Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  
Zomerspel 2024





4 berichten | Pagina 1 van 1 |
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo 23 okt 2013, 13:57 
Rooster Booster
Avatar gebruiker

Berichten: 88
Hallo,

Ik heb een vraagje over het spel "Al Caboon". De alleen te spelen variant.

Ik begrijp fase 3 niet goed. Er staat geschreven:
Citaat:
Ook deze fase is gelijk aan het spel met 2 spelers. Je draait één voor één 3 bonenkaarten van de gedekte stapel om. Stel na elke omgedraaide kaart de volgende 2 vragen:
1. Verzamelt de maffia de omgedraaide bonensoort?
2. Is de bovenste kaart van de open aflegstapel van dezelfde soort als een van de 3 omgedraaide bonensoorten of een van de bonensoorten van de maffia?

Nu kwam ik uit op het volgende probleem:
Bijlage:
De bijlage Al Caboon.jpg is niet langer beschikbaar.


Even voor de duidelijkheid: Ik heb de eerste 3 kaarten omgedraaid. Het antwoord op de eerste vraag is "Nee". Het antwoord op de tweede vraag is "Ja". Want de maffia verzamelt de kaarten niet en de bovenste kaart van de aflegstapel is van dezelfde soort als een van de 3 omgedraaide bonensoorten.

Ik heb 2 van de 3 omgedraaide bonensoorten op mijn 2 lege bonen velden gelegd. Maar waar moet de middelste kaart naar toe (Kidneyboon)? Ik mag niet oogsten en verkopen in fase 3.

Ik moet de Kidneyboon die op de aflegstapel ligt van de aflegstapel naar de zojuist omgedraaide Kidneyboon leggen. Waar gaan die twee kaarten naartoe? Op de aflegstapel misschien? Ik heb geen idee.

Alvast bedankt voor mijn lange uitleg te lezen :) . Ik hoop dat het duidelijk is uitgelegd.
Fredje8


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: di 29 okt 2013, 11:22 
Nou moe!
Avatar gebruiker

Berichten: 6326
Woonplaats: Sint-Truiden - BE
Dit is echt een vraag voor Els en Ralda, beiden zijn 'bonenfreaks'.

_________________
Recent gespeeld:
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: di 29 okt 2013, 12:05 
El Capitan
Avatar gebruiker

Berichten: 1544
Woonplaats: Meerhout
fredje8 schreef:
Ik heb 2 van de 3 omgedraaide bonensoorten op mijn 2 lege bonen velden gelegd. Maar waar moet de middelste kaart naar toe (Kidneyboon)? Ik mag niet oogsten en verkopen in fase 3.

Ik moet de Kidneyboon die op de aflegstapel ligt van de aflegstapel naar de zojuist omgedraaide Kidneyboon leggen. Waar gaan die twee kaarten naartoe? Op de aflegstapel misschien? Ik heb geen idee.

Je moet inderdaad de Kidneyboon vanop de aflegstapel op de zojuist omgedraaide Kidneyboon leggen, dan heb je dus 2 Kidneybonen. Je bent in de solo-variant verplicht om alledrie de opengedraaide kaarten te behouden, dus je zal de Kidneybonen zelf moeten aanplanten.

Je mag wel oogsten in die fase, want op de moment dat je die bonen wilt planten zit je al in fase 4:

Fase 1: Bonen voor de Maffia (als de maffia dezelfde bonen verbouwt als jijzelf)
Fase 2: Bonen planten
Fase 3: Bonen openleggen op tafel
Fase 4: Bonen aanplanten (diegene die je zojuist op tafel hebt gelegd)
Fase 5: 2 bonen achteraan op hand nemen


fredje8 schreef:
Alvast bedankt voor mijn lange uitleg te lezen :) . Ik hoop dat het duidelijk is uitgelegd.

Graag gedaan! Hopelijk was onze uitleg ook duidelijk ;-)

_________________
~ Raldake & Elsje ~
E&E's Spellenmolen


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter   
 
BerichtGeplaatst: di 29 okt 2013, 20:19 
Rooster Booster
Avatar gebruiker

Berichten: 88
Elsje07 schreef:
fredje8 schreef:
Alvast bedankt voor mijn lange uitleg te lezen :) . Ik hoop dat het duidelijk is uitgelegd.

Graag gedaan! Hopelijk was onze uitleg ook duidelijk ;-)

Bedankt voor je duidelijke uitleg!

Ik heb een paar dagen geleden Al Caboon opnieuw gespeeld (solo), en toen had ik een vraag die ik nu vergeten ben :) . Misschien kom ik er later op.

Ik heb blijkbaar de spelregels niet goed gelezen. Want ik dacht dat je bonen moest planten in fase 3. Dat is verkeerd.

Ik ga Al Caboon opnieuw spelen. Hopelijk weet ik na het spel opnieuw te spelen mijn vraag terug :) .


Omhoog
Offline Profiel     
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
4 berichten | Pagina 1 van 1 |


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Bordspellen  
 Feed - Onderwerp - Boonanza: Al Caboon vragen  

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 9 gasten


Tags

Boonanza: Al Caboon



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®