Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  




48 berichten | Pagina 1 van 4 | Ga naar pagina: 1, 2, 3, 4  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Chizo Rising
BerichtGeplaatst: ma 26 sep 2005, 10:23 
Veenboer
Avatar gebruiker

Berichten: 172
Woonplaats: Leiden
Eerste een kleine inleiding van de 999games site:

Het legendarische verhaal van ChiZo Rising ontstaat nadat oervader Khiares sterft. Door dit onverwachte drama is het indrukwekkende koninkrijk ChiZo haar heerser kwijt, waarna een dodelijke strijd om de macht volgt. Ontelbare wachters van het Koninkrijk roepen twaalf nobele wezens op om tegen elkaar te strijden op het gebied van Strength, Intelligence en Compatibility. Ondertussen proberen wachters zoveel mogelijk aan elkaar verwante wezens bij elkaar te brengen. De wezens waarmee gespeeld wordt, zijn gebaseerd op de Chinese dierenriem (Chinese Zodiak). De hond, de rat, de ram, de slang, de tijger, de haan, de draak, de aap, de os, het konijn en het paard binden de strijd met elkaar aan of werken juist samen om punten te scoren.

ChiZo Rising is een geheel nieuw concept. Een verzamelbaar spel met fantastisch artwork dat niet met kaarten maar met tegels gespeeld wordt. Tevens is dit spel geschikt voor maximaal 4 spelers! Een combinatie van Magic the Gathering en Carcassonne dus interessant voor zowel bordspelers als Trading Card Gamers.

Er zijn twee verschillende manier om punten te scoren:

? Je probeert tegels aan te leggen zodat je zo snel mogelijk een vierkant maakt van dieren die compatibel met elkaar zijn

? Je kunt ook een gevecht aangaan met 1 van de wezens van je tegenstander en proberen hem op die manier te veroveren. Wees niet bang als je aangevallen wordt en je bent zwakker dan je tegenstander. Je roept gewoon een bondgenoot op! Samen sta je sterker. Interessant is dan wel dat er actie/reactiekaarten geactiveerd worden en de hele spelsituatie plotseling kan veranderen.

Kijk voor meer informatie over Chizo op de officiële website: http://www.chizorising.com

Heeft iemand dit al gespeeld of denk je erover om het te gaan spelen discuseer er hier op los. Ik heb na het lezen er wel zin in om het een keer te proberen het klinkt heel leuk en ziet er ook nog is super mooi uit. De review schrijvers zijn ook nog is enthousiast wat kan een mens nog meer wensen.

Wil je ook de spelregels nog lezen volg dan deze link: Engelse Spelregels Chizo Rising (PDF)

Lijkt een toernooi je leuk stem dan op dze poll of laat je reactie achter: Poll Chizo Rising Toernooi

Download de Chizo Rising tile checklist:
Chizo Rising tile checklist (rar bestand)
Download de Chizo Rising tile checklist:
Chizo Rising tile checklist (zip bestand)

_________________
Ik heb de nare gewoonte om bijna altijd te verliezen. Mijn medespelers vinden dat jammer genoeg nooit erg.


Laatst bijgewerkt door Henk_Glimlach op zo 02 okt 2005, 12:28, in totaal 3 keer bewerkt.

Omhoog
Offline Profiel     
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 26 sep 2005, 21:13 
Hazelnoot Ridder
Avatar gebruiker

Berichten: 694
Woonplaats: Hazerswoude
Dit soort dingen wil ik dus niet lezen Henk! Dit gaat weer klauwen met geld kosten! :wink:
Ik heb de site bekeken en het ziet er inderdaad goed uit. Leuk om te proberen op het SPSP en het zal 's avonds wel veel in het hotel gespeeld worden. Met mijn geluk heb ik een volledige starterset met ratten i.p.v. bijvoorbeeld draken! :(

_________________
"Alweer een zeven?! " Daar is ie weer... de struikrover slaat toe!


Omhoog
Offline Profiel     
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 26 sep 2005, 21:42 
Veenboer
Avatar gebruiker

Berichten: 172
Woonplaats: Leiden
De Struikrover schreef:
Dit soort dingen wil ik dus niet lezen Henk! Dit gaat weer klauwen met geld kosten! :wink:
Ik heb de site bekeken en het ziet er inderdaad goed uit. Leuk om te proberen op het SPSP en het zal 's avonds wel veel in het hotel gespeeld worden. Met mijn geluk heb ik een volledige starterset met ratten i.p.v. bijvoorbeeld draken! :(


Nee das niet mogelijk je hebt kans op 8 verschillende combo's je weet alleen niet welke combo je koopt :(.

