Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  
Zomerspel 2024



Het is niet mogelijk om hier een topic aan te maken.

Heb je zelf een nieuwssuggestie, dan mag je deze plaatsen onder de respectievelijke forumdelen:
"bordspellen", "rollenspellen", "verzamelspellen" of 'wargames'.



19 berichten | Pagina 1 van 2 | Ga naar pagina: 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Hanabi Deluxe
BerichtGeplaatst: do 05 sep 2013, 22:06 
Team Bordspelmania
Avatar gebruiker

Berichten: 5977
Woonplaats: Rijen
Afbeelding

Spiel des Jahres Hanabi komt binnenkort in een luxe, houten doos met stenen in plaats van kaarten. Richtprijs € 59,95.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
 Berichttitel: Re: Hanabi Deluxe
BerichtGeplaatst: do 05 sep 2013, 22:11 
Munchkin
Avatar gebruiker

Berichten: 1677
Woonplaats: Delft
Wauw wat een prijsverschil tussen het kaartspel en deze deluxe versie! Ziet er mooi uit maar zo vaak speel ik het nou ook weer niet :P

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Re: Hanabi Deluxe
BerichtGeplaatst: do 05 sep 2013, 22:55 
Burgemeester
Avatar gebruiker

Berichten: 1361
Woonplaats: Leerdam
Waarom nou meteen zo duur? Laat dit qua productiekosten 4 keer zo veel zijn als de basisversie. Dan haal je met een prijs van €30,- nog steeds een lekker bedrag binnen als bedrijf. Ik zal wel niet kapitalistisch genoeg zijn om dit soort woekerpraktijken te begrijpen.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
 Berichttitel: Re: Hanabi Deluxe
BerichtGeplaatst: vr 06 sep 2013, 00:10 
Genius
Avatar gebruiker

Berichten: 5895
Woonplaats: Meerstad (NL)
Een houder waar de kaarten in kunnen is ook genoeg hoor... damn

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Re: Hanabi Deluxe
BerichtGeplaatst: vr 06 sep 2013, 05:41 
..........
Avatar gebruiker

Berichten: 6699
Woonplaats: Leusden
Willy the Kid schreef:
Waarom nou meteen zo duur? Laat dit qua productiekosten 4 keer zo veel zijn als de basisversie. Dan haal je met een prijs van €30,- nog steeds een lekker bedrag binnen als bedrijf. Ik zal wel niet kapitalistisch genoeg zijn om dit soort woekerpraktijken te begrijpen.


Waarop baseer jij de stelling dat de productiekosten 4 keer hoger zijn?


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter   
 
 Berichttitel: Re: Hanabi Deluxe
BerichtGeplaatst: vr 06 sep 2013, 09:12 
Hazelnoot Ridder
Avatar gebruiker

Berichten: 688
Woonplaats: Gent
Het ziet er zeer mooi uit, dat geef ik toe. De prijs daarentegen... Het blijft wel een topspel!


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Re: Hanabi Deluxe
BerichtGeplaatst: vr 06 sep 2013, 10:04 
Burgemeester
Avatar gebruiker

Berichten: 1361
Woonplaats: Leerdam
Erwin schreef:
Willy the Kid schreef:
Waarom nou meteen zo duur? Laat dit qua productiekosten 4 keer zo veel zijn als de basisversie. Dan haal je met een prijs van €30,- nog steeds een lekker bedrag binnen als bedrijf. Ik zal wel niet kapitalistisch genoeg zijn om dit soort woekerpraktijken te begrijpen.


Waarop baseer jij de stelling dat de productiekosten 4 keer hoger zijn?


Dat is een aanname, Erwin. Doen we allemaal wel eens.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
 Berichttitel: Re: Hanabi Deluxe
BerichtGeplaatst: vr 06 sep 2013, 12:21 
Matroos

Berichten: 41
Woonplaats: INGELMUNSTER
Laat ons ervan uitgaan dat ze dit in een redelijke oplage gaan produceren en dat er geen kat dit zal kopen , dan kunnen we het volgend jaar alsnog aan een meer redelijke prijs op de kop tikken als vervanging van onze ondertussen redelijk versleten kaartversie :twisted:


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Re: Hanabi Deluxe
BerichtGeplaatst: vr 06 sep 2013, 12:38 
..........
Avatar gebruiker

Berichten: 6699
Woonplaats: Leusden
Willy the Kid schreef:
Erwin schreef:
Willy the Kid schreef:
Waarom nou meteen zo duur? Laat dit qua productiekosten 4 keer zo veel zijn als de basisversie. Dan haal je met een prijs van €30,- nog steeds een lekker bedrag binnen als bedrijf. Ik zal wel niet kapitalistisch genoeg zijn om dit soort woekerpraktijken te begrijpen.


Waarop baseer jij de stelling dat de productiekosten 4 keer hoger zijn?


Dat is een aanname, Erwin. Doen we allemaal wel eens.


Niks mis met aannames, maar gebruik ze s.v.p. niet om een uitgever te beschuldigen van woekerpraktijken. Dan wordt het onbehoorlijk.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter   
 
 Berichttitel: Re: Hanabi Deluxe
BerichtGeplaatst: vr 06 sep 2013, 14:01 
..........
Avatar gebruiker

Berichten: 6699
Woonplaats: Leusden
Abacus schreef:
Here are some official comments about "Hanabi Deluxe":

The material is called "urea" by the producer, the same as used in "Pickomino" or quality "Mahjong" tiles. It must be very close to the material used in "Hive". At least I can see and feel no difference although "Hive" claims to have "bakelit" stones.

