Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  


Het is niet mogelijk om hier een topic aan te maken.

Heb je zelf een nieuwssuggestie, dan mag je deze plaatsen onder de respectievelijke forumdelen:
"bordspellen", "rollenspellen", "verzamelspellen" of 'wargames'.



15 berichten | Pagina 1 van 1 |
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: zo 15 maart 2015, 19:00 
Nieuwsreporter
Avatar gebruiker

Berichten: 549
Afbeelding White Goblin Games start morgen met de uitlevering van Vuur & IJs, de grote uitbreiding van het succesvolle bordspel Terra Mystica. Deze uitbreiding introduceert meer dan nieuwe volken en het bijbehorende spelmateriaal. Je krijgt allereerst een nieuw speelbord, dat je kunt gebruiken in plaats van de kaart uit het basisspel. Het nieuwe speelbord bevat meer rivieren, wat een kaart met zes continenten in verschillende formaten oplevert. De eindtelling wordt uitgebreid met een telling van (in)direct verbonden gebouwen. Deze telling vind je terug op vier tegels, waarvan er elk spel één wordt gebruikt. Het regelboek bevat verder een variant voor de beurtvolgorde en een variant waarin de volkeren worden geveild tegen betaling van winstpunten.

Tijd voor de nieuwe volkeren.

  • De witte ijsvolkeren kiezen aan het begin van het spel hun startterrein, dat ze markeren met een ijsring. Ze bedekken hun gebieden met ijstegels. De Vorstfeeën starten met een gratis gunsttegel. Met de burcht verdien je elke ronde 3 winstpunten voor elke eigen tempel. De Yeti’s krijgen 1 korting bij krachtacties en hebben een krachtwaarde 4 voor hun burcht en heiligdom. Met de burcht krijg je toegang tot deze ronde reeds gebruikte krachtacties.
  • De oranje vulkaanvolkeren bedekken hun gebieden met een vulkaantegel. De Drakenmeesters transformeren terrein met krachtblokjes uit willekeurige schalen. Via spades krijg je krachtblokjes terug. Met de burcht ontvang je eenmalig het spelersaantal aan krachtblokjes. De Ingewijden gebruiken elementpunten voor het transformeren. Via spades krijg je elementpunten terug. Met de burcht ga je harder omhoog wanneer je priesters bij een elementenspoor plaatst.

    Afbeelding

  • Gedaanteverwisselaars kiezen hun terreinsoort. Wanneer een buurman kracht ontvangt door jouw bouwactiviteit, mag jij 1 krachtblokje uit de voorraad in schaal III leggen. Nemen de buren niets, dan schuif je een blokje op de normale manier door. Met de burcht kun je voor 3 kracht jouw thuisterrein veranderen. Ook Waterwandelaars kiezen hun terreinsoort. Deze markeer je met een ring waarop 6 priesters de andere terreinsoorten afdekken. Wanneer je een priester krijgt, haal je deze van de ring en mag je vanaf nu op de zojuist beschikbaar gekomen terreinsoort bouwen. Je kunt geen spades gebruiken. Met jouw burcht verdien je twee gratis bruggen.

Zolang de voorraad strekt levert White Goblin Games bij Vuur & IJs een promotegel voor de witte volkeren en een promotegel voor de oranje volkeren. Er zijn geen speciale regels voor deze promotegels. Het zijn enkel vervangende tegels voor de witte en oranje tegels uit de doos.

Terra Mystica Vuur & IJs heeft een adviesprijs van € 44,95 en is alleen speelbaar met het Terra Mystica basisspel.


Meer informatie:



Origineel bericht op: http://bordspeler.nl/2015/03/15/vuur-en ... a-mystica/


Omhoog
Offline Profiel   Twitter  Facebook  
 
BerichtGeplaatst: zo 15 maart 2015, 23:11 
Groninger Gamer
Avatar gebruiker

Berichten: 5600
Woonplaats: Haren, Gn
Vorstfeeën? Gedaanteverwisselaars? Zucht, fantasy in het Nederlands is het toch niet helemaal voor mij.

En trouwens, 45 euro!? Da's bijna net zo duur als het basisspel. Aangezien de Terra Mystica-hype in huize-S allang weer voorbij is, laat ik dit lekker aan mij voorbijgaan.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: ma 16 maart 2015, 00:11 
..........
Avatar gebruiker

Berichten: 6695
Woonplaats: Leusden
Mac-S schreef:
Vorstfeeën? Gedaanteverwisselaars? Zucht, fantasy in het Nederlands is het toch niet helemaal voor mij.