_________________
Ik heb de nare gewoonte om bijna altijd te verliezen. Mijn medespelers vinden dat jammer genoeg nooit erg.


Omhoog
Offline Profiel     
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 27 sep 2005, 01:38 
Wereldkampioen Kolonisten 2011

Berichten: 167
Ik heb het spel gekregen en vind het persoonlijk saai en nog lelijk getekend ook. Daar komt ook nog bij dat zonder gemerkte hoesjes de tegels van verschillende spelers erg makkelijk door elkaar raken.

Ik heb een starter set en nog 3 verzegelde boosters liggen. Iemand interesse voor een klein prijsje? (reeds verkocht :D )


Laatst bijgewerkt door kolonist op di 27 sep 2005, 15:39, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
Offline Profiel     
 
 Berichttitel: Chizo Rising
BerichtGeplaatst: di 27 sep 2005, 01:53 
Nou moe!
Avatar gebruiker

Berichten: 6325
Woonplaats: Sint-Truiden - BE
Chizo Rising kon je vorig jaar al op het spellenspektakel uitproberen. De Amerikaanse spelontwikkelaars stelden er een bijna-definitieve versie voor.

We hebben toen een spelletje uitgeprobeerd, samen met de kinderen, die er wel enthousiast over waren. Persoonlijk vond ik het zeker geen slecht spel, maar één keer spelen was te weinig om te oordelen of het spel me blijvend kan boeien.

Dus zullen we het op het Spellenspektakel aan een tweede test onderwerpen.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Re: Chizo Rising
BerichtGeplaatst: di 27 sep 2005, 12:48 
Hazelnoot Ridder
Avatar gebruiker

Berichten: 694
Woonplaats: Hazerswoude
Bart schreef:
Chizo Rising kon je vorig jaar al op het spellenspektakel uitproberen. De Amerikaanse spelontwikkelaars stelden er een bijna-definitieve versie voor.

We hebben toen een spelletje uitgeprobeerd, samen met de kinderen, die er wel enthousiast over waren. Persoonlijk vond ik het zeker geen slecht spel, maar één keer spelen was te weinig om te oordelen of het spel me blijvend kan boeien.

Dus zullen we het op het Spellenspektakel aan een tweede test onderwerpen.


Dat heb ik gemist, maar dit jaar zal ik het zeker testen!

_________________
"Alweer een zeven?! " Daar is ie weer... de struikrover slaat toe!


Omhoog
Offline Profiel     
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 29 sep 2005, 00:10 
Veenboer
Avatar gebruiker

Berichten: 172
Woonplaats: Leiden
Ik heb het vanavond voor de eerste keer gespeeld en het is vind ik een erg leuk spel. Maar soms ook erg moeilijk. Omdat er toch wel veel taktiek om de hoek komt kijken.

_________________
Ik heb de nare gewoonte om bijna altijd te verliezen. Mijn medespelers vinden dat jammer genoeg nooit erg.


Omhoog
Offline Profiel     
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 29 sep 2005, 13:02 
Hazelnoot Ridder
Avatar gebruiker

Berichten: 694
Woonplaats: Hazerswoude
Henk_Glimlach schreef:
Ik heb het vanavond voor de eerste keer gespeeld en het is vind ik een erg leuk spel. Maar soms ook erg moeilijk. Omdat er toch wel veel taktiek om de hoek komt kijken.


Dus toch de moeite om te testen? Ik neem dus aan dat je het niet eens bent met kolonist en dat jij zijn kaarten hebt gekocht? :wink:
Waarom vind je het een leuk spel? Ik ben benieuwd!

