Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  
Zomerspel 2024



Op zoek naar spelers? Zie aparte rubriek onder spelers gezocht.



15 berichten | Pagina 1 van 1 |
Auteur Bericht
 Berichttitel: Axis & Allies
BerichtGeplaatst: wo 14 sep 2005, 22:20 
Hazelnoot Ridder
Avatar gebruiker

Berichten: 694
Woonplaats: Hazerswoude
Ik ben al sinds tijden een groot fan van het originele spel, maar ik vroeg me af of het nu nog de moeite waard is om één van de andere dozen te kopen. D-day lijkt inderdaad heel anders te zijn, maar de andere dozen lijken gewoon een uitvergroting van het startspel. Heb ik hierin gelijk of zien sommige mensen dat anders?

_________________
"Alweer een zeven?! " Daar is ie weer... de struikrover slaat toe!


Omhoog
Offline Profiel     
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 15 sep 2005, 10:26 
Team Bordspelmania
Avatar gebruiker

Berichten: 5977
Woonplaats: Rijen
Ik heb er geen ervaring mee, maar men zegt dat D-day nogal saai is en vaak hetzelfde. Revised lijkt wel weer wat interessanter omdat er Europe-elementen gecombineerd worden met het basisspel.

Maar goed, men zegt dat, voor het zelfde geld zwats ik uit mijn nek en is er niks van waar. Hmmm... iemand anders?


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
 Berichttitel: Axis & Allies
BerichtGeplaatst: do 15 sep 2005, 11:19 
Nou moe!
Avatar gebruiker

Berichten: 6325
Woonplaats: Sint-Truiden - BE
Een aantal jaren geleden heb ik A&A Europe gespeeld.

Hoewel dit zeker geen tegenvaller was, vind ik het originele A&A fijner. Waarom? Waarschijnlijk omwille van de strategische uitdaging, gecombineerd met relatief eenvoudige spelregels. Bij A&A Europe en A&A Pacific is het allemaal wat gedetailleerder, maar -volgens mij- wordt het spelplezier daardoor niet echt verhoogd.
Als je van detaill en wargames houdt zullen Europe en Pacific waarschijnlijk beter scoren.