eateasse schreef:
Ik heb met veel interesse naar de video gekeken. Het enige wat me afvraag is of dit spel en meerbepaald de dobbelstenenmechaniek niet te veel lijkt op Roll for the Galaxy. Dat is een spel dat ik heel snel beu was. Je rolt, past toe en scoort. Hier zit het drafting element in, wat me wel aanspreekt, de tandwielen waarmee je alles kan beïnvloeden... Roll vond ik na een spelletje of 4 vreselijk eentonig worden. Je gaat voor bouwen of voor goederen transporteren, je rolt, past toe en klaar. Er is bijzonder weinig speler interactie en je speelt vooral je eigen spel. Is dat hier ook het geval?
Bedankt voor je reactie!
Roll for the Galaxy heb ik nog niet gespeeld, dus kan daar helaas geen vergelijking voor geven.
Inderdaad zit er in dit spel niet heel veel interactie:
Tijdens de draft-fase uiteraard, verder is de enige interactie die je met elkaar hebt het spelen van actie-kaarten die anderen beinvloeden. (Bijvoorbeeld: elke speler die met zijn racemonster op een bepaald soort tegel staat krijgt een schade, of jij krijgt 3 tandwielen en de tegenstanders 1). Verder blijft het daar wel bij, ook in de regels staat dat alle fases in principe ieder voor zich uitvoert en je daarna tegelijk doorgaat naar de volgende fase.
Met 2 of 3 spelers vind ik het leuker om de race-fase omstebeurt te doen, maar ben je met meer spelers dan wordt de wachttijd te lang, omdat je soms aardig wat acties kan uithalen als je een effectieve machine hebt gebouwd.
Toch denk ik niet dat dit spel snel verveelt omdat je machine nooit het zelfde zal zijn)