Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  
Zomerspel 2024



Op zoek naar spelers? Zie aparte rubriek onder spelers gezocht.



9 berichten | Pagina 1 van 1 |
Auteur Bericht
 Berichttitel: Dreadball
BerichtGeplaatst: di 15 jan 2013, 09:54 
1. Village (0)
Avatar gebruiker

Berichten: 554
Woonplaats: Bredene
Ik heb vorige week Dreadball van Mantic games aangekocht. Zijn er hier nog mensen die deze liggen hebben en wat zijn jullie ervaringen?


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Re: Dreadball
BerichtGeplaatst: wo 16 jan 2013, 17:32 
1. El Grande (1995)

Berichten: 162
Woonplaats: Herent - België
Ik heb het spel via kickstarter en heb tot nu toe alleen nog maar de miniatuurtjes gelijmd...
Dit is trouwens mijn eerste spel met miniaturen. Ik heb daar eerlijk gezegd het geduld niet echt voor. Maar dit leek me een heel erg leuk sport-simulatie spel. Het eerste spel moet echter nog gespeeld worden...

Is er iemand anders die het al gespeeld heeft???


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Re: Dreadball
BerichtGeplaatst: do 17 jan 2013, 22:57 
5. Battlestar Galactica (0)
Avatar gebruiker

Berichten: 554
Woonplaats: Bredene
Ondertussen heb ik de 2 ballen al geschilderd en zijn mijn 2 teams in hun grondlaag gezet. Nu nieuwe verf en penselen gaan halen en ik kan weer voort doen.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Re: Dreadball
BerichtGeplaatst: vr 12 sep 2014, 11:30 
Koldun Kommander
Avatar gebruiker

Berichten: 368
Woonplaats: Sint Amandsberg
Tot voor kort was er voor mij maar één sportgame op de markt dat ik graag speelde en dat was Blood Bowl van GW maar onlangs in onze club (Thunderbolts Gent) ook een demo gekregen van dit spel en, na 20 jaar Blood Bowl spelen, moet ik eerlijk zeggen dat Dreadball beter, sneller en leuker is.

Ondertussen is er een pathfinder (vrijwilliger voor demo's Mantic games) in onze club die vanaf 24 september zelfs een echte League zal organiseren en ik doe al zeker mee.

Wat het schilderen betreft, tja is nu eenmaal een deel van miniature gaming maar 8 figuurtjes valt echt wel mee, hoor! En ik vind schilderen heel relaxerend na een stressy dag maar dat is natuurlijk persoonlijk. Heb ondertussen 1e team geschilderd (Teratons) en nog 2 teams te gaan (Nameless & Vixens).

_________________
"Opinions are like assholes, everybody has one and everybody thinks theirs is better than that of everybody else!"

I support the gaming community by buying at my FLGS!


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Re: Dreadball
BerichtGeplaatst: do 25 sep 2014, 16:04 
Koldun Kommander
Avatar gebruiker

Berichten: 368
Woonplaats: Sint Amandsberg
Ondertussen is de League bij ons van start gegaan en de regels hiervoor hebben me aangenaam verrast!

In tegenstelling tot Blood Bowl speelt dit game echt wel veel sneller en is scoren vaak moeilijker en zeker geen game-winner. Ook het feit dat het spel niet herstart maar gewoon verdergaat nadat één van de teams gescoord heeft, betekent heel vaak dat je een dunne lijn tussen offensief en defensief spelen moet proberen te vinden.

Ik heb jaren gezworen bij Blood Bowl als het beste pseudo-sport game maar na enkele Dreadball matchen achter de kiezen ga ik toch mijn mening herzien. Dreadball is echt een aanrader!

_________________
"Opinions are like assholes, everybody has one and everybody thinks theirs is better than that of everybody else!"

I support the gaming community by buying at my FLGS!


