Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  
Zomerspel 2024





184 berichten | Pagina 1 van 13 | Ga naar pagina: 1, 2, 3 ... 13  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Ameritrash.nl
BerichtGeplaatst: di 17 maart 2015, 00:52 
Check: Ameritrash.nl
Avatar gebruiker

Berichten: 1592
Woonplaats: Amsterdam
Zoals wellicht een enkeling van jullie misschien al gemerkt had in mijn forum posts, ben ik een speler van de zwaardere, thematische (ameritrash) werk en praat ik graag mijn ervaringen met deze board games in forumdraden zoals "Gisteren speelde ik" etc..

Omdat ik vind dat thematische of ameritrash board games een beetje in een slecht daglicht staan in het Nederlandse bordspellen landschap ben ik samen met Wesley (Flashly hier op BSM) een blog begonnen met als doel voornamelijk de ameritrash games wat in het zonnetje te zetten op http://www.ameritrash.nl. Al moet ik daarbij zeggen dat de incidentele euro, kaartspel of LCG ook wel besproken kan worden, mocht die links of rechtsom kwalificeren als voldoende interessant.

We zijn nog een beetje aan het zoeken naar de vorm waarin we het willen gaan schrijven, maar de eerste 8-9 reviews staan inmiddels online. Graag hoor ik dan ook jullie feedback, kritiek en aandachtspunten. Reviews schrijven is geen aangeboren vaardigheid en oefening baart kunst. Uiteraard is het voor ons super interessant jullie meningen te horen over onze reviews en de boardgames, mochten jullie deze toevallig ook gespeeld hebben.

Hopelijk maakt dit Ameritrash.nl binnen niet al te lange tijd de plek op het internet voor ameritrash games in Nederland en Belgiƫ. De games verdienen het zeker.

_________________
Laatste 10 gespeeld:
Afbeelding


Laatst bijgewerkt door Ruud2009 op vr 30 dec 2016, 15:44, in totaal 114 keer bewerkt.

Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter  Facebook  
 
BerichtGeplaatst: di 17 maart 2015, 01:06 
Critico

Berichten: 2165
Woonplaats: Zaamslag
1 woord ; geweldig.

1 vraag ; Mistfall?

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: di 17 maart 2015, 01:14 
Check: Ameritrash.nl
Avatar gebruiker

Berichten: 1592
Woonplaats: Amsterdam
Mistfall ziet er supercool uit. Maar gezien ik op dit moment blood rage back heb ik geen geld over deze maand voor Mistfall.

Wel ben ik van plan binnenkort een review van Myth erop te knallen.

_________________
Laatste 10 gespeeld:
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter  Facebook  
 
BerichtGeplaatst: di 17 maart 2015, 01:42 
5. Stoom: Rails, Roem en Rijkdom (0)
Avatar gebruiker

Berichten: 1366
Woonplaats: Hellevoetsluis (NL)
Goed initiatief mannen!
Ik ga jullie blog zeker in de gaten houden :wave:

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: di 17 maart 2015, 09:20 
Blije Bordspeler

Berichten: 1124
Woonplaats: Rotterdam
Ruud2009 schreef:
Mistfall ziet er supercool uit. Maar gezien ik op dit moment blood rage back heb ik geen geld over deze maand voor Mistfall.

Wel ben ik van plan binnenkort een review van Myth erop te knallen.


Ooooooh, als die review van myth er nog op kan voordat de tweede KS campagne stopt (ik geloof binnen een dag of 11) dan graag. Kan ik nog even mede aan de hand van jouw review bepalen of ik deze maand bankroet ga of niet :lol: :clap: Verder geen druk of zo hoor :wink:

Overigens een top initiatief! Je weet het, ik ben ook ameritrash liefhebster dus ik zal jullie reviews met heul veul belangstelling lezen!


Omhoog
Offline Profiel   Twitter  Facebook  
 
BerichtGeplaatst: di 17 maart 2015, 10:43 
Avatar gebruiker

Berichten: 168
Woonplaats: Zoetermeer, NL
Leuk om te lezen.
Goed initiatief :clap:


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: di 17 maart 2015, 10:47 
Standaard moderator
Avatar gebruiker

Berichten: 4133
Woonplaats: Geldrop/NL
Leuke blog.
Lekker korte en puntige reviews. daar hou ik wel van.
En nu ik dit gezien heb moet ik toch echt Runebound weer eens onder het stof uithalen. :wink: :thumbup: :wave:

_________________
All is fair in love, war and Carcassonne
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter  Facebook  
 
BerichtGeplaatst: di 17 maart 2015, 11:05 
Hell Yeah !!!
Avatar gebruiker

Berichten: 659
Woonplaats: Heusden (BE)
Ziet er heel leuk.

Persoonlijk ken ik niks van dit genre. Wat het dichtst in de buurt komt zijn de dungeoncrawlers en die vergaren bij gebrek aan spelers stof in de kast.

Wat ik daarom persoonlijk handig zou vinden is een soort van infopagina of schema met jullie aanraders. Dat kan zijn op thema (space, horror ...) op tijd (1uur :lol: , 3 uur ...) op aantal spelers (1, 4 ...)

Dat maakt het voor een beginner net iets makkelijker om in te stappen. Ik geef 2 voorbeelden voor mezelf.

Ik zou bijvoorbeeld graag een spel over cthulhu willen spelen/kopen. Maar er zijn er nogal veel op de markt. Wat is een aanrader?
Mijn grootste probleem is dat ameritrash spellen lang duren. Zijn er ook kortere spellen die de moeite waard zijn?

