Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  




10 berichten | Pagina 1 van 1 |
Auteur Bericht
 Berichttitel: Sporters united!
BerichtGeplaatst: za 13 sep 2014, 11:20 
8. Mysterium (2015)
Avatar gebruiker

Berichten: 2892
Woonplaats: Noord-Brabant
Een beetje afgepakt van het topic van Leto, maar ik ben nieuwsgierig waarom je een bepaalde sport beoefend.

Welke sport(en) beoefen je nu actief?
Wat is de reden waarom je juist voor deze sport(en) hebt gekozen?
Welke sport(en) heb je in het verleden beoefend maar ben je mee gestopt? Waarom ben je daarmee gestopt?

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Re: Sporters united!
BerichtGeplaatst: za 13 sep 2014, 11:47 
8. Mysterium (2015)
Avatar gebruiker

Berichten: 2892
Woonplaats: Noord-Brabant
Welke sport(en) beoefen je nu actief?
Tafeltennis, hardlopen, dynamictennis, schajwn en mountainbiken. Dynamictennis, schaken en mountainbiken staat op een heel laag pitje.

Wat is de reden waarom je juist voor deze sport(en) hebt gekozen?
Tafeltennis speel ik al jarenlang (bijna 25 jaar) in competitieverband (NTTB) en ben ik mee begonnen omdat van een teamsport (voetbal in dit geval) af wilde. Tafeltennis voldoet daarin, maar is daarnaast ook nog eens een heerlijke reactiesport waarin tactiek en vooruit denken ook nodig zijn (komt ook terug in bordspellen). Hardlopen ben ik 2 maanden geleden mee begonnen om allereerst mijn conditie omhoog te houden maar ook om een plaatselijke loop van 5 km te kunnen volbrengen in 30 minuten. Dit is gelukt. Het bevalt goed en ik wil daarom nog aan een paar lopen mee gaan doen oa Cityrun 5 km in Eindhoven (marathon) waar maximaal 5.000 mensen aan mee kunnen doen.

Welke sport(en) heb je in het verleden beoefend maar ben je mee gestopt? Waarom ben je daarmee gestopt?
Voetbal ben ik na de E-tjes mee gestopt, omdat het teamaspect mij tegen begon te staan en ik niet in een leuk team zat.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Re: Sporters united!
BerichtGeplaatst: do 03 dec 2015, 13:48 
1. El Grande Big Box (2015)

Berichten: 28
Welke sport(en) beoefen je nu actief?
Crossfit, in de zomer mountainbiken en het hele jaar door, weer of geen weer, wandelen met mijn honden.

Wat is de reden waarom je juist voor deze sport(en) hebt gekozen?
Mountainbiken zeer laag pitje. Heb een knappe middenklasse 26 inch fiets (ben niet echt groot, 29" is voor mij geen echte winst vind ik persoonlijk). Gebruik hem te weinig. Mooi weer rijder. In de Vogezen wel een paar lekkere tochten gemaakt. Crossfit is een relatief nieuwe vorm van fitness, overgewaaid uit Amerika. Is fitness waarbij je vooral je eigen lichaam gebruikt. Zit een deel gymnastiek in, deel conditie en een deel kracht. Zo bestaat een WOD (Workout of the Day) uit een stevige warming up, stukje les in de vorm van het oefenen op handstand, touwklimmen, allerlei facetten uit het gewichtheffen, maar ook een juiste manier hardlopen aanleren. En op het einde een soort van uitdaging, waarbij je bijvoorbeeld in 20 minuten zoveel mogelijk rondjes moet doen die bestaan uit: 10x een pushpress, 20x wallball, 100x touwtjespringen. Is elke dag anders. Ik doe dit varierend 1/2/3x per week. In m'n basis ben ik redelijk fit, maar zou ook mijn eetpatroon drastisch moeten aanpakken om echte resultaten te bereiken. Wandelen met mijn honden vind ik heerlijk. Ik heb drie honden. Een zuivere Galgo Espanol (Spaanse Greyhound) en twee mixen met veel Galgo invloed. Mijn honden komen alle drie uit Spanje, hebben het daar erg slecht gehad. De Galgo is inmiddels alweer 10 jaar oud en is een luie hond. Is liever lekker lui in huis. De mixen zijn avontuurlijker ingesteld en willen lopen met alle weersomstandigheden.

