Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  




38 berichten | Pagina 2 van 3 | Ga naar pagina: Vorige  1, 2, 3  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: Spel 2013
BerichtGeplaatst: zo 24 nov 2013, 14:20 
Hazelnoot Ridder

Berichten: 631
Woonplaats: Diest (België)
Joverowa schreef:
Ik sta net niet op de foto's....
Maar de Gunter heeft precies toch weer een spel van BsM gewonnen...


Dan moet ik toch een kleine vergoeding vragen..

_________________
https://detafelplakt.com/


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: zo 24 nov 2013, 14:30 
Nou moe!
Avatar gebruiker

Berichten: 6307
Woonplaats: Sint-Truiden - BE
Op zaterdag werd het bezoekersrecord van vorig jaar gebroken. En ook vandaag is het alweer gezellig druk. Na de rush op het openingsuur, beginnen nu de namiddagbezoekers binnen te stromen. Er wordt volop gespeeld, gekocht en uiteraard is er weer volop belangstelling voor onze BSM-quiz.
Gisteren hebben we zes winnaars kunnen blij maken met een spel, dankzij de uitgevers die een spel schonken en dankzij Bas die weer een plezante foto samenstelde met diverse spellenonderdelen. [live vanop Spel 2013]

_________________
Recent gespeeld:
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: zo 24 nov 2013, 14:33 
Team Bordspelmania
Avatar gebruiker

Berichten: 5977
Woonplaats: Rijen
:D Ga eens quizen uitdelen, jij! :P

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
 Berichttitel: Re: Spel 2013
BerichtGeplaatst: zo 24 nov 2013, 14:38 
Nou moe!
Avatar gebruiker

Berichten: 6307
Woonplaats: Sint-Truiden - BE
dominique schreef:
Joverowa schreef:
Ik sta net niet op de foto's....
Maar de Gunter heeft precies toch weer een spel van BsM gewonnen...


Dan moet ik toch een kleine vergoeding vragen..

Of zelf meedoen met de quiz!

_________________
Recent gespeeld:
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: zo 24 nov 2013, 14:40 
Nou moe!
Avatar gebruiker

Berichten: 6307
Woonplaats: Sint-Truiden - BE
BaSL schreef:
:D Ga eens quizen uitdelen, jij! :P

Pleunie kwijt zich zeer plichtsgetrouw van haar taak.
Met een beetje geluk volgen nog enkele foto's van vandaag.

_________________
Recent gespeeld:
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: zo 24 nov 2013, 14:47 
Team Bordspelmania
Avatar gebruiker

Berichten: 5977
Woonplaats: Rijen
:D :thumbup:

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
BerichtGeplaatst: zo 24 nov 2013, 14:57 
Nou moe!
Avatar gebruiker

Berichten: 6307
Woonplaats: Sint-Truiden - BE
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Meer foto's volgen morgen of overmorgen.

[live vanop de BSM-stand op Spel]

_________________
Recent gespeeld:
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: zo 24 nov 2013, 15:02 
Joker
Avatar gebruiker

Berichten: 9
Woonplaats: Gorinchem
Leuke foto's. :thumbup:

Vooral de eerste van de prijsuitreiking, met mijn kinderen vol in beeld :clap:


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
BerichtGeplaatst: zo 24 nov 2013, 15:27 
Garnaal

Berichten: 304
Woonplaats: Rosmalen
Bart schreef:
Op zaterdag werd het bezoekersrecord van vorig jaar gebroken.


Dan bij deze nog meer hulde voor de organisatie.
Het kwam op mij rustiger over dan vorig jaar en ook bij Adriaensen was de doorstroming beter geregeld.

Wij hebben het opnieuw naar onze zin gehad.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: zo 24 nov 2013, 16:47 
Critico

Berichten: 2152
Woonplaats: nabij utrecht
Gister van 10-17 uur geweest en vandaag van 10-12.30 uur.
Zaterdag van 10 -17 uur
Ik was samen met een vriendin. Zij ging haar boodschappenlijstje afwerken bij Adriaensen en ik ging naar de tweedehands stand om mijn tas met spellen af te leveren en vast even te neuzen. Spelletjes Cities/Metropolis voor 2 euro gekocht, verder weinig bijzonders gezien. Daarna zijn we bij een tafel gaan zitten en daar de rest van de dag blijven zitten. Veel bekende dingen gespeeld: TTR Nordic Countries (wel ok map, niet echt mijn versie), Thurn und Taxis, Oddville (conclusie niet leuk met 2), Pantheon, Carcassonne met 2 uitbreidingen en Santa Cruz (vind deze leuker om te spelen op bsw dan zo op tafel). En misschien nog meer maar dat weet ik even niet meer haha. Her en der nog een praatje gemaakt met wat bekenden.

