Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  




56 berichten | Pagina 3 van 4 | Ga naar pagina: Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: zo 23 nov 2014, 23:49 
Locomotief

Berichten: 39
Woonplaats: Herent
Het grootste probleem bij de parking was niet dat hij niet verhard was door asfalt, het probleem was een gebrek aan parkwachters. Het is géén noodzaak, zeker niet... Al reden wij op het drukste moment van de parking en ik was opgelucht dat manouvreren mij niet afschrikt noch het tussen smalle stukken rijden. Het is iets wat, als de organisatie dit leest, gewoon wil meegeven. De parking van vorig jaar had meer structuur, maar daar waren parkeerwachters. Deze parking had eigenlijk minder structuur en dan staan daar geen parkeerwachters... Trouwens, als je de schoenen niet wil vuilmaken enkele honderd meters verder kon je op een parking staan zonder modder. Het ligt dan aan jezelf of je wil stappen of niet...

We vonden de zeven euro eigenlijk best duur al begrijpen we het wel aangezien de locatie veel groter is én iets totaal anders dan in Broechem. Plus alles is duurder aan het worden en je moet toch break even weten te draaien.

De grootste "ergernis" was de shop... De prijzen moeten volgend jaar anders en van mij mag het zelfs terug naar een inrichting zoals afgelopen jaar. Nu liep iedereen door elkaar en voor mij is dat vermoeiend en storend zeker wanneer ik opzoek ben naar een bepaald spel. En je moest soms wel even zoeken alvorens je iets gevonden had. Er was een zekere structuur, maar in mijn ogen was het niet duidelijk genoeg. Maar oké, nieuwe indeling, nieuwe winkel, het is even zoeken én wennen voor de twee.

Eigenlijk zou ik dit kunnen doortrekken naar het geheel... Het is allemaal wel beter, maar het moet en kan nog beter. De luxe van de Waagnatie is dat er niéts is, je hebt carte blanche eens je de hangaar binnen gaat... Ik had het gewoon anders ingericht... Demostanden misschien centraal met tafels rond en dan naar buiten rond de gewone speeltafels. Want nu zat je soms, toch bij de speldemo's echt te dicht op elkaar en als het zo een eerste spel is dan is dat echt vervelend... Joverowa vertelde me dat er nog een tweede zaal is en misschien moet je die ook benutten als speelzaal bijvoorbeeld. Het is maar een idee...

Al wil ik vooral een applaus geven voor de organisatie om de verhuis zo vlot te laten verlopen... Ik kan hier nog gaan vitten over een aantal dingen maar goed... Dat zijn details, als er organisatie dit zou lezen en er nota van zou nemen zou dat al immens zijn. Ik heb vandaag broodjes gegeten, een stukje taart en twee cola's... Dat voor nog geen 10euro? Dat verdiend echt een applaus om die prijzen te kunnen realiseren. Je betaalde voor een Westmalle of Duvel bijvoorbeeld 3 of 4 bonnen? Dat is gewoon de prijs van op een café... Dat is echt sterk.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter   
 
BerichtGeplaatst: zo 23 nov 2014, 23:56 
Grote Dienaar
Avatar gebruiker

Berichten: 134
Woonplaats: Bavikhove/West-Vlaanderen
Ik was drie dagen op Spel. Samen met andere uitleggers van WGG mocht ik vrijdag de Gouden Ludo voor Istanbul in ontvangst helpen nemen. Vrijdagavond samen met Piet en Davy nog wat klaargezet voor WGG en dan samen met Davy Istanbul en Machi Koro uitgelegd.

Zaterdag was ik als WGG-uitlegger aanwezig. We hadden doorlopend volk aan onze tafels. Het enige jammere vond ik dat er te weinig plaats was om tussen de tafels te lopen en vlot de mensen te woord te kunnen staan als ze op een probleempje stootten. In de loop van de dag heeft Piet subtiel voor wat meer ruimte gezorgd, voor vandaag (zondag) hadden we de tafels nog ietsje verder uit mekaar gehaald, zodat er toch net wat meer ruimte was.