Welke sport(en) heb je in het verleden beoefend maar ben je mee gestopt? Waarom ben je daarmee gestopt?
Voetbal, tot aan de A1 junioren redelijk fanatiek geweest. Twee tot drie keer per week trainen, wedstrijddag altijd heel serieus en altijd gaan voor de winst. Ik was een rechtsback. Niet gezegend met een mooie techniek, moest van strijd en inzet hebben. Soms net even te hard. Gestopt omdat het team (gevormd in de C junioren) uit elkaar viel en ik vond uitgaan en vriendinnetjes hebben veel leuker. Daarna een aantal jaar aan kickboksen gedaan. Trainde soms met de wedstrijdgroep mee, maar nooit een wedstrijd gevochten. Gestopt omdat ik er op uitgekeken was.


Omhoog
Offline Profiel     
 
 Berichttitel: Re: Sporters united!
BerichtGeplaatst: do 03 dec 2015, 16:12 
Omdat spelen moet!
Avatar gebruiker

Berichten: 816
Woonplaats: Kortenberg
Galgo77 schreef:
Welke sport(en) beoefen je nu actief?
Crossfit, in de zomer mountainbiken en het hele jaar door, weer of geen weer, wandelen met mijn honden.

Wat is de reden waarom je juist voor deze sport(en) hebt gekozen?
Mountainbiken zeer laag pitje. Heb een knappe middenklasse 26 inch fiets (ben niet echt groot, 29" is voor mij geen echte winst vind ik persoonlijk). Gebruik hem te weinig. Mooi weer rijder. In de Vogezen wel een paar lekkere tochten gemaakt. Crossfit is een relatief nieuwe vorm van fitness, overgewaaid uit Amerika. Is fitness waarbij je vooral je eigen lichaam gebruikt. Zit een deel gymnastiek in, deel conditie en een deel kracht. Zo bestaat een WOD (Workout of the Day) uit een stevige warming up, stukje les in de vorm van het oefenen op handstand, touwklimmen, allerlei facetten uit het gewichtheffen, maar ook een juiste manier hardlopen aanleren. En op het einde een soort van uitdaging, waarbij je bijvoorbeeld in 20 minuten zoveel mogelijk rondjes moet doen die bestaan uit: 10x een pushpress, 20x wallball, 100x touwtjespringen. Is elke dag anders. Ik doe dit varierend 1/2/3x per week. In m'n basis ben ik redelijk fit, maar zou ook mijn eetpatroon drastisch moeten aanpakken om echte resultaten te bereiken. Wandelen met mijn honden vind ik heerlijk. Ik heb drie honden. Een zuivere Galgo Espanol (Spaanse Greyhound) en twee mixen met veel Galgo invloed. Mijn honden komen alle drie uit Spanje, hebben het daar erg slecht gehad. De Galgo is inmiddels alweer 10 jaar oud en is een luie hond. Is liever lekker lui in huis. De mixen zijn avontuurlijker ingesteld en willen lopen met alle weersomstandigheden.

Welke sport(en) heb je in het verleden beoefend maar ben je mee gestopt? Waarom ben je daarmee gestopt?
Voetbal, tot aan de A1 junioren redelijk fanatiek geweest. Twee tot drie keer per week trainen, wedstrijddag altijd heel serieus en altijd gaan voor de winst. Ik was een rechtsback. Niet gezegend met een mooie techniek, moest van strijd en inzet hebben. Soms net even te hard. Gestopt omdat het team (gevormd in de C junioren) uit elkaar viel en ik vond uitgaan en vriendinnetjes hebben veel leuker. Daarna een aantal jaar aan kickboksen gedaan. Trainde soms met de wedstrijdgroep mee, maar nooit een wedstrijd gevochten. Gestopt omdat ik er op uitgekeken was.