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Re: Dreadball
BerichtGeplaatst: do 19 feb 2015, 13:30 
Koldun Kommander
Avatar gebruiker

Berichten: 368
Woonplaats: Sint Amandsberg
Ondertussen heeft Dreadball er een nog brutaler en agressiever broertje bijgekregen: Dreadball Xtreme.

Deze keer geen afgelijnd sportspel waar alles in het oog wordt gehouden door een overkoepelende organisatie en de scheidsrechters of waar gespeeld wordt in een prachtig stadion.
Hier speel je Dreadball zoals het oorspronkelijk bedoeld was, zonder scheidsrechter en in een "underground" circuit waar je je tegenstander echt in de vernieling probeert te spelen en ondertussen nog wat geld verdient met enkele weddenschappen. Hier is zelfs het terrein waarop je speelt gevaarlijk met exploderende kisten en sabotage van je tegenstander.
Het spel wordt nu gemeen, vals en gevaarlijk en het dodental loopt op terwijl de wedstrijd vordert.

Wat trouwens ook leuk is, is dat je deze keer geen bord krijgt om op te spelen maar een mooie mat (in het materiaal van de meeste muismatten) waar naast het speelveld ook alle andere zaken hun plaatsje hebben.

http://dreadballxtremethegame.com/

_________________
"Opinions are like assholes, everybody has one and everybody thinks theirs is better than that of everybody else!"

I support the gaming community by buying at my FLGS!


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Re: Dreadball
BerichtGeplaatst: zo 22 feb 2015, 16:52 
Webshop owner
Avatar gebruiker

Berichten: 59
Woonplaats: Maarssen
Ik heb Dreadball Xtreme ook via de kickstarter. Nog niet gespeeld, maar na een uur lang video kijken van Mantic zelf hoe zij speelden ben ik zeer enthousiast :D

_________________
Geek Passion is out of business. Dit profiel is inactief
Ruim 70 maten sleeves voor bord- en kaartspellen in het aanbod.
Swan Panasia-KMC-Dragonshield-Ultra pro

Spellen en sleeves voor elk spel: winkelstraat/topic12834.html


Omhoog
Offline Profiel     
 
 Berichttitel: Re: Dreadball
BerichtGeplaatst: zo 22 feb 2015, 20:52 
1. Village (0)
Avatar gebruiker

Berichten: 554
Woonplaats: Bredene
Dreadball en de extreme variant zijn beiden op 7 maart aanwezig om te testen op spellenplezier te Bredene.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Re: Dreadball
BerichtGeplaatst: zo 22 feb 2015, 21:39 
Koldun Kommander
Avatar gebruiker

Berichten: 368
Woonplaats: Sint Amandsberg
Dit weekend trouwens naar het Dreadball Tornooi Carna-Ball geweest in Black Border spellenwinkel te Roeselare en we waren met 12 coaches/teams (waarvan 5 leden van Thunderbolts Gent) en, gezien het feit dat Dreadball nog maar een nieuwe ster is aan het miniature game firmament in vergelijking met games als Blood Bowl, was dit best wel een goeie opkomst.

Zelf had ik gekozen om met de Teratons te spelen (hoewel deze meestal problemen hebben met het scoren) en bij mijn eerste wedstrijd tegen een human corporation team werd dit al snel duidelijk. De Corporation speler slaagde erin om snel te scoren en schakelde enkele van mijn Guard uit waardoor het alsmaar meoilijker werd. Gelukking kon ik nog één van zijn spelers naar de eeuwige jachtvelden sturen (zie later in dit bericht om het "gelukkig uit te leggen) voor hij nog eens scoorde en met een Landslide won van mijn turtles.

