Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  




19 berichten | Pagina 1 van 2 | Ga naar pagina: 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: do 22 jan 2015, 13:58 
Sojaboon

Berichten: 20
Ik ben nu een weekje lekker Carcassonne aan het spelen. We hebben meteen 'De uitbreiding' en 'Kooplieden en Bouwmeesters' erbij genomen. Dit is een goede en leuke combinatie.

Ik vraag me af wat zijn nog meer goede combinaties en hoeveel uitbreidingen vind jij de max?


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: do 22 jan 2015, 14:21 
Stamhoofd
Avatar gebruiker

Berichten: 524
Woonplaats: Maassluis
Wij spelen eigenlijk altijd met de beide Rivieren, dit geeft een mooi begin aan het spel.

De 'max' wordt bij ons niet bepaald door het aantal uitbreidingen maar door de tijd die we willen spelen. Hoe langer je wil spelen, hoe meer uitbreidingen. We hebben ook wel eens potjes gehad met 8 uitbreidingen, en dan blijft het nog steeds leuk.

Groetjes,

Jan

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: do 22 jan 2015, 14:28 
a.k.a. Tio
Avatar gebruiker

Berichten: 1966
Woonplaats: Beerse
Je kan het geld dat je in die uitbreidingen zou steken natuurlijk ook in een ander minstens even leuk spel steken, dát levert pas variatie op :wink:

_________________
SPELHAMELS BEERSE:
Elke 1ste zaterdag en 3de vrijdag vd maand: gratis spelavond in WZC Heiberg in Beerse!

meer info op onze website en Facebook [WIM]


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: do 22 jan 2015, 14:38 
Groninger Gamer
Avatar gebruiker

Berichten: 5600
Woonplaats: Haren, Gn
sinead schreef:
We hebben ook wel eens potjes gehad met 8 uitbreidingen, en dan blijft het nog steeds leuk.
Ugh, ik kan me niet voorstellen dat dat nog leuk is. Smaken verschillen. Nou was ik toch al nooit de grootste Carcassonne-fan, wellicht ligt het daaraan.

Mijn favoriete versie is de spin-off Carcassonne: Jagers & Verzamelaars. Geen uitbreidingen.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: do 22 jan 2015, 14:38 
Check: Ameritrash.nl
Avatar gebruiker

Berichten: 1592
Woonplaats: Amsterdam
Ik speel Carcassonne of alleen de basegame of misschien met de (eerste) uitbreiding "de uitbreiding" erbij. De rest van de uitbreidingen ben ik niet kapot van en verlengen het spel meer dan ik het leuker vind worden. Speel ik dus liever niet mee. Carcassonne is een klassieker, maar speel het maar een paar keer per jaar.

_________________
Laatste 10 gespeeld:
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter  Facebook  
 
BerichtGeplaatst: do 22 jan 2015, 14:43 
8. Terraforming Mars (2016)

Berichten: 1437
Woonplaats: Woudenberg
Mac-S schreef:
sinead schreef:
We hebben ook wel eens potjes gehad met 8 uitbreidingen, en dan blijft het nog steeds leuk.
Ugh, ik kan me niet voorstellen dat dat nog leuk is. Smaken verschillen. Nou was ik toch al nooit de grootste Carcassonne-fan, wellicht ligt het daaraan.

Mijn favoriete versie is de spin-off Carcassonne: Jagers & Verzamelaars. Geen uitbreidingen.


+1

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
BerichtGeplaatst: do 22 jan 2015, 14:48 
www.zomerspel.be
Avatar gebruiker

Berichten: 2725
Woonplaats: Oosterzele (B)
Mijn favoriete uitbreiding is De Toren, al komt Carcassonne bijna nooit meer op de speeltafel.

_________________
https://www.facebook.com/ditteriosracedoorspellenland


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: do 22 jan 2015, 15:39 
Standaard moderator
Avatar gebruiker

Berichten: 4131
Woonplaats: Geldrop/NL
Hier komt het nog regelmatig op tafel.

Meestal spelen we met 5 rivieren (2xI en 3xII), De Uitbreiding en Kooplieden & Bouwmeesters, Kartharen, en nog een paar losse tegels.

De overige uitbreidingen komen enkel af ef toe aan bod, maar dan bv in combinatie met de jubileum editie of het Rad van Fortuin.