Zondag ben ik er opnieuw geweest, dit keer om te spelen. Eerst Machi Koro en Pagode gespeeld als starters. Dan even de tweedehandsstand (even gaan snuffelen of onze spellen er al dan niet nog stonden) en Adriaensen gaan bezoeken. Op weg naar Adriaensen werden we geroepen door Herman en Vincent, het olijke crokinole-duo. Ik leerde beide heerschappen kennen tijdens het BK KUBB in Vilvoorde deze zomer, en het was een blij weerzien. We (mijn schoonbroer en ik) speelden een partijtje tegen Herman en Vincent, en het was weer ongelooflijk hilarisch. We verloren ruimschoots, maar niet onze glimlach. Enne, we konden Vincent toch weer enkele woordjes West-Vlaams bijbrengen.

We wilden Caverna wel eens uittesten. We reserveerden ons plaatsje bij Matthias van 999. De spelers voor ons speelden het heel grondig, waardoor we nog ruim voldoende tijd hadden om Parado te spelen, een leuk coöperatief kinderspel, waarvan ik me ook afvraag of het met mentaal gehandicapte mensen te spelen zou zijn (dat moeten we tijdens de kerstvakantie beslist eens uittesten). We schoven ook aan bij Ruben en Ruurd van Waterfall Games. We lieten ons Spexxx uitleggen en waren meteen verkocht (letterlijk en figuurlijk). Achteraf maakten we van Ruben en Ruurd echte sterren door hen ons exemplaar te laten signeren. Yahtzee 2.0 !

Caverna nog steeds niet afgelopen en dan maar een paar rondjes Port Royal gespeeld, een luchtig kaartspelletje. Lijkt me ideaal als vullertje of als afsluiter van een spelavond: je wil nog niet naar huis, maar voor een groot spel is het nu toch echt te laat; dat gevoel zo. Uiteindelijk konden we dan samen met Freddy toch nog aanschuiven voor Caverna. We besloten meteen om slechts 5 of 6 rondes te spelen, kwestie van een idee van het spel te hebben en de regels toch al eens uitgelegd gekregen te hebben. Awel, ik vond het toch zware paté, die Caverna. Een hoop materiaal, veel Agricolamechanismen, moet zeker nog eens met meer aandacht gespeeld kunnen worden om er een beter beeld te kunnen van vormen. Zeker geen slecht spel, maar niet iedereen in mijn spellenkring zal bereid zijn om zich hier door te worstelen. Tot slot nog een paar rondjes Noorderwind gespeeld. Na Caverna heel wat luchtiger uiteraard. Dit lijkt me een ideaal familiespel. Toegankelijk en helder, prima familiespel lijkt me dit.

De klok schurkte al dicht tegen vijf uur aan, tijd om de niet-verkochte tweedehandsspellen te gaan ophalen, nog wat te helpen opruimen bij WGG en dan rustig huiswaarts te keren.
Voor de rest ga ik me niet te veel uitspreken over de zaal of zo. Het gebrek aan plaats tussen tafels en stoelen, was voor mij eigenlijk het enige negatieve. Het positieve vond ik de gratis parking (met heel wat serieuze putten weliswaar) - (als ik hier prijzen lees van 14 euro op Spellenspektakel, amai), de gratis toiletten (die heel proper waren en gehouden werden) en de meer dan democratische prijzen voor de catering (houden zo!). Het enthousiasme van de BSM-meisjes en -jongens voor het spel in het algemeen en hun uitgeversrally in het bijzonder, vond ik heel aanstekelijk. Ook nog een woordje van dank en waardering voor Lena, organisator van een voortreffelijk verlopen Math Trade.

Ik heb me heel goed geamuseerd, heb veel uitgelegd, veel gespeeld, veel praatjes kunnen maken en wil graag volgend jaar op dezelfde manier een weekendje 'Spel' in Antwerpen doormaken.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: ma 24 nov 2014, 00:33 
icenick

Berichten: 1
Woonplaats: kortrijk
:D meer hoef ik daar niet aan toe te voegen een perfecte beschrijving van een zondag onder schonebroers, nogmaals DANK!


