Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  
Zomerspel 2024





10 berichten | Pagina 1 van 1 |
Auteur Bericht
 Berichttitel: Spel 2013 (België)
BerichtGeplaatst: ma 07 okt 2013, 15:15 
Grote Dienaar
Avatar gebruiker

Berichten: 145
Woonplaats: Tilburg
Op 23 en 24 november vindt Spel 2013 plaats in Broechem, nabij Antwerpen.

Voor meer informatie zie: http://spel.forumfederatie.be/

Wie was er eerder? Wie is er dit jaar? en wie wil er iets over delen? :)


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Re: Spel 2013 (Belgie)
BerichtGeplaatst: ma 07 okt 2013, 15:51 
Hell Yeah !!!
Avatar gebruiker

Berichten: 659
Woonplaats: Heusden (BE)
Spel was vorig jaar mijn eerste spelbeurs. Ik ben nog niet naar Spellenspektakel geweest en ga pas dit jaar voor het eerst naar Spiel wat vergelijken moeilijk maakt.

Spel is best gezellig maar toch het kleine broertje van de 3:
In de grote hal had je enkele uitgeverijen waar je uitleg kon krijgen en een spel kon proberen. Het grootste deel van de hal werd echter ingenomen door de speelruimte. Er was namelijk een spelbibliotheek waar je een spel kon uitlenen en spelen. En dit was populair want de tafels waren goed bezet.
Er was 1 verkoopsstand (Adriaensen uit Antwerpen - met bankkaart was mogelijk) maar die was dan ook wel echt groot te noemen. Ze hadden een mooi aanbod met scherpe prijzen en goede beursaanbiedingen.

In de gang stonden nog enkele standjes (onder andere bordspelmania) en er was ook nog een kinderruimte (ook met spelbibliotheek) en de tweedehandsverkoop. De spellen staan in rekken die afgeschermd zijn door tafels. Je kan een spel vragen aan een medewerker die het daarna terugsteekt of klaarlegt om te betalen.

Er was ook nog een competitieruimte boven denk ik, maar daar ben ik niet zeker van.

Al bij al was het een leuke beurs waar de nadruk vooral op spelen ligt. Geen idee of er dit jaar ook maar 1 verkoopsstand zal zijn. Vorig jaar had het iets te maken met exclusiviteit.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Re: Spel 2013 (Belgie)
BerichtGeplaatst: ma 07 okt 2013, 16:18 
a.k.a. Tio
Avatar gebruiker

Berichten: 1966
Woonplaats: Beerse
Ik ben al 7 jaar op rij geweest en vind dit een heel aangename beurs.
Maar niet zozeer om de laatste nieuwe spellen te testen of te kopen (itt Spiel) , hoewel die er doorgaans wel in voldoende mate zijn, maar er wordt veel minder 'uitgepakt' dan in Spiel. Veel gemoedelijker.
2de handsverkoopstand waar je 's morgens je spellen afgeeft met een prijs en 's avonds kan gaan ophalen. Ideale manier om van wat spellen af te geraken. Vorig jaar mocht je evenwel de prijs niet meer aanpassen gedurende de dag, wat ikzelf wel wat minder vond. Het is altijd moeilijk om in te schatten wat een goede 2de handsprijs is en hoe gewild een spel eigenlijk is.

Het bovenste gedeelte is niet voor competitie, maar bevat extra tafels waar leden van FORUM-federatie je spellen uitleggen. De speeltafels beneden worden vooral bemand door demo'ers van de uitgeverijen.
Tegen de namiddag begint de zuurstof wel wat op te geraken in de huidige zaal (doe iets aan die ventilatie!), maar voor de rest niet echt minpunten.

Er is ook altijd een tombola (niet altijd prijs), ook altijd spannend!

