Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  
Zomerspel 2024





9 berichten | Pagina 1 van 1 |
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di 29 nov 2011, 16:39 
Generalist
Avatar gebruiker

Berichten: 3724
Woonplaats: Amersfoort
Uitleg & Review van het spel "Memoir '44", uitgegeven door Days of Wonder, door Nox' Spellenzolder.
Vragen, opmerkingen of verzoekjes, mail mij gerust.
2 Spelers
30-60 Minuten Speeltijd

_________________
Bezoek ook mijn Website


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
BerichtGeplaatst: di 29 nov 2011, 20:08 
6. Azul (2017)
Avatar gebruiker

Berichten: 1870
Woonplaats: Steenwijk
Kijk een stukje ZZ top kan ik wel waarderen! (maar wat sharp dressed man nou met t leger te maken heeft... beetje met je kissies door de modder banjeren, bloed van jezelf of iemand anders op je kleren, zweet overal... )

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: di 29 nov 2011, 20:39 
Generalist
Avatar gebruiker

Berichten: 3724
Woonplaats: Amersfoort
Of het er wat mee te maken heeft, nee.
Ben geen ZZ top fan, maar soms past de muziek er goed bij. :)

_________________
Bezoek ook mijn Website


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
BerichtGeplaatst: za 28 dec 2013, 15:19 
Geheim Genootschap

Berichten: 1046
Woonplaats: Den haag
Hhhmmmm misschien maar eens proberen. Het thema spreekt me niet aan evenals de "looks" (hoewel de stukken wel mooi gemaakt zijn). Maar de manier van spelen lijkt me wel erg leuk. En dat deel van die dobbelstenen voegt voor mij juist wel toe.....ik houd wel een beetje van die geluksfactor.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: za 28 dec 2013, 16:22 
Garnaal
Avatar gebruiker

Berichten: 390
Woonplaats: Boechout
suzanne24 schreef:
Hhhmmmm misschien maar eens proberen. Het thema spreekt me niet aan evenals de "looks" (hoewel de stukken wel mooi gemaakt zijn). Maar de manier van spelen lijkt me wel erg leuk. En dat deel van die dobbelstenen voegt voor mij juist wel toe.....ik houd wel een beetje van die geluksfactor.


Misschien spreken thema en looks van battlelore je meer aan. Zou vrij gelijk spelen.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: za 28 dec 2013, 16:33 
Critico

Berichten: 2165
Woonplaats: Zaamslag
suzanne24 schreef:
Hhhmmmm misschien maar eens proberen. Het thema spreekt me niet aan evenals de "looks" (hoewel de stukken wel mooi gemaakt zijn). Maar de manier van spelen lijkt me wel erg leuk. En dat deel van die dobbelstenen voegt voor mij juist wel toe.....ik houd wel een beetje van die geluksfactor.

Juist vanwege deze redenen heb ik net Battlelore gekocht.
Begint ergens in de middeleeuwen met oorlog tussen fransen en engelsen, maar al snel komen er dwergen en dergelijk aan te pas.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: za 28 dec 2013, 17:44 
Hazelnoot Ridder

Berichten: 631
Woonplaats: Diest (Belgiƫ)
maartend schreef:
suzanne24 schreef:
Hhhmmmm misschien maar eens proberen. Het thema spreekt me niet aan evenals de "looks" (hoewel de stukken wel mooi gemaakt zijn). Maar de manier van spelen lijkt me wel erg leuk. En dat deel van die dobbelstenen voegt voor mij juist wel toe.....ik houd wel een beetje van die geluksfactor.

Juist vanwege deze redenen heb ik net Battlelore gekocht.
Begint ergens in de middeleeuwen met oorlog tussen fransen en engelsen, maar al snel komen er dwergen en dergelijk aan te pas.


Eigenlijk is Battlelore (Second Edition) the place to go. Memoir heeft mij nooit echt kunnen bekoren en Battlelore is door zijn vlees noch vis aanpak - gaan we nu voor historie of fantasie? - altijd een beetje een twijfelgeval geweest.

Battlelore (Second Edition) is veel gestroomlijnder, afwisselender en vooral uitdagender door de verschillende overwinningsvoorwaarden van beide partijen. Door te kiezen voor een zuivere fantasy setting is FFG volgens mij eindelijk de juiste weg ingeslagen. Ik twijfel er sterk aan of de eerste editie nog uit de kast komt van zodra je de tweede hebt gespeeld.

Meer van mijn indrukken over BSE lees je hier:
http://detafelplakt.skynetblogs.be/arch ... 20973.html

_________________
https://detafelplakt.com/


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: zo 29 dec 2013, 23:29 
Caballero
Avatar gebruiker

Berichten: 758
Woonplaats: Haasrode (B)
Ik blijf memoir een topper vinden. Maar het is idd door het thema dat ik hem hier niet op de tafel krijg. Maar het speelt enorm soepel en alles zit er wel in. Tot een parachutistendrop toe!

Ik speel het te weinig....

_________________
derodehazen.be
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: za 20 aug 2022, 10:28 
Burgemeester
Avatar gebruiker

Berichten: 1200
Woonplaats: Woerden
Kreeg er niemand warm voor. De bgg en yt solo varianten lieten me ook koud. Maar eens goed over nagedacht en een bot geschreven (op papier dus geen software) en met wat chips nu een uitstekend spel.
Jammer dat 18 jaar en miljoenen spelers later je het dan toch zelf moet uitvinden maar nu is het er dus helemaal top. En dat geluk met kaartjes en dobbelen waar ik een hekel aan heb, in Memoir 44 nog niet tegen gekomen, al weet ik dat het een kwestie van tijd is.


Omhoog
Offline Profiel     
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
9 berichten | Pagina 1 van 1 |


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Videoreviews en speluitleg  
 Feed - Onderwerp - Nox' Spellenzolder - Memoir '44  

Gebruikers die deze topic waarderen

BaSL

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 9 gasten


Tags

Memoir '44



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®