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: ma 24 nov 2014, 00:36 
Grote Dienaar
Avatar gebruiker

Berichten: 134
Woonplaats: Bavikhove/West-Vlaanderen
icenick schreef:
:D meer hoef ik daar niet aan toe te voegen een perfecte beschrijving van een zondag onder schonebroers, nogmaals DANK!


:thumbup:


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: ma 24 nov 2014, 10:22 
Critico

Berichten: 2165
Woonplaats: Zaamslag
Erwin schreef:
maartend schreef:
Kan iemand mij vertellen waarom ik voor 2 volwassenen 14 euro moest betalen? Ik had toch echt 2 kortingsbonnen ingeleverd.


Dit heeft vermoedelijk een dubbele oorzaak: jij hebt staan suffen, de persoon achter de kassa ook. :wink:

Dat moet het zijn.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: ma 24 nov 2014, 12:28 
Hell Yeah !!!
Avatar gebruiker

Berichten: 659
Woonplaats: Heusden (BE)
Gisteren mijn vrouwtje een dagje rust gegund. De kleinste naar haar meter en de 2 oudste (6&7) met papa naar Spel. Na Brussels gamefestival en zomerspel ging ik alleen de uitdaging aan. Mijn doelstelling was om met de kinderen spellen te spelen, te traden en spellen bij Grasp in te leveren.

Vorig jaar bezocht ik Broechem dus ik was benieuwd naar de wissel (2x Essen helpt ook).

Locatie:
Voor mij gemakkelijker te bereiken en centraler dan Broechem
Ook met openbaar vervoer zou ik hier naartoe komen. In Broechem niet direct.
De parking was hobbelig maar rustig tegen 10u30. Maar ik kan me voorstellen dat een parkeerwachter in het begin wel handig zou zijn.
De parking is inderdaad modderig bij regen maar we hadden geluk

Conclusie: Erop vooruit gegaan

Het gebouw:
Gemakkelijke inkom, gratis toiletten en vestiarie en afgescheiden eetruimte. Ik heb welgeteld 1 keer naar boven gekeken bij de hal. Het is inderdaad een groot industriegebouw en verder heb ik me daar niet aan gestoord.
De acoustiek was niet slecht, in Broechem was ik blij dat ik soms even naar buiten kon. Dat had ik hier niet.
Het gevoel van ruimte vond ik super, dat miste ik in Broechem. Het was daar wel "gezellig" maar nu heb ik nooit het gevoel gehad dat ik mijn kinderen dicht bij mij moest houden. We konden elkaar steeds zien en er was genoeg ruimte om te lopen. In Broechem was dit toch anders.

De indeling
Ik had vooral verwachtingen over de indeling. De kinderspelhoek en de 2dehandsstand in 1 zaal vorig jaar vond ik afschuwelijk. Dit jaar hadden beide een mooie aparte plaats. Zalig om rustig te zitten met de kinderen (als was het wat zoeken in de middag voor een plaatse).

De 2dehandsstand was goed georganiseerd maar je stond te ver om goed te zien en het afrekenen was niet zo duidelijk. De afstand tussen de tafel en rekken verkleinen is voor de werkbaarheid van de vrijwilligers geen optie.
Als suggestie zou ik geven: Ga op zoek naar tafels of iets anders die geen 90 centimeter breed zijn. Dan kan het publiek dichter staan zonder de werkruimte te versmallen.
Als 2de werkpuntje, ik dacht dat er 7 mensen voor mij stonden aan te schuiven omdat zij bij de gemaakte pakketten stonden. Bleken die mensen gewoon naar spellen te staan kijken. Dat kan dus nog iets beter.

