Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  




41 berichten | Pagina 1 van 3 | Ga naar pagina: 1, 2, 3  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Massive Darkness
BerichtGeplaatst: zo 12 jun 2016, 19:37 
3. Memoir '44 (0)
Avatar gebruiker

Berