Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  




22 berichten | Pagina 1 van 2 | Ga naar pagina: 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Star Wars LCG
BerichtGeplaatst: zo 10 aug 2014, 11:31 
Grote Dienaar
Avatar gebruiker

Berichten: 102
Woonplaats: Bree (Limburg BE)
ik zag tussen de verschillende onderwerpen nog geen topic staan over Star Wars LCG.

Ik ben nog maar een paar maanden bezig met dit spel, maar ik moet zeggen dat het mij enorm boeit en ik het ook ontzettend leuk vind. Daarom kan een topic op bordspelmania niet achterwege blijven.

Het is misschien leuk om in dit topic te discussiëren over decks, specifieke kaarten, nieuwe releases, toernooien, enz.. Ook is het natuurlijk een ideale manier om in contact te komen met andere spelers van deze LCG. 8)

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Re: Star Wars LCG
BerichtGeplaatst: do 28 aug 2014, 00:33 
Geheim Genootschap
Avatar gebruiker

Berichten: 1066
Woonplaats: Nijmegen
Ik ben uiteraard benieuwd of iemand wat leuke decks heeft gemaakt, maar die ook wel gebalanceerd spelen tussen de factions. Ik ben zelf in bezit van 2x core en edge of darkness en bezit gehele errste cycle.


Sent from my iPad using Tapatalk


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
 Berichttitel: Re: Star Wars LCG
BerichtGeplaatst: do 28 aug 2014, 11:50 
Grote Dienaar
Avatar gebruiker

Berichten: 102
Woonplaats: Bree (Limburg BE)
Zelf heb ik 1 core en een deel van de Hoth-cycle.
Ik werk momenteel aan een smugglers-Jedi en een Imperial Sith deck :)

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Re: Star Wars LCG
BerichtGeplaatst: do 28 aug 2014, 12:05 
Veenboer
Avatar gebruiker

Berichten: 192
Woonplaats: Gent
Hoi, SW lcg is mijn tweede favoriete LCG. Je kunt mijn review lezen op Ditterio's blog : http://ditteriosracedoorspellenland.wordpress.com/2014/08/17/star-wars-lcg/

Overzichtje van de cycli tot hiertoe:
Tot en met de Edge of Darkness en 1ste cycle zijn de Sith en Smugglers de beste facties. Wookie, Han, Millenium, Lando zijn fantastische objective sets, daarnaast kan je ook Sleuth deck spelen. Aan Sith zijde kun je weinig verkeerd doen met Palpatine, Ghosts, Vader, Executor/killing cold combo.

Daarnaast kan je met de 1ste cycle leuke Hoth decks bouwen. Imperial vehicle decks tegen Rebel speeder decks.

Jedi en Scum zijn de zwakste facties. Scum heeft wel veel tactic iconen, dus een deck die iemand plat legt kan goed uitdraaien. Je kunt ze het best mixen met Sith.

Staat van het spel naar het einde van de 2de cycle:

Jedi heeft een enorme boost gekregen en is nu een topfactie. Kyle Katarn en zijn Moldy crow geven je de nodige objective damage en de nieuwe Yoda is een beest.
Smuggler heeft nog sterkere pods gekregen, waarvan er twee restricted geworden zijn: Dash Rendar en Freeholders (je mag ze dus niet allebei tesamen in 1 deck gebruiken). De Gamor run pod helpt de LS enorm om de force struggle te winnen.
Rebel heeft een aantal shenanigans gekregen. Generals, units snel in and out of play brengen, boardwipe, fate card control.
Sith heeft een aantal goede extra pods gekregen: Mara Jade en Saris, de prophetess op kop. Jerec/Force storm is ook pijnlijk.
Scum is ongetwijfeld sterker geworden met de sterke pods: Findsman Intuition, Slave trade, IG-88
Imperials hebben ok Dark Troopers en Reserve 'bike' troopers gekregen, maar verder weinig pods die indruk maken. Vooral op trooper vlak kun je enkele leuke decks maken nu.