Het zou een extra troef zijn als mensen dit op de site kunnen vinden. Dit hoeft niet daarvoor niet heel uitgebreid te zijn.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: di 17 maart 2015, 11:12 
Check: Ameritrash.nl
Avatar gebruiker

Berichten: 1592
Woonplaats: Amsterdam
vdbmalmsteen schreef:
Ziet er heel leuk.
Wat ik daarom persoonlijk handig zou vinden is een soort van infopagina of schema met jullie aanraders. Dat kan zijn op thema (space, horror ...) op tijd (1uur :lol: , 3 uur ...) op aantal spelers (1, 4 ...)

Ik zou bijvoorbeeld graag een spel over cthulhu willen spelen/kopen. Maar er zijn er nogal veel op de markt. Wat is een aanrader?
Mijn grootste probleem is dat ameritrash spellen lang duren. Zijn er ook kortere spellen die de moeite waard zijn?


Dat is wel een goed idee. Moet even kijken hoe ik dat ga aanpakken, probleem is dat dat soort statistieken natuurlijk over het algemeen wel weer groepsafhankelijk zijn. Ik heb wel board games gespeeld met trage spelers, duurt King of Tokyo zo een uur in plaats van 20-30 minuten. De doos informatie vermelden kan natuurlijk 100% zeker altijd.

_________________
Laatste 10 gespeeld:
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter  Facebook  
 
BerichtGeplaatst: di 17 maart 2015, 11:41 
Hell Yeah !!!
Avatar gebruiker

Berichten: 659
Woonplaats: Heusden (BE)
Ruud2009 schreef:
vdbmalmsteen schreef:
Ziet er heel leuk.
Wat ik daarom persoonlijk handig zou vinden is een soort van infopagina of schema met jullie aanraders. Dat kan zijn op thema (space, horror ...) op tijd (1uur :lol: , 3 uur ...) op aantal spelers (1, 4 ...)

Ik zou bijvoorbeeld graag een spel over cthulhu willen spelen/kopen. Maar er zijn er nogal veel op de markt. Wat is een aanrader?
Mijn grootste probleem is dat ameritrash spellen lang duren. Zijn er ook kortere spellen die de moeite waard zijn?


Dat is wel een goed idee. Moet even kijken hoe ik dat ga aanpakken, probleem is dat dat soort statistieken natuurlijk over het algemeen wel weer groepsafhankelijk zijn. Ik heb wel board games gespeeld met trage spelers, duurt King of Tokyo zo een uur in plaats van 20-30 minuten.


Speltijden zijn altijd relatief. Maar het is soms zo jammer dat je interesse krijgt voor een spel om dan vast te stellen dat het 4 uur duurt en het nooit op tafel zal geraken.

Ik heb een 2-tal jaren geleden een soort gids gezien voor mensen die een spel wouden kopen. Het was op 1 A4-tje, in schemavorm en ik denk zelf dat het in het Nederlands was.

Het zat heel goed in elkaar waarbij je via keuzes altijd uitkwam bij 1 spel. Keuzes die ze maakten waren denk ik: aantal spelers, duur van het spel, binnen of buiten, omvang van het spel, iets met thema ... Zoiets is natuurlijk atijd voor discussie vatbaar maar het geeft beginners wel een idee van wat de mogelijkheden zijn en wat volgens jullie dan een goede keuze is.

Ik vind het echter niet meer terug :roll: . Ik zal nog eens verder zoeken tenzij iemand een idee heeft. Ik gok dat het iets was van het magazine "spel in zicht "of de toen opgestarte winkel Spelgezel.

Ondertussen eentje gevonden :D
Het is niet helemaal zoals ik het me herinner dus het kan zijn dat ik nog een ander gezien heb. Het geeft je een idee van wat ik bedoel.

De invulling, keuzes ... :silent:

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: di 17 maart 2015, 13:54 
Burgemeester

Berichten: 1317
Woonplaats: Westmalle
Het is wat een moeilijker toegankelijk deel spellen maar super dat jullie dit doen!!!!!
:clap:


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: di 17 maart 2015, 23:05 
Amsterdice
Avatar gebruiker

Berichten: 444
Woonplaats: Amsterdam
Super goed bezig Ruud ! Je mag hier best een linkje van zetten op Amsterdice :-)
Succes !


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: wo 18 maart 2015, 09:29 
Check: Ameritrash.nl
Avatar gebruiker

Berichten: 1592
Woonplaats: Amsterdam
Dank Lies! Inmiddels een review van Myth online.

_________________
Laatste 10 gespeeld:
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter  Facebook  
 
BerichtGeplaatst: do 19 maart 2015, 11:40 
5. Catan: Cities & Knights (0)
Avatar gebruiker

Berichten: 2516
Woonplaats: De Goorn
Een nieuwe review geplaatst van BattleCON: Devestation of the Indines. Kan dit spel het gevoel van de arcade games vertalen naar een bordspel?




Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter  Facebook  
 
BerichtGeplaatst: do 19 maart 2015, 19:36 
Check: Ameritrash.nl
Avatar gebruiker

Berichten: 1592
Woonplaats: Amsterdam
Review Cosmic Encounter online :).

_________________
Laatste 10 gespeeld:
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter  Facebook  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
184 berichten | Pagina 1 van 13 | Ga naar pagina: 1, 2, 3 ... 13  Volgende


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Beste van het Web  
 Feed - Onderwerp - Ameritrash.nl  

Gebruikers die deze topic waarderen

Aras, vdbmalmsteen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Tags

ameritrash.nl



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®