_________________
SPELHAMELS BEERSE:
Elke 1ste zaterdag en 3de vrijdag vd maand: gratis spelavond in WZC Heiberg in Beerse!

meer info op onze website en Facebook [WIM]


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Re: Spel 2013 (Belgie)
BerichtGeplaatst: ma 07 okt 2013, 16:46 
Regenmaker

Berichten: 272
Woonplaats: Oelegem/Belgie
De meeste algemene info kan je vinden op:
http://spel.forumfederatie.be/index.html

Er zijn 3 "uitleen/bibliotheek standen"
De kinderhoek: Zaal waar ook 2de hands is
De 2spelers: zaaltje boven
Alle andere spellen: Grote zaal

Daarnaast demo'ed Forumfederatie ook elk jaar voor enkele "impressens", wat neerkomt op enkele nieuwe Essen titels en natuurlijk de genomineerden voor de gouden Ludo.

Er is een "themazaal" waar elk jaar spellen rond een bepaald thema worden gedemonstreerd.

Ook dit jaar is er de "GO" initiatie die wordt georganiseerd

De meeste Nederlands-talige uitgevers zijn ook elk jaar van de partij, ook zij demonstreren zelf een aantal van hun nieuwe titels.

Op dit moment zie ik dat 999 games, Asmodee, Quined, Rocks games, Goliath, Ballance, Travalgo, The game master, Waterfall games al op de website staan, maar er zullen er met zekerheid nog enkele aan de lijst worden toegevoegd.

Wat verkoop betreft, is er de 2dehands verkoop zoals hier reeds werd aangehaald en staat de Adriaensen Speciaalzaak gezelschapsspellen er met het volledige assortiment.

De beurs loopt over 2 dagen en in de grote zaal durft het inderdaad wel eens behoorlijk druk zijn.

Inkomprijs is voor een dagje spelen volgens mij heel scherp:
€ 3,00 per persoon per dag (kids tot en met 3 jaar gratis, gezinstarief € 8,00)
Gratis parking, gratis vestiare, gratis toiletten

De beurs is absoluut niet te vergelijken met Spiel in Essen, Spel is echt een "Speel" beurs.

_________________
Afbeelding
--> Bezoek onze website hier <--


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Re: Spel 2013 (Belgie)
BerichtGeplaatst: ma 07 okt 2013, 18:47 
kooiker

Berichten: 707
Ik was twee jaar geleden op Spel, en wat me daarvan vooral is bijgebleven is de enorme drukte, anderhalf uur wachten bij Adriaensen om iets te kunnen kopen en zuurstofgebrek. Vorig jaar was ik op het Spellenspektakel en dat beviel me stukken beter. Ja ik weet het, de toegangsprijs is hoger, maar dat vind ik dan weer niet zo'n ramp voor een ontspannen dagje uit.


Omhoog
Offline Profiel     
 
 Berichttitel: Re: Spel 2013 (Belgie)
BerichtGeplaatst: ma 07 okt 2013, 19:22 
a.k.a. Tio
Avatar gebruiker

Berichten: 1966
Woonplaats: Beerse
helena schreef:
en zuurstofgebrek..

Ben ik toch niet de enige die dat altijd weer opvalt!
Die drukte kan in de namiddag en zeker aan de verkoopstand wel oplopen, maar in de voormiddag kan je normaal wel rustig een spelletje spelen.
Is spellenspektakel rustiger dan? In welke mate? Meer kans om een spel te spelen?

_________________
SPELHAMELS BEERSE:
Elke 1ste zaterdag en 3de vrijdag vd maand: gratis spelavond in WZC Heiberg in Beerse!

meer info op onze website en Facebook [WIM]


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Re: Spel 2013 (Belgie)
BerichtGeplaatst: ma 07 okt 2013, 22:50 
kooiker

Berichten: 707
Is spellenspektakel rustiger dan? In welke mate? Meer kans om een spel te spelen?[/quote]

Het is zeker niet mijn bedoeling Spel af te kraken ! Maar persoonlijk vond ik Spsp een stuk rustiger, niet alleen doordat het veel ruimer is maar ook doordat de vloerbedekking het geluid dempte. Er was veel ruimte om te spelen en bij de verkoopstands hoefde je amper te wachten en de temperatuur was zeer aangenaam. Als het mogelijk wordt om Spel op een ruimere locatie te houden kom ik het zeker weer een keer proberen.