En trouwens, 45 euro!? Da's bijna net zo duur als het basisspel. Aangezien de Terra Mystica-hype in huize-S allang weer voorbij is, laat ik dit lekker aan mij voorbijgaan.


Ik heb nooit een Terra Mystica hype ondergaan en ga vast genieten van deze uitbreiding.

'Fantasy' in het Nederlands is het inderdaad niet helemaal. 'Fantasie' klinkt beter. :wink:


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter   
 
BerichtGeplaatst: ma 16 maart 2015, 01:02 
Zwarte Piet
Avatar gebruiker

Berichten: 4023
Weet iemand wat de promo nu precies inhoudt? Kan hier niet echt uit op maken of deze ook van speltechnische waarde is, of alleen cosmetisch.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: ma 16 maart 2015, 08:21 
..........
Avatar gebruiker

Berichten: 6695
Woonplaats: Leusden
maxitaxi777 schreef:
Weet iemand wat de promo nu precies inhoudt? Kan hier niet echt uit op maken of deze ook van speltechnische waarde is, of alleen cosmetisch.


Alleen cosmetisch.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter   
 
BerichtGeplaatst: ma 16 maart 2015, 10:34 
Geheim Genootschap
Avatar gebruiker

Berichten: 1066
Woonplaats: Nijmegen
Wat is de promo?


Verzonden vanaf mijn iPhone 5S
met behulp van Tapatalk


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
BerichtGeplaatst: ma 16 maart 2015, 10:42 
..........
Avatar gebruiker

Berichten: 6695
Woonplaats: Leusden
finalstruggle schreef:
Wat is de promo?


Zoek je leesbril, zet 'm op en lees het eerste bericht :wink:


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter   
 
BerichtGeplaatst: ma 16 maart 2015, 11:02 
Erelid
Avatar gebruiker

Berichten: 4206
Woonplaats: Emmeloord
Mac-S schreef:
En trouwens, 45 euro!? Da's bijna net zo duur als het basisspel. Aangezien de Terra Mystica-hype in huize-S allang weer voorbij is, laat ik dit lekker aan mij voorbijgaan.

Het basisspel heeft een adviesprijs van EUR 60,00 dus dat is toch nog wel een beetje meer in mijn ogen. En die EUR 45,00 is natuurlijk een adviesprijs. Ik zie hem bij diverse webshops al staan voor EUR 37,50. :wink:


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
BerichtGeplaatst: ma 16 maart 2015, 11:22 
6. Trajan (2011)

Berichten: 244
Woonplaats: Hoogland, gem. Amersfoort
Mac-S schreef:
Vorstfeeën? Gedaanteverwisselaars? Zucht, fantasy in het Nederlands is het toch niet helemaal voor mij.

En trouwens, 45 euro!? Da's bijna net zo duur als het basisspel. Aangezien de Terra Mystica-hype in huize-S allang weer voorbij is, laat ik dit lekker aan mij voorbijgaan.


Deze uitbreiding is briljant en voegt zeer veel toe. De nieuwe volkeren zijn totaal anders, vragen weer andere accenten in je spel. Geweldige ervaring om ze te ontdekken. Ook de nieuwe borden zijn zeer welkom. TM is een spel van de buitencategorie, het gaat me nooit vervelen, ook niet na 150+ potjes.

De adviesprijs kun je over twisten. Maar ja, het is een adviesprijs, er zullen partijen onder gaan zitten. Want anders gaan er toch teveel liefhebbers in Duitsland shoppen.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: ma 16 maart 2015, 12:06 
Koning Paul!
Avatar gebruiker

Berichten: 2171
Woonplaats: Rotterdam
MichielH schreef:
Mac-S schreef:
Vorstfeeën? Gedaanteverwisselaars? Zucht, fantasy in het Nederlands is het toch niet helemaal voor mij.

En trouwens, 45 euro!? Da's bijna net zo duur als het basisspel. Aangezien de Terra Mystica-hype in huize-S allang weer voorbij is, laat ik dit lekker aan mij voorbijgaan.


