Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  
Zomerspel 2024





103 berichten | Pagina 2 van 7 | Ga naar pagina: Vorige  1, 2, 3 ... 7  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: vr 19 jun 2015, 15:38 
Spelhamels Beerse

Berichten: 3042
Woonplaats: Dessel
maxitaxi777 schreef:
helena schreef:
Mijn maximale score is 24. Maar ik heb Patchwork cadeau gedaan aan vrienden en van hen kreeg ik vanaf hun vakantieadres een berichtje dat ze het een superleuk spel vinden en dat ze al een score van 96 hebben behaald :clap: Dus...of zij zijn op dit moment wereldkampioen Patchwork en wij snappen er met z'n allen niets van...of ze maken ergens een rekenfout...dat laatste hoop ik toch van harte :lol:


96 lijkt me een rekenfout ja :P. Mijn hoogste score is 37 als ik het me goed herinner, na 4x spelen.

Je kan natuurlijk ook per vol vakje 2 punten tellen ipv -2 bij een leeg vakje, dan geraak ik ook aan de 96 denk ik :wink:

_________________
Elke 1ste zaterdag en 3de vrijdag van de maand: spelavond in Woonzorgcentrum Heiberg in Beerse! Gratis toegang voor iedereen!


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
BerichtGeplaatst: vr 19 jun 2015, 23:31 
Grote Dienaar
Avatar gebruiker

Berichten: 147
Woonplaats: Deerlijk
Wat een geweldig spel!!!

Eerste maal 61-25 gewonnen en het tweede spel 31-13. De scores zijn duidelijk heel afhankelijk van de volgorde waarin ze liggen. Het volledige veld vol krijgen, lijkt me wel ongelofelijk moeilijk!


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: vr 19 jun 2015, 23:33 
Burgemeester

Berichten: 1317
Woonplaats: Westmalle
daarstraks nog eens gespeeld, en ik kon de laatste tegel de perfecte puzzel maken maar het werd me uiteraard niet gegund door mijn tegenstrever :D

een score van + 50 lijkt me wel heel uitzonderlijk trouwens


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: za 20 jun 2015, 10:52 
kooiker

Berichten: 707
helena schreef:
Mijn maximale score is 24. Maar ik heb Patchwork cadeau gedaan aan vrienden en van hen kreeg ik vanaf hun vakantieadres een berichtje dat ze het een superleuk spel vinden en dat ze al een score van 96 hebben behaald :clap: Dus...of zij zijn op dit moment wereldkampioen Patchwork en wij snappen er met z'n allen niets van...of ze maken ergens een rekenfout...dat laatste hoop ik toch van harte :lol:


Ik weet inmiddels wat ze fout deden: na ELK lapje kopen namen ze inkomsten door de knopen op hun dekentableau te tellen i.p.v. alleen inkomsten als je een knoop passeert op het tijdspoor....ja, dan loopt het wel lekker op :lol:


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: za 20 jun 2015, 10:58 
Burgemeester

Berichten: 1317
Woonplaats: Westmalle
helena schreef:
helena schreef:
Mijn maximale score is 24. Maar ik heb Patchwork cadeau gedaan aan vrienden en van hen kreeg ik vanaf hun vakantieadres een berichtje dat ze het een superleuk spel vinden en dat ze al een score van 96 hebben behaald :clap: Dus...of zij zijn op dit moment wereldkampioen Patchwork en wij snappen er met z'n allen niets van...of ze maken ergens een rekenfout...dat laatste hoop ik toch van harte :lol:


Ik weet inmiddels wat ze fout deden: na ELK lapje kopen namen ze inkomsten door de knopen op hun dekentableau te tellen i.p.v. alleen inkomsten als je een knoop passeert op het tijdspoor....ja, dan loopt het wel lekker op :lol:


:lol: dat kon ook bijna niet anders, ik snapte er niks meer van :lol:


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: za 20 jun 2015, 11:08 
Rooster Booster
Avatar gebruiker

Berichten: 94
Woonplaats: Arnhem
dirk schreef:
Petfles schreef:
Inmiddels ook 6 potjes gedaan, en nog geen één keer is iemand in de plus geëindigd..

Dan doe je toch wel iets serieus verkeerd lijkt me, dus jij wil zeggen dat degene die het minst onder nul gaat wint ??

Ik dacht dat je alleen inkomsten kreeg als je een leren lapje oppakt. Maar dat is dus als je voorbij een knoop komt.. :lol:

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: za 20 jun 2015, 21:16 
Spelhamels Beerse

Berichten: 3042
Woonplaats: Dessel
Petfles schreef:
dirk schreef:
Petfles schreef:
Inmiddels ook 6 potjes gedaan, en nog geen één keer is iemand in de plus geëindigd..

Dan doe je toch wel iets serieus verkeerd lijkt me, dus jij wil zeggen dat degene die het minst onder nul gaat wint ??

Ik dacht dat je alleen inkomsten kreeg als je een leren lapje oppakt. Maar dat is dus als je voorbij een knoop komt.. :lol:

Inderdaad, probleem opgelost lijkt me :wink:

_________________
Elke 1ste zaterdag en 3de vrijdag van de maand: spelavond in Woonzorgcentrum Heiberg in Beerse! Gratis toegang voor iedereen!


