Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  
Zomerspel 2024





24 berichten | Pagina 2 van 2 | Ga naar pagina: Vorige  1, 2
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo 18 jul 2012, 18:43 
Garnaal
Avatar gebruiker

Berichten: 361
Woonplaats: Utrecht
Father Vic schreef:
Knipoog schreef:
Father Vic schreef:
2] Ok, armor plating ga ik vanaf nu dus spelen zoals hier aangehaald. Ik vond hem anders ook behoorlijk overpowered voor slechts 4 energy. Al ben ik wel benieuwd hoe deze in het Nederlands luidt.
....

4: Pantser platen
bijhouden
Negeer 1 schadepunt
-----------------------
Meer kan ik er ook niet van maken ;-)

Tja, dat suggereert dan weer zoals ik hem tot nu had gespeeld. Al mag ie dan wat mij betreft wel wat meer kosten dan 4 energieblokjes. Is dit de tekst zoals op de Nederlandstalige versie of jouw vertaling ? :?:

Gewoon overgetypt van de nederlandse kaart....

Groet ;-)

_________________
Een 7 is een GOED cijfer voor een spel.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: wo 18 jul 2012, 18:47 
Garnaal
Avatar gebruiker

Berichten: 361
Woonplaats: Utrecht
Wyckyd schreef:
hee, heb nog een vraag over King of Tokyo.

Ik speelde laatst met mensen die de volgende regel hanteerden:
- Als Tokyo leeg is, en je rolt een klauw, dan moet je gelijk Tokyo in, ook als je nog verder mag roller.
Dus voor dat je al je rerolls heb opgemaakt, wordt ook al gecheckt of je niet een klauw gooit. Dit leek hen logisch omdat het spel pas echt begint zodra er iemand in Tokyo springt, dus ze dit zo snel mogelijk wilden laten gebeuren.
Leek mij niet logisch - zou denken dat die regel voor Tokyo binnenvallen het hele spel hetzelfde blijft.

Hoe spelen jullie het?

Dat lijkt wel aan te sluiten bij de spelregels
"Bij de start van het spel bevindt er zich niemand in Tokyo. Als er zich niemand in Tokyo bevindt, neemt het eerste monster dat een klauw werpt controle over Tokyo en plaatst zijn figuur daar, zonder schade toe te brengen"
Als je dat letterlijk volgt dan is het dus zoals die mensen het ook speelden.

Groet ;-)

_________________
Een 7 is een GOED cijfer voor een spel.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: do 19 jul 2012, 10:35 
4. Heroscape Master Set: Rise of the Valkyrie (0)
Avatar gebruiker

Berichten: 483
Woonplaats: Belsele, BE
Vannacht het nog eens gespeeld, toevallig meteen met armor plating op tafel en het nog eens gehanteerd zoals ik tot nu toe altijd al had gedaan, zijnde 3 damage wordt 2, 2 wordt 1, ... Nog maar eens is gebleken hoe overpowered deze kaart wel is als je het zo interpreteert, want het monster met deze kaart trok uiteindelijk ook aan het langste eind. Niet de eerste maal dat dit gebeurt. Dus gaan we vanaf nu toch maar de andere interpretatie nemen, zijnde dat het enkel welgeteld 1 schade blockt, en 2 of meer dus gewoon doorkomt zoals normaal.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: do 19 jul 2012, 14:34 
Koning Paul!
Avatar gebruiker

Berichten: 2171
Woonplaats: Rotterdam
Knipoog schreef:
Wyckyd schreef:
hee, heb nog een vraag over King of Tokyo.

Ik speelde laatst met mensen die de volgende regel hanteerden:
- Als Tokyo leeg is, en je rolt een klauw, dan moet je gelijk Tokyo in, ook als je nog verder mag roller.
Dus voor dat je al je rerolls heb opgemaakt, wordt ook al gecheckt of je niet een klauw gooit. Dit leek hen logisch omdat het spel pas echt begint zodra er iemand in Tokyo springt, dus ze dit zo snel mogelijk wilden laten gebeuren.
Leek mij niet logisch - zou denken dat die regel voor Tokyo binnenvallen het hele spel hetzelfde blijft.

