Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  
Zomerspel 2024





59 berichten | Pagina 4 van 4 | Ga naar pagina: Vorige  1, 2, 3, 4
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: za 22 sep 2012, 23:14 
Nederlands Kampioen Dominion 2012
Avatar gebruiker

Berichten: 581
Woonplaats: Schelluinen
Ik heb me opgegeven voor de bèta-test tijdens het Spellenspektakel op 27 oktober.

Als ik geen NDA hoef te tekenen, zal ik daarna mijn bevindingen wel delen.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: ma 24 sep 2012, 02:56 
Website beheerder
Avatar gebruiker

Berichten: 2470
Hierbij twee foto's van Geel (Kris Vansant) tijdens de demo van het prototype:

Afbeelding

Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: ma 24 sep 2012, 02:57 
Website beheerder
Avatar gebruiker

Berichten: 2470
Heeft niemand even een verslagje van hoe het spel gaat of wat diegene ervan vind?


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: ma 24 sep 2012, 11:55 
Rooster Booster
Avatar gebruiker

Berichten: 94
Woonplaats: Geel
Hier nog 2 fotos van het prototype in actie :

Afbeelding

Afbeelding

_________________
Spellenclub Het Geel Pionneke


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
BerichtGeplaatst: ma 24 sep 2012, 16:01 
Uitgever

Berichten: 44
Woonplaats: Nieuwerkerk aan den IJssel
Misth schreef:
Heeft niemand even een verslagje van hoe het spel gaat of wat diegene ervan vind?


Het spelthema en de uitwerking vonden de spelers goed bij elkaar passen. Ook de uitwerking voelde realistisch, met name de dilemma's waarvoor de spelers soms kwamen te staan. Ga ik nu naar binnen of kies ik er voor eerst een granaat de ruimte in te werpen? Gaan we met het hele team of gaan we hier opsplitsen.

Bijzonder mooi vond ik dat in het allereerste testspel, dat missie Afghanistan heette, daadwerkelijk een tester meespeelde die een missie in Afghanisatan had uitgevoerd(!). Of het een special op was weet ik niet, maar het was geweldig om te zien dat de speler genoot van de spanning, de keuzes die gemaakt moesten worden en het spel zeer realistisch vond:)). Hij gaf één belangrijke aanwijzing: de sniper moet eerst zijn target goed kunnen zien voordat hij een schot kan lossen. Nu moet eerst een scout of een ander middel worden ingezet om (een deel van) de terroristen in de andere sectoren/ruimtes te ontmaskeren. Daarna kan alsnog besloten worden om de granaat of de sniper in te zetten.

Voor mij was het ook bijzonder spannend. En zeer gelukkig ben ik met het feit dat de basis van het spel zich heel goed gehouden heeft. Het zijn een aantal zeer nuttige toevoegingen en kleine balancerende aanpassingen om het spel beter te maken, die we nu kunnen verwerken. Toevoegingen van de mensen van Roll te Dice waren zeer nuttig, met name de opbouw van het energie niveau van de special ops was een punt dat veel hoofdbrekens had gekost maar nu heel goed uit de verf gaat komen.

Alle testers zeer bedankt en ik hoop dat er nog vaker mensen met praktijkervaring bij zullen zijn, zodat we het spel niet alleen heel spannend en leuk, maar zeker ook zeer realistisch kunnen maken.

Hans van Tol
mede ontwerper van COUNTDOWN Special Ops

PS: we doen hier niet helemaal uit de doeken hoe het spel gaat, uit concurrentie overwegingen, het is bovendien nog iets te vroeg; liever laten we de spelers/testers het zelf ervaren en hun eigen feedback er op geven;


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: ma 24 sep 2012, 16:17 
Nederlands Kampioen Dominion 2012
Avatar gebruiker

Berichten: 581
Woonplaats: Schelluinen
Ik neem aan dat er van testers dezelfde discretie verwacht wordt?


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: ma 24 sep 2012, 21:47 
Erelid
Avatar gebruiker

Berichten: 4206
Woonplaats: Emmeloord
Toch bedankt voor je verslag Hans, leuk dat je dat hier met ons wilt delen. :thumbup:


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
BerichtGeplaatst: di 25 sep 2012, 23:51 
Uitgever

Berichten: 44
Woonplaats: Nieuwerkerk aan den IJssel
Davio schreef:
Ik neem aan dat er van testers dezelfde discretie verwacht wordt?


Ja natuurlijk. De basis van het spel ligt stevig, maar het spel kan nog gaan veranderen. Het is dan altijd lastig als je het spel "vast gaat zetten" omdat er bepaalde verwachtingen zijn dat er iets in zit dat dan misschien later door een combinatie van wijzigingen er toch uit moet. Dan nog, als iedereen daar rekening mee houdt, dan valt het allemaal waarschijnlijk wel mee:).

Erg leuk is dat we nu heel veel aanvragen krijgen, met name voor Essen, om het spel te testen. Veel Amerikanen, maar ook Noren, Duitsers, Denen, Tsjechen en Polen boeken hun tafeltje alvast. Nu de Nederlanders en de Belgen nog! Of denken die dat ze wel aan bod komen? Essen raakt heel snel vol en als het een beetje doorloopt gaat ook het Spellenspektakel lekker druk worden aan de tafels.

