Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  
Zomerspel 2024





84 berichten | Pagina 3 van 6 | Ga naar pagina: Vorige  1, 2, 3, 4 ... 6  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: vr 18 sep 2015, 13:45 
a.k.a. Tio
Avatar gebruiker

Berichten: 1966
Woonplaats: Beerse
Leuk draadje!

1 Ninjato
Al een paar keer genoemd en ik heb hier op het forum al meermaals een pleidooi gehouden voor dit spel. Erg goed spel. Ziet er prachtig uit, beurten gaan vlot voorbij en het push your luck-gedeelte maakt dat het inbreken in de clanhuizen voor iedereen spannend is. Het spel heeft in essentie redelijk eenvoudige regels, maar bij het inbreken in de clanhuizen komen wel wat kleine regeltjes kijken die toch minstens één iemand aan tafel goed moet beheersen wil je geen fouten maken. Dat is meteen ook het grootste nadeel aan dit spel voor op onze clubavonden: dit kan alleen maar gespeeld worden als ik zelf meespeel want fouten in de 'boekhouding' van de clanhuizen zijn snel gemaakt.

2 Leeuwenhart
Van Klaus Teuber en vind ik altijd erg spannend. Veel interactie door het afsluiten van elkaars gebieden en het innemen van bepaalde lappen land. En belachelijk eenvoudige beurten: speel ik een kaart door ervoor te betalen of verkoop ik een kaart om er geld voor te krijgen (om volgende beurt een kaart te kunnen spelen). Wat ik hier zo leuk aan vindt is de enorme slingerbeweging die de punten kunnen maken. Als je een gebied niet tactisch genoeg opbouwt kan een medespeler met één welgeplaatste grens in één zet een tiental punten afnemen van jou en bij zichzelf bijtellen. Dat maakt dit spel spannend want je weet vaak wel waar de zwakke plekken in je gebieden zitten en het is altijd maar de vraag of de andere spelers ze ook zien en ze gaan uitbuiten.

3 Sla je slag(room)
Ik zou nog meer grote games kunnen geven, maar laten we eens een filler doen. Dit spel heeft mijn vrouw eens meegepakt van de prijzentafel op een tornooi met weinig verwachtingen behalve dat het doosje er wel leuk uitzag. Blijkt dit een zeer interessant meerderhedenspel te zijn. Het 'ik-snij-de-taart-maar-jij-mag-eerst-kiezen'-mechanisme werkt hier fantastisch. Ideale afsluiter.

_________________
SPELHAMELS BEERSE:
Elke 1ste zaterdag en 3de vrijdag vd maand: gratis spelavond in WZC Heiberg in Beerse!

meer info op onze website en Facebook [WIM]


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: vr 18 sep 2015, 14:01 
Spelhamels Beerse

Berichten: 3042
Woonplaats: Dessel
The Iced One schreef:
Het 'ik-snij-de-taart-maar-jij-mag-eerst-kiezen'-mechanisme werkt hier fantastisch. Ideale afsluiter.

Ik gebruik dat mechanisme hier thuis al jaren als de kinderen ruzie zouden willen maken over wie het grootste stuk krijgt.
De ene mag het doorsnijden en de andere mag eerst kiezen. Het is ongelofelijk om te zien hoe mooi ze iets exact in tweeën kunnen verdelen nu :lol:

_________________
Elke 1ste zaterdag en 3de vrijdag van de maand: spelavond in Woonzorgcentrum Heiberg in Beerse! Gratis toegang voor iedereen!


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
BerichtGeplaatst: vr 18 sep 2015, 14:03 
a.k.a. Tio
Avatar gebruiker

Berichten: 1966
Woonplaats: Beerse
dirk schreef:
Het is ongelofelijk om te zien hoe mooi ze iets exact in tweeën kunnen verdelen nu :lol:

Probeer dat maar eens met de 11 stukken waaruit de taarten in dit spel bestaan :lol:
Maar kan in het echt inderdaad ook wel een mooie oplossing zijn, moet ik onthouden voor als het probleem zich eens voordoet. :wink:

_________________
SPELHAMELS BEERSE:
Elke 1ste zaterdag en 3de vrijdag vd maand: gratis spelavond in WZC Heiberg in Beerse!

meer info op onze website en Facebook [WIM]


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: vr 18 sep 2015, 19:26 
Garnaal

Berichten: 369
Woonplaats: Duffel (België )
Bij mij zijn nummer 1 en 2 al vermeld.