Even Off-topic, ik ben zot van greyhounds, foto's ? :D
Leuk dat je ze een beter leven geeft, ik hoop dit later ook te kunnen doen.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Re: Sporters united!
BerichtGeplaatst: di 08 dec 2015, 11:23 
2. Puerto Rico (2002)

Berichten: 28
Moet even kijken hoe ik een foto plaats, ben niet zo handig met een forum.


Omhoog
Offline Profiel     
 
 Berichttitel: Re: Sporters united!
BerichtGeplaatst: di 08 dec 2015, 11:31 
Omdat spelen moet!
Avatar gebruiker

Berichten: 816
Woonplaats: Kortenberg
Ok ! Is niet zo moeilijk hoor, gewoon via tinypic doe ik het altijd.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Re: Sporters united!
BerichtGeplaatst: di 08 dec 2015, 19:30 
1. El Grande Big Box (2015)

Berichten: 28
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel     
 
 Berichttitel: Re: Sporters united!
BerichtGeplaatst: di 08 dec 2015, 20:50 
Andorsadeur
Avatar gebruiker

Berichten: 2621
Woonplaats: Sprang-Capelle, N-Br (NL)
Welke sport(en) beoefen je nu actief?
- Vijf keer per twee weken buitensport: hardlopen, push-ups, squads, jumping jacks, lunges etc in de buitenlucht.
Wat is de reden waarom je juist voor deze sport(en) hebt gekozen?
- Pleunie beoefent deze sport al langer bij Ready Set Go en was erg enthousiast. Ik sportte al een jaar niet meer en ze heeft me overtuigd om het ook te proberen. Ik ben in topconditie nu. :thumbup:
Welke sport(en) heb je in het verleden beoefend maar ben je mee gestopt? Waarom ben je daarmee gestopt?
- Ik heb lang gevoetbald en gezaalvoetbald, maar vanwege een aanhoudende enkelblessure moest ik mijn voetbalschoenen vroegtijdig aan de spreekwoordelijke wilgen hangen. Hierna nog gesport bij een fitness-centrum, maar uiteindelijk bleek dat binnesporten toch niet mijn ding, alhoewel het mijn lichaam wel goed heeft gedaan. Nog een paar jaar op een bedenkelijk niveau getennist met een vriend, maar drukke agenda's zorgde ervoor dat tennis vaker niet dan wel doorging.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Re: Sporters united!
BerichtGeplaatst: di 08 dec 2015, 22:29 
Omdat spelen moet!
Avatar gebruiker

Berichten: 816
Woonplaats: Kortenberg
Galgo77 schreef:
Afbeelding


Mooi !!!

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Re: Sporters united!
BerichtGeplaatst: wo 09 dec 2015, 09:50 

Berichten: 59
Woonplaats: Gent
Welke sport(en) beoefen je nu actief?
Volleybal. Al mijn hele leven eigenlijk. Van in de jeugd tot mijn 23 jaar competitie gespeeld. En ook training gegeven aan de D-jeugd. Na mijn 23ste gestopt met reguliere competitie en overgeschakeld (wegens tijdsgebrek) op de recreatieve competitie.
En dat doe ik nu nog steeds in Lovendegem bij VC Toesjee. Daar geef ik ook nog steeds training. En bovendien spelen we in de gemengde competitie :wink:
Wat is de reden waarom je juist voor deze sport(en) hebt gekozen?
Er zit een beetje een volleybal traditie in onze familie, en ik heb er ook aanleg voor (ondanks mijn lengte :D ).
Bovendien is het ook een mooie en technische sport. En een team sport!
En af toe durf ik ook wel eens te lopen. Maar laat ons dat sporadisch noemen.
Welke sport(en) heb je in het verleden beoefend maar ben je mee gestopt? Waarom ben je daarmee gestopt?
Ik heb ook nog gefitnessed maar dat was ik zeer snel beu.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
10 berichten | Pagina 1 van 1 |


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Bistro 'Off topic'  
 Feed - Onderwerp - Sporters united!  

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten


Tags



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®