De winkel was gemakkelijk om in rond te lopen, een vooruitgang ten opzichte van Broechem waar ik de verkoper 6 spellen heb laten nemen en terugzetten :oops: . Nu kon ik dat zelf doen en had ik plaats. Vorig jaar moest je echt wel timen wanneer je ging, nu was er ruimte en kon ik de kinderen meenemen.
Wel 2 bekende werkpunten, de indeling en die prijslijsten.
Mij was niet direct duidelijk hoe de indeling in elkaar zat. Pas toen ik vroeg naar “De mol” en de vriendelijke dame me naar de 999 hoek verwees of naar Asmodee (denk ik) viel mijn euro. Ze staan per uitgever. Niet aan gedacht. Handig zou zijn om een A4’tje met de indeling te voorzien of grote A3’s op te hangen.
In de kinderspellenhoek zocht ik een prijs. Er hingen circa 30 prijzen boven dat rek en hoewel ik toch 1,80m ben keek ik erover en heb 5 minuten naar de prijs gezocht. Ik begrijp dat ze dozen niet allemaal willen etiketteren maar dit moet toch anders. Te hoog en te klein.
Ik stelde op het forum nog de vraag naar betalen. Bleek bankcontact mogelijk maar cash had korte rijen. Inderdaad 6 mensen bij de bankcontact en 3 bij de cash. Toch was ik later buiten dan die 6, het kan verkeren.

De speelruimte. We waren gekomen om te spelen dus was er plek? Yep, meer dan genoeg vond ik. Maar de manoeuvreerruimte bij de demo’s was beperkt. Ik vraag me af of het geen beter idee is om de tafels in de richting van de hal te zetten en niet loodrecht erop, zoals bij de demo’s voor de winkel (Bij Zoch en Amigospellen). Zo kan je volgens mij langere tafels gebruiken. Je kan nog altijd na een stuk banners zetten om de stands te splitsen.

De eetruimte was verzorgd met goede brede toog. De zitplaatsen leken mij beperkt en de aanschuifruimte voor eten ook. We zijn vroeg iets gaan eten omdat dat goed uitkwam voor de mathtrade, maar als het druk wordt zal het toch nipt geweest zijn volgens mij.
Het eten was wel ok, niet meer of minder dan ik verwachtte op een beurs. Wel democratisch.

Conclusie: Erop vooruit gegaan

Mathtrade:
De locatie was goed en de kinderen hielpen goed mee om af te geven en af te halen. Ze vonden dit wel tof. 16 vooral zwaardere spellen van mij vonden een nieuwe eigenaar en ik kreeg er zelf 12 nieuwe die meer op tafel zullen komen. Al zal dat bij Descent nog even duren, wat een beest trouwens.

Conclusie: Meer ruimte om af te spreken. Elder had ook nog gekund. Er op vooruit gegaan.

Spellen en de uitleg:
Ik wou met de kindjes spelen. Ze mochten dus om beurt iets kiezen wat ze zagen en niet kenden, waarvan een paar die we aan de secret santa’s gevraagd hebben.
Sushi Go: Goede uitleg, leuk spel waarbij we open speelden om het mijn zoon duidelijk te maken. Blij dat ik dit gevraag heb aan Santa. Komt sowieso in huis. De kinderen vonden dit heel leuk.
De kinderen hadden bij het binnenkomen Cucaracha gezien en wouden dat zeker spelen. Dit spel willen ze nu voor het 2 de jaar en staat dus op de lijst. We kregen een goede korte uitleg en begonnen. Eigenlijk een gimmick maar ze vonden het leuk. Voor mij een beetje aan de lange kant.
Mijn zoontje speelt graag pitchcar dus Crockinole trok zijn aandacht. We waren niet helemaal mee met de uitleg maar speelde een partijtje. Best leuk maar Pitchcar hebben we al en de nieuwe Catacombs is op komst. Dit is voldoende denk ik.
Was Cucaracha al een gimmick dan is UFO alarm dat zeker. Een gigantisch UFO die je moesen pionnen kan opzuigen. De uitleg was ok, het spel … eenvoudig. Het is leuk maar het feit dat mijn dochter door vroegtijdige eliminatie een kwartier beperkt kon meespelen maakt dit voor mij toch een afknapper.
Mijn dochter zag Hamsterbacke wel zitten dus daarmee aan de slag. Degelijke uitleg van de vrijwilliger die eigenlijk al klaar was maar nog wel wou uitleggen (waarvoor dank). Leuk tussendoortje maar voor de kinderen niet het leukste.
Die eer ging naar Parado. Een cooperatief spel van zonnespel. Het spel stelt niet veel voor maar het plezier dat ze hadden was immens. Dit hebben we dan ook gekocht in de winkel. De uitleg was goed, ze mochten gewoon aan de slag en de persoon legde op het gepaste moment steeds de nieuwe stap uit. De kleinste gaan dit super vinden en kan ook spelen als wij met de andere een iets moeilijker spelen.
Daarna 2x haba aan de 2de handsstand: Dragon Valley en Expedition dino. We kregen voor het eerste een goede uitleg aan de stand en de 2de bekeken we zelf. Ondertussen hadden we een extra meisje bijgekregen dat ook wou spelen. De spellen waren leuk maar ik heb vragen bij de herspeelbaarheid voor mijn 2. Ze zijn Haba al ontgroeid.

