Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  




30 berichten | Pagina 2 van 2 | Ga naar pagina: Vorige  1, 2
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di 28 jan 2014, 20:56 
Diner Jouant
Avatar gebruiker

Berichten: 2413
Woonplaats: Zaandam
Kan 'Agricola voor 2 spelers' ook met meer dan 2 spelers? Volgens mij niet, en dat maakt het een ongeschikte titel voor de topicstarter.

Laat ik eens een oud maar beproefd beestje suggereren: Sint Petersburg.

Alternatieven, afhankelijk van hoe uitdagend je de regels wilt hebben (en in welke taal, en hoe abstract het spel, hoe moeilijk te leren en hoe pittig te spelen): Glasstraat, Macao, Heersers der Woestijn, Burgen von Burgund, Goa, Tikal, Merkator en Tournay. Ik ga ze niet toelichten, laat ze alleen als suggestie achter waar je eventueel meer over kunt lezen of vragen. Het zijn niet de meest gebruikelijke spellen, maar dat komt ook door de wens een goede ervaring met 2 te hebben die goed overdraagbaar is naar 3+. Dat lukt niet veel titels.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: di 28 jan 2014, 22:49 
Meeple
Avatar gebruiker

Berichten: 11
Woonplaats: Steenwijk
Puerto Rico en Ticket to Ride kun je eigenlijk blind aanschaffen. Vooral Puerto Rico is een tijdloze klassieker.


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: di 28 jan 2014, 22:58 
Joker

Berichten: 7
Ik kom uit de buurt van Kortrijk (België) :)

Misschien nog een vraagje... Wat vinden jullie van munchkin? of raden jullie dat niet echt aan? Ik hou eigenlijk wel van kaartspelen waar veel uitbreidingen van bestaan, zo verandert het spel, en verveelt het nooit.


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: di 28 jan 2014, 23:04 
Check: Ameritrash.nl
Avatar gebruiker

Berichten: 1592
Woonplaats: Amsterdam
Munchkin is in een raar spel, in mijn optiek. Heel veel geluk (naja, hoe minder pech hoe beter), hoog puber gehalte en de Nederlandse versie mist een hele hoop van de taal/pop-humor uit het engelse origineel.

Ik vind het helemaal niet vervelend om te spelen, maar het is eigenlijk geen spel.

_________________
Laatste 10 gespeeld:
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter  Facebook  
 
BerichtGeplaatst: wo 29 jan 2014, 00:23 
Diner Jouant
Avatar gebruiker

Berichten: 2413
Woonplaats: Zaandam
stientje92 schreef:
Misschien nog een vraagje... Wat vinden jullie van munchkin? of raden jullie dat niet echt aan? Ik hou eigenlijk wel van kaartspelen waar veel uitbreidingen van bestaan, zo verandert het spel, en verveelt het nooit.

Als dat je interpretatie is van 'even bezig zijn met een spel', kom je uit op Dominion, Race for the Galaxy, Magic of een andere CCG/LCG. Als de onderbroekenlol je aanstaat en je niet echt wilt nadenken over strategie en tactiek, ja, dan Munchkin. Maar uitgezonderd Dominion zijn dat nu weer niet spellen met onderwerpen waar de gemiddelde vrouw warm voor loopt. (Als je daarmee bedoelde dat het onderwerp vooral lief en aaibaar en niet hardcore fantasy of SF moest zijn.)

De meesten die reageerden gingen er echter vanuit dat je een spel wilde dat 'bezig zijn' ontleent aan het uitdenken en uitproberen en uitperfectioneren van allerhande strategieën. Dat kun je overigens ook prima doen in de eerste drie spellen die ik in deze bijdrage noemde. Maar een potje van die spellen duurt dan weer geen 60 tot 90 minuten: met wat oefening eerder 10. Speel je 6 tot 9 potjes achter elkaar... Enfin, je eisenpakket suggereerde een bepaald soort spel waar Munchkin uitgezonderd de spelduur niet aan voldeed.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: wo 29 jan 2014, 00:47 
Spelhamels Beerse

Berichten: 3042
Woonplaats: Dessel
Stenen tijdperk, Burgen van Burgund en Nauticus zijn toppers, zowel met twee, drie als vier spelers

_________________
Elke 1ste zaterdag en 3de vrijdag van de maand: spelavond in Woonzorgcentrum Heiberg in Beerse! Gratis toegang voor iedereen!


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
BerichtGeplaatst: wo 29 jan 2014, 09:04 
Nederlands Kampioen Dominion 2012
Avatar gebruiker

Berichten: 581
Woonplaats: Schelluinen
Ik heb een leuke tip: De Legenden van Andor

Dit is een role playing-achtig spel, maar een stuk toegankelijker voor beginners. Het is coöperatief wat ook wel eens fijn kan zijn.