Zondag van 10.00-12.30 uur
Half potje Tzolkin gespeeld met 2 nogal langzame dames dus na een uurtje af gehaakt. Ik kende het spel en een vriendin wilde even weten wat het voor spel was. Zij had genoeg info na een uurtje dus opgestapt. En aangeschoven bij Spexx. Leuk dobbelspelletje voor tussendoor! Nog even geneusd bij de tweedehands stand. En ik moest mijn spellen ophalen. 4 van de 6 verkocht, mooi resultaat!

_________________
een dag niet gespeeld, is een dag niet geleefd!


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: zo 24 nov 2013, 18:04 
Nou moe!
Avatar gebruiker

Berichten: 6307
Woonplaats: Sint-Truiden - BE
Daarnet hebben we weer de winnaars van onze BSM-quiz bekend gemaakt. Met de prijzenpot van Bordspelmania konden we ook vandaag zes deelnemers gelukkig maken. Onder grote belangstelling werden deze prijzen verloot.

Afbeelding

Afbeelding

[live vanop Spel]

_________________
Recent gespeeld:
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: zo 24 nov 2013, 18:42 
FORUM-Federatie vzw
Avatar gebruiker

Berichten: 243
De veertiende editie van de Vlaamse spellenbeurs ‘Spel’ in Broechem, bij Antwerpen, werd afgelopen weekend door 2.827 spelers en kopers bezocht. Dat zijn er meer dan ooit te voren!

Op zaterdag werd het dagrecord sinds de start van de tweedaagse edities in 2007 met 1.488 bezoekers ruim gebroken. Op zondag bleef de opkomst met 1.339 speellustigen in lijn met de voorgaande jaren, maar we vermoeden dat een iets minder stralende, ochtendlijke herfstzon hier nog iets meer verschil had kunnen maken.

Ondanks het nieuwe recordaantal bezoekers op zaterdag was de algemene indruk dat het een rustiger beurs was dan in de voorgaande jaren. Enkele wijzigingen in de zaalopstelling, de stijgende populariteit van de tweedehandsmarkt, het auteursplein en de themazaal haalden een aanzienlijk deel van de druk(te) weg uit de grote zaal. Het feit dat verschillende uitgevers dit jaar wat kortere spelletjes hadden opgesteld dan in de voorgaan de jaren, gaf het geheel ook wat meer lucht en zorgde voor snelle wissels aan de speltafels. Voor velen was dit een zeer welgekomen afwisseling na de aanhoudende wachttijden van de voorbije jaren.

Niettemin drukken we al enkele jaren tegen de limieten van de zaal aan en kunnen we op de huidige locatie geen nieuw idee lanceren zonder een ander te schrappen en zijn ook vele standhouders noodgedwongen beperkt in ruimte. Daarom nemen we na negen geweldige jaren afscheid van ‘Den Boomgaard’ en ruilen we het landelijke karakter en de fruitbomen in voor een spectaculair zicht op de Schelde. Afspraak op 22 en 23 november 2014 in de Waagnatie te Antwerpen!

Het is met veel ambitie, een gezonde dosis zelfvertrouwen en een tikkeltje diepwatervrees dat we dit volgende hoofdstuk in ons beursavontuur aanvatten, maar we zijn er van overtuigd dat we de verhuis met deze geweldige ploeg vrijwilligers en het eeuwige enthousiasme van onze exposanten zonder kleerscheuren zullen maken. Het zijn zij die ‘Spel’ tot het niveau getild hebben waar het zich nu bevindt, en het zijn ook zij die er voor zullen zorgen dat ‘Spel’ opnieuw de groeikansen krijgt, die het verdient.

Ten slotte danken we alle vrijwilligers, standhouders, animatoren en anderen die aan het succes van deze en de vorige edities van ‘Spel’ hebben bijgedragen en daarbij willen we ook heel nadrukkelijk de KWB en de gemeentelijke diensten van Ranst bedanken voor de negen onuitwisbare jaren!

_________________
[Forum Federatie VZW] -- [Spel] -- [Gouden Ludo]


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
BerichtGeplaatst: zo 24 nov 2013, 18:58 
Critico

Berichten: 2165
Woonplaats: Zaamslag
1ste maal op een beurs dus.