Conclusie: De kinderen vonden het super en 8 spellen op 1 dag. Goed gespeeld zeg ik.

Tenslotte nog Haas&Schilpad en de Mol gekocht op de 2de handsstand en dan naar huis.

Eindconclusie: De kinderen waren heel enthousiast, braaf en speelden 8 spellen. De papa ruilde veel spellen en had een rustige dag. Dit voor 15 euro en wat eten/drank. Er zijn nog wat werkpuntjes maar in het algemeen:

See you next year; :thumbup:

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: ma 24 nov 2014, 12:46 
7. Agricola: All Creatures Big and Small (2012)
Avatar gebruiker

Berichten: 593
Woonplaats: Hove
Mijn ervaringen van dit weekend:

- De zaal is veel ruimer en aangenamer. De aankleding is misschien wat sober, maar dat stoort mij persoonlijk minder.
De belichting vond ik voldoende.
- Goed bereikbaar met het openbaar vervoer. Vanuit het centraal station 10 min met de bus. Dat was in Broechem wel anders.
- Geroezemoes is iets dat voor mij het spelplezier kan verknallen (Op Spiel had ik er veel last van), maar dat vond ik heel goed meevallen. Beter dan verwacht eigenlijk.
- Afhandeling van de tweedehandsstand was top. Intake gaat goed vooruit en het afhalen en uitbetalen ook. Minder dan 10% aanrekenen mag natuurlijk altijd :), maar het zal me niet tegen houden om er spellen aan te bieden.
- prijzen. Prijs voor de inkom vind ik ok, zeker met de kortingsbonnen. In vergelijking met het spellenspektakel is de prijs zeker nog schappelijk.
Prijzen voor drank en broodjes zijn zeker en vast ok.
- de indeling van de stand van Adriaensen is veel beter. Het is leuker om te kunnen rondwandelen en niet alles te moeten vragen.
- demo-tafels bij de uitgevers waren goed gevuld, maar je kon toch regelmatig een lege plaats vinden. Hetzelfde voor de uitleenstand, plaats was daar gemakkelijk te vinden.

Werkpunten
- Prijsaanduidingen in de winkel. Een groot overzichtsblad bovenaan elke rek is misschien een betere optie. Misschien ook een andere indeling van het aanbod? Al vraag ik me dan af hoe je de indeling gaat aanpakken. Alfabetisch of thematisch lijken me ook niet gemakkelijk?
- Staat van de parking. Aangezien dit eigendom is van de stad heb je er weinig invloed op.
- de file aan de kassa's op zaterdag leek me te wijten aan de betalingen met de kaart. Bij mij duurde het toch lang voordat mijn betaling bevestigd werd. Inscannen en inpakken ging wel vrij snel.
- indeling van de standen iets ruimer maken zodat er wat meer plaats is tussen de tafels? Maar dat zie je bij elke beurs terugkomen. In Essen is dit ook altijd een probleem.

