Skallagrim schreef:
Even vragen hoe anderen hun campagne Imperial Assault ervaren. Momenteel heb ik nogal gemengde gevoelens over het spel. Ik zie veel verbeteringen in de mechanismen tgo Descent 2 : defense dice, unit casting door overlord, afwisselend spelen overlord/players.
Momenteel heeft onze groep 5 missies achter de kiezen. We zijn met drie : Mak, Jyn en Dialla . De overlord is een echt goede ervaren tactische speler en we verloren dan ook al 3 keer van de 5. Mankementen aan onze strategie is dat we nog te traag van punt a naar b lopen omdat we graag eens een mob neerhalen (wat toch wel ruimte moet voor zijn). Maar de laatste scenario's zijn de mobs, voornamelijk de gewone stormtroopers enorm geboosted. Extra health, een focus en volgende keer nog een defensieve boost voor hen erbij.
Het is zeer moeilijk geworden om er nog een neer te halen terwijl zij ons vrij gemakkelijk kunnen wounden.
Waar ik het zeer moeilijk mee heb zijn de deployment zones. Die komen als een totale verrassing waardoor een groot deel van de tactiek verloren gaat. Bijvoorbeeld : laten we ons terugtrekken in die hoek en daar even standhouden, gevolgd door een drop in onze rug op zo'n voor ons onzichtbare deployment zone.
De LoS is ook niet altijd even intuitief. Zo lieten we Han Solo achter een muur schuilen maar kon een minigun hem toch nog doodschieten, wat in het echt misschien mogelijk is maar we niet zagen aankomen in het spel. Dit scenario (Fly Solo) vond ik ook onmogelijk als je een zwakke Solo door een horde onkwetsbare mobs heen moet sturen.
Ik heb het gevoel dat mijn character, de jedi trainee, een stuk sterker zal worden, maar voorlopig lopen we wat tegen een muur aan.
Ik vrees/vermoed dat het een combinatie is van karakteristieken. Ik heb zelf gemengde ervaringen met IA campaign. Maar uiteindelijk hebben we ongeveer 50% van de scenario's gewonnen.. al kan een slimme overlord, een niet-goed coordinerende Hero groep/niet goed afgestemde groep heel makkelijk kapot maken. Winst voor de Rebels is vaak close, loss kan enorm, enorm hard zijn.
Ik heb nog steeds nachtmerries van Elite stormtroopers met +2 health en Veteran abilities. Wrurrghhh. Ik denk dat Fenn Signis een belangrijk karakter is om over de algemeenheid damage te verdelen over groepjes Stormtroopers, want anders zijn ze in formatie wel errug sterk. Fly Solo scenario hebben wij -op het nippertje- verloren, vooral omdat wij careless waren met Hann en die een paar schoten te verwerken kreeg. Ik heb pijnlijker verloren.
Het is in mijn ervaring makkelijk om de overlord ook de regelbaak te laten zijn, maar in principe wil je vaak juist dat je niet van hem/haar afhankelijk zijn voor je regels. Het is frustrerend als met je (beperkte) begrip een actie doet die vervolgens door gebrekkige regelkennis compleet wordt uitgebuit. LoS is niet moeilijk (twee ononderbroken lijnen van 1 hoek van je figure, naar 2 van de targeted figure).