1:Maharadja
2:Ninjato
3:Kolonisten de Prehistory

Er zijn er nog veel meer vind ik maar ja op BGG is dan ook een top 10000 te vinden :wtf:

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: vr 18 sep 2015, 19:57 
Team Bordspelmania
Avatar gebruiker

Berichten: 5977
Woonplaats: Rijen
Mooi. König von Siam, Santiago en Maharadja zijn al genoemd. Wat een topspellen :thumbup:

Leuk idee, dit. Ik ben eens gaan kijken naar alle spellen die ik heb gewaardeerd, onderaan de BGG ranking gekeken en de 8+ spellen eens gaan zoeken. Kinderspellen zal ik overslaan (Boomgaardje, Kleine Tovenaars, Schat van de Jungle goeie spellen!). Wat heb ik dan vaker gespeeld en met veel plezier? Welke drie kies ik buiten de Top 1000?

Attila (1324) - heerlijk meerderhedenspel waarbij je kleurengek wordt. :crazy:

Neue Heimat (1549) - fantastisch gemeen biedspel in mooie uitvoering

ebbes (2919) - lekker apart slagenspel

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
BerichtGeplaatst: vr 18 sep 2015, 20:05 
Munchkin
Avatar gebruiker

Berichten: 1613
Woonplaats: Weert
maxitaxi777 schreef:
2. Santiago de Cuba (571). Een kortere versie van Cuba die qua keuzes nauwelijks afdoet aan het basisspel maar wel sneller en simpeler speelt. Cuba staat met plek 270 toch aanzienlijk hoger en de average rating is ook hoger. Wat mij betreft mag Santiago de Cuba wel ongeveer gelijk staan met Cuba.


Absoluut een heerlijk spel. Havana overigens ook.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: vr 18 sep 2015, 20:55 
Meeple
Avatar gebruiker

Berichten: 18
Woonplaats: Tessenderlo
Notre Dame
Domaine = Leeuwenhart
Maharaja

En natuurlijk nog andere.


Laatst bijgewerkt door zwever op vr 18 sep 2015, 21:52, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: vr 18 sep 2015, 21:42 
10. Steampunk Rally (2015)

Berichten: 400
Woonplaats: Amersfoort
1. Oddville (948)
2. Havana (652)
3. Helvetia (645)


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: vr 18 sep 2015, 23:06 
Genius
Avatar gebruiker

Berichten: 5846
Woonplaats: Woerden
The Iced One schreef:
Leuk draadje!

1 Ninjato
[...]
Het spel heeft in essentie redelijk eenvoudige regels, maar bij het inbreken in de clanhuizen komen wel wat kleine regeltjes kijken die toch minstens één iemand aan tafel goed moet beheersen wil je geen fouten maken. Dat is meteen ook het grootste nadeel aan dit spel voor op onze clubavonden: dit kan alleen maar gespeeld worden als ik zelf meespeel want fouten in de 'boekhouding' van de clanhuizen zijn snel gemaakt.


Dit heb ik vaker gelezen, maar ik snap het echt niet. Die 'kleine' regeltjes zijn heel eenvoudig en makkelijk te onthouden. Snap niet dat mensen dat verkeerd doen...

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
BerichtGeplaatst: za 19 sep 2015, 00:43 
Regenmaker
Avatar gebruiker

Berichten: 276
Woonplaats: Rijswijk
BaSL schreef:
Mooi.
Attila (1324) - heerlijk meerderhedenspel waarbij je kleurengek wordt. :crazy:

Serieus?
Dat kleurengek ben ik overigens met je eens ;). Maar het is niet mijn spel. Te abstract.