_________________
All is fair in love, war and Carcassonne
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter  Facebook  
 
BerichtGeplaatst: do 22 jan 2015, 19:47 
5. Bunny Kingdom (2017)
Avatar gebruiker

Berichten: 2892
Woonplaats: Noord-Brabant
Hier wordt meestal de volgende combinatie gespeeld: basis, uitbreiding, kooplieden & bouwmeesters, rivier I en II. Dit vinden wij veruit de beste combinatie.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: do 22 jan 2015, 21:04 
Party Animal
Avatar gebruiker

Berichten: 421
Woonplaats: Amersfoort
Alleen de basis is tof als je er van houdt om elkaar vast te zetten. Naar mijn mening heb je de twee beste uitbreidingen al. Ik ben zelf nog wel door gegaan met kopen, maar ze konden me allemaal niet echt boeien. Oh de rivier inderdaad, die is wel essential. Met te veel uitbreidingen wordt het ook te lang.

De uitbreiding met die fee en draak is echt ruk trouwens, vermijden.

_________________
Recent gespeeld:
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: vr 23 jan 2015, 16:41 
Meeple

Berichten: 12
Als je deze uitbreidingen leuk vindt zul je burgemeesters en abdijen ook wel appreciëren. Als je wat meer pest elementen in het spel wil brengen kan je de draak, fee en jonkvrouw en/of de toren uitbreidingen toevoegen. Door deze pest elementen is het wel moeilijker om een tactiek voor jezelf uit te stippelen, waardoor ik de indruk heb dat deze uitbreidingen iets minder populair zijn bij veelspelers.
Ik speel zelf meestal met niet meer dan 3 grote uitbreidingen (ik prefereer eerder 2 grote uitbreidingen en 1 kleine uitbreiding) omdat er anders te veel discussie ontstaat over hoe de spelregels van de verschillende uitbreidingen op elkaar inwerken :D


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: vr 23 jan 2015, 18:53 
Spelhamels Beerse

Berichten: 3042
Woonplaats: Dessel
The Iced One schreef:
Je kan het geld dat je in die uitbreidingen zou steken natuurlijk ook in een ander minstens even leuk spel steken, dát levert pas variatie op :wink:

Zo ken ik je weer !! :lol: :lol:

_________________
Elke 1ste zaterdag en 3de vrijdag van de maand: spelavond in Woonzorgcentrum Heiberg in Beerse! Gratis toegang voor iedereen!


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
BerichtGeplaatst: ma 02 maart 2015, 12:36 
Sojaboon

Berichten: 20
Dit weekend hebben we met de volgende uitbreidingen gespeeld:
-Carcassonne
-de uitbreiding
-kathedralen en herbergen
-kooplieden en bouwmeesters
-De rivier
-Graaf, koning en consorten
-Draak, fee en jonkvrouw

Was fantastisch potje!! Wordt alleen maar leuker en langer...
De kooplieden en bouwmeesters tezamen met kathedralen en herbergen, maakt bij ons dat we grote steden en lange wegen bouwen. Dit wordt in evenwicht gebracht door graaf koning en consorten. Dan pas je wel op om te groot te gaan bouwen. De draak/fee/jonkvrouw uitbreiding zorgt voor tumult. En brengt een levendig element in het spel.

De volgende toevoeging wordt 'burgemeesters en abdijen'... kijk er nu al naar uit :)


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: ma 02 maart 2015, 12:48 
Sojaboon

Berichten: 20
Wat vinden jullie van de mini-uitbreidingen?
(vliegtuigen/veerboten/graancirkels/nieuw etc...)


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: wo 04 maart 2015, 14:01 
Spellen aan den Rijn
Avatar gebruiker

Berichten: 1976
Woonplaats: Alphen aan den Rijn
Houd het bij wat je nu hebt en kijk verder naar andere spellen. Het beste heb je al en het wordt met meer tegels er niet beter op, alleen maar slechter.

_________________
Everybody has the right to play...


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter  Facebook  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
19 berichten | Pagina 1 van 2 | Ga naar pagina: 1, 2  Volgende


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Speladvies  
 Feed - Onderwerp - Welke uitbreidingen vind jij leukst bij Carcassonne?  

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten


Tags

999 Games, Carcassonne



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®