Over het algemeen is het geslaagde overstap en een terugkeer naar De Boomgaard zou ik een achteruitgang vinden. Als ze er in slagen om nog wat andere uitgevers aan te trekken, kan dit alleen maar beter worden.
Het lijkt me zeker geen beurs voor spel"nerds" te worden, op zondag waren er toch veel families met kinderen.

Overal een heel goed gevoel na dit weekend. Ik had de indruk dat het zondagmiddag iets rustiger was dan op zaterdag. Daar zal het mooie weer ook wel voor iets tussen zitten.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter  Facebook  
 
BerichtGeplaatst: ma 24 nov 2014, 14:09 
El Capitan
Avatar gebruiker

Berichten: 1544
Woonplaats: Meerhout
Bart51 schreef:
... waardoor we nog ruim voldoende tijd hadden om Parado te spelen, een leuk coöperatief kinderspel, waarvan ik me ook afvraag of het met mentaal gehandicapte mensen te spelen zou zijn (dat moeten we tijdens de kerstvakantie beslist eens uittesten).


Toen we Parado aan het testen waren voor onze recensie hebben we het ook enkele keren gespeeld met mensen met een licht mentale handicap. Zowel zij als wijzelf hebben daar veel plezier aan beleefd! Zij hebben erg veel plezier beleefd aan het spel en wij leerden hen op een andere manier kennen. Het creatieve gedeelte (de gekke parade) werd onvergetelijk en ze gingen helemaal mee op in de knotsgekke personages die ze gecreëerd hadden, bij anderen werd dan weer duidelijk dat dat creatieve toch niet zo voor de hand ligt. We zijn alvast benieuwd naar jouw ervaringen!

Bart51 schreef:
Het enthousiasme van de BSM-meisjes en -jongens voor het spel in het algemeen en hun uitgeversrally in het bijzonder, vond ik heel aanstekelijk.


Joepie! :D

_________________
~ Raldake & Elsje ~
E&E's Spellenmolen


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter   
 
BerichtGeplaatst: ma 24 nov 2014, 14:15 
FORUM-Federatie vzw
Avatar gebruiker

Berichten: 243
Langs deze weg wil ik even meegeven dat de organisatie wel degelijk meeleest en de opmerkingen en suggesties die jullie maken ook effectief meeneemt naar de evaluatieronde. Bedankt voor die waardevolle feedback!

Gelijk geef ik ook even mee dat de bezoekerscijfers helemaal in de lijn van voorgaande jaren liggen. We ontvingen dit jaar 2.848 betalende bezoekers. Dat zijn er 21 meer dan vorig jaar en daardoor ook een nieuw record, hoe klein het verschil ook is.

Eerlijk is eerlijk, we hadden graag de grens van 3.000 bezoekers doorbroken maar gelet op de omstandigheden (nieuwe locatie / verhoging toegangsprijs / zéér mooi herfstweer) zijn we méér dan blij met de opkomst. Als men ons op voorhand verteld zou hebben dat we door de verhuis en de nieuwe toegangsprijs alvast géén bezoekers zouden moeten inleveren, hadden we daar wellicht voor getekend.

Ook over de invulling van de beurs zelf zijn we zeer tevreden. Spel heeft volgens ons (en velen van jullie) zijn eigen identiteit en charme behouden en als we al voor iets bevreesd waren, was het wel dat. Spel was én blijft een beurs voor iedereen van ver of dichtbij graag met spellen bezig is: spellen-nerds, gezinnen en iedereen daar tussenin.

Wel is het zo we op zaterdag verhoudingsgewijs meer mensen met spelervaring zien, terwijl op zondag de gezinnen en gelegenheidsspelers de bovenhand halen. Die trend was ook in Broechem al enkele jaren zichtbaar, maar was nu misschien wat meer afgetekend. De bezoekers die we door het mooie weer mislopen hebben, situeren zich wellicht ook precies in het gezinssegment maar hen gunnen we een fijne herfstwandeling of laat dierentuinbezoekje net zo graag.