Momenteel is mijn favoriete deck een combinatie van Sith/Scum.

De volgende cyclus focust op fighters en piloten, dus Rebel en Imperials mogen zich aan versterkingen verwachten.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Re: Star Wars LCG
BerichtGeplaatst: do 28 aug 2014, 14:18 
Geheim Genootschap
Avatar gebruiker

Berichten: 1066
Woonplaats: Nijmegen
Het lijkt me ook leuk om hier je decks te plaatsen die je hebt gemaakt, zelf ben ik snel voorstander om geen fanctions te mixen (tegen beter weten in dat gemixte factions juist beter zijn) want ik wil ze eerst wat beter leren kennen.

Gister heb ik Scum tegen Smuggler gespeeld en merk dat de basisdecks die in de spelregels staan wel gebalanceerd zijn maar de opties niet tot zijn recht komen omdat je de kaarten die je dan graag zou willen in je hand terrecht komen (tot alle frustratie).


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
 Berichttitel: Re: Star Wars LCG
BerichtGeplaatst: do 28 aug 2014, 16:55 
Fabrieksmanager
Avatar gebruiker

Berichten: 878
Woonplaats: Enschede, NL
Skallagrim schreef:
Hoi, SW lcg is mijn tweede favoriete LCG.

En wat is dan je favoriete LCG? Netrunner gok ik? En waarom is de ene beter dan de ander?

Sorry voor het kapen van dit topic ;)

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Re: Star Wars LCG
BerichtGeplaatst: vr 29 aug 2014, 12:52 
Veenboer
Avatar gebruiker

Berichten: 192
Woonplaats: Gent
RvdH83 schreef:
Skallagrim schreef:
Hoi, SW lcg is mijn tweede favoriete LCG.

En wat is dan je favoriete LCG? Netrunner gok ik? En waarom is de ene beter dan de ander?

Sorry voor het kapen van dit topic ;)


Netrunner inderdaad : http://ditteriosracedoorspellenland.wordpress.com/2014/07/15/the-cardzone-android-netrunner/


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Re: Star Wars LCG
BerichtGeplaatst: zo 07 sep 2014, 22:03 
Geheim Genootschap
Avatar gebruiker

Berichten: 1066
Woonplaats: Nijmegen
Zijn er al mensen die hun de k willen delen met andere?


Sent from my iPad using Tapatalk


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
 Berichttitel: Re: Star Wars LCG
BerichtGeplaatst: wo 10 sep 2014, 22:32 
Geheim Genootschap
Avatar gebruiker

Berichten: 1066
Woonplaats: Nijmegen
Niemand?


Sent from my iPad using Tapatalk


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
 Berichttitel: Re: Star Wars LCG
BerichtGeplaatst: do 11 sep 2014, 14:13 
Veenboer
Avatar gebruiker

Berichten: 192
Woonplaats: Gent
Aangezien ik grote fan ben van het spel zal ik een eerste aanzet geven door mijn huidig favoriete deck te posten. Het is wel een deck gemaakt met de recenter uitgekomen kaarten.

Het is een combinatie van Scum en Sith dat goed is in capture (=opties verminderen voor de tegenstander, zijn strategie in de war gooien) en de Force Struggle winnen. Het deck heeft veel controle en kan de zwaarste units met een combo doden.

Het deck doet het vooral goed tegen het populaire Jedi deck met YodaII (Yoda die unit damage krijgt gelijk aan het cijfer op de death star) die gebounced wordt door Kyle Katarn en de Moldy Crow stuurt om je objectives af te maken.
Zwakkere kant: niet al te veel objective damage. Slechts 1 geprint zwart Tactics icon (IG88 kan extra krijgen).
Economie : slaver holding cells en dark temple : werken allebei goed als je Force struggle wint, waar dit deck goed in is)

