Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  




77 berichten | Pagina 1 van 6 | Ga naar pagina: 1, 2, 3 ... 6  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Pandemie!
BerichtGeplaatst: do 21 mei 2009, 19:03 
8. Istanbul (2014)
Avatar gebruiker

Berichten: 2050
Citaat:
Speciale releasedag bordspel Pandemie op zaterdag 30 mei

Op zaterdag 30 mei aanstaande, wordt het lange wachten eindelijk beloond: dan verschijnt immers de Nederlandse uitgave van ons bordspel Pandemie! Ter ere van de release, is er een speciale, feestelijke releasedag georganiseerd bij diverse spellenspeciaalzaken in heel Nederland.

Releasedag 30 mei vanaf 10 uur

Fanatieke bordspelspelers wereldwijd zijn het er unaniem over eens: Pandemie is een topper in bordspellenland! Het is niet voor niets dat dit coöperatieve bordspel internationaal bijzonder hoog staat aangeschreven. In ‘Pandemie’ speel je met alle spelers samen tegen het unieke spelsysteem. Je maakt onderdeel uit van een eliteteam dat ten strijde trekt tegen een wereldwijde pandemie. Maar winnen is nog niet zo eenvoudig! ‘Ik heb inmiddels 10 potjes in een slordige week gespeeld en ben dol op dit spel. Ik ben geen liefhebber van coöperatieve spellen, maar deze spannende en stressvolle explosie van ziektekiemen is hier razend populair. Zoveel lol en spanning had ik vooraf niet verwacht’, zo laat Erwin Broens van http://www.bordspel.com weten. Hij zit tevens in de jury van de Nederlandse Spellenprijs en is bordspelkenner pur sang. In 13 talen is het spel inmiddels vertaald, en het verschijnen van een Nederlandse release, is voldoende reden om een speciale releasedag te organiseren en wel op 30 mei.

Gratis mini-uitbreiding en kans op een spellenpakket!

Wat is er zoal te doen op 30 mei? Wie de kwaliteit van het spel aan den lijve wil onder vinden, kan dat uiteraard op deze dag doen. Er is voldoende gelegenheid om het spel te proberen en er zijn in de spellenspeciaalzaken mensen aanwezig die uitleg kunnen geven. Bovendien kun je op deze dag in de deelnemende winkels een kaart ophalen, waarmee je een gratis, exclusieve mini-uitbreiding van het spel kan aanvragen en je ook nog eens kans maakt op een spellenpakket van QWG Games dat we verloten onder alle inzenders. De mini-uitbreiding is slechts zeer gelimiteerd te verkrijgen; nationaal zijn er maar 500 stuks van geproduceerd en daarbij geldt ‘eerst komt, eerst maalt’. Zorg dus dat je hier snel bij bent!
En, last but not least, uiteraard is er op 30 mei voor het eerst ook de mogelijkheid om Pandemie in huis te halen. Vanaf 10.00 uur zullen de eerste exemplaren de toonbank over gaan.

QWG Games doneert 1 euro per verkocht aan STOP AIDS NOW!

Met de recente griep die in Mexico is ontstaan, is de thematiek van een pandemie opeens ontzettend actueel. Een pandemie die de wereld echter al sinds de jaren tachtig in zijn greep houdt, is aids. Wereldwijd leven al meer dan 33 miljoen mensen met dit virus, en er zijn al meer dan 25 miljoen mensen aan overleden. Elke 12 seconden komt er bovendien een nieuwe hiv-infectie bij. Dat was dan ook voldoende reden voor ons als QWG Games om met een deel van de verkopen van het bordspel Pandemie de werkzaamheden van de organisatie STOP AIDS NOW! te ondersteunen. Van elk spel dat over de toonbank gaat, wordt dan ook 1 euro voor de bestrijding van de Aidspandemie overgemaakt aan STOP AIDS NOW!
Koop je het spel, dan steun je dus automatisch dit goede doel.

De deelnemende spellenspeciaalzaken
De releasedag van Pandemie start op zaterdag 30 mei om 10.00 uur en duurt nog tot in de avond. Iedereen is uiteraard van harte welkom bij één van de deelnemende spellenspeciaalzaken. Onderstaand kun je zien, waar je zoal terecht kunt:

Spellenwinckel Scherbierstraat 4-6 3811 EA Amersfoort 033-4700322
Schaak en Go winkel Het Paard Haarlemmerdijk 173 1013 KH Amsterdam 020-6241171
Villa Wammus Kapelstraat 4 7311 BK Apeldoorn 055-5766741
Spelkwartier Steenstraat 4 6828 CJ Arnhem 026-3517669
PLOK strips en eh . . . . dinges ! Groningerstraat 71 9401 BJ Assen 06-43082882
't Spelhuis Snekerpoort 3 8701 HK Bolsward 0515-575036
Speldorado Hippolytusbuurt 21 2611 HM Delft 015-2134516
Dobbelsteen Hinthamerstraat 90 5211 MS Den Bosch 0135-443700
Spellenhuis Den Haag Zoutmanstraat 94 2518 GT Den Haag 070-3644782
Koning Willem Kleine Overstraat 26 7411 LM Deventer 0570-614181
Jolie Spellen Lardinoisstraat 18-20 5611 ZZ Eindhoven 040-2461376
Comicasa Zuiderhagen 37 7511 GJ Enschede 053-4303786
Wir War Spellen en Puzzels Oude Kijk in 't Jatstraat 40 9712 EL Groningen 050-3148424
Spellenhuis Haarlem Kruisweg 66 2011 LE Haarlem 023-5313188
Spellenwinkel Walhalla Tussenweg 31 2132 CS Hoofddorp 023-5578092
De Spellenhoorn Kloosterpoort 2 1621 EZ Hoorn 0229-295565
Spellekijn Voorstreek 84 8911 JH Leeuwarden 058-2131112
Vliegershop Turfmarkt 2 2312 CD Leiden 071-5132783
De Burcht Plein 1940, nr 5 4331 LG Middelburg 0118-650048
Moenen en Mariken Van Welderenstraat 70 6511 MP Nijmegen 024-3236119
Dobbelsteen Langestraat 176 5038 SH Tilburg 0135-443700
Never Never Land Oude Gracht 202 3511 NR Utrecht 030-2332293
Puzzel en Spel Eiland 44 8011 XR Zwolle 038-4210525
Vlieg-er-uit Brusselsestraat 70 6211 PG Maastricht 043 3251653

Vanuit QWG Games wensen wij jullie alvast heel veel plezier toe met dit fantastische bordspel!
http://www.qwggames.nl


De Dobbelsteen in Den Bosch doet ook mee, dus ik ben van de partij!


Omhoog
Offline Profiel     
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 22 mei 2009, 15:23 
8. Tzolk'in: The Mayan Calendar (0)

Berichten: 244
Woonplaats: Ranst
Heeft er iemand enig idee wanneer het spel zal te verkrijgen zijn in de speciaalzaken in Vlaanderen?


Omhoog
Offline Profiel     
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 23 mei 2009, 17:50 
..........
Avatar gebruiker

Berichten: 6695
Woonplaats: Leusden
Tom schreef:
Heeft er iemand enig idee wanneer het spel zal te verkrijgen zijn in de speciaalzaken in Vlaanderen?


Bij de Vlaamse topzaak http://www.spellenwinkel.be/ organiseren ze 30 mei een releasefeestje.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter   
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 28 mei 2009, 16:16 
Sojaboon

Berichten: 22
Woonplaats: Veenendaal
En heeft iemand een idee van wat deze pandemie mag gaan kosten?


Omhoog
Offline Profiel     
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 28 mei 2009, 16:31 
Beheerder
Avatar gebruiker

Berichten: 2951
Woonplaats: Deerlijk
Esther XL schreef:
En heeft iemand een idee van wat deze pandemie mag gaan kosten?


Tot nog toe vind ik alleen een prijs bij gezelschapsspelen.be en daar gaat het € 32,95 kosten. Eergisteren gaven zij nog € 34,95 aan.
Dat lijkt mij een redelijke kostprijs als je het vergelijkt met de Engels- of Duitstalige (ongeveer € 5 goedkoper).


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 28 mei 2009, 17:24 
PIONier

Berichten: 4
Woonplaats: Zoetermeer
Bij www.gezelschapsspellen.com kost Pandemie 27 euro


Omhoog
Offline Profiel     
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 28 mei 2009, 21:01 
2. Marvel Dice Masters: Avengers vs. X-Men (2014)
Avatar gebruiker

Berichten: 2050
Dandelion schreef:
Bij www.gezelschapsspellen.com kost Pandemie 27 euro


Maar als je niet in Zwolle woont, komt daar nog eens 6,75 euro aan verzendkosten bij, als ik het goed gezien heb. Dat is 33,75 euro; als de prijs die PietLavens noemt klopt, kun je dus beter naar de speciaalzaak bij jou in de buurt gaan. Kun je het meteen eerst even proberen... Ik ga in ieder geval effe kijken in Den Bosch; ga ik nog 'bekenden' van het forum tegenkomen?


