Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  




1 bericht | Pagina 1 van 1 |
Auteur Bericht
 Berichttitel: Crash'em Designer Diary
BerichtGeplaatst: ma 29 feb 2016, 13:29 
Uitgever
Avatar gebruiker

Berichten: 18
Woonplaats: Eindhoven
Ik speelde altijd veel Destruction Derby 2 op mijn playstation toen ik klein was. Ik hield ervan om te winnen door andere auto's te rammen. Een paar jaar geleden kwam ik een set hele leuke kleine autootjes tegen op een rommelmarkt, toen ik ze zag wist ik meteen dat ik daarmee een spel ging maken. Dat is hoe mijn eerste idee voor Crash'em is ontstaan.

Ik maakte er een programmeer spelletje van, vergelijkbaar met spellen zoals Roborally, want ik vind het erg leuk om te programmeren. Maar als ik een dergelijk spel zou maken, wilde ik het wel anders doen dan spellen die al beschikbaar zijn. Ik wilde het leuker maken, sneller en meer interactief. Het eerste wat ik deed was het toevoegen van tijdsdruk, want wanneer je aan het racen bent, in een arena met auto's om je heen die je proberen te rammen, heb je geen tijd om rustig na te denken over je volgende actie.

Het spel gebruikt daarvoor een app, die in principe gewoon een timer is, die geluiden van racende en botsende auto's afspeelt. Spelers krijgen slechts vijftien seconden om drie stappen te programmeren voor de ronde. Als je niet alle acties gepland hebt wanneer de toeter afgaat, moet je de rest van de acties willekeurig aanvullen.

Wanneer je iemand raakt geef je deze speler een schade fiche. Dit fiche toont een actie die kapot is gegaan tijdens de botsing en die dus niet meer kan worden gebruikt door die speler. Het kan nog steeds worden geprogrammeerd, maar omdat dit onderdeel kapot is werkt de actie niet.

Tegelijkertijd zijn deze schade fiches ook overwinningspunten aan het einde van het spel. Je vermenigvuldigd het aantal schadefiches dat je hebt uitgedeeld met het aantal mensen dat je hebt geraakt. Dit zorgt ervoor dat het beter is om iedereen een keer te raken in plaats van steeds dezelfde speler.

Maar dat is nog niet alles. Er is nog een ander racespel waar ik dol op was toen ik klein was, en dat is Mario Kart. Er is niks beters dan voorwerpen oprapen en daarmee je tegenstanders overhoop schieten. Daarom heb ik ook power-up velden toegevoegd aan het speelbord. Als je over een power-up veld rijdt ontvang je een power-up kaart, deze kaarten kunnen wapens zijn om makkelijker schade uit te kunnen delen, schilden om je te beschermen, of energie drankjes om je programma nog te wijzigen al tijdens het uitvoeren.

Al deze elementen hebben er voor gezorgd dat Crash'em een heel leuk en snel spel is geworden. Een spel duurt slechts een half uur en is van begin tot eind spannend.

In maart beginnen we met een Kickstarter campagne om te proberen dit spel uit te geven. Als je op de hoogte wilt blijven, volg ons dan op Facebook:
https://www.facebook.com/wackyworks


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter  Facebook  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
1 bericht | Pagina 1 van 1 |


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Uitgevers  
 Feed - Onderwerp - Crash'em Designer Diary  

Gebruikers die deze topic waarderen

BaSL

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Tags

Crash'em, Michel Baudoin, Wacky Works



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®