Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  




8 berichten | Pagina 1 van 1 |
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: do 16 jul 2015, 10:46 
Grote Dienaar
Avatar gebruiker

Berichten: 147
Woonplaats: Deerlijk
Al een tijdje spelen we met het idee om Pandemie te kopen. We worstelen enkel met het volgende dilemma:

Er zijn verschillende uitgaves (Z-Man en QWG) en we weten niet welke te kiezen. We vinden de blauwe doos en het blauwe speelbord van Z-Man Games veel mooier dan die van QWG. Langs de andere kant heeft Z-Man (nog) geen Nederlandstalige uitbreidingen uitgegeven, QWG wel. Nu weten we natuurlijk wel niet zeker of we ooit een uitbreiding zullen kopen, maar als we dat doen, kunnen we dan zonder proberen het basisspel van Z-Man Games combineren met een uitbreiding van QWG? Daarbij wijs ik vooral op eventuele verschillen in kaarten of blokjes.

OF wacht ik beter op Bergsala Enigma Benelux die naar 't schijnt een nieuw basisspel én de uitbreidingen zal uitbrengen?
http://bergsalaenigma.nl/?s=pandemie&su ... submit.y=0

Jullie mening en zoveel mogelijk nuttige info, aub. :-)


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: do 16 jul 2015, 10:52 
Zwarte Piet
Avatar gebruiker

Berichten: 4023
De QWG-versie van basisspel en Virus Alarm zijn wat ouder maar hebben wel houten blokjes en een wat dikker spelbord (luxere componenten dus). Hier komen verdere uitbreidingen niet meer voor uit, want er is een nieuwe editie verschenen. Tot op heden is hiervan alleen het basisspel in het NL (maar Virus Alarm komt eraan). De uitbreidingen "In the lab" en "State of emergency" zijn in elk geval in het Engels, maar of die ooit in het NL komen, is gissen. Combineren van QWG met de nieuwere versie van Z-man/Bergsala is qua visuele aspecten niet aan te bevelen en qua kaarten zelfs onmogelijk. Ik zou dus voor de nieuwe editie gaan (met het feller blauwe spelbord). Of je dan gokt op meer NL uitbreidingen of voor safe alles Engels neemt, is aan jou. Ik heb in elk geval gekozen voor alles Engels, maar ik weet ook zeker dat ik alle uitbreidingen wil en dat ligt bij jou wellicht anders.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: do 16 jul 2015, 11:06 
Grote Dienaar
Avatar gebruiker

Berichten: 147
Woonplaats: Deerlijk
Aangezien Z-Man de NL distributie nu door Bergsala laat uitvoeren, vrees ik dat Z-Man zelf geen uitbreidingen meer zal uitgeven. Lijkt me logisch. Of niet?

Zou die Bergsala-editie trouwens helemaal opnieuw vormgegeven worden of geven zij gewoon een kopie van Z-Man uit maar dan in het NL? Had nog nooit eerder van uitgever gehoord en ik weet dus niet wat ik er van moet verwachten.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: do 16 jul 2015, 11:33 
Zwarte Piet
Avatar gebruiker

Berichten: 4023
Devos schreef:
Aangezien Z-Man de NL distributie nu door Bergsala laat uitvoeren, vrees ik dat Z-Man zelf geen uitbreidingen meer zal uitgeven. Lijkt me logisch. Of niet?


Het lijkt me inderdaad logisch dat Z-Man alleen de Engelstalige editie uit blijft geven voor Pandemie en uitbreidingen.

Devos schreef:
Zou die Bergsala-editie trouwens helemaal opnieuw vormgegeven worden of geven zij gewoon een kopie van Z-Man uit maar dan in het NL? Had nog nooit eerder van uitgever gehoord en ik weet dus niet wat ik er van moet verwachten.


Voor zover ik weet, gaat het om dezelfde Nederlandstalige editie. 'Gloednieuwe Nederlandse uitgave' doelt er denk alleen op dat de uitgave nieuw is t.o.v. de oude QWG-versie, die ook in het Nederlands was.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: do 16 jul 2015, 12:23 
Grote Dienaar
Avatar gebruiker

Berichten: 147
Woonplaats: Deerlijk
Ok, bedankt voor de info!
We gaan even afwachten tot die Bergsala-editie uitkomt en dan een keuze maken.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: do 16 jul 2015, 12:31 
Sojaboon

Berichten: 22
Heb het spel zelf niet, maar ik heb wel begrepen dat de nederlandse vertaling niet optimaal is.


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: do 16 jul 2015, 12:34 
..........
Avatar gebruiker

Berichten: 6692
Woonplaats: Leusden
benji87 schreef:
Heb het spel zelf niet, maar ik heb wel begrepen dat de nederlandse vertaling niet optimaal is.


Welke Nederlandse vertaling?
Er zijn namelijk twee commerciële Nederlandstalige edities van dit spel.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter   
 
BerichtGeplaatst: za 02 jan 2016, 15:22 
Uno

Berichten: 1
Beste allemaal,
Allereerst voor iedereen de allerbeste wensen voor 2016!
Ik heb ook begrepen dat de 1e Nederlandse vertaling door een Belg is uitgevoerd en dat er hier en daar bij de karakterkaarten en spelregels Vlaamse termen zijn gebruikt. Dit maakt e.e.a. niet altijd even duidelijk. Ik wil het basisspel ook graag kopen in de Nederlandse versie maar weet nu niet welke versie de juiste vertaling heeft. Heeft iemand een goede tip waarop te letten bij de aanschaf van de Nederlandse versie?
Alvast bedankt.


Omhoog
Offline Profiel     
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
8 berichten | Pagina 1 van 1 |


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Bordspellen  
 Feed - Onderwerp - Verschillende versies Pandemie  

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 9 gasten


Tags

Bergsala Enigma, Matt Leacock, Pandemie, QWG Games



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®