Tweede match was tegen Marauders (Orx & Goblins) en ook hier slaagde ik er heel vroeg in om één van zijn Guards voor eeuwig uit het spel te meppen met een gecoordineerde actie van 2 van mijn Guards. Maar ook hier kwam ik snel op een achterstand te staan (2 - 0). Het lukte mij om te scoren maar dacht bracht de achterstand terug naar 1 - 0 en de speler liep vervolgens, door mijn beide Jacks in de "Sinbin" te krijgen, verder uit tot 3- 0 en wat later was de wedstrijd afgelopen. Eerlijkheid gebiedt me te zeggen dat het Maurader team eigenlijk met een illegal opstelling was begonnen (4 Orx Guards & 2 Goblin Jacks terwijl dit maximaal 3 Orx mocht zijn) maar mijn eigen fout, ik had beter moeten kijken eens de match begonnen was en ik had een "Illegal" moeten roepen (wat waarschijnlijk voor een Ref check had gezorgd die met een beetje geluk één van zijn Guards vroegtijdig had laten douchen) maar zoals gezegd, Dreadball is nog nieuw en in je enthousiasme let je niet op alles.

Derde match was terug tegen Marauders maar deze keer met een Coach van mijn eigen club en ook hier liep het al snel verkeerd en kon ik de achterstand niet meer ophalen maar gelukkig viel er weer een dode (of gewonde speler voor de tere zieltjes onder jullie) Goblin te scoren.

Laatste match was, 3x raden, terug tegen Marauders (ze zijn echt populair ondanks hun onbetrouwbaarheid op het veld) en terug met een Coach van de Thunderbolts. Deze keer ging ik echter volledig in de aanval en al na de eerste beurt mepte één van mijn Guards één van de Orx naar de eeuwige jachtvelden en ondanks het feit dat hij hetzelfde deed met één van mijn Jacks, besloot ik volop te gaan voor pure violence on the board. Twee beurten later vervoegde een Goblin het lot van de Orx en voor het einde van de wedstrijd volgde nog een tweede Orx dus 3 kills in één wedstrijd! Ondertussen slaagde één van mijn Jack er ondanks het geweld op het veld er toch in om de bal op te rapen en te scoren, iets wat hij tijdens de match nog eens herhaalde zodat het uiteindelijk 3 - 0 werd voor mij. Jammer genoeg viel er nog een dode langs mijn kant ook maar dat mocht de fun niet drukken (Dreadball is nu éénmaal een "violent sport-game").

Na 4 wedstrijden werd een klassement gemaakt en één van onze leden ging uiteindelijk naar huis met de eerste plaats (en de bijhorende Dreadball Xtreme box) en de runner-up kreeg een Seizoen 4 rulebook. Zelf eindigde ik achteraan maar ik kreeg toch nog een prijs wegens "most bloody team" met 6 kills tijdens de dag, het publiek wil nu éénmaal ook iets, hé). En dat was van het begin af aan mijn idee geweest, ik wist op voorhand dat ik met scoren er niet ging raken en had me vanaf de eerste match toegelegd op het gewelddadige aspect van het game en uiteindelijk heeft dit ook zijn effect gehad en ging ik toch nog naar huis met een bescheiden prijs (een blister met 2 MVP's). Er was trouwens ook nog een prijs voor het best geschilderde team en dit ging naar een Void Sirens team (en het was inderdaad één van de 2 mooiste teams).

Na dit tornooi en mijn vorige ervaringen met Dreadball, moet ik eerlijk zeggen dat, ondanks het feit dat ik ongeveer 20 jaar Blood Bowl gespeeld én gepromoot heb, ik niet kan wachten tot de nieuwe League bij THunderbolts begint in maart en ga ik waarschijnlijk nooit meer Blood Bowl spelen (ze nooit nooit maar toch) want Dreadball rules!!!

En aangezien we een vrijwilliger hebben om Mantic games (want dit komt uit de Mantic stal) te promoten en aan te leren, zou het mij ten zeerste verwonderen dat hier geen demo van zal zijn tijdens WarCon op 14 maart!

_________________
"Opinions are like assholes, everybody has one and everybody thinks theirs is better than that of everybody else!"

I support the gaming community by buying at my FLGS!


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
9 berichten | Pagina 1 van 1 |


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Wargames  
 Feed - Onderwerp - Dreadball  

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Tags



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®