Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  




11 berichten | Pagina 1 van 1 |
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: zo 24 apr 2016, 10:42 
Completionist
Avatar gebruiker

Berichten: 2219
Woonplaats: Den Haag
Dit draadje gaat over een Kickstarter voor een YouTube kanaal: Girls' Game Shelf. Ik volg ze nu een tijdje en ik denk dat ze heel goed in staat zullen zijn bord- en kaartspellen interessant te maken voor (meer) vrouwen. Want niemand zal het oneens met me zijn als ik zeg dat zich significant meer mannen dan vrouwen in onze hobby betrokken zijn. En dat is waarom ik ze onder de aandacht wil brengen; zoals Zee Garcia zou zeggen "lets give them some love".

Girls' Game Shelf teaser



De tune geeft me het gevoel dat ik ga kijken naar een aflevering van Gaming In The City en de humor en manier waarop vrouwen in de episodes onderling competitief zijn, zorgt ervoor dat ik nieuwe afleveringen wil zien. Tijdens de Kickstarter loopt het eerste pilotseizoen waarvan de afleveringen één voor één op YouTube gepubliceerd worden. Ik denk echt dat ze hiermee de hobby toegankelijker maken voor vrouwen die tot nu toe niet beseffen wat ze missen. Belichting en geluid zijn nog niet je-van-het, maar dat kunnen ze verbeteren met het geld van de Kickstarter. Wat vinden jullie?

GGS King of Tokyo


_________________
Instagram @movetherobber
Benieuwd naar wat ik recent speelde?
Afbeelding


Laatst bijgewerkt door Bart op di 27 dec 2016, 01:30, in totaal 4 keer bewerkt.
videolinks toegevoegd


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter   
 
BerichtGeplaatst: zo 24 apr 2016, 10:55 
Avatar gebruiker

Berichten: 1391
Woonplaats: Hoogeveen
Zeker goed te zien dat meer dames spellen gaan spelen.

_________________
Volg ons El Crosso a Board game Life blog ook op AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter   
 
BerichtGeplaatst: zo 24 apr 2016, 16:29 
Genius
Avatar gebruiker

Berichten: 5846
Woonplaats: Woerden
Heb 3 filmpjes gezien (King of Tokyo, Pandemic, Battle Line)

Goed:
- Leuke, spontane vrouwen die spellen spelen
- Enthousiasme voor het spel (niet gefaked, lijkt het)
- Goeie intersecties met commentaar op het spel (a la tabletop)

Minder goed:
- Soms wel erg veel door elkaar gepraat en wat chaotisch, waardoor het moeilijk te verstaan is.
- Slechte editing. Weinig opeenvolgende beurten. Telkens kleine sprongetjes waarbij het heel erg moeilijk is te volgen wat er gebeurt. Zo krijg je weinig mee van het spel.
- Slechte camera-posities. Waarom op het eind van de tafel als de actie aan de andere kant plaatsvindt? Liever dan een over-de-schouder camera zodat je echt met ze meekijkt (en mee kan denken). De overhead-shot is wat beter, maar moet meer ingezoomd worden, en wordt té weinig gebruikt. Opnieuw heb je hierdoor geen enkel idee hoe het spel gaat, buiten dan door wat de vrouwen zeggen.
- Over het algemeen matige spelregels-uitleg. Ik snap dat je niet in detail kunt gaan bij alle spelregels, maar leg wel de belangrijkste dingen uit.
De uitleg van King of Tokyo is de beste. Ze legt goed uit hoe het spel gespeeld wordt. Ze noemt de twee winstcondities (al focust ze wel primair op punten en noemt even zijdelings dat je ook kan winnen als je de ‘last monster standing’ bent. Ze had nog iets beter kunnen uitleggen hoeveel levens je hebt, hoe je levens erbij krijgt (en wanneer niet), en wat er gebeurt als je dood bent, maar dat vergeef ik haar.
Pandemic is ook een redelijke poging. Echter is het zinloos om het bord af te gaan en alles te benoemen als je vervolgens tijdens het bord nauwelijks een blik op het bord krijgt… Spendeer dan iets meer tijd aan het thema (wat zijn die blokjes precies?), aan hoe je virussen kunt curen, aan hoe en wanneer ziektes uitbreken, en hoe je kunt verliezen. Nu is het té kort en weet je té weinig om met de gameplay video grip te krijgen op wat er gebeurt (ik ken het spel goed en kan het al moeilijk volgen).
Bij Battle Line 1 van de 2 winstcondities (3 op een rij claimen) weglaten, wat een groot deel van de tactiek omvat, is toch wel pijnlijk. Zeker ook omdat nu gewoon de verkeerde speler de overwinning lijkt te claimen. D’oh!
- Wat is hun publiek? Jonge vrouwen die gamen? Of een familieshow? In King of Tokyo gaat het er qua manipulatie en qua ‘I want to kill you’ flink hard aan toe, maar dan toch kiezen ze ervoor om in hun shows ‘fuck’, ‘goddamnit’ en ‘shit’ weg te biepen. Een typisch Amerikaans iets, maar als het een show vooral voor jonge vrouwen is, hou het er dan alsjeblieft in (of gedraag je anders netjes). Nu is het ongeschikt voor families en is het biepen (maar wel duidelijk begrijpen wat er gezegd wordt) wat koddig voor hun echte publiek, jonge vrouwen.