The tiles will be thick enough to stand safely (32x25x15mm).

They will be engraved on the front. The back of the tiles will be plain (no color, no engraving).

The multicolor tiles will be included

Here is what moderates the price:

The wooden box is expensive but very nice to store such an extraordinary product.

30 different tools for the stones + 2 tools for the chips are very expensive. Please compare to "Hive" with 5 or 10 tools (depending if they need different tools for black and white).

"Urea" is very expensive. There are 60 stones + 11 chips made of this high quality material in the box.

The print run is small. The higher your print run the less expensive the tiles will be and the less you care about tooling costs. Being a small publisher we cannot just say "let's produce 50.000, because people will buy it like crazy".

Anyway, we loved the idea of having those "Mahjong" style tiles from the start. Once you have those tiles in your hand you never want to play in a different way. Actually one of the main reasons why this product is being released is because WE will be our first customers .

The calculation is worse than for most of our other products, so it is no cash-in but we want to share an extraordinary experience with all those who love "Hanabi".


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter   
 
 Berichttitel: Re: Hanabi Deluxe
BerichtGeplaatst: vr 06 sep 2013, 18:36 
www.zomerspel.be
Avatar gebruiker

Berichten: 2725
Woonplaats: Oosterzele (B)
Zolang er "zotten" zijn die dit blijven kopen, zullen er ook "slimmerds" zijn die dit blijven maken :mrgreen: De economie moet blijven draaien hé, ik geef de uitgevers geen ongelijk.

Wat een marketingcampagne: "Once you have those tiles in your hand you never want to play in a different way." :lol: Hoe bedenken ze het? :D

Ik vraag me af of er op het forum mensen zijn die al het Hanabi kaartspel hebben en ook deze versie aan deze prijs willen kopen? Iedereen doet natuurlijk met zijn/haar geld wat hij/zij zelf wil, maar dit lijkt me toch een vrij nutteloze aankoop. Tegen het moment dat mijn Hanabi-kaarten versleten zullen zijn, heb ik al lang een ander leuk kaartspel gekocht dat ik kan verslijten :lol:

_________________
https://www.facebook.com/ditteriosracedoorspellenland


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Re: Hanabi Deluxe
BerichtGeplaatst: vr 06 sep 2013, 19:58 
Party Animal

Berichten: 497
Ik vind ze erg mooi. En als iemand deze versie op tafel legt zal ik graag aanschuiven.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel     
 
 Berichttitel: Re: Hanabi Deluxe
BerichtGeplaatst: zo 20 okt 2013, 09:39 
Team Bordspelmania
Avatar gebruiker

Berichten: 5977
Woonplaats: Rijen
Afbeelding

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
 Berichttitel: Re: Hanabi Deluxe
BerichtGeplaatst: zo 20 okt 2013, 09:56 
Garnaal
Avatar gebruiker

Berichten: 357
Woonplaats: Amsterdam
ditterio schreef:
Zolang er "zotten" zijn die dit blijven kopen, zullen er ook "slimmerds" zijn die dit blijven maken :mrgreen: De economie moet blijven draaien hé, ik geef de uitgevers geen ongelijk.

Wat een marketingcampagne: "Once you have those tiles in your hand you never want to play in a different way." :lol: Hoe bedenken ze het? :D


Ik denk dat de motivatie en uitleg die AbacusSpiele voor de prijsstelling heeft gegeven zoals door Erwin geciteerd, heel goed te begrijpen valt. Ik ken Pia en Josef Nikisch trouwens als hele integere en sympathieke mensen met liefde voor het spel. En wie wil er nou niet van zijn hobby zijn beroep maken?
Er blijven natuurlijk altijd mensen, die niet gevoelig zijn voor de uitleg zoals door AbacusSpiele gegeven. Maar die gaan er waarschijnlijk altijd al van uit dat ze een loer wordt gedraaid. Het is een levenshouding die niet de mijne is.

_________________
GAMEPACK.eu
'semper ridere'


Omhoog
Offline Profiel     
 
 Berichttitel: Re: Hanabi Deluxe
BerichtGeplaatst: zo 20 okt 2013, 11:32 
..........
Avatar gebruiker

Berichten: 6699
Woonplaats: Leusden
Richard van Vugt schreef:
Er blijven natuurlijk altijd mensen, die niet gevoelig zijn voor de uitleg zoals door AbacusSpiele gegeven. Maar die gaan er waarschijnlijk altijd al van uit dat ze een loer wordt gedraaid. Het is een levenshouding die niet de mijne is.


+1

Ik heb het niet zo op ongefundeerd gezwets, insinuaties en misplaatse achterdocht. Jammer dat dit hier zo nu en dan de kop opsteekt.
Helemaal jammer dat dit ten koste gaat van een sympathieke uitgever, met het hart op de goede plaats, die zijn spelers bijvoorbeeld al jaren op leuke presentjes trakteert.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter   
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
19 berichten | Pagina 1 van 2 | Ga naar pagina: 1, 2  Volgende


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Nieuws en geruchten  
 Feed - Onderwerp - Hanabi Deluxe  

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 15 gasten


Tags

Asmodee, Hanabi



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®