Jeez, wat is dat overweldigend. Geen idee waar te kijken of wat te spelen. Begin ook maar net een beetje door te krijgen wat we zelf leuk vinden.
2 potjes Letters from Whitechapel gespeeld. Erg leuk. Vooral eerste spel ; Jack was te grazen genomen in beurt 1. Spel daarna duurde langer, maar gedurende het spel kwamen we er wel achter dat we een noob-versie speelden. De helft van de regels werd niet gebruikt.

Paar kleinigheidjes gekocht. Geen grote, nieuwe dingen, gewoon omdat we niet wisten wat.
Hebben wel het idee gekregen dat elk spel zo groot mogelijk moet zijn, met zo veel mogelijk tokens, kaarten en poppetjes en een regelboek van een klein literatuur werkje.
Bijv. Terra Mystica. De spelers hebben ong 3/4 uur uitleg gehad. Gewedlig, maar blijkbaar geen spel waar je zo mee weg bent.
Verder lijken erg veel games me een zooi micro management te hebben. Dat trekt me niet.

Wat terkt me wel
Carcassonne (uitbreiding aangeschaft), Catan, Letters from Whitechapel, Descent, Lotr Cardgame, vergeten stad, Wakkerdam (weerwolven en waaghalzen aangeschaft).
Dat soort spul.

Dus ja, volgend jaar eens anders gaan aanpakken. Vantevoren kijken wat nieuw is en dan inlezen wat ons leuk lijkt.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: zo 24 nov 2013, 19:17 
Rooster Booster
Avatar gebruiker

Berichten: 87
Dit jaar eens naar Spel op zondagochtend geweest ipv zaterdag bij de eerste rij vroege vogels te willen staan. Het was in onze ogen erg rustig al kan dat ook liggen aan de ruimere opstelling, zeker bij het "kantine gedeelte" leek het een stuk handiger te staan (meer speeltafels minder eettafels ?) dan de vorige keren. We zijn bij vele spellen even gaan kijken maar we zijn zelden gaan zitten (vooral omdat we niet lang wilden blijven en ik niet graag speel in rumoerige ruimtes) Wel even met zijn tweetjes een potje Can't stop gedaan in de dobbel-zaal. Daar was het rustig en ik vond het altijd al een tof spel online dus was benieuwd naar de real life uitvoering.

We hebben gekocht :
Cavum tweedehands)
Bohnaparte (tweedehands)
We will wok you (inmiddels al een keer gespeeld, leuke Mama Mia opvolger en die scoort hier ook altijd goed)
A fistful of penguins (inmiddels 3x gespeeld, leuk luchtig dobbelspel, genre Regenwormen)
Munchkin zuigt (we wilden -eindelijk- eens mee met de Munchkin-wereld maar helaas had onze spellenvriend het basisset niet bij dus hebben we de vampiers-variant gekocht. Nog niet gespeeld, wel al in een deuk gelegen over de kaartjes en de spelregels)
Gewonnen met de tombola : Thinkaboxin en Dominare

Voila, we zijn tevreden. Weer wat leuke spellen erbij voor goede prijzen, toegang is betaalbaar, parking is gratis (chapeau voor de heren die in de kou het verkeer daar regelen), de verse soep was weer lekker. Volgend jaar dus helaas wat verder rijden voor ons maar dat zal ons zeker niet beletten langs te komen. Pluim voor de organisatie en vrijwilligers. :clap:

PS : de bordspelmania-promotor was wel een erg enthousiaste kerel :lol: na 3 pogingen om in zijn enthousiasme te willen reageren met "ik ben al lid en ken de site" heb ik het maar opgegeven, geluisterd, geknikt en vriendelijk gelachen :lol:

_________________
<< The pursuit of approval usually ends in disaster >>


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: zo 24 nov 2013, 19:23 
Team Bordspelmania
Avatar gebruiker

Berichten: 5977
Woonplaats: Rijen
Bieke179 schreef:
PS : de bordspelmania-promotor was wel een erg enthousiaste kerel :lol: na 3 pogingen om in zijn enthousiasme te willen reageren met "ik ben al lid en ken de site" heb ik het maar opgegeven, geluisterd, geknikt en vriendelijk gelachen :lol:


:lol: Goed bezig; wij zijn erg vasthoudend!

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
38 berichten | Pagina 2 van 3 | Ga naar pagina: Vorige  1, 2, 3  Volgende


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Spel  
 Feed - Onderwerp - Spel 2013 is begonnen!  

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten


Tags



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®