Deze uitbreiding is briljant en voegt zeer veel toe. De nieuwe volkeren zijn totaal anders, vragen weer andere accenten in je spel. Geweldige ervaring om ze te ontdekken. Ook de nieuwe borden zijn zeer welkom. TM is een spel van de buitencategorie, het gaat me nooit vervelen, ook niet na 150+ potjes.

De adviesprijs kun je over twisten. Maar ja, het is een adviesprijs, er zullen partijen onder gaan zitten. Want anders gaan er toch teveel liefhebbers in Duitsland shoppen.


Hoezee voor duitsland ;) daar kost ie een geeltje :D.

Terra mystica is zeker een goed spel! Deze uitbreiding brengt veel nieuws naar de tafel indeed. Fatazie in het duits is ook niet alles.... Engelstalige versie is vast duurder...


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
BerichtGeplaatst: ma 16 maart 2015, 12:37 
..........
Avatar gebruiker

Berichten: 6695
Woonplaats: Leusden
16 Feet Pauly schreef:
Hoezee voor duitsland ;) daar kost ie een geeltje :D.


Feuerland Spiele verkoopt 'm voor 34,90. Dat is de beste vergelijking met wat hier een adviesprijs wordt genoemd. Vervolgens duiken de webshops, zowel hier als daar, er een stuk onder.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter   
 
BerichtGeplaatst: ma 16 maart 2015, 14:04 
Koning Paul!
Avatar gebruiker

Berichten: 2171
Woonplaats: Rotterdam
Erwin schreef:
16 Feet Pauly schreef:
Hoezee voor duitsland ;) daar kost ie een geeltje :D.


Feuerland Spiele verkoopt 'm voor 34,90. Dat is de beste vergelijking met wat hier een adviesprijs wordt genoemd. Vervolgens duiken de webshops, zowel hier als daar, er een stuk onder.


Die verdraaide webshops ook altijd :D.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
BerichtGeplaatst: za 21 maart 2015, 16:41 
PIONier

Berichten: 4
MichielH schreef:
TM is een spel van de buitencategorie, het gaat me nooit vervelen, ook niet na 150+ potjes.

De adviesprijs kun je over twisten. Maar ja, het is een adviesprijs, er zullen partijen onder gaan zitten. Want anders gaan er toch teveel liefhebbers in Duitsland shoppen.



150+? WTF? Hahaha, best wel veel, maruh, dan heb je wel met ieder veel volk op z'n minst 10 keer gewonnen? Ik ga niet meer bij jou aan tafel zitten wanneer je dit spel speelt. Wint men nog wel van jou? :wink:


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: ma 23 maart 2015, 11:22 
2. Gaia Project (2017)

Berichten: 244
Woonplaats: Hoogland, gem. Amersfoort
Nils74 schreef:
MichielH schreef:
TM is een spel van de buitencategorie, het gaat me nooit vervelen, ook niet na 150+ potjes.

De adviesprijs kun je over twisten. Maar ja, het is een adviesprijs, er zullen partijen onder gaan zitten. Want anders gaan er toch teveel liefhebbers in Duitsland shoppen.



150+? WTF? Hahaha, best wel veel, maruh, dan heb je wel met ieder veel volk op z'n minst 10 keer gewonnen? Ik ga niet meer bij jou aan tafel zitten wanneer je dit spel speelt. Wint men nog wel van jou? :wink:


Ongeveer de helft face to face. De rest tegen de artificial intelligence. AI is niet heel intelligent, maar is wel erg handig om verschillende ontwikkelroutes voor een volk uit te proberen. F2f win ik inderdaad best vaak door meer ervaring, maar gelukkig niet altijd. En ik verlies juist graag, daar leer ik weer van :wink:


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: di 24 maart 2015, 00:45 
Garnaal

Berichten: 390
Woonplaats: groot ammers
Was het spel na 1x spelen al zat, nooit meer op tafel gekomen. Ben blij dat ik m niet zonder te spelen had gekocht want ziet er wel zeer mooi uit.....

Dat dan weer wel.... :crazy:


Omhoog
Offline Profiel    Facebook  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
15 berichten | Pagina 1 van 1 |


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Nieuws en geruchten  
 Feed - Onderwerp - Vuur en IJs voor Terra Mystica  

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 9 gasten


Tags

Bordspeler.nl, Terra Mystica Vuur & IJs, White Goblin Games



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®