Het klinkt alsof ik heel negatief ben, maar dat valt wel mee. Ik heb wel de shows helemaal uitgekeken en niks stond me echt tegen. Ze hebben nog heel veel te leren, maar ik zie wel degelijk potentie (leuke mensen, toch wel mooie camerabeelden, aardige poging qua uitleg, enz.). Ik hoop voor ze dat ze het goed gaan doen, maar ze hebben nog een lange weg te gaan. Ik zal ze wel blijven volgen.

Ze moeten maar eens bij Tabletop gaan kijken om te kijken waar nog veel te winnen valt (al is dat natuurlijk wel top geproduceerd).

Misschien is de 10 minuten die ze nastreven ook wel iets té kort om echt alles in te verwerken.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
BerichtGeplaatst: zo 24 apr 2016, 18:17 
Completionist
Avatar gebruiker

Berichten: 2219
Woonplaats: Den Haag
Het zou zo maar kunnen dat ze sfeer en lol willen overbrengen in plaats van detail en volledige regels. Maar het is aan de doelgroep om te bepalen of deze aanpak inderdaad beter aanslaat dan de aanpak (reviews door mannen) die we al kennen.
Wel grappig; als mijn vriendin en ik op vakantie zijn, maken we 60-seconden-filmpjes. Ik vertel altijd waar we zijn, waarom die plek bijzonder is en wat feitjes. Mijn vriendin maakt het luchtig en grappig en zegt altijd dat ze mijn filmpjes saai vindt... Geeft te denken.

_________________
Instagram @movetherobber
Benieuwd naar wat ik recent speelde?
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter   
 
BerichtGeplaatst: zo 24 apr 2016, 19:41 
Genius
Avatar gebruiker

Berichten: 5846
Woonplaats: Woerden
mazinho schreef:
Het zou zo maar kunnen dat ze sfeer en lol willen overbrengen in plaats van detail en volledige regels. Maar het is aan de doelgroep om te bepalen of deze aanpak inderdaad beter aanslaat dan de aanpak (reviews door mannen) die we al kennen.
Wel grappig; als mijn vriendin en ik op vakantie zijn, maken we 60-seconden-filmpjes. Ik vertel altijd waar we zijn, waarom die plek bijzonder is en wat feitjes. Mijn vriendin maakt het luchtig en grappig en zegt altijd dat ze mijn filmpjes saai vindt... Geeft te denken.


Ik snap je punt en ben het wel deels met je eens.
Echter, dan nog is het nu niet goed. Ze lijken toch echt alles tegelijk te willen doen (speluitleg, gameplay, commentaar, en korte review). Dat komt nu niet tot zijn recht. Het enige dat goed overkomt is het enthousiasme en de gezellige chaos. Als dat puur het doel is, prima.

Blijft echter dat het voor een spellenleek moeilijk te volgen, dat de camerastandpunten niet best zijn, en dat je te weinig van de daadwerkelijke gameplay meekrijgt. Als je het echt aantrekkelijk wil maken moet je toch vooral laten zien (!) wat er voor spannends gebeurt en waarom dat zo leuk is. Nu neem ik het puur aan op basis van wat er gezegd wordt... Ik ga er toch van uit dat het doel is om te laten zien of een spel leuk is of niet (gaat het wel of niet op de shelf?). En in dat doel slagen ze vooralsnog niet.