2xGhosts of the Dark Side
(dark memories voor de slow killing en de ghosts zijn goed voor de force struggle)
2xFindsman's Intuition
(capture met Zuckuss / containment field: killer control in combinatie met deadly sight / springing ambush= capture jedi / 4-LOM= zwarte objective dmg)
2xPlan of the Prophetess
(deadly sight ! om de sterkste units te killen , Sariss= controle wie er in force komt te liggen, servants met zwarte objectif dmg)
2xSlave Trade
(Zygerrian slaver: card draw, galactic scum: goedkoop en sterk unit als je de force struggle niet verliest, relentless pursuit= ga zoeken naar copy van gecaptured character, helpt tegen terugbrengen van Jedi )
1xDroids task
(wordt sterker als er minder vijandelijke units in de force zijn , dus heel veel synergie met de rest van het deck, + sonic detonation = capture een force kaart!, IG-88= objective dmg en killer unit, wel duur)
1xTattooine Crash
(Utinni voor het capture effect, jawa's zijn cheap / Objective zelf heeft ook capture elke beurt)

P.S. Waarover volgend post te maken? Over deckbuilden? Over beginner decks of over decks met core set? Of bespreking van de sterkste decks? Overzicht van favoriete objectif sets ?


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Re: Star Wars LCG
BerichtGeplaatst: do 11 sep 2014, 17:40 
Geheim Genootschap
Avatar gebruiker

Berichten: 1066
Woonplaats: Nijmegen
Ik beschik tot dus ver alleen over basisspel 2x en eerste reeks uitbreidingen en eerste deluxe exp. 2x Ben zelf benieuwd naar wat decks waar mensen ervaring mee hebben. Ben zelf geen echte deckbuilder en vaak wil ik graag het spel spelen maar niet eerst nog een deck samen stellen. De starter decks kan ik ondertussen wel dromen.


Sent from my iPad using Tapatalk


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
 Berichttitel: Re: Star Wars LCG
BerichtGeplaatst: za 13 sep 2014, 01:47 
Veenboer
Avatar gebruiker

Berichten: 192
Woonplaats: Gent
Een eerste postje met decks voor de Hoth expansions:

Speeder deck:

2x Defense of Yavin (red two is goed, rebel assault is fantastisch)
2x Attack Pattern Delta (speeders)
2x Hoth Operations (Wedge ! en survival gear)
2x Preparation for Battle (shield support en shielded speeders)
2x Prepare for evacuation (Y-wings renegade, het strijkijzer om Wedge te zoeken)

Dit is een vehicle deck. Defense en Attack Pattern hebben beide een synergie met vehicles, de kans dat je 1 van beide in de opening trekt is groot. Voor de rest een 20 tal voertuigen.

Een Sith Executor combo deck:

2x Emperors Web (Emperor kan met tactics iedereen buiten strijd houden, zeer sterk in verdediging, beschermd door guards. De unit removal is effectief maar duur.)
2x Killing Cold (Icetrompers om Executor te triggeren/Desolation: heal en dmg effect)
2x Executor arrives (Holocron is beste resource, Executor en Icetromper zijn combo)
2x Vaders Fist (extra blast damage)
1x Shadows on the Ice (Wampa: cheap unit, succumb = control)
1x Sabotage in the snow (steal shield from enemy => forward comm post: shield = +blast icon)

Veel kleine units om te sacrificen voor Killing Cold = Healing voor Hoth objectieven. Plus 4 battle for Hoth om objectives nog meer te healen. Met Icetrompers kun je ook je eigen aanvallers terug uit de battle halen. Laat je tegenstander met alles verdedigen, trek je unit terug voor die focust en val opnieuw aan.


Goed artikel over Imperial Walker decks trouwens:

http://www.cardgamedb.com/index.php/index.html/_/star-wars/imperial-march-walkers-r1142


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Re: Star Wars LCG
BerichtGeplaatst: di 23 sep 2014, 09:16 
Grote Dienaar
Avatar gebruiker

Berichten: 102
Woonplaats: Bree (Limburg BE)
Ben gisteren begonnen aan een full Rebel deck.
Ik heb tot nu toe enkel de core en de 3 eerste hoth expansions. Als ik zoek naar decks van andere mensen zie ik ook vaak dat mensen de Core 2X hebben aangeschaft. Ik ben dit niet van plan, waardoor mijn deck er ook wat anders uitziet.

