Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  
Zomerspel 2024





10 berichten | Pagina 1 van 1 |
Auteur Bericht
 Berichttitel: 7 Ages
BerichtGeplaatst: di 27 sep 2005, 15:39 
Jakkiebak!
Avatar gebruiker

Berichten: 67
Zijn er mensen hier die dit spel gespeeld hebben? Of in ieder geval een deel hiervan (het duurt nogal lang. Als in, 20 uur is voldoende voor een half potje).

Ik was benieuwd naar ervaringen en meningen over dit spel.

_________________
Life is like a flower,
More sun makes it more beautiful!


Omhoog
Offline Profiel     
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 27 sep 2005, 15:42 
Standaard moderator

Berichten: 779
Woonplaats: Leiden
Slaat 7 ages op de speelduur? :-)

_________________
Het leven is net ganzenborden. Je kunt steeds weer opnieuw beginnen, tenzij je in de put blijft zitten.


Omhoog
Offline Profiel     
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 28 sep 2005, 10:47 
Jakkiebak!
Avatar gebruiker

Berichten: 67
LOL

zou zomaar kunnen.
Daarnaast is het onderverdeeld in perioden waarin gespeeld wodt, 7 eeuwen zeg maar. Een enkele eeuw kost gauw 4 uur om uit te spelen, al geef dat wel een prima spelbeeld.

_________________
Life is like a flower,
More sun makes it more beautiful!


Omhoog
Offline Profiel     
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 28 sep 2005, 12:22 
Hazelnoot Ridder
Avatar gebruiker

Berichten: 694
Woonplaats: Hazerswoude
Jammer genoeg geen ervaring: ik hou wel van uitgebreide spellen. Dit ziet er uitgebreid uit. Dat wordt een nachtje doorhalen op het SPSP. :) Ik sluit me aan bij de vraag van Wim: wie heeft hier ervaring mee?

_________________
"Alweer een zeven?! " Daar is ie weer... de struikrover slaat toe!


Omhoog
Offline Profiel     
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 28 sep 2005, 15:46 
spellengek
Avatar gebruiker

Berichten: 1050
Woonplaats: Amersfoort
Heb het spel zelf niet gespeeld, maar dit oordeel is vrij vernietigend:
http://homepage.mac.com/c_farrell/iblog/
Kort samenvattend: een eeuwigdurend spel dat alle kanten op gesmeten wordt door willekeurige gebeurteniskaarten.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter   
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 28 sep 2005, 18:47 
Joker

Berichten: 5
Woonplaats: Amersfoort
by the way de produktietijd van het spel was ook echt seven ages. :evil:

_________________
Always think before you act.


Omhoog
Offline Profiel     
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 28 sep 2005, 20:25 
Hazelnoot Ridder
Avatar gebruiker

Berichten: 694
Woonplaats: Hazerswoude
Peter Hein schreef:
Heb het spel zelf niet gespeeld, maar dit oordeel is vrij vernietigend:
http://homepage.mac.com/c_farrell/iblog/
Kort samenvattend: een eeuwigdurend spel dat alle kanten op gesmeten wordt door willekeurige gebeurteniskaarten.


Het spel komt er hier wel heel slecht uit, maar door een beperkte groep mensen. Is er iemand die bovenstaand verhaal kan weerleggen? Ik hou van lange spellen waarin veel mogelijk is en waar je de ruimte hebt om van alles en nog wat te regelen, maar het moet natuurlijk wel speelbaar zijn. Klein detail... :wink:

_________________
"Alweer een zeven?! " Daar is ie weer... de struikrover slaat toe!


Omhoog
Offline Profiel     
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 28 sep 2005, 20:35 
Diner Jouant
Avatar gebruiker

Berichten: 2413
Woonplaats: Zaandam
Peter Hein schreef:
Heb het spel zelf niet gespeeld, maar dit oordeel is vrij vernietigend: http://homepage.mac.com/c_farrell/iblog/ Kort samenvattend: een eeuwigdurend spel dat alle kanten op gesmeten wordt door willekeurige gebeurteniskaarten.

Dan hebben we het wel over de Chris Farrell die er op Boardgamegeek een 2 van 10 aan geeft; het gemiddelde voor 7 Ages is een 7.7---niet bepaald slecht. Daar staat tegenover dat alleen de Echte Fanaat dit spel zal spelen en dat het gros van de bordspelliefhebbers er met een grote boog omheen zal lopen. Die 7.7 is dus enigzins (behoorlijk?) gekleurd.

Hoe dan ook, de meesten vinden het met die gebeurtenissen wel meevallen alhoewel men het er redelijk over eens lijkt te zijn dat de verhouding speelduur/geluk wel erg scheef is. Verder nodigt de ellenlange speelduur niet uit tot herhaald spelen. Tenslotte kan ik het niet erg waarderen dat de de FAQ uit 17(!) A4-tjes bestaat en dat een player aid tot 12(!) A4-tjes komt. Het is niet helemaal eerlijk om een spel zo op tekst te beoordelen, maar alles bij elkaar opgeteld zijn het voor mij voldoende redenen om het spel links te laten liggen. Toch wel jammer, het thema spreekt mij erg aan. Keertje meedoen, ach, waarom niet, maar echt hebben en vaak spelen, nee. Wargamers en studenten (die hebben nog zeeën van tijd ;-)) zullen waarschijnlijk de grootste spelersgroepen vormen.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: 7 ages
BerichtGeplaatst: wo 05 okt 2005, 11:13 

Berichten: 74
Woonplaats: den haag
Ik heb het persoonlijk 2 maal gespeeld (de eerste 1-2 ages dan ;-)) en ik vond het een leuk spel.
Ook de regels vielen mee. Wel is er een hoop detail waar je rekening mee moet houden, met name mbt vechten.

Ook het kaarten systeem vond ik geniaal bedacht. Dat kaarten voor verschillende dingen bruikbaar zijn en dat je moet afwegen waar je die voor gebruikt.

Beide keren wilde men/ik graag in de eerste age beginnen. dit betekend echter een mogelijk probleem dat je geen start rijk hebt. maar dat is eenvoudig op te lossen door iedereen een kaart te geven met een 1e age rijk erop.

Evertjan van de Kaa

ps ben benieuwd naar manifest destiny. Ziet er ook leuk uit.


Omhoog
Offline Profiel     
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 05 okt 2005, 17:33 
Jakkiebak!
Avatar gebruiker

Berichten: 67
Als je begint in Age 1, dan kun je alle rijken die zonder extra voorwaarden opgestart kunnen worden in Age 1 schudden en iedereen er 1-3 geven. Heb je nooit een oneerlijke start vanwege de kaarten. Da's een goede variant die ik op internet (boardgamegeek?) al eerder heb gezien.

En de kaarten zijn inderdaad het leukste deel van het spel. Het vechten is matig, niet zo zeer de uitvoer, vooral het strategisch belang is in mijn beperkte ervaring zeer laag. En dat vind ik wel goed :D

_________________
Life is like a flower,
More sun makes it more beautiful!


Omhoog
Offline Profiel     
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
10 berichten | Pagina 1 van 1 |


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Bordspellen  
 Feed - Onderwerp - 7 Ages  

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 8 gasten


Tags

7 Ages



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®