De nieuwe locatie zorgt vanzelfsprekend voor nieuwe leermomenten. Verschillende van de zaken die hier aangehaald worden, waren ons ook wel opgevallen, maar eens de beurs begonnen is moeten we die helaas ook gewoon "uitzweten", zoals de prijsaanduiding in de winkel. Gelukkig waren er nooit echt grote problemen. De uitval van de pizza-oven op zaterdagmiddag precies rond etenstijd, was voor ons (en de hongerige, wachtende bezoeker) misschien nog het vervelendst. In elk geval hebben we op onze oude plek die zaken waar we zelf een invloed over hadden, naar best vermogen proberen aan te pakken en dat zal nu niet anders zijn.

Wij gaan nu enkele dagen uitblazen, reacties verzamelen, het financiële luik bekijken en het geheel van de dingen in alle rust evalueren. Voor het jaar om is hoor je van ons in elk geval of, waar en wanneer Spel 2015 zal plaatsvinden.

Tot slot, aan de mensen die hierboven gemeld hebben dat er bij de afhandeling aan de inkom of bij de tweedehands af en toe iets is misgelopen: onze oprechte verontschuldigingen. Het is nooit prettig om zulke zaken vast te stellen als het te laat is om iets aan te doen maar onze vrijwilligers zijn natuurlijk ook maar mensen die er net een paar intensieve dagen hebben opzitten. De aandacht kan dan al eens verslappen, maar aan hun intenties heeft het vast en zeker niet gelegen.

Edit: spellingsfoutje verbeterd

_________________
[Forum Federatie VZW] -- [Spel] -- [Gouden Ludo]


Laatst bijgewerkt door FORUM-Fed op ma 24 nov 2014, 15:24, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
BerichtGeplaatst: ma 24 nov 2014, 14:19 
Standaard moderator
Avatar gebruiker

Berichten: 4131
Woonplaats: Geldrop/NL
Ik was er op zondag en mocht nu eens als "burger" rondlopen. Ook weer een aparte ervaring voor mij. We (Xander en Arne) waren er rond 12 uur en zijn tot het einde gebleven
Ik heb me prima geamuseerd en aardig wat kunnen spelen.
Als eerste Five Tribes uitgeprobeerd en die heeft me toch wel positief verrast. Na alle "kritieken" over het AP probleem, bleek het vooral een vlot en gezellig spel. (of lag dat toch maar aan de tafelgenoten?)
Verder vooral veel gebruik gemaakt van de speluitleen en dat was prima verzorgd. Grote keuze en voldoende speelplek. Op Tafel kwamen Piraten Kapern, Tsuro, Roma II en La Cucaracha.
De winkel vond ik ook prima (op de aanduidingen van de prijzen na dan). Het was fijn om zelf rond te kunnen lopen en alles te bekijken. De indeling op uitgever vond ik super handig en duidelijk.

De locatie en de hal vond ik top. Prima plek voor zo'n evenement. Ja het is er rumoerig en soms kan ik daar beter tegen dan andere keren. Gisteren was het goed te hebben. Ook het klimaat vond ik aangenaam, niet te warm niet te koud. Dat was in Broechem wel eens anders. het was overzichtelijk en ruim. Catering was prima.

Al met al een zeer geslaagde dag, met fijne mensen en leuke spellen.
Een dikke merci aan de organisatie en alle vrijwilligers. :thumbup:

_________________
All is fair in love, war and Carcassonne
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter  Facebook  
 
BerichtGeplaatst: ma 24 nov 2014, 19:52 
Veenboer
Avatar gebruiker

Berichten: 183
Woonplaats: Terneuzen
maartend schreef:
Erwin schreef:
maartend schreef:
Kan iemand mij vertellen waarom ik voor 2 volwassenen 14 euro moest betalen? Ik had toch echt 2 kortingsbonnen ingeleverd.

Dit heeft vermoedelijk een dubbele oorzaak: jij hebt staan suffen, de persoon achter de kassa ook. :wink:

Dat moet het zijn.

