Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  
Zomerspel 2024





32 berichten | Pagina 3 van 3 | Ga naar pagina: Vorige  1, 2, 3
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma 18 jan 2016, 06:53 
Andorsadeur
Avatar gebruiker

Berichten: 2621
Woonplaats: Sprang-Capelle, N-Br (NL)
winny schreef:
vandaag nogmaals gespeeld, hoe vaker je het speelt hoe meer vragen er precies komen :-)
maar het blijft uiteraard leuk om spelen, al ben ik wel verbaasd van de moeilijkheidsgraad.

er zijn dan ook nog 2 vragen bij gekomen.

bij het introductie spel, moeten we 4 zaken doen. (goud, handelaar, mist,burcht denk ik)
als we dit doen voor onze dag om is is de "missie geslaagd.
dan gaan we terug allemaal naar het zonsopgangsveld en beginnen we verder te spelen.
dus nu de vraag, als de dag eindigt, moet we eerst de gebeurteniskaart omdraaien( met groene pijl) die plaats direct een aantal gors op het bord, die dan onmiddelijk doorgeschoven worden...waterputten verversen, pion doorschuiven.... klopt het dat de vers geplaatste gors (van groene pijl kaart) direct doorschuiven? .

ander vraagje, de held met perkament mag niet door een veld met monster lopen op vechten tegen een monster... mag een boogschutter met perkament meehelpen met vechten als hij het perkament heeft, of is de legende dan ook verloren? maw, mag boogschutter met perkament meehelpen met gevecht.

vandaag ook legende 2 beginnen spelen, was zeer moeilijk, zeker met alle nieuwe voorwerpen die er bij kwamen, de mistfiche vlakbij de rietburght brachten onmiddelijk 2 gors vlakbij de burht, dus al snel zaten er 2 gors in de brucht... ook de boerenfiches werden na 1 ronden al betreden door de monsters (dus weg fiches)...
hier hebben we zeker nog werk mee :-)

Je houdt de volgorde aan die op het zonsopgangsveld staat: eerst een kaart nemen en de gebeurtenis voorlezen en uitvoeren, dan bewegen alle gors in de richting van de pijlen, hierna de skrallen, de wardraks, de trollen en nogmaals de wardraks. Ververs hierna alle bronnen op de velden waar zich geen held bevindt en verplaats tot slot de verteller op het legendespoor.
De boogschutter mag in legende 1 meevechten, mits hij zich op een aangrenzend veld bevindt waar geen monster staat.
Het is te voorkomen dat er nieuwe gors in het spel komen door mistfiches. Deze worden namelijk alleen geacvtiveerd als je je beweging op zo'n veld eindigt. Er is een manier om te weten wat er op een mistfiche staat voordat een held dat veld betreedt.
Kijk eens goed wat er allemaal te koop is.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: di 29 maart 2016, 23:43 
Uno

Berichten: 1
Citaat:
Zelf het spel met kerst gekocht (kado voor mezelf :D ), maar waar ik al bang voor was is weer gebeurd. Cooperatieve spellen is niet voor ons. Erg jammer, want ben groot fan van Michael Menzel als artist. Denk dat ik de hele set maar te koop ga zetten, met pijn in mijn hart want het artwork is echt heel mooi

Hier soms ook een probleem om medespelers te vinden. een mooie neveneigenschap van een coöperatief spel is echter dat je het ook alleen kan spelen met alle karakters tegelijk :D
kan je zelf ongestoord de perfecte strategie verzinnen :P

heb ondertussen ook het sterrenschild en de reis naar het noorden aangeschaft.
beide een verrijking van het spel.


Omhoog
Offline Profiel     
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
32 berichten | Pagina 3 van 3 | Ga naar pagina: Vorige  1, 2, 3


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Bordspellen  
 Feed - Onderwerp - Vraagje legenden van andor  

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 13 gasten


Tags

De Legenden van Andor



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®