Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  




8 berichten | Pagina 1 van 1 |
Auteur Bericht
 Berichttitel: spelregels Can't Stop
BerichtGeplaatst: ma 30 jun 2008, 19:05 
PIONier

Berichten: 3
Heb ik eindelijk Can't stop gekocht, vind ik de spelregels onduidelijk..

Kunnen jullie me helpen?

Stel ik gooi in mijn eerste beurt 1 - 2 - 3 - 4 en splits dat in 3 en 7. Moet ik dan verplicht twee lopers op 3 en 7 inzetten?

Neem aan dat ik dat doe en in mijn volgende beurt 5 - 6 - 6 - 6 gooi. Ben ik nu af? Dit kan ik splitsen in 11 en 12, maar ik heb nog maar 1 loper over. Of mag ik zelf kiezen of ik die ene loper op 11 of 12 zet en mag ik verder spelen?


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: ma 30 jun 2008, 19:26 
Beheerder
Avatar gebruiker

Berichten: 2951
Woonplaats: Deerlijk
kruimel schreef:
Stel ik gooi in mijn eerste beurt 1 - 2 - 3 - 4 en splits dat in 3 en 7. Moet ik dan verplicht twee lopers op 3 en 7 inzetten?


Ik kan je niet onmiddellijk helpen, want ik heb de spelregels niet bij me, maar met deze cijfercombinatie zou je beter 2 keer 5 kiezen. Dan is jouw probleem onmiddellijk van de baan. 8)


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
BerichtGeplaatst: ma 30 jun 2008, 19:34 
Beheerder
Avatar gebruiker

Berichten: 2951
Woonplaats: Deerlijk
kruimel schreef:
Heb ik eindelijk Can't stop gekocht, vind ik de spelregels onduidelijk..

Kunnen jullie me helpen?

Stel ik gooi in mijn eerste beurt 1 - 2 - 3 - 4 en splits dat in 3 en 7. Moet ik dan verplicht twee lopers op 3 en 7 inzetten?

Neem aan dat ik dat doe en in mijn volgende beurt 5 - 6 - 6 - 6 gooi. Ben ik nu af? Dit kan ik splitsen in 11 en 12, maar ik heb nog maar 1 loper over. Of mag ik zelf kiezen of ik die ene loper op 11 of 12 zet en mag ik verder spelen?


Intussen even nagedacht en opgezocht: wanneer je twee paren maakt, dan moet je twee markers zetten. In jouw volgende worp moet je dan minstens één paar een plaats kunnen geven. (vb: eerste worp 3 en 7, volgende worp 11 of 12). Vanaf nu moet je minstens twee dobbelstenen kunnen gebruiken in een setje dat je reeds had (in het voorbeeld: 3, 7 of 11/12).
Stel dat een getal niet meer mag gespeeld worden, omdat een speler al het einde bereikte (bv 7), dan zou je bij jouw eerste worp alleen een marker geplaatst hebben in de rij van 3.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 30 jun 2008, 20:01 
PIONier

Berichten: 3
Oke, dus na je eerste beurt hoef je slechts n paar dobbelstenen te gebruiken om een marker te plaatsen. In de spelregels vind ik dat niet duidelijk staan, maar jullie hebben me geholpen, bedankt!


Omhoog
Offline Profiel     
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 30 jun 2008, 20:49 
spellengek
Avatar gebruiker

Berichten: 1045
Woonplaats: Amersfoort
Niet helemaal. Met je eerste worp moet je twee paren maken en op allebei de getallen een marker plaatsen. Je mag wel twee keer hetzelfde getal maken (in jouw voorbeeld twee keer vijf). Na iedere worp moet je een marker kunnen verplaatsen bij een getal waar je deze beurt al een marker had geplaatst en/of een nieuwe marker plaatsen. Zijn beide opties niet mogelijk, dan ben je af.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter   
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 30 jun 2008, 21:53 
PIONier

Berichten: 3
Toch nog een vraag:

stel je moet nog 1 vakje om de kolom van 9 te winnen en je gooit 3, 3, 6, 6. Heb je nu de 9 gewonnen of moet je nu per se twee stappen doen in de 9-kolom (wat dus niet kan)?


Omhoog
Offline Profiel     
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 30 jun 2008, 22:33 
spellengek
Avatar gebruiker

Berichten: 1045
Woonplaats: Amersfoort
Je hebt nu de 9 gewonnen. Na iedere worp moet je minstens n marker minstens n vakje kunnen verplaatsen. Kun je het tweede paar ook gebruiken, dan is dat verplicht. Kun je het tweede paar niet gebruiken, dan heeft dat geen gevolgen.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter   
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 01 jul 2008, 10:02 
Garnaal
Avatar gebruiker

Berichten: 365
Woonplaats: Zevenaar
Als het dit allemaal leest dan lijkt het net een moeilijk spel... :wink:


Omhoog
Offline Profiel     
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
8 berichten | Pagina 1 van 1 |


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Bordspellen  
 Feed - Onderwerp - spelregels Can't Stop  

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 11 gasten


Tags

Can't Stop!, Ravensburger



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®