_________________
"Alweer een zeven?! " Daar is ie weer... de struikrover slaat toe!


Omhoog
Offline Profiel     
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 30 sep 2005, 00:16 
Veenboer
Avatar gebruiker

Berichten: 172
Woonplaats: Leiden
Mede doordat het nu veel meer om taktiek draait dan geluk. Veranderd het spel helemaal. Neem eergister toen ik het voor de eerste keer speelde stond ik flink achter in punten. (De bedoeling is 12 punten krijgen). Het stond 1 9. En heb uiteindelijk verloren met 12 -11. Het spel kan dan ook op eens helemaal omslaan.
Wat ook nog een positief punt is dta je het met ze 2e, 3e en of 4e kan spelen. En dat het syteem dit heel goed toelaat. Wat het spel misschien zelfs nog leuker maakt. Je kan elkaar helpen en/of dwarszitten.



De Struikrover schreef:

Dus toch de moeite om te testen? Ik neem dus aan dat je het niet eens bent met kolonist en dat jij zijn kaarten hebt gekocht? :wink:
Waarom vind je het een leuk spel? Ik ben benieuwd!


Klopt dat heb ik ook :). Nou om precies te zijn neem ze over in het Holiday Inn

_________________
Ik heb de nare gewoonte om bijna altijd te verliezen. Mijn medespelers vinden dat jammer genoeg nooit erg.


Omhoog
Offline Profiel     
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 30 sep 2005, 00:53 
Joker

Berichten: 6
Woonplaats: Leiden
He nee toch Henk
Ga je weer met je TCG's...
Welke heb je nou nog nooit gespeeld? En betekent dat dat er meer mensen de pineut zijn???

_________________
I win..........again :-)


Omhoog
Offline Profiel     
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 30 sep 2005, 17:01 
Veenboer
Avatar gebruiker

Berichten: 172
Woonplaats: Leiden
Hoe meer zielen hoe meer vreugd. Het is altijd leuk als veel mensen het spelen. Kan je makkelijker ruilen, sneller spelers vinden etc.

_________________
Ik heb de nare gewoonte om bijna altijd te verliezen. Mijn medespelers vinden dat jammer genoeg nooit erg.


Omhoog
Offline Profiel     
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 30 sep 2005, 20:11 
Hazelnoot Ridder
Avatar gebruiker

Berichten: 694
Woonplaats: Hazerswoude
Ok, ik ben overtuigd: ik zal een basisset kopen. Ik kan het altijd nog aan jou doorverkopen! :wink:

_________________
"Alweer een zeven?! " Daar is ie weer... de struikrover slaat toe!


Omhoog
Offline Profiel     
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 30 sep 2005, 23:52 
Locomotief
Avatar gebruiker

Berichten: 34
Woonplaats: Delft
Houd er rekening mee dat twee startersets nodig zijn om te kunnen spelen. Dit is bij mij in de winkel de grootste vergissing die mensen maken...

Al met al blijft het overigens redelijk goedkoop voor een compleet spel.

_________________
If I ever meet you, I'll [CTRL] [ALT] [DEL] you!


Omhoog
Offline Profiel     
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 01 okt 2005, 00:13 
Joker

Berichten: 6
Woonplaats: Leiden
Henk_Glimlach schreef:
Hoe meer zielen hoe meer vreugd. Het is altijd leuk als veel mensen het spelen. Kan je makkelijker ruilen, sneller spelers vinden etc.

Ik zal wel weer de gek zijn die met je meespeelt.....
Wat dacht je? Sim City (nagenoeg) compleet, laten we maar weer een hoop geld pompen in de volgende TCG?
Maja, kom maar op, ik win wel :twisted:

_________________
I win..........again :-)


Omhoog
Offline Profiel     
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 01 okt 2005, 10:22 
Hazelnoot Ridder
Avatar gebruiker

Berichten: 694
Woonplaats: Hazerswoude
Borisje schreef:
Houd er rekening mee dat twee startersets nodig zijn om te kunnen spelen. Dit is bij mij in de winkel de grootste vergissing die mensen maken...

Al met al blijft het overigens redelijk goedkoop voor een compleet spel.


Ik heb toch geen twee startersets nodig als ik al tegenstanders heb, die zelf een set hebben? Als dat wel zo is, dan kan ik me voorstellen dat die fout gemaakt wordt.

_________________
"Alweer een zeven?! " Daar is ie weer... de struikrover slaat toe!


Omhoog
Offline Profiel     
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
48 berichten | Pagina 1 van 4 | Ga naar pagina: 1, 2, 3, 4  Volgende


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Verzamelspellen  
 Feed - Onderwerp - Chizo Rising  

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Tags

999 Games, ChiZo Rising



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®