De twee dames achter de kassa waren toen wij aankwamen nog niet op elkaar ingespeeld. Aan de eerste overhandigde ik de kortingskaarten en kregen we onze armbandjes. Aan de tweede dame moest ik zelf nog duidelijk maken dat ik wilde betalen en kreeg ik ook €14 te horen. Na de mededeling dat ik zojuist de kortingskaarten had ingeleverd kreeg ik de correcte prijs.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: ma 24 nov 2014, 19:57 
..........
Avatar gebruiker

Berichten: 6695
Woonplaats: Leusden
Elsje07 schreef:
Toen we Parado aan het testen waren voor onze recensie hebben we het ook enkele keren gespeeld met mensen met een licht mentale handicap. Zowel zij als wijzelf hebben daar veel plezier aan beleefd!


Mooi om te lezen dat jullie ook de andere moderatoren speelplezier bezorgen. :lol:

Leuke tip overigens. :thumbup:


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter   
 
BerichtGeplaatst: ma 24 nov 2014, 19:59 
Veenboer
Avatar gebruiker

Berichten: 183
Woonplaats: Terneuzen
Kire schreef:
Voor de rest heb ik wel alle prijzen bijgehouden:

Parking: 14 € in Eindhoven en 0 € in Antwerpen

Voor bezoekers aan het Spellenspektakel kan ik P+R Meerhoven aanbevelen. Deze is vlak langs de snelweg gelegen en kost €3 per 24 uur. Voor €0,50 per persoon kan een retourtje met de bus gekocht worden die je tot vlak bij de hal brengt. Voor de bus zijn er aparte rijbanen zodat je echt heel snel in het centrum bent, de bussen zelf rijden ook zeer frequent. Bij de P+R is er nog gelegenheid voor koffie en toilet.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: ma 24 nov 2014, 20:35 
Locomotief

Berichten: 31
Woonplaats: Assenede(Oost-Vlaanderen)
al mijn 10 x naar spel denk ik

Positief :
-de 2 de handsmarkt ruimer en de 10% die ze inhouden heb ik geen probleem mee er kruipt daar veel werk in. Heb toch 5 spellen verkocht. En voor 10 € gekocht (biggen 5 €) en (zwarte kater 5€) beide partyspellen om mee te nemen op ons huttentochten. Zwarte kater ,1 € profijt op Adriaansen. Afstand tussen tafel en rekken inderdaad wat ver.
-grotere zaal om te spelen
-gratis parking
-geen file bij adriaansen ,wel ten koste van de gezelligheid,met die lange hoge rekken
-Toch 2 spellen aan een democratische prijs gekocht Carcassonne wintereditie en solo (voor in Nepal,de dragers spelen dat dolgraag)
-democratische prijzen drank en spijzen
Negatief : -
-dure inkom, 2 tieners die meevaren met mij vonden dit een aanslag op hun zakgeld.
-Parkeerwachters niet gezien,ik was daar wel al om 9h40,misschien daarom?
-Op Broechem parking beter.
-In Broechem aparte zaaltjes voor 2 persoonsspellen en dobbelspellen wat gezelliger was.
En er was altijd wel iemand vrij om je het spel uit te leggen.
-adriaansen weinig goede koopjes te vinden van speltoppers
-en het zelf meenemen uit de rekken is misschien wel handig,maar vroeger kon je aan een medewerker van adriaansen nog enigszins uitleg over het spel vragen.
-te weinig zitruimte in de cafetaria

tja ik liep er wat verloren op spel,het zal gewenning vragen


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: ma 24 nov 2014, 21:31 
Beheerder
Avatar gebruiker

Berichten: 2951
Woonplaats: Deerlijk
dirk schreef:
...en weer wat nieuwe gezichten kunnen plakken op bekende namen van o.a. BSM. (waaronder zelfs iemand met een zeer intelligente blik :lol: :lol: )


Je ziet: een accurate persoonsbeschrijving is vaak beter dan 10 foto's... Trouwens, je vergat het afgetrainde lichaam te vermelden.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
56 berichten | Pagina 3 van 4 | Ga naar pagina: Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Spel  
 Feed - Onderwerp - "Spel"-ervaringen 2014 (Waagnatie Antwerpen)  

Gebruikers die deze topic waarderen

AlliantieAJ

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Tags



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®