Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  




9 berichten | Pagina 1 van 1 |
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di 29 dec 2015, 18:03 
Grote Dienaar

Berichten: 116
Woonplaats: Heerlen-Welten
We hebben pandemic legacy van de kerstman gekregen maar nog niet gespeeld.
Ik lees dat er veel vertaalfouten inzitten. Heb al op bgg gekeken maar ons engels is zo bagger dat we hier ook niet zo veel aan hebben. Zijn er ook nederlandse correcties op het net te vinden?


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: di 29 dec 2015, 22:36 
Grote Dienaar

Berichten: 116
Woonplaats: Heerlen-Welten
Sheila75 schreef:
We hebben pandemic legacy van de kerstman gekregen maar nog niet gespeeld.
Ik lees dat er veel vertaalfouten inzitten. Heb al op bgg gekeken maar ons engels is zo bagger dat we hier ook niet zo veel aan hebben. Zijn er ook nederlandse correcties op het net te vinden?


Of kun je het spel gewoon met de nederlandse kaartjes spelen en doen of je het niet weet van de foute vertaling. of krijg je dan een heel ander spel dan de bedoeling is


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: di 29 dec 2015, 23:54 
Meeple

Berichten: 17
Ik weet nog dat ik bij het spellenspektakel in Eindhoven gewoon Pandemic heb gespeeld. De spelregels waren ontzettend slecht vertaald. Het was zelfs zo erg dat we na 15 minuten maar gestopt zijn. Ik heb sindsdien (3 jaar geleden) Pandemic nooit een tweede kans gegeven. We gaan het zeker nog een keer proberen (hoogstwaarschijnlijk de Engelse versie).


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: wo 30 dec 2015, 09:29 
Veenboer
Avatar gebruiker

Berichten: 154
Wij zitten inmiddels in juli van Pandemic Legacy en zijn inderdaad meerdere vertaalfouten tegengekomen.
Bij het laatste spel hadden we twee totaal tegenstrijdige teksten waardoor het onmogelijk is om de verkeerd vertaalde versie te spelen (iets wat ik sowieso niet zou aanraden want de balans in dit spel komt zeer nauw).

Zover ik weet is er geen Nederlandse geeklist van de vertalingen (met spoiler tags).


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: wo 30 dec 2015, 09:38 
8. Carcassonne (2000)

Berichten: 433
Woonplaats: Veldhoven
Kijk eens op de volgende site. Daar staan er in ieder geval al een paar beschreven met spoiler tags: https://boardgamegeek.com/thread/1462714/translation-errors-dutch-version-no-spoilers.

Het is gewoon erg lastig dat dit voorkomt en zeker bij dit spel, waar een vertaalfout toch wel een groot verschil in winst of verlies kan maken.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: do 31 dec 2015, 23:28 
Genius
Avatar gebruiker

Berichten: 5846
Woonplaats: Woerden
De link in de vorige post was naar het topic, hier is een directe link naar een Nederlandstalige post met alle tot nu toe bekende errata: https://boardgamegeek.com/article/21014628#21014628

Wij hebben 3 maanden erop zitten en de kaart prognose 2x verkeerd gebruikt. Denk dat het 1x cruciaal was en een andere keer niet. Beetje jammer... De upgrade flexibel hebben we over getwijfeld, maar uiteindelijk niet genomen (anders hadden we die ook misbruikt).

Onbegrijpelijke vertaalfouten. Erger dan enkel slordig. Vooral bij zo'n spel!

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
BerichtGeplaatst: vr 01 jan 2016, 02:12 
Munchkin
Avatar gebruiker

Berichten: 1677
Woonplaats: Delft
Ik vind het wel slecht dat er zoveel fouten in zitten... ik ben blij dat ze spellen als deze vertalen maar ik had bijna gehoopt dat wij de Engelse versie hadden. Wat bij ons ook storend was is dat 1 kaartje verkeerd zat waardoor we in de maand erna ineens de informatie kregen voor de maand ervoor..

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: do 09 aug 2018, 16:24 
Sojaboon

Berichten: 20
Is er ondertussen (2018) een nieuwe druk zonder taalfouten?


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: do 09 aug 2018, 19:45 
Grote Dienaar

Berichten: 102
Wij zijn vorig jaar begonnen. Ik heb toen met de bgq site open het spel gespeeld. Alle fouten die op bgq waren t/m juli waren al verbeterd.


Omhoog
Offline Profiel     
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
9 berichten | Pagina 1 van 1 |


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Bordspellen  
 Feed - Onderwerp - Foute vertaling Pandemic Legacy  

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 11 gasten


Tags

Bergsala Enigma, Pandemic Legacy - Seizoen 1



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®