Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  
Zomerspel 2024





6 berichten | Pagina 1 van 1 |
Auteur Bericht
 Berichttitel: Herner Spielewahnsinn
BerichtGeplaatst: zo 22 mei 2016, 21:10 
Team Bordspelmania
Avatar gebruiker

Berichten: 224
Woonplaats: Best
Afgelopen weekeinde heb ik een aantal dagen geholpen bij de duitse vrienden van Hippodice op hun stand in Herne.

De spellenbeurs in Herne bestaat inmiddels 36 jaar en is een van smaakmakers voorafgaand aan Spiel in Essen. Je kan er over het algemeen makkelijk aanschuiven om toekomstige Essen releases al een keer uit te proberen. Zo waren er dit jaar o.a. de kaartspelversie van Glück Auf en Burgen von Burgund. En nog veel meer nieuwe spellen.

Ook kwam ik een aantal landgenoten tegen waaronder mensen van Amsterdice, Roll the Dice en het Ludieke gezelschap.

Zelf heb ik de volgende spellen gedemonstreerd: Karuba, Quadropolis, Oh my Goods en Animals on Board.

Karuba was een aangename verassing. Ik was net begonnen met een korte samenvatting, maar er is iemand die dat al heeft gedaan hier op BSM: http://www.bordspelmania.eu/spellen/detail/karuba_2095.html
Ik ben het helemaal eens met de meningen van de overige forumleden. Dit is een erg leuk spel!


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: ma 23 mei 2016, 09:26 
#homoludens
Avatar gebruiker

Berichten: 948
Woonplaats: Meijel
Goed bezig Stefan!

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: ma 23 mei 2016, 09:44 
..........
Avatar gebruiker

Berichten: 6699
Woonplaats: Leusden
Distefano schreef:
Karuba was een aangename verassing. Ik was net begonnen met een korte samenvatting, maar er is iemand die dat al heeft gedaan hier op BSM: http://www.bordspelmania.eu/spellen/detail/karuba_2095.html
Ik ben het helemaal eens met de meningen van de overige forumleden. Dit is een erg leuk spel!


Een samenvatting van Karuba lijkt mij verspilde energie. Haba heeft al een samenvatting in het regelboekje opgenomen en de regels als PDF gepubliceerd.

Karuba is inderdaad een leuk spel. De keuze van de tegels doet denken aan Cities/Limes van Martyn F. De race naar de tempels zorgt ervoor dat je niet alleen op je eigen bordje moet letten.

Avonturenland (met avontuur 3) valt hier nog meer in de smaak.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter   
 
BerichtGeplaatst: di 24 mei 2016, 10:57 
Party Animal

Berichten: 497
Afgelopen zondag heb ik weer een leuk bezoek gebracht aan Spielewahnsinn in Herne. Het is een erg leuke beurs.
Bernd Eisenstein legde zijn nieuwe creatie Phalanxx uit. Helaas zag ik geen kans het te spelen.

Wat ik wel speelde waren:
Karuba, Stefan nog bedankt voor de uitleg! Dit is een erg leuk tegellegspel. Al was de bingo-rol die me wel paste misschien wel het leukste. Haba verrast me en heb ik nu als uitgever nog hoger zitten.
Qango, een kleurrijk abstract tweespelersspel waarin je een setje probeert te maken. Daarmee is het spel ook subiet voorbij. Om te winnen kan je een kompleet gekleurd vlak bezetten, een 2x2 vlak claimen of 5 op een rij leggen. Razendsnel spel wat iets heeft van vier op een rij en boter, kaas en eieren.
Kuhno, bij Zoch dat af en toe met leuke kaartspelletjes komt. Deze reken ik niet daartoe. Kuhno is verbastering van "Kuh" en Uno. Variant van Uno dus, met koeien.
Glück Auf: Das grosse Kartenspiel, wat naar mijn idee een verbetering is van het bordspel met dezelfde naam en thema. Je gebruikt arbeiderskaarten om steenkool, wagons, lokomotieven en contracten te krijgen, welke je zo efficient mogelijk probeert uit te voeren. Prachtige uitvoering.
Council of Four, leek eeuwig te duren. De ketenvorming voor extra bonussen lijkt leuk maar vertraagd enorm. Niet voor mij.
Animals on Board, vlot mooi uitgevoerd spelletje waarbij je setjes dieren verzameld op je ark. Je deelt een groep dieren op in twee groepen, en daarmee wordt zo´n groep goedkoper voor jou maar ook voor je tegenstander. Of je koopt een troepje beesten en daarmee luid je ook een einde van de ronde in.

Al met al was het een leuke dag. Leuke mensen gesproken en een paar leuke spellen mogen spelen.
Leuk dat meer mensen de weg uit Nederland naar Herne weten te vinden! Jammer dat het net in hetzelfde weekeinde viel als Ducosim, volgens mij was dat verleden jaar ook al zo.


Laatst bijgewerkt door ravinck op di 24 mei 2016, 13:08, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: di 24 mei 2016, 12:41 
5. Lewis & Clark (2013)

Berichten: 683
Woonplaats: Meijel
ravinck schreef:
Kahuna, Stefan nog bedankt voor de uitleg! Dit is een erg leuk tegellegspel. Al was de bingo-rol die me wel paste misschien wel het leukste. Haba verrast me en heb ik nu als uitgever nog hoger zitten.

Je bedoelt Karuba. Ik ben hierin zeer geïnteresseerd (met name om te spelen met mijn kinderen) net zoals Avonturenland en ook wel Spookies, de drie Haba uitgaves om de kinderspellen te ontstijgen. Van die laatste hoor en zie je weinig maar lijkt me een alleraardigst push-your-luck spelletje. Alle drie zijn ze volgens mij (zonder ze nog maar gespeeld te hebben :wink: ) heel geschikt om als een soort overgangsspel te dienen tussen kinder- en volwassenenspellen (is dat een woord?).


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: di 24 mei 2016, 13:08 
Party Animal

Berichten: 497
EEMBC schreef:
Je bedoelt Karuba.


Inderdaad, bedankt.


Omhoog
Offline Profiel     
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
6 berichten | Pagina 1 van 1 |


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Evenementen  
 Feed - Onderwerp - Herner Spielewahnsinn  

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Tags



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®