_________________
www.feuerteufel.nl en www.turnbasedspellen.nl
Voor online bord en kaartspellen.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: za 19 sep 2015, 09:11 
a.k.a. Tio
Avatar gebruiker

Berichten: 1966
Woonplaats: Beerse
Robertopellizini schreef:
Dit heb ik vaker gelezen, maar ik snap het echt niet. Die 'kleine' regeltjes zijn heel eenvoudig en makkelijk te onthouden. Snap niet dat mensen dat verkeerd doen...

Wat mij betreft ligt dat aan de manier waarop de regels geschreven zijn. Het invallen van de huizen wordt uitgelegd aan de hand van een voorbeeld en de informatie is verspreid over de bladzijden, vooral de uitleg rechts aan de kant had eigenlijk in het midden van de pagina gemoeten.
Dat je telkens een schat moet bijtrekken als je een huis vrijwillig verlaat of wanneer je verslagen wordt is zoiets dat wel eens vergeten wordt en dat ook niet zo duidelijk in de regels staat. Dat je bij een alarm een nieuw schat trekt en dan de duurste schat de rode maakt ook nog. En dat je eerste de laagste, witte schatten moet nemen en dan pas de rode kan nemen en dat je wanneer je verslagen bent nog één schat mag houden (de laagste of vrije keuze? Weet ik nu zelf niet meer onmiddellijk, go figure). De hoeveelheid regelvragen op BGG zijn ook een indicatie van het probleem. :wink:
Maar doet niets af aan de kwaliteit van het spel en het plezier dat ik er aan heb.

_________________
SPELHAMELS BEERSE:
Elke 1ste zaterdag en 3de vrijdag vd maand: gratis spelavond in WZC Heiberg in Beerse!

meer info op onze website en Facebook [WIM]


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: za 19 sep 2015, 09:25 
Grote Dalmuti
Avatar gebruiker

Berichten: 2668
Woonplaats: Etten-Leur
Als je bij alarm schat trekt moet je eerst de hoogste schat rood maken bijvoorbeeld een vaas.

Hierna trek je bijvoorbeeld een jade. Deze is hoger dan de rode vaas maar blijft wit omdat hij lager is getrokken.

De rest van het spel is vrij eenvoudig ook voor beginnende spelers. Maar deze regels maken het lastig.

Ook voor expert spelers die na een half jaar het spel op tafel zetten moeten even teruglezen. Dan is het toch vaak: ach als je nog regels moet opzoeken spelen we wel iets dat we gelijk kunnen spelen.


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: za 19 sep 2015, 09:26 
Hazelnoot Ridder
Avatar gebruiker

Berichten: 625
Woonplaats: Delft
1. Fleet
Een spel dat ala San Juan kaarten voor meerdere doeleinden gebruikt (geld, kapitein of boten) waardoor je in dilematische toestanden wordt gedwongen. Voeg hieraan een origineel thema en mooi artwork toe en je hebt een geweldig spel.

2. Chicago stock Exchange
Een spel in een klein doosje met (als je de expert versie speelt) een pittig stukje denkwerk en strategie.

3. Donburiko
Met 16 kaarten is dit de gestroomlijnde versie van Colloretto, maar dan met een stukje bluf er bij.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: za 19 sep 2015, 09:28 
Regenmaker
Avatar gebruiker

Berichten: 297
Woonplaats: Woerden (NL)
Pastiche
Airships
Metropolis

_________________
Een leven zonder passie is zo leeg - Eddy Merckx


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: za 19 sep 2015, 09:30 
Team Bordspelmania
Avatar gebruiker

Berichten: 5977
Woonplaats: Rijen
Elenitza schreef:
BaSL schreef:
Mooi.
Attila (1324) - heerlijk meerderhedenspel waarbij je kleurengek wordt. :crazy:

Serieus?
Dat kleurengek ben ik overigens met je eens ;). Maar het is niet mijn spel. Te abstract.

Zeker, abstract en een beetje raar, maar erg leuk én laag gewaardeerd. Ook hier op BSM maar een 6,5.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
84 berichten | Pagina 3 van 6 | Ga naar pagina: Vorige  1, 2, 3, 4 ... 6  Volgende


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Spellencafé  
 Feed - Onderwerp - Top 3 Ondergewaardeerde spellen  

Gebruikers die deze topic waarderen

BaSL

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 3 gasten


Tags

ondergewaardeerde



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®