Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  
Zomerspel 2024



Het is niet mogelijk om hier een topic aan te maken.

Heb je zelf een nieuwssuggestie, dan mag je deze plaatsen onder de respectievelijke forumdelen:
"bordspellen", "rollenspellen", "verzamelspellen" of 'wargames'.



29 berichten | Pagina 2 van 2 | Ga naar pagina: Vorige  1, 2
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: vr 17 apr 2015, 09:02 
10. Pandemic Legacy: Season 1 (2015)

Berichten: 1441
Woonplaats: Woudenberg
maartend schreef:
Ik speelde vroeger Settlers op de PC. Lijkt dit daar wat op?


Nee, totaal niet. Behalve de naam is er geen enkele gelijkenis.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
BerichtGeplaatst: vr 17 apr 2015, 09:31 
Check: Ameritrash.nl
Avatar gebruiker

Berichten: 1592
Woonplaats: Amsterdam
maartend schreef:
Ik speelde vroeger Settlers op de PC. Lijkt dit daar wat op?


Artwork een beetje en je 'bouwt' een beschaving, maar voor de rest lijkt het er niet echt op. Tis een tableau-builder.

_________________
Laatste 10 gespeeld:
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter  Facebook  
 
BerichtGeplaatst: vr 17 apr 2015, 10:15 
Critico

Berichten: 2165
Woonplaats: Zaamslag
Ruud2009 schreef:
maartend schreef:
Ik speelde vroeger Settlers op de PC. Lijkt dit daar wat op?


Artwork een beetje en je 'bouwt' een beschaving, maar voor de rest lijkt het er niet echt op. Tis een tableau-builder.

Thnx. Ik stelde idd de vraag vanwege de art. Maar verder dus mijn ding niet.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: vr 17 apr 2015, 10:30 
Fabrieksmanager
Avatar gebruiker

Berichten: 878
Woonplaats: Enschede, NL
Het grondstoffen regelen en die weer omzetten in andere grondstoffen / gebouwen vind ik wel typisch Settlers. En dat is (iig in Settlers I, II en III) wel een groot deel van het spel. Maar behoudens dat niet echt.

Ik had van tevoren verwacht dat er helemaal geen overeenkomsten zouden zijn, maar het viel me mee.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: vr 17 apr 2015, 14:18 
1. Stenen Tijdperk (2008)

Berichten: 1441
Woonplaats: Woudenberg
Ik heb Settlers vanaf deel 1 met veel plezier gespeeld en juist het mechanisme waarbij je een productieketen opbouwt ontbreekt hier grotendeels (behoudens je grondstoffenfabriekje, maar die is heel generiek). Vind dit spel overigens wel leuk, maar op basis van eerste plays vind ik dat dit behoorlijk solitair speelt: als je besluit elkaar te dwarsbomen brengt dat beiden spelers eigenlijk nergens, als je elkaar met rust laat levert dat voor beiden het meeste op.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
BerichtGeplaatst: vr 17 apr 2015, 14:24 
..........
Avatar gebruiker

Berichten: 6699
Woonplaats: Leusden
DeKerstman schreef:
Vind dit spel overigens wel leuk, maar op basis van eerste plays vind ik dat dit behoorlijk solitair speelt: als je besluit elkaar te dwarsbomen brengt dat beiden spelers eigenlijk nergens, als je elkaar met rust laat levert dat voor beiden het meeste op.


Een goed gemikte raze bij de buurman verzwakt zijn economie een beetje en levert mij de grondstoffen op die ik op dat moment keihard nodig heb. Ik ervaar dit niet als 'nergens'.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter   
 
BerichtGeplaatst: vr 17 apr 2015, 15:33 
Spelhamels Beerse

Berichten: 3042
Woonplaats: Dessel
Erwin schreef:
DeKerstman schreef:
Vind dit spel overigens wel leuk, maar op basis van eerste plays vind ik dat dit behoorlijk solitair speelt: als je besluit elkaar te dwarsbomen brengt dat beiden spelers eigenlijk nergens, als je elkaar met rust laat levert dat voor beiden het meeste op.


Een goed gemikte raze bij de buurman verzwakt zijn economie een beetje en levert mij de grondstoffen op die ik op dat moment keihard nodig heb. Ik ervaar dit niet als 'nergens'.

Klopt, ben ik het helemaal mee eens maar toch vond ik die razes zeer vervelend en zelfs ergerlijk in dit spel. En dat terwijl ik andere spellen met een pestfactor wél goed vind.
Ik kan niet echt zeggen waardoor ik dat gevoel bij deze heb. Misschien vanwege het feit dat je op toch wel iets langere tijd iets probeert op te bouwen dat helemaal kan ineenzakken door zo een raze (of 2) van je medespelers of vanwege het feit dat de deals door het spel zelf teniet worden gedaan aangezien je als Romeinen zijnde deals kan komen stelen bij ieder ander volk.
Mij kon het absoluut niet overtuigen, ik heb me er zelfs aan geërgerd en dat gebeurt eigenlijk niet snel.
Wat ik dan weer wel heel oké vond was dat je naarmate het einde van het spel je best veel kunt doen in je beurt, als je goed opgebouwd hebt toch. Je hebt een serieus aantal workers en grondstoffen in je bezit waarmee je nog een mooie eindsprint kan inzetten.

_________________
Elke 1ste zaterdag en 3de vrijdag van de maand: spelavond in Woonzorgcentrum Heiberg in Beerse! Gratis toegang voor iedereen!