We gaan in ieder geval ons best doen het spel waar nodig te verbeteren en ook rekening te houden met de specifieke wensen van de echte spelliefhebbers. Dit keer mogen we eindelijk door gaan en hoeven we geen rekening te houden met het grote publiek om dit spel helemaal geschikt te maken voor geeks, gamers, veelspelers of gewoon liefhebbers.

Hans van Tol
The Game Master

- wordt dus gewoon vervolgd, morgen weer testavond met veel vrouwelijke spelers:)-


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: vr 14 dec 2012, 11:18 
Erelid
Avatar gebruiker

Berichten: 4206
Woonplaats: Emmeloord
Nieuws over Countdown op facebook:

Citaat:
Even voorstellen... Bob, de Buster. Bob houdt er van om met - jawel - handgranaten te gooien. COUNTDOWN vordert nu flink, de spelregels worden aangescherpt, de experience opbouw voor de campaigns die nu geschreven worden wordt smooth en de 6 special ops die de missies ingaan worden langzaam maar zeker aan jullie voorgesteld... de volgende Special Op die nog voor het einde van het jaar online gaat is Jill, onze intel agent...


Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
BerichtGeplaatst: vr 14 dec 2012, 11:31 
www.rollthedice.nl
Avatar gebruiker

Berichten: 1792
Woonplaats: Geldrop
Zondag 23-12 is er nog een mogelijkheid tot playtesten bij Roll The Dice.
Wel inschrijven via info@rollthedice..nl (1 puntje voor NL weglaten ivm anti-spam)

_________________
Groeten Pieter
www.rollthedice.nl


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter  Facebook  
 
BerichtGeplaatst: wo 20 feb 2013, 23:46 
Nou moe!
Avatar gebruiker

Berichten: 6325
Woonplaats: Sint-Truiden - BE
In zijn nieuwsbrief geeft The Game Master meer informatie over de verschijningsdatum van Countdown Special Ops.
The Game Master schreef:
COUNTDOWN Special Ops - Release in september

Met trots kondigen wij aan dat COUNTDOWN Special Ops in September 2013 uitkomt! Het spel heeft bij meerdere playtests zéér goede reacties ontvangen en is daarom straks in een groot aantal landen te verkrijgen.

Anti-terrorisme spel
In COUNTDOWN Special Ops zijn de spelers de helden die ons beschermen tegen terroristische dreigingen als: bommen, gijzelingen en terroristische cellen. 1-6 spelers wordt in dit cooperatieve spel op missie gestuurd. De spelers kiezen daarbij hun eigen special Ops om samen de missiedoelen te bereiken. COUNTDOWN is volledig modulair opgezet en kan realtime gespeeld worden, daarnaast bevat het spel een spelvariant waarbij één of twee spelers verraders zijn. Een missie duurt ongeveer 30 minuten. Ook kunnen spelers een campagne spelen waarbij ze hun special Ops verder ontwikkelen en steeds zwaardere missies tot een goed einde moeten brengen.

_________________
Recent gespeeld:
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: wo 22 jan 2014, 17:08 
www.rollthedice.nl
Avatar gebruiker

Berichten: 1792
Woonplaats: Geldrop
Game Salute brengt Countdown nu ook naar USA via Kickstarter!
http://www.kickstarter.com/projects/gam ... pecial-ops

Ook leverbaar in EU, maar dan kom je weer bij de shipping cost die de overhand nemen.

_________________
Groeten Pieter
www.rollthedice.nl


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter  Facebook  
 
BerichtGeplaatst: do 23 jan 2014, 11:30 
Demo-Spel

Berichten: 286
Woonplaats: Willebroek België
EU onderdanen kopen hem misschien best via de spellenwinkels hier in BE of NL aangezien het spel onderhand beschikbaar is en er engelse spelregels in de doos zitten.

Ik vind het trouwens jammer dat er geen NL regels in de doos zitten. Persoonlijk leest engels even snel als nederlands maar in de verkoop atmosfeer apprecieren mensen toch een boekje in het nederlands.

_________________
De spellenspeciaalzaak in Leuven! http://www.demo-spel.be


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter   
 
BerichtGeplaatst: vr 24 jan 2014, 17:58 
5. Het Dorp (2011)
Avatar gebruiker

Berichten: 94
Woonplaats: Emmen
Zelf het spel gespeeld en vond het eerlijk gezegd een beetje tegenvallen. Vond het super leuk thema en het idee verder goed, alleen de uitwerking vond ik niet gebalanceerd wat ik erg jammer vond aangezien het er verder uitzag als een mooi spel


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
59 berichten | Pagina 4 van 4 | Ga naar pagina: Vorige  1, 2, 3, 4


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Bordspellen  
 Feed - Onderwerp - Nieuw van The Game Master: Countdown  

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 16 gasten


Tags

COUNTDOWN - Special Ops, Spiel 2012, The Game Master



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®