Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  
Zomerspel 2024





12 berichten | Pagina 1 van 1 |
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: vr 28 jun 2013, 00:44 
Munchkin
Avatar gebruiker

Berichten: 1677
Woonplaats: Delft
Hoi lezers,

Peter Hein en ik waren vanavond dominion aan het spelen inclusief de nieuwe set van 999 Games: Gilden. Helaas kwamen we er bij het spelen achter dat er toch wel iets behoorlijk is mis gegaan bij de vertaling van de stonemason:

Afbeelding

Dit is toch wel een heel groot verschil, want nu zou je er ook overwinningskaarten mee kunnen kopen als je hem interpreteert zoals het op de Nederlandse kaart wordt aangegeven.

Ik zal hierover ook een e-mail sturen naar 999 games, en ik hoop toch wel dat ze deze kaart gaan vervangen :(

EDIT: In de handleiding wordt de kaart wel goed uitgelegd.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: vr 28 jun 2013, 02:32 
Meeple

Berichten: 10
Het was mij ook al opgevallen en het is een erg storende en verwarrende fout. Bij een spel als Dominion waar de tekst zo belangrijk is, zou je een betere controle van de tekst verwachten. Het zijn potverdorie maar 13 tekstjes!!! Ik ben benieuwd naar de reactie van 999games, ik verwacht echter niet dat ze de "defecte" kaart zullen vervangen. Verder is Gilden overigens een erg leuke uitbreiding.


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: vr 28 jun 2013, 08:22 
Nederlands Kampioen Dominion 2012
Avatar gebruiker

Berichten: 581
Woonplaats: Schelluinen
Helaas komt dit vaker voor, ook bij andere sets.

Ik weet niet wie de vertaling doet, maar die weet duidelijk niks van het spel zelf.
Ik zou het niet zo erg vinden als het puur esthetische fouten waren, maar deze fouten veranderen de originele spelregels en dat mag natuurlijk niet!


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: vr 28 jun 2013, 08:45 
8. Carcassonne (2000)

Berichten: 433
Woonplaats: Veldhoven
En er staat ook best duidelijk Action cards. Maar ik snap de fout wel. Doordat er boven de streep gesproken wordt over cards/kaarten, heeft de vertaler aangenomen dat dit onder de streep ook zo moest zijn, zich niet realiserend dat er een verschil was tussen Action cards en cards. Het is natuurlijk wel superslordig dat een eindverantwoordelijke dit niet ziet.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: vr 28 jun 2013, 09:53 
spellengek
Avatar gebruiker

Berichten: 1050
Woonplaats: Amersfoort
In de regels lijkt het wel goed te staan. Bij een volgende druk gaan ze dit corrigeren, zo is mij verzekerd.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter   
 
BerichtGeplaatst: vr 28 jun 2013, 10:15 
Koning Paul!
Avatar gebruiker

Berichten: 2171
Woonplaats: Rotterdam
Bij de Donkere middeleeuwen was eenzelfde fout geconstateerd, ik meen iets met 2 acties in plaats van 2 geld of aanschaffen. :S ook slordig verandert heel de kaart namelijk.

Nog een vraagje, ik zag dat in de Engelse rio grande uitgave een unlock zit voor de online set van guilds voor het spel dominion op goko.com zit deze unlock kaart ook in de Nederlandse versie??


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
BerichtGeplaatst: vr 28 jun 2013, 11:45 
Munchkin
Avatar gebruiker

Berichten: 1677
Woonplaats: Delft
Ik heb geen kaartje gezien of iets met een unlock code.

