, er af en toe een recensie over schrijven en genieten van het gezelschap rond de tafel.

Bij deze ook nog een laatste dankwoordje aan de moderatoren van dit forum, op jullie schouders rust een zware taak en het is nota bene uw hobby, een dikke pluim. Ik zal zeker nog langskomen om af en toe eens wat te lezen.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: ma 19 aug 2013, 07:49 
Avatar gebruiker
Ik zal dan ook even een licht werpen op mijn drijfveer. Als vrijwilliger in tal van sport- en jeugdverenigingen werk ik regelmatig nauw samen met vva (Vlaamse Vereniging Autisme) en zetten we zwaar in op inclusie (mensen met autisme laten meedraaien op "normale" vakanties en in "normale" clubs). Dat vergt veel geduld en is vaak zwaar, ook al zijn er veel dankbare momenten en leuke anekdotes.

Ik probeer bordspellen ook vaak te gebruiken, want in mijn ogen zijn ze ideaal voor mensen met autisme. Een spel heeft duidelijke regels, is goed afgebakend en vele strategiespellen zijn ideaal voor mensen met autisme (vooral voor zij met asperger). Als je dan ouders, vrienden en begeleiders ook dit forum aanraadt, is het spijtig dat er soms zo smalend over gedaan wordt. Ik hoop dat dat mijn reactie iets beter kadert.

Ik geef jullie als uitsmijter nog volgende (zelf meegemaakte) situatie, een spelervaring met spelers met autisme:
Net voor de allerlaatste beurt, het beslissende moment in het spel, wanneer iedereen zijn ultieme slag slaat, zegt een van de spelers: de tijd is om, het spel is gedaan. Hij stond op van de tafel en ging iets anders doen.
Op de doos stond 90 minuten en hij had dat zo in zijn planning ingebouwd. Dat is een kant van autisme.

En nu moet iedereen eens heel eerlijk zijn; in welke spellenclub is zo iemand welkom? Als je elke keer het risico loopt dat hij de tafel verlaat als "de tijd om is"? Wie haalt de aangeduide speeluur bij een eerste keer spelen?

Zet dan maar als vrijwilliger in op inclusie!

Schiet dus gerust op mij, maar doe niet zo smalend over autisme.


Omhoog
     
 
BerichtGeplaatst: ma 19 aug 2013, 11:24 
Erelid
Avatar gebruiker

Berichten: 4206
Woonplaats: Emmeloord
Ik betreur het dat deze discussie zo in de persoonlijke sfeer getrokken is. Ik weet dat er gevoeligheden kunnen zijn zeker als je bij een onderwerp persoonlijk zeer betrokken bent. Als ik de discussie zo lees vind ik eigenlijk het meest spijtig te constateren dat er geen intentie is om te kwetsen maar dat dat dus wel zo ervaren is.

Ervaring leert mij dat dit soort zaken het beste uitgesproken kunnen worden in een gesprek onder vier ogen. Hopelijk is dat te organiseren. Als ik of één van de andere moderatoren daar een rol ik kan spelen dan horen we dat graag.

Tot slot hoop ik dat de betrokkenen even een adempauze willen nemen en daarna weer willen terugkeren naar gesprekken over onze spellenhobby waar we toch allemaal veel plezier aan beleven.

Dit topic sluit ik hierbij om verdere discussie te voorkomen. Uiteraard ben ik via PB te bereiken.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
130 berichten | Pagina 9 van 9 | Ga naar pagina: Vorige  1 ... 7, 8, 9


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Crowdfunding  
 Feed - Onderwerp - Kickstarter: Dungeon Roll  

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten


Tags



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®