Maar goed, een aardige eerste poging zoals ik al zei.

Leuk idee die 60-seconden filmpjes :)

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
BerichtGeplaatst: zo 24 apr 2016, 23:37 
Avatar gebruiker

Berichten: 1391
Woonplaats: Hoogeveen
Ik zag laatst bij The Dice Tower ook 2 meiden in de Blender of Breakfast die ik wel ook erg goed vond overkomen. Zal eens kijken of ik die kan vinden.

Desalniettemin juich ik meer vrouwen en hun inbreng in de board game wereld toe :D

_________________
Volg ons El Crosso a Board game Life blog ook op AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter   
 
BerichtGeplaatst: ma 25 apr 2016, 11:33 
.

Berichten: 211
Woonplaats: hoegaarden
el_crosso schreef:
Ik zag laatst bij The Dice Tower ook 2 meiden in de Blender of Breakfast die ik wel ook erg goed vond overkomen. Zal eens kijken of ik die kan vinden.

Desalniettemin juich ik meer vrouwen en hun inbreng in de board game wereld toe :D

Deze dames behoren ook tot het bovengenoemde collectief. Voor wie er meer van wil zien, hun kickstarter loopt nog een aantal uren
https://www.kickstarter.com/projects/91 ... escription

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter   
 
BerichtGeplaatst: ma 25 apr 2016, 11:41 
Completionist
Avatar gebruiker

Berichten: 2219
Woonplaats: Den Haag
Nivatra schreef:
el_crosso schreef:
Ik zag laatst bij The Dice Tower ook 2 meiden in de Blender of Breakfast die ik wel ook erg goed vond overkomen. Zal eens kijken of ik die kan vinden.

Desalniettemin juich ik meer vrouwen en hun inbreng in de board game wereld toe :D

Deze dames behoren ook tot het bovengenoemde collectief. Voor wie er meer van wil zien, hun kickstarter loopt nog een aantal uren
https://www.kickstarter.com/projects/91 ... escription

Ik heb ze met een symbolische dollar gesteund! Leuk wat variëteit in de hobby!

_________________
Instagram @movetherobber
Benieuwd naar wat ik recent speelde?
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter   
 
BerichtGeplaatst: ma 25 apr 2016, 11:43 
Avatar gebruiker

Berichten: 1391
Woonplaats: Hoogeveen
Nivatra schreef:
el_crosso schreef:
Ik zag laatst bij The Dice Tower ook 2 meiden in de Blender of Breakfast die ik wel ook erg goed vond overkomen. Zal eens kijken of ik die kan vinden.

Desalniettemin juich ik meer vrouwen en hun inbreng in de board game wereld toe :D

Deze dames behoren ook tot het bovengenoemde collectief. Voor wie er meer van wil zien, hun kickstarter loopt nog een aantal uren
https://www.kickstarter.com/projects/91 ... escription

Ow echt? Ik wens ze echt veel succes met de KS ;)

_________________
Volg ons El Crosso a Board game Life blog ook op AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter   
 
BerichtGeplaatst: ma 25 apr 2016, 12:32 
Grote Dalmuti
Avatar gebruiker

Berichten: 2668
Woonplaats: Etten-Leur
Vond zelf altijd Starlit Citadel ook helder en duidelijk en volgens mij ook op vrouwen gericht. Helaas hebben ze net hun laatste seizoen afgesloten.


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: ma 25 apr 2016, 13:17 
Completionist
Avatar gebruiker

Berichten: 2219
Woonplaats: Den Haag
Edwin84 schreef:
Vond zelf altijd Starlit Citadel ook helder en duidelijk en volgens mij ook op vrouwen gericht. Helaas hebben ze net hun laatste seizoen afgesloten.

Waren heel goed en zijn inderdaad en helaas gestopt!Afbeelding

_________________
Instagram @movetherobber
Benieuwd naar wat ik recent speelde?
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter   
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
11 berichten | Pagina 1 van 1 |


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Beste van het Web  
 Feed - Onderwerp - Girls' Game Shelf | YouTube  

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Tags

Girls' Game Shelf, King of Tokyo, youtube



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®