Er zijn vier karakters waardoor je het prima met zijn 2-en kunt spelen; je kunt allebei 1 karakter of allebei 2 karakters kiezen in dat geval. Met deze karakters moet je Andor beschermen door monsters te verslaan en missies te voltooien.

Het spel is zo gemaakt dat je met een introductiemissie bij de hand wordt genomen en zo aan de slag kunt. Hierdoor is het minder overweldigend dan het in eerste instantie lijkt en leer je gaandeweg alle spelmechanismes kennen.

Ik heb het ooit eens met non-gamers gespeeld en die hadden het zo door!


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: do 30 jan 2014, 21:29 
Joker

Berichten: 7
Ik ben vandaag even naar de spellenwinkel geweest en het is uiteindelijk het stenen tijdperk geworden. We hebben het al gespeeld en we vinden het super! Dankjewel iedereen.


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: do 06 feb 2014, 09:58 
Nou moe!
Avatar gebruiker

Berichten: 6306
Woonplaats: Sint-Truiden - BE
cymric schreef:
Laat ik eens een oud maar beproefd beestje suggereren: Sint Petersburg.

Zeker proberen.

_________________
Recent gespeeld:
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: do 06 feb 2014, 23:46 
Professor Pimpel
Avatar gebruiker

Berichten: 233
Woonplaats: Joure (Friesland)
Toen ik dit draadje las dacht ik meteen aan Stenen Tijdperk. Maar ik niet alleen dus de keuze is inmiddels bevestigd.
Carcassonne: prima met twee
Nog niet genoemd Alhambra prima met twee.
Ticket to ride is niet ideaal met twee maar wordt met je familie een absolute topper.
Lost cities is een prima 2 persoons. Keltis zelfde principe en speel je ook prima met 2
Veel plezier.

_________________
Winnen is niet het doel als je maar speelt om te winnen.


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: do 06 feb 2014, 23:50 
Professor Pimpel
Avatar gebruiker

Berichten: 233
Woonplaats: Joure (Friesland)
Nog vergeten: sluit me aan bij de voorgaande. sint petersburg is ook prima met 2 te spelen.
Als je de doos ziet zul je ook mijn avatar terug kunnen vinden.
St.P was bij mij het spel waarmee mijn verzamel woede is begonnen.
Wees gewaarschuwd.

_________________
Winnen is niet het doel als je maar speelt om te winnen.


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: di 11 feb 2014, 15:32 
Joker

Berichten: 7
Ondertussen hebben we het dorp ook gekocht en gespeeld. Volgens mij is mijn verzamelwoede ook begonnen :p


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: di 15 dec 2015, 23:34 
Veenboer

Berichten: 166
Ik ben benieuwd welke je ondertussen nog hebt aangeschaft!


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: wo 16 dec 2015, 12:48 
6. Trains (2012)
Avatar gebruiker

Berichten: 174
Woonplaats: Geldrop
Splendor, Barony, Patchwork, Celestia, Deus
Dit zijn voor mij allemaal toppers en makkelijke spelregels dus snel uit te leggen alle leuk speelbaar met 2.
Als je de dames mee wilt krijgen zou The pursuit of happiness nog een leuke kunnen zijn.
Een potje Marrakesh of Istanbul zorgt zeker voor een prettige avond
Zelf mag ik graag Fresco met wat uitbreidingen op tafel leggen.
Mocht je nog eens aan ticket tot ride denken overweeg dan ook zeker de uitbreiding map 5 UK deze is ook wel aardig met 2of 3.
Met twee nog niet gespeeld maar met 4/5 mijn huidige favoriet El Grande The bigbox.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: wo 16 dec 2015, 13:53 
kooiker

Berichten: 706
stientje92 schreef:
Ondertussen hebben we het dorp ook gekocht en gespeeld. Volgens mij is mijn verzamelwoede ook begonnen :p


Ai :crazy: ja ergens begint de verzamelwoede. Ik weet niet of iemand je al had gewaarschuwd maar dat gaat voorlopig niet stoppen :lol: Het stenen tijdperk en het Dorp zijn leuke spellen, wij vinden ze allebei ook met 2 spelers heel goed. Sint Petersburg is inderdaad ook goed maar dat vinden wij juist met 2 spelers het beste spelen, en met meer spelers iets minder. En gezien de spellen die je nu hebt gekocht lijkt me dat Istanbul ook wel wat voor je is.


Omhoog
Offline Profiel     
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
30 berichten | Pagina 2 van 2 | Ga naar pagina: Vorige  1, 2


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Duo  
 Feed - Onderwerp - Langere spellen voor beginners  

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Tags

2 spelers, Boonanza, beginners



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®