Ik ben benieuwd naar jullie meningen en tips.

Objective: (10)
1x [SW='Core 8-1']The Defense of Yavin 4[/SW]
1x [SW='Core 9-1']Mission Briefing[/SW]
1x [SW='Core 10-1']Fleeing the Empire[/SW]
1x [SW='Core 11-1']The Rebel Fleet[/SW]
1x [SW='Core 12-1']Draw Their Fire[/SW]
1x [SW='Core 13-1']Mobilize the Squadrons[/SW]
1x [SW='Core 14-1']Decoy at Dantooine[/SW]
2x [SW='The Desolation of Hoth 38-1']Hoth Operations[/SW]
1x [SW='The Search for Skywalker 43-1']Sensors Are Placed[/SW]

Bedoeling is om er op termijn nog heel wat Hoth bij te doen.

Dit is de eerste keer dat ik echt aan deckbuilding doe, dus ik heb geen idee of dit deck enige waarde heeft :D

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Re: Star Wars LCG
BerichtGeplaatst: vr 26 sep 2014, 09:17 
Veenboer
Avatar gebruiker

Berichten: 192
Woonplaats: Gent
Ik zie vooral veel vehicles in je deck, dus laat ik ervan uitgaan dat dit de kern vormt. Er is een mooie synergie tussen Leia en de wookie navigator om meerdere keren hetzelfde objective aan te vallen. Aangezien je niet over twee sets van elk beschikt is het natuurlijk moeilijker om de combo te hebben. Let op, de wookie navigator en de trench run zijn niet compatibel met elkaar (death star is geen objective target voor trench run).

Als light side heb je graag veel blast damage waarvan er weinig in je deck is. De set met Wedge is de enige met zwarte blast. Dus goed dat je er daar twee van hebt. (Ah en ook nog de astromech in Defense of Yavin die je wat extra black blast geeft.) Je hebt veel witte blast, maar die is moeilijker om te triggeren omdat rebels zwak zijn om de edge te winnen.

Aangezien je weinig andere rebel sets hebt om uit te putten zou ik de "Preparation for battle" objective set er tweemaal insteken (met smuggler affiliation). Dit geeft je twee extra zwarte blast damage, bescherming voor vehicles en een manier om ze te gaan zoeken (bulk transport). Met de objective ability kan je dan Akbar gaan terug nemen bijvoorbeeld.
Een andere neutrale optie (als je echt volledig solo rebel wilt blijven) is "Preparation for Battle". Deze set focust op shielding om je kwetsbare units te beschermen. Als de ds op 8 staat geeft het je de nodige extra blast damage.

Wat eruit te halen?
De "sensors are placed" set is een zeer specifieke Hoth support set.
De "Mission briefing" set voegt weinig toe aan de rest van het deck.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Re: Star Wars LCG
BerichtGeplaatst: vr 26 sep 2014, 09:47 
Fabrieksmanager
Avatar gebruiker

Berichten: 878
Woonplaats: Enschede, NL
Jonas2404 schreef:
Als ik zoek naar decks van andere mensen zie ik ook vaak dat mensen de Core 2X hebben aangeschaft. Ik ben dit niet van plan, waardoor mijn deck er ook wat anders uitziet.


Mocht je van gedachten veranderen m.b.t. de core-set. Deze kost hier nieuw € 18,50: http://www.thegamefreak.nl/star-wars-lcg-core-set.html. En het lijkt erop dat verzending in België net zo duur is als in Nederland.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
22 berichten | Pagina 1 van 2 | Ga naar pagina: 1, 2  Volgende


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Verzamelspellen  
 Feed - Onderwerp - Star Wars LCG  

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Tags



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®