Omhoog
Offline Profiel     
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 28 mei 2009, 21:32 
PIONier

Berichten: 4
Woonplaats: Zoetermeer
Het Spellenhuis in Den Haag is voor mij niet zo ver weg. Daar wordt Pandemie aangeboden voor 36 euro. Ik moet er met de auto of het openbaar vervoer naar toe. Dan is de rekensom gauw gemaakt.


Omhoog
Offline Profiel     
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 28 mei 2009, 21:38 
4. Ghost Stories (2008)
Avatar gebruiker

Berichten: 2050
Ik kwam laatst met wat googlen op hun site terecht en zag toen deze aanbieding (die dan weer interessanter is dan die 36 euro): http://www.spellenhuis.nl/product_info. ... s_id=16059
Die vind ik dan wel weer aardig, alleen is het met dit soort aanbiedingen altijd zo dat er dan één spel tussen zit waar je eigenlijk niet zo'n interesse in hebt :wink: (In mijn geval overigens Railroad Tycoon)


Omhoog
Offline Profiel     
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 28 mei 2009, 22:05 
Beheerder
Avatar gebruiker

Berichten: 2951
Woonplaats: Deerlijk
Dandelion schreef:
Bij www.gezelschapsspellen.com kost Pandemie 27 euro


Dat lijkt me al een heel interessante prijs. Trouwens, het was de eerste keer dat ik deze website bezocht en er staan toch behoorlijk wat voordelige prijzen op. Mooi.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 30 mei 2009, 08:47 
Locomotief

Berichten: 33
Woonplaats: Zoetermeer
Hoi hoi allemaal,

Ik heb Pandemie gezien bij de Koperen Pion in Den Haag voor € 34.95.

Voor ons zal er nog 10% af gaan, omdat wij een ducosim pas hebben. Ik ben erg benieuwd naar dit spel!

Groetjes,

Jeanette


Omhoog
Offline Profiel     
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 30 mei 2009, 09:14 
la Vida
Avatar gebruiker

Berichten: 498
Woonplaats: Zeeuws Vlaanderen
Speciaal voor de Vlamingen, volgende uit de QWG nieuwsbrief:


Citaat:
Speciale releasedag bordspel Pandemie op zaterdag 30 mei

Op zaterdag 30 mei aanstaande, wordt het lange wachten eindelijk beloond: dan verschijnt immers de Nederlandstalige uitgave van ons bordspel Pandemie! Ter ere van de release, is er een speciale, feestelijke releasedag georganiseerd bij diverse spellenspeciaalzaken in heel Nederland. Maar er is ook goed nieuws voor onze zuiderburen: ook in Vlaanderen zijn twee winkels die meedoen met onze releasedag. In deze speciale Pandemie-nieuwsbrief, lees je er alles over!

De deelnemende spellenspeciaalzaken
De releasedag van Pandemie start op zaterdag 30 mei om 10.00 uur en duurt nog heel de dag. Iedereen is uiteraard van harte welkom bij één van de deelnemende spellenspeciaalzaken. Onderstaand kun je zien, waar je zoal terecht kunt:
Adriaensen Lombardenvest 52 2000 Antwerpen België
De Lombaerde Ingooigemplaats 55 8570 Ingooigem België




Dus haast U deze morgen!


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 30 mei 2009, 23:10 
9. Terra Mystica (2012)
Avatar gebruiker

Berichten: 2050
En? Zijn er nog mensen naar de releasedag geweest en wat zijn jullie bevindingen? Ik ben zelf bij De Dobbelsteen in Den Bosch geweest en daar was het druk, maar daar waren de exemplaren van het spel blijkbaar in no time uitverkocht. Een uitgestald demo-exemplaar was op het moment dat ik daar was in geen velden of wegen te bekennen, waardoor ik het spel spijtig genoeg niet heb kunnen proberen.

Edit: mijn vrouw heeft meegekregen dat zelfs het demo-exemplaar verkocht was; goed nieuws, dus, dat er zoveel animo is, maar wel jammer voor degenen die het spel nog wilden proberen.


Laatst bijgewerkt door Bartjes! op zo 31 mei 2009, 10:15, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
Offline Profiel     
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 31 mei 2009, 10:05 
Matroos