En welke kaart in de donkere middeleeuwen is dat, want ik ben bang dat ik het spel dan al heel lang fout speel (je moet dit soort dingen maar net weten en als je enkel het Nederlandse spel speelt kom je niet snel achter dit soort fouten)

En goed om te horen Peter Hein, al baal ik nu wel dat ik juist gister de uitbreiding gekocht heb, had na dit mogelijk willen wachten tot de volgende druk. Maar weer wat geleerd in het vervolg als ik spellen koop die uit het Engels vertaalt zijn, eerst aankijken en wachten of er fouten geconstateerd worden dus :P

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: vr 28 jun 2013, 12:48 
Standaard moderator
Avatar gebruiker

Berichten: 4133
Woonplaats: Geldrop/NL
En zeggen ze er dan ook bij wanneer de volgende druk gaat plaatsvinden?
Voor het zelfde geld duurt dat nog een paar jaar.
Kun je zo lang wachten dan? :mrgreen:

_________________
All is fair in love, war and Carcassonne
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter  Facebook  
 
BerichtGeplaatst: vr 28 jun 2013, 15:00 
Nederlands Kampioen Dominion 2012
Avatar gebruiker

Berichten: 581
Woonplaats: Schelluinen
missiloon schreef:
Ik heb geen kaartje gezien of iets met een unlock code.

En welke kaart in de donkere middeleeuwen is dat, want ik ben bang dat ik het spel dan al heel lang fout speel (je moet dit soort dingen maar net weten en als je enkel het Nederlandse spel speelt kom je niet snel achter dit soort fouten)

En goed om te horen Peter Hein, al baal ik nu wel dat ik juist gister de uitbreiding gekocht heb, had na dit mogelijk willen wachten tot de volgende druk. Maar weer wat geleerd in het vervolg als ik spellen koop die uit het Engels vertaalt zijn, eerst aankijken en wachten of er fouten geconstateerd worden dus :P

Volgens mij staat op Straatjongen (Urchin) +1 Kaart / +1 Aanschaf, terwijl het +1 Kaart / +1 Actie moet zijn.

Ik zal ooit nog eens een Errata maken voor alle kaarten.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: vr 28 jun 2013, 15:10 
Generalist
Avatar gebruiker

Berichten: 3754
Woonplaats: Groningen
Citaat:
Vernietig een kaart uit je hand. Pak 2 kaarten die elk minder waard zijn dan de vernietigde kaart.
-
Als je deze kaart koopt, mag je er voor overbetalen. Doe je dat, pak dan 2 kaarten die elk zoveel waard zijn als het teveel betaalde bedrag.


Er gaat inderdaad wel meer mis met deze kaart. Wat is "overbetalen"? En "teveel" moet je schrijven als twee woorden. En "er voor" volgens mij weer als 1.

Mijn voorstel:
Citaat:
Vernietig een kaart uit je hand. Pak 2 kaarten die elk minder waard zijn dan de vernietigde kaart.
-
Als je deze kaart koopt, mag je een extra bedrag betalen. Doe je dat, pak dan 2 actiekaarten die elk zoveel waard zijn als het extra bedrag.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: vr 28 jun 2013, 15:13 
Nederlands Kampioen Dominion 2012
Avatar gebruiker

Berichten: 581
Woonplaats: Schelluinen
Ik heb geen probleem met overbetalen, zolang het een duidelijk omschreven term in de regels is.

Extra betalen lijkt erop dat je stiekem nog extra Koper uit je hand mag spelen op het moment dat je de kaart koopt, terwijl je al je geldkaarten (en munten) aan het begin van de koopfase uit moet spelen.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: di 20 aug 2013, 22:36 
Veenboer
Avatar gebruiker

Berichten: 183
Woonplaats: Izegem (W.Vl-B)
Davio schreef:
.

Ik zal ooit nog eens een Errata maken voor alle kaarten.


Daar kijk ik vol genoegen al naar uit!


Misschien een beetje off topic...
Maar weet er iemand of er soms 'ergens' een overzicht is van ALLE uitbreidingen ivm welke extra regels of kaartsoorten er in actie komen tov het basisspel?

Zou wel handig zijn ipv elke keer opnieuw (na een eindje niet spelen) alles te moeten napluizen in de spelregels, want zo raakt het spontaan op tafel leggen van uitbreidingen (vooral de nieuwere) niet echt vlot op gang ;-)

_________________
Boardgaming keeps one sane in the insanity of reality.

Thuis spelers vinden https://www.facebook.com/groups/letsplayboardgames/


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
12 berichten | Pagina 1 van 1 |


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Bordspellen  
 Feed - Onderwerp - Dominion Gilden - vertaalfout stonemason/steenhouwer  

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 9 gasten


Tags

999 Games, Dominion: De Gilden



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®