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
BerichtGeplaatst: zo 21 jun 2015, 00:05 
1. Brass (2007)

Berichten: 93
Woonplaats: Monnickendam
Patchwork is een spel dat volgens mij niet gaat om de maximale scores maar gewoon winnen van de tegenstander. Scores van +90 lijken mij niet mogelijk . In de 12 spelletjes die wij hebben gespeeld was de hoogste score + 37.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: zo 21 jun 2015, 02:56 
Spelhamels Beerse

Berichten: 3042
Woonplaats: Dessel
Ik speelde het spel de eerste keer met Ralda van E&E's spellenmolen (die het toen al kende) en ik verloor met een serieuze minscore. Ik weet niet juist hoeveel zij juist had maar het was wel veel (ik dacht meer dan 40 of 50 ofzo).
Misschien eens opzoeken Ralda ?

_________________
Elke 1ste zaterdag en 3de vrijdag van de maand: spelavond in Woonzorgcentrum Heiberg in Beerse! Gratis toegang voor iedereen!


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
BerichtGeplaatst: zo 21 jun 2015, 10:12 
Grote Dienaar
Avatar gebruiker

Berichten: 147
Woonplaats: Deerlijk
Klaas schreef:
Patchwork is een spel dat volgens mij niet gaat om de maximale scores maar gewoon winnen van de tegenstander. Scores van +90 lijken mij niet mogelijk . In de 12 spelletjes die wij hebben gespeeld was de hoogste score + 37.


Klopt! Toch ben ik zeer fier op mijn 61-score. Dat zal vanaf nu toch altijd mijn doel zijn; die score verbeteren. Ahja, dat en een perfect veldje leggen...


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: di 30 jun 2015, 16:53 
Matroos

Berichten: 40
Mij lijkt een score van ongeveer 40 echt het maximum. Als je een score hebt die daar boven ligt, dan zou ik nog even een keer de spelregels doornemen.


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: di 30 jun 2015, 18:44 
kooiker

Berichten: 707
Devos schreef:
Wat een geweldig spel!!!

Eerste maal 61-25 gewonnen en het tweede spel 31-13. De scores zijn duidelijk heel afhankelijk van de volgorde waarin ze liggen. Het volledige veld vol krijgen, lijkt me wel ongelofelijk moeilijk!


Eerste keer spelen en dan 61 punten halen?? Hierbij krijg ik ook het vermoeden dat er ergens iets niet goed is gegaan met de puntentelling...


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: wo 01 jul 2015, 12:05 
Grote Dienaar
Avatar gebruiker

Berichten: 147
Woonplaats: Deerlijk
helena schreef:
Devos schreef:
Wat een geweldig spel!!!

Eerste maal 61-25 gewonnen en het tweede spel 31-13. De scores zijn duidelijk heel afhankelijk van de volgorde waarin ze liggen. Het volledige veld vol krijgen, lijkt me wel ongelofelijk moeilijk!


Eerste keer spelen en dan 61 punten halen?? Hierbij krijg ik ook het vermoeden dat er ergens iets niet goed is gegaan met de puntentelling...


Correct. We telden bij de eindtelling ook de knopen op het bordje mee op. De eigenlijke score zal dus tussen de 25 en de 30 geweest zijn. Ondertussen spelen we het al heel de tijd juist. :-)


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: wo 01 jul 2015, 13:06 
Party Animal

Berichten: 458
Woonplaats: Leidschendam
idd, ik heb vaak genoeg maar 10 punten ofzo, afgelopen zaterdag tegen mn nichtje, die voor het eerst speelde, een volle bord gehad!

Het leuke is, daarna heeft zij met de overgebleven stukjes zelf ook een volle bord! (na een half uur ofzo :P)

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: wo 01 jul 2015, 13:22 
Spelhamels Beerse

Berichten: 3042
Woonplaats: Dessel
Devos schreef:
helena schreef:
Devos schreef:
Wat een geweldig spel!!!

Eerste maal 61-25 gewonnen en het tweede spel 31-13. De scores zijn duidelijk heel afhankelijk van de volgorde waarin ze liggen. Het volledige veld vol krijgen, lijkt me wel ongelofelijk moeilijk!


Eerste keer spelen en dan 61 punten halen?? Hierbij krijg ik ook het vermoeden dat er ergens iets niet goed is gegaan met de puntentelling...


Correct. We telden bij de eindtelling ook de knopen op het bordje mee op. De eigenlijke score zal dus tussen de 25 en de 30 geweest zijn. Ondertussen spelen we het al heel de tijd juist. :-)

Wat mij eigenlijk enorm verbaast is dat een spel met zo simpele regels door zovelen fout gespeeld wordt.
Ik vraag me dan feitelijk af hoe het gesteld zou zijn met de zwaardere spellen ?

_________________
Elke 1ste zaterdag en 3de vrijdag van de maand: spelavond in Woonzorgcentrum Heiberg in Beerse! Gratis toegang voor iedereen!


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
103 berichten | Pagina 2 van 7 | Ga naar pagina: Vorige  1, 2, 3 ... 7  Volgende


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Spellencafé  
 Feed - Onderwerp - Patchwork, wat is je maximale score?  

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Tags

999 Games, Patchwork, Uwe Rosenberg, score



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®