Berichten: 44
Woonplaats: Groningen
Wij hebben het spel bij de wirwar in Groningen bekeken. Daar was niemand. Toen wij vroegen hoe het zat met die release-dag van Pandemie, werden we een beetje raar aangekeken. Vervolgens werd er een demo-exemplaar uitgepakt (folie en alles moest er nog van af) en gingen mijn vriend en ik samen met de vrouw van de winkel het materiaal bekijken en de spelregels lezen en de voor deze dag geleverde samenvattingskaart van de spelregels bekijken. Er was dus helemaal geen uitleg of sprake van iemand die het spel uitlegde of het zelfs ook maar een beetje kende. Wat ons over het spel verteld kon worden, was minder dan we al van internet wisten.
Blijkbaar waren de spellen en de demo-kaart gisteren pas geleverd en was er nog geen tijd geweest om iets te bekijken en had er de hele dag nog niemand naar gevraagd (wij kwamen pas na 3en). Dit was wel een beetje anders dan ik verwacht had. :S Ik dacht zelfs dat er misschien een door QWG speciaal aangewezen demoer zou komen, maar er was alleen het winkelpersoneel. Ik vind dit wel een beetje slecht geregeld van QWG. Maken ze per email reclame over een grootse release dag voor Pandemie, is er nauwlijks wat in een winkel die ze opgeven als een winkel die meedoet. :S
We hebben het spel even bekeken en het leek ons wel prima, dus we hebben het ingepakt, een kaartje voor een uitbreidinkje met een stempel er op meegekregen (iemand enig idee trouwens wat dat zou kunnen zijn?), het spel mee naar huis genomen (kaartje op de post gedaan) en met mijn moeder en zus meteen 5 keer gespeeld. Leuk!
We speelden het wel alleen meteen verkeerd. :P En toen was het wel héél moeilijk om te winnen.

Dit staat in de spelregels: 'De spelers winnen direct gezamenlijk het spel als alle vier de ziektes zijn genezen. De spelers hoeven geen ziektes meer te behandelen in iedere besmette stad om te winnen - zodra het vierde en laatste geneesmiddel is gevonden is het spel afgelopen en heb je gewonnen.'

Helaas was daarvan alleen de eerste regel blijven hangen en dachten wij dus dat we alle ziektes ook daadwerkelijk overal moesten genezen en dus alle blokjes van het bord moesten vegen. Dat gaat natuurlijk niet... en we 'verloren' dus ook iedere keer dik, op beginnersniveau. We snapten er hélemaal niks van. We wisten dat we ergens iets fout deden, maar waar?
Dus uiteindelijk na het vijfde spel mijn moeder nog een keer in de regels kijken, spelen we met een verkeerd doel... het laatste spel hadden we dan ook eigenlijk gewonnen, terwijl we dachten dat we verloren hadden.
Ik vind het woord genezen in de spelregels niet zo handig gekozen. Als er voor een ziekte een geneesmiddel is, hoeft de ziekte nog niet genezen te zijn, heel veel mensen hebben het immers nog!
Wij denken dat QWG er beter aan had gedaan om van de eerste regel te maken: 'De spelers winnen direct gezamenlijk het spel als voor alle vier de ziektes een geneesmiddel is gevonden', maar misschien zijn wij ook wel de enigen die zo achterlijk zijn om te denken dat je alle ziektes uit moet roeien. :P
Weet iemand hoe het in de originele spelregels staat?
Dan verder nog een puntje van kritiek: ik zat boven aan het bord, op de kop dus, en ik moest de stedennamen, voor zo ver ik ze kon zien, op de kop lezen. Bovendien kon ik dus die namen ook bijna niet zien. De speelstukken zijn zo groot en de letters zo klein dat de speelstukken de letters (en ook reislijntjes) vaak geheel bedekken. Niet zo heel handig als je niet zo veel topografische kennis hebt. Was een beetje een bron van ergernis. :P
Behalve die kleine dingetjes (gelukkig weten we nu wel hoe je het spel wint! :P) vind ik het een erg leuk spel en ik heb heel veel zin binnenkort eens te proberen hoe het spel met zn tweeën speelt.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 31 mei 2009, 12:54 
Garnaal
Avatar gebruiker

Berichten: 365
Woonplaats: Zevenaar
Anneke schreef:
Wij hebben het spel bij de wirwar in Groningen bekeken. Daar was niemand. Toen wij vroegen hoe het zat met die release-dag van Pandemie, werden we een beetje raar aangekeken.
etc etc

Dat ligt niet aan QWG maar aan de winkel zelf. Heb zelf een exemplaar in Arnhem gehaald (spellenkwartier) en daar lag het spel uitgestald. Men vroeg ook gelijk of ik een potje wilde spelen. Als een winkelier het niet oppakt zal er ook niets gebeuren. Als een winkelier het goed oppakt kan het een mooie introductie worden.


Omhoog
Offline Profiel     
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
77 berichten | Pagina 1 van 6 | Ga naar pagina: 1, 2, 3 ... 6  Volgende


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Bordspellen  
 Feed - Onderwerp - Pandemie!  

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 11 gasten


Tags

Pandemie, QWG Games



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®