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
BerichtGeplaatst: za 18 apr 2015, 08:38 
Hazelnoot Ridder
Avatar gebruiker

Berichten: 625
Woonplaats: Delft
Duidelijk dat dit een spel is waarover de meningen behoorlijk verschillen. Ik zelf zit in het kamp van de liefhebbers. Ik vind het een spel met heerlijke combo's die je als je een beetje pland en geluk hebt op tafel kan krijgen. Gedurende het spel zie je je motor steeds beter draaien.

Dat razen hangt van t ras af dat je speelt hoe strategisch het is. Het solitaire aspect is zeker aanwezig, maar dat zit mij als agricola liefhebber biet dwars. Je kan/moet tijdens het verdelen van de kaarten goed opletten dat je je medespelers geen kaarten laat nemen die goed voor hun strategie zijn, vind ik wel tof.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: za 18 apr 2015, 10:24 
Spelhamels Beerse

Berichten: 3042
Woonplaats: Dessel
KeesK schreef:
Duidelijk dat dit een spel is waarover de meningen behoorlijk verschillen.
Ik vind het een spel met heerlijke combo's die je als je een beetje pland en geluk hebt op tafel kan krijgen.

Laat me nu dus juist dit rode stukje tegen steken :wink:

Edit : het bovenste rode stukje, niet het onderste :lol:

_________________
Elke 1ste zaterdag en 3de vrijdag van de maand: spelavond in Woonzorgcentrum Heiberg in Beerse! Gratis toegang voor iedereen!


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
BerichtGeplaatst: za 18 apr 2015, 12:41 
Check: Ameritrash.nl
Avatar gebruiker

Berichten: 1592
Woonplaats: Amsterdam
Ik vind Imperial Settlers echt een prima spel, het beste spel van vorig jaar dat ik zelf niet heb. Er zitten wel degelijk sabotage elementen in, maar als je je daardoor helemaal kapot laat maken heb je toch iets fout gedaan in het bouwen van je tableau.

_________________
Laatste 10 gespeeld:
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter  Facebook  
 
BerichtGeplaatst: do 11 jun 2015, 16:35 
Body & Soul
Avatar gebruiker

Berichten: 1149
Woonplaats: Vorselaar
Heeft er al iemand weet van of White Goblin Games al begonnen is met de productie?
Zie het wel op hun website staan in de banner maar nog niet in hun spellenlijst.

_________________
http://www.spelletjesenzo2290.wordpress.com
https://www.facebook.com/Spelletjes.Enzo.2290/
https://www.instagram.com/spelletjes_enzo_2290/?hl=nl


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter  Facebook  
 
BerichtGeplaatst: do 11 jun 2015, 18:35 
..........
Avatar gebruiker

Berichten: 6699
Woonplaats: Leusden
ozymandias schreef:
Heeft er al iemand weet van of White Goblin Games al begonnen is met de productie?
Zie het wel op hun website staan in de banner maar nog niet in hun spellenlijst.


De productiedatum lijkt me irrelevant. Ze zijn immers van plan om dit spel in het laatste kwartaal uit te brengen.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter   
 
BerichtGeplaatst: vr 12 jun 2015, 12:18 
Body & Soul
Avatar gebruiker

Berichten: 1149
Woonplaats: Vorselaar
Erwin schreef:
ozymandias schreef:
Heeft er al iemand weet van of White Goblin Games al begonnen is met de productie?
Zie het wel op hun website staan in de banner maar nog niet in hun spellenlijst.


De productiedatum lijkt me irrelevant. Ze zijn immers van plan om dit spel in het laatste kwartaal uit te brengen.

Ik kon niet het juiste woord vinden ... maar inderdaad heb antwoord ontvangen van WGG en zou op spellenspektakel worden gereleashed ;-).

_________________
http://www.spelletjesenzo2290.wordpress.com
https://www.facebook.com/Spelletjes.Enzo.2290/
https://www.instagram.com/spelletjes_enzo_2290/?hl=nl


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter  Facebook  
 
BerichtGeplaatst: do 27 aug 2015, 00:15 
Joker

Berichten: 5
DeKerstman schreef:
Ik heb Settlers vanaf deel 1 met veel plezier gespeeld en juist het mechanisme waarbij je een productieketen opbouwt ontbreekt hier grotendeels (behoudens je grondstoffenfabriekje, maar die is heel generiek). Vind dit spel overigens wel leuk, maar op basis van eerste plays vind ik dat dit behoorlijk solitair speelt: als je besluit elkaar te dwarsbomen brengt dat beiden spelers eigenlijk nergens, als je elkaar met rust laat levert dat voor beiden het meeste op.

Ik ben op dit moment toevallig net een spel aan het ontwerpen met productieketens zoals in de vroegere settlers spellen :) bijv om brood te maken moet er eerst graan geproduceerd worden, daar moet bij een molen meel van gemaakt worden en daar kan de bakker weer brood van maken. dit combineer ik met onderlinge handel (ene speler kan bijv de molenaar zijn terwijl een ander bakker is) en vrij realistische marktwerkingsmechanismes (met oa vraag/aanbod, marktprijsschommelingen, concurrentie, veranderingen in welvaart, import/export) Moet het prototype nog maken en testen, dus het moet nog blijken of het ook een succes wordt ;)


Omhoog
Offline Profiel     
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
29 berichten | Pagina 2 van 2 | Ga naar pagina: Vorige  1, 2


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Nieuws en geruchten  
 Feed - Onderwerp - Imperial Settlers bij White Goblin Games  

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 17 gasten


Tags

Bordspeler.nl, Imperial Settlers, White Goblin Games



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®