Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  
Zomerspel 2024





49 berichten | Pagina 4 van 4 | Ga naar pagina: Vorige  1, 2, 3, 4

Magic was leuk tot er veel geld mee te verdienen was!
Poll eindigt op ma 19 sep 2005, 18:49
Mee eens: het was ooit leuk 60%  60%  [ 9 ]
Mee oneens: het is nog steeds leuk 40%  40%  [ 6 ]
Totaal aantal stemmen : 15
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 16 okt 2005, 21:51 
Hazelnoot Ridder
Avatar gebruiker

Berichten: 694
Woonplaats: Hazerswoude
Citaat:
Een beroofde struikrover... Waar gaat het heen met de wereld.
Die opmerking verdiende ik... :)
Maar je snapte wel precies wat ik bedoelde. Nogmaals, ik vind het een prima en leuk spel, maar het heeft zijn onschuld inmiddels wel verloren!

_________________
"Alweer een zeven?! " Daar is ie weer... de struikrover slaat toe!


Omhoog
Offline Profiel     
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 16 okt 2005, 22:33 
Sojaboon

Berichten: 24
Woonplaats: Den Haag
@wanderer:

Dit is total en complete misconceptie.

Alle kaarten blijven speelbaar in verschillende formaten.

Je denkt echt veeeeeeeels te beperkt.

Lees eerst alles (hier op de site) en maak dan nog eens een conclusie.


Laatst bijgewerkt door MacHenk op ma 17 okt 2005, 08:49, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
Offline Profiel     
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 18 okt 2005, 19:10 
Sojaboon
Avatar gebruiker

Berichten: 23
Woonplaats: Landgraaf
Magic is en blijft voor mij het ultieme kaartspel. Ik ben in 1994 begonnen met spelen en ben gestopt tussen 1999 en 2004 (ben toen fanatiek gaan Warhammeren). In 2004 begon het weer te kriebelen en heb ik mijn kaarten van zolder gehaald. Ineens bleken bepaalde kaarten van guldens naar euro's te zijn veranderd (Birds of Paradise, Mana Drain, weet ik niet wat nog meer). Sindsdien heb ik geen cent extra meer hoeven uitgeven. Ik verkoop kaarten die ik niet gebruik, en koop nieuwe kaarten waarmee ik op toernooien wil gaan spelen. Ik heb nu zo'n 35.000 kaarten, en kan mijn geluk niet op. Het handelen met de kaarten vind ik persoonlijk al supertof.

Over de moeilijkheid: het is een moeilijk spel om echt 100% onder de knie te krijgen, maar je leert het door veel te doen. Je zult goed de kaarten moeten lezen en behoorlijk inzicht nodig hebben in Engels. Toch komen bepaalde woorden/jargon steeds terug, waardoor het herkennen steeds makkelijker wordt.

Over de verzamelbaarheid: het is niet nodig om superveel geld uit te geven aan ongebalanceerde kaarten uit de beginperiode van Magic. Er bestaan zoveel verschillende soorten tournooitypes, dat iedereen aan zijn trekken komt:
- Vintage is voor de mensen met veel $$, en zonder de powerkaarten kun je het over het algemeen shaken tegen decks met deze kaarten. Dat wetende kun je voor jezelf uitmaken of je het de moeite waard vindt om je hier in te storten. Alle uitgebrachte sets mogen hier gebruikt worden.
- Legacy is een soort vintage light. Alle sets mogen hier gebruikt worden, behalve de meest sterke kaarten (en dus automatisch al de superdure kaarten waar zo vaak over geklaagd wordt). Een prima alternatief voor mensen die met oudere kaarten willen spelen, maar het grote geld missen.
- Standard is het tournooitype waar de meest recente sets gespeeld mogen worden. Elke nieuw "block" (3 sets) roteert een ouder "block" eruit. Dat betekent dat de soorten decks regelmatig veranderen. Wordt een bepaald soort deck onverhoopt te goed en heft het een te grote impact op het tournooitype, dan kan er worden beslist om de angel uit het deck te halen door enkele kaarten te verbieden, waardoor het betreffende deck een nieuwe oplossing moet gaan zoeken of verdwijnt. Standard is prima te spelen voor relatief weinig geld; de kaarten zijn goed te ruilen omdat ze nieuw zijn en de waardes van de kaarten ligt relatief laag.
- Extended is het tournooitype zoals Standard, alleen doen er dan meer "blocks" mee en wordt de veelzijdigheid aan decks dus groter.

Verder heb je nog Limited: hieronder valt "sealed deck" en veel verschillende "draft"-varianten. Het mooie hiervan is dat je geen enkele kaart hoeft te bezitten om eraan mee te kunnen doen. Je krijgt met sealed deck een starterdeck van 75 kaarten en een aantal boosters, en hi er maak je je deck mee. Je zult inzicht moeten hebben in welke kaarten beter zijn dan andere, en hoe je optimaal gebruik kunt maken van de kaarten die je hebt gekregen. Iedereen begint dus met hetzelfde uitgangspunt.
Draft is een moeilijkere variant, waarbij je 3 boosters krijgt. Je maakt een booster open, bekijkt de kaarten, kiest er één uit en geeft de overige 1 kaarten door aan de speler links van je. Zo ga je verder en hou je uiteindelijk 45 kaarten over (excl. land) over om een deck van te maken. Bij deze variant kun je je deck beter "sturen" en komt er minder geluk bij kijken wat je in je pakjes krijgt.
Het mooie aan limited is dat kaarten die je normaal niet zou gebruiken opeens een hele hoge speelwaarde kunnen hebben vanwege de beperking in de kaartkeuze.

Verder heb je nog zeer veel verschillende multiplayer varianten. Ondanks dat Magic eigenlijk geen multiplayer spel is, kun je prima spelen met meerdere personen. Regenboog (ieder speelt met een kleur, waarbij je je 2 vijandige kleuren dient te verlaan), emperor (3 tegen 3, waarbij de middelste speler de keizer is en het uiteindelijke doelwit, en je flankspelers je lijfwachten zijn), en natuurlijk ook chaos magic (free for all, de laatste die overblijft wint).

Een heel verhaal, maar ik wil hiermee aangeven dat je alle kanten opkunt , en dat je Magic niet te beperkt moet zien met de bekende vooroordelen voor je ogen. Magic is zo duur en moeilijk als je het jezelf wilt maken.


Omhoog
Offline Profiel     
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 29 sep 2006, 08:33 
Joker

Berichten: 6
Woonplaats: Steenwijk
Helemaal mee eens!

Dat is de grote truc bij verzamelkaartenspellen. Niet alleen Magic maar ook Pokémon en noem ze allemaal maar op.

Het geld speelt een rol maar ook is er een mate van oneerlijke concurrentie tijdens een spel of toernooi! Sommige spelers hebben nu eenmaal meer geld als anderen en investeren dat dan ook! Daardoor kunnen ze meer 'speciale krachten en dergelijke' kopen!

Groeten,


Omhoog
Offline Profiel     
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
49 berichten | Pagina 4 van 4 | Ga naar pagina: Vorige  1, 2, 3, 4


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Verzamelspellen  
 Feed - Onderwerp - Magic was leuk tot er geld mee te verdienen was?!  

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten


Tags

Magic: The Gathering, PS Games



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®