Omhoog
Offline Profiel     
 
 Berichttitel: Re: Spel 2013 (Belgie)
BerichtGeplaatst: ma 07 okt 2013, 23:31 
Locomotief

Berichten: 39
Woonplaats: Herent
Wel, ik ga al twee jaar en ik heb mijn werk zo ingedeeld dat ik ook dit jaar kan gaan.
Maar om eerlijk te zijn vind ik het bijzonder jammer dat ze er (opnieuw) voor kiezen om op hun locatie te blijven. Qua locatie is dat super! Maar het is de laatste jaren ook wel steeds geweest dat het te druk is aan het worden...

Vorig jaar heb ik mijn vriendin meegenomen en heb ik haar gewaarschuwd voor de drukte. Maar uiteindelijk zijn we met een rdelijk aantal spellen vertrokken en hebben we er ook wat kunnen spelen.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter   
 
 Berichttitel: Re: Spel 2013 (Belgie)
BerichtGeplaatst: za 12 okt 2013, 09:42 
Party Animal
Avatar gebruiker

Berichten: 436
Woonplaats: Leuven (BE)
Ik ben ook altijd van de partij op Spel. Vorig jaar is eentje van de weinige keren dat ik er niet kon zijn maar ook dit jaar ben ik weer van de partij. Ik vind zeker dat we in ons Kleine landje trots mogen zijn op een zulk goed uitgedokterd evenement op spellen gebied. Het enige nadeel is inderdaad het vele volk in de namiddag en dus soms wel eens een overdrukte. Waardoor je af en toe toch nodig eens in luchtje moet gaan scheppen. maar dat neemt zeker niet het spelplezier weg. Ik kijk er toch jaarlijks naar uit!

_________________
http://www.depittigepion.be/


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Re: Spel 2013 (Belgie)
BerichtGeplaatst: za 12 okt 2013, 14:44 
Critico

Berichten: 2152
Woonplaats: nabij utrecht
Je moet voor spel een strategie hebben :P
Wij zijn er half 10 voor de beurs opent. Dan heb je grote kans dat je al binnen mag staan wachten en redelijk vooraan in de rij.
Vervolgens gaan wij eerst naar adrieanssen. Doen daar ons rondje. Eventueel noteren we wat prijzen bij twijfelgevallen of nadenkertjes.
Vervolgens gaan we bij de tweedehands stand neuzen. En eventueel wat koopjes doen.
Daarna even wat drinken/wc. En vervolgens spelen! Klinkt lullig maar meestal houdt 1 van ons gewoon een tafeltje bezet en haalt dan een nieuw spel uit de bibliotheek.
Even samen lunchen, werkt met een bonnetjes systeem, wat prima werkt. En voor/na de lunch nog even bij de tweedehands stand neuzen.
En vervolgens s middags lekker weer spelen.
Op het eind gaan wij meestal nog even een keer bij de tweedehands stand en bij adrieanssen neuzen.

Zorg voor kleding met laagjes! Jas laten wij meestal in de auto, is alleen maar onnodig gezeul of je moet het bij de garderobe willen afgeven. En drink veel!
Je kan tussendoor naar de auto lopen want je krijgt een bandje om dus je kan eventueel je aankopen even in de auto neer zetten of even luchtje scheppen.

Ik ga dit jaar weer naar Spel voor de kweenie hoeveelste keer. Het is een gemoedelijke kleine beurs, waar je paar net uitgebrachte spellen kan proberen maar ook veel bekends. Verder kom ik meestal toch altijd wel met wat leuke spellen thuis, hetzij nieuw hetzij tweedehands. De entree is belachelijk laag wat ik erg fijn vind. Wij boeken meestal hotel in Antwerpen voor 3 dagen. Vrijdag shoppen en in Antwerpen rondwandelen en dan 2 dagen beurs.

Vorig jaar was het inderdaad op zaterdag beredruk. Maar zondag was het erg rustig! Wat we nog wilden spelen en bekijken hadden we in een halve dag gedaan haha.

_________________
een dag niet gespeeld, is een dag niet geleefd!


Omhoog
Offline Profiel     
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
10 berichten | Pagina 1 van 1 |


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Spel  
 Feed - Onderwerp - Spel 2013 (België)  

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Tags

Spel 2013



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®