Hoe spelen jullie het?

Dat lijkt wel aan te sluiten bij de spelregels
"Bij de start van het spel bevindt er zich niemand in Tokyo. Als er zich niemand in Tokyo bevindt, neemt het eerste monster dat een klauw werpt controle over Tokyo en plaatst zijn figuur daar, zonder schade toe te brengen"
Als je dat letterlijk volgt dan is het dus zoals die mensen het ook speelden.

Groet ;-)


Ik vind het jammer dat dit spel zoveel vragen oproept, het lijkt erop dat de handleiding niet voor iedereen even duidelijk is. Op de voorpagina staat rechtsonder: Resolving dice (het uitvoeren van je uiteindelijk behaalde dobbelstenenen o.i.d.): en dan daaronder de symbooltjes van wat wat doet. dan staat er rechts naast deze tekst een blauw kader met een hele uitleg over hoe de symbooltjes werken, ik zou die nog maar eens goed nalezen. Het is nochtans zo een simpel spel...

Het is gewoon zoals het in de regels staat, je voert de icoontjes van je dobbelstenen pas uit aan het einde van je beurt, als er dan een klauwtje tussen zit ga je tokyo in zo niet is de volgende aan de beurt, als deze dan op het moment van de dobbelstenen uitbetalen is aan beland en hij heeft er een klauw tussen zitten (of zelfs meerdere, vette pech!!) dan moet hij Tokyo binnen gaan. en zo kan het dus ook voorkomen dat de eerste keer rond helemaal nog niemand in Tokyo staat.

Anders zou je bijvoorbeeld in de eerste keer dobbelen een klauwtje rollen, ga je tokyo in... maak je je beurt af en eindig je met 4 klauwtjes doe je gelijk iedereen 4 schade, dat is helemaal achterlijk, aangezien je normaliter Tokyo pas ingaat aan het einde van je beurt (iemand trekt zich terug) en je dan pas alle andere monster aan kan vallen als je weer aan de beurt bent. Het is niet meer dan logisch dat je aan het einde van je beurt pas Tokyo in mag.

hier check anders dit topic even op 4:00 min komt het uitstekend naar voren hoe het hoort!?

http://www.bordspelmania.eu/videoreviews-en-speluitleg/topic5564.html?hilit=king%20of%20tokyo#p72026

Kijk ook even naar mijn post die daarin staat over de Nederlandse versie. :D Erg jammer dat Asmodee dit niet heeft gelezen ;)..


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
BerichtGeplaatst: do 19 jul 2012, 14:42 
Standaard moderator
Avatar gebruiker

Berichten: 4133
Woonplaats: Geldrop/NL
16 Feet Pauly schreef:
Knipoog schreef:
Wyckyd schreef:
hee, heb nog een vraag over King of Tokyo.

Ik speelde laatst met mensen die de volgende regel hanteerden:
- Als Tokyo leeg is, en je rolt een klauw, dan moet je gelijk Tokyo in, ook als je nog verder mag roller.
Dus voor dat je al je rerolls heb opgemaakt, wordt ook al gecheckt of je niet een klauw gooit. Dit leek hen logisch omdat het spel pas echt begint zodra er iemand in Tokyo springt, dus ze dit zo snel mogelijk wilden laten gebeuren.
Leek mij niet logisch - zou denken dat die regel voor Tokyo binnenvallen het hele spel hetzelfde blijft.

Hoe spelen jullie het?

Dat lijkt wel aan te sluiten bij de spelregels
"Bij de start van het spel bevindt er zich niemand in Tokyo. Als er zich niemand in Tokyo bevindt, neemt het eerste monster dat een klauw werpt controle over Tokyo en plaatst zijn figuur daar, zonder schade toe te brengen"
Als je dat letterlijk volgt dan is het dus zoals die mensen het ook speelden.

Groet ;-)


Ik vind het jammer dat dit spel zoveel vragen oproept, het lijkt erop dat de handleiding niet voor iedereen even duidelijk is. Op de voorpagina staat rechtsonder: Resolving dice (het uitvoeren van je uiteindelijk behaalde dobbelstenenen o.i.d.): en dan daaronder de symbooltjes van wat wat doet. dan staat er rechts naast deze tekst een blauw kader met een hele uitleg over hoe de symbooltjes werken, ik zou die nog maar eens goed nalezen. Het is nochtans zo een simpel spel...

Het is gewoon zoals het in de regels staat, je voert de icoontjes van je dobbelstenen pas uit aan het einde van je beurt, als er dan een klauwtje tussen zit ga je tokyo in zo niet is de volgende aan de beurt, als deze dan op het moment van de dobbelstenen uitbetalen is aan beland en hij heeft er een klauw tussen zitten (of zelfs meerdere, vette pech!!) dan moet hij Tokyo binnen gaan. en zo kan het dus ook voorkomen dat de eerste keer rond helemaal nog niemand in Tokyo staat.

Anders zou je bijvoorbeeld in de eerste keer dobbelen een klauwtje rollen, ga je tokyo in... maak je je beurt af en eindig je met 4 klauwtjes doe je gelijk iedereen 4 schade, dat is helemaal achterlijk, aangezien je normaliter Tokyo pas ingaat aan het einde van je beurt (iemand trekt zich terug) en je dan pas alle andere monster aan kan vallen als je weer aan de beurt bent. Het is niet meer dan logisch dat je aan het einde van je beurt pas Tokyo in mag.

hier check anders dit topic even op 4:00 min komt het uitstekend naar voren hoe het hoort!?

http://www.bordspelmania.eu/videoreviews-en-speluitleg/topic5564.html?hilit=king%20of%20tokyo#p72026

Kijk ook even naar mijn post die daarin staat over de Nederlandse versie. :D Erg jammer dat Asmodee dit niet heeft gelezen ;)..

+10

_________________
All is fair in love, war and Carcassonne
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter  Facebook  
 
BerichtGeplaatst: do 19 jul 2012, 23:22 
3. Ghost Stories (0)
Avatar gebruiker

Berichten: 483
Woonplaats: Belsele, BE
16 Feet Pauly schreef:
Het is gewoon zoals het in de regels staat, je voert de icoontjes van je dobbelstenen pas uit aan het einde van je beurt, als er dan een klauwtje tussen zit ga je tokyo in zo niet is de volgende aan de beurt, als deze dan op het moment van de dobbelstenen uitbetalen is aan beland en hij heeft er een klauw tussen zitten (of zelfs meerdere, vette pech!!) dan moet hij Tokyo binnen gaan. en zo kan het dus ook voorkomen dat de eerste keer rond helemaal nog niemand in Tokyo staat.

Anders zou je bijvoorbeeld in de eerste keer dobbelen een klauwtje rollen, ga je tokyo in... maak je je beurt af en eindig je met 4 klauwtjes doe je gelijk iedereen 4 schade, dat is helemaal achterlijk, aangezien je normaliter Tokyo pas ingaat aan het einde van je beurt (iemand trekt zich terug) en je dan pas alle andere monster aan kan vallen als je weer aan de beurt bent. Het is niet meer dan logisch dat je aan het einde van je beurt pas Tokyo in mag.

Helemaal mee akkoord, maar geef toe dat vooral die armor plating onduidelijk is. Wat vermeden had kunnen worden.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: za 04 jan 2014, 12:22 
Garnaal
Avatar gebruiker

Berichten: 390
Woonplaats: Boechout
Nog een vraagje over King of Tokyo (Wat overigens echt een fantastisch spel is en hier de hype)

Laatst speelden we het spel voor het eerst met 5 tot 6 spelers. Daarvoor meestal met 4.
Nu was ons niet geheel duidelijk hoe het Tokyo verlaten dan in elkaar zit. Stel er staat 1 iemand in de city en 1 iemand in Tokyo Bay, een derde speler gooit een klauwtje en zowel de speler van City als Bay willen Tokyo verlaten, kan dat dan? Of heeft er een speler voorrang?

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: za 04 jan 2014, 13:16 
Hazelnoot Ridder
Avatar gebruiker

Berichten: 688
Woonplaats: Gent
Gregg schreef:
Nog een vraagje over King of Tokyo (Wat overigens echt een fantastisch spel is en hier de hype)

Laatst speelden we het spel voor het eerst met 5 tot 6 spelers. Daarvoor meestal met 4.
Nu was ons niet geheel duidelijk hoe het Tokyo verlaten dan in elkaar zit. Stel er staat 1 iemand in de city en 1 iemand in Tokyo Bay, een derde speler gooit een klauwtje en zowel de speler van City als Bay willen Tokyo verlaten, kan dat dan? Of heeft er een speler voorrang?


Wat ik kan uitmaken uit de regels is dat wanneer je met 6 spelers bent, zowel Tokio City als Tokio Bay zijn bezet en een derde speler valt Tokio aan, dan mogen beide spelers in Tokio vluchten (nadat ze hun schadepunten hebben ontvangen) zodoende dat de derde speler Tokio City moet bezetten. Dit zorgt ervoor dat Tokio Bay leeg komt te staan. Dus beide spelers mogen Tokio verlaten!

Persoonlijk vind ik het met 5-6 spelers iets minder leuk aangezien mensen op 'safe' spelen en meer de puntenstrategie proberen te volgen terwijl het juist leuk is om op andere monsters te kloppen. Het blijft inderdaad een heel leuk spel :thumbup: !


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: za 04 jan 2014, 15:49 
9. Machi Koro (2012)
Avatar gebruiker

Berichten: 593
Woonplaats: Hove
bionicman schreef:
Gregg schreef:
Nog een vraagje over King of Tokyo (Wat overigens echt een fantastisch spel is en hier de hype)

Laatst speelden we het spel voor het eerst met 5 tot 6 spelers. Daarvoor meestal met 4.
Nu was ons niet geheel duidelijk hoe het Tokyo verlaten dan in elkaar zit. Stel er staat 1 iemand in de city en 1 iemand in Tokyo Bay, een derde speler gooit een klauwtje en zowel de speler van City als Bay willen Tokyo verlaten, kan dat dan? Of heeft er een speler voorrang?


Wat ik kan uitmaken uit de regels is dat wanneer je met 6 spelers bent, zowel Tokio City als Tokio Bay zijn bezet en een derde speler valt Tokio aan, dan mogen beide spelers in Tokio vluchten (nadat ze hun schadepunten hebben ontvangen) zodoende dat de derde speler Tokio City moet bezetten. Dit zorgt ervoor dat Tokio Bay leeg komt te staan. Dus beide spelers mogen Tokio verlaten!

Persoonlijk vind ik het met 5-6 spelers iets minder leuk aangezien mensen op 'safe' spelen en meer de puntenstrategie proberen te volgen terwijl het juist leuk is om op andere monsters te kloppen. Het blijft inderdaad een heel leuk spel :thumbup: !


Klopt. Beide monsters mogen de stad verlaten als ze schade ontvangen.

Als het monster uit Tokyo zou vertrekken en het monster in Tokyo Bay blijft staan, schuift het monster in Tokyo Bay op naar Tokyo en neemt de aanvaller de plaats in Tokyo Bay in.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter  Facebook  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
24 berichten | Pagina 2 van 2 | Ga naar pagina: Vorige  1, 2


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Bordspellen  
 Feed - Onderwerp - King of Tokyo interpretaties  

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 7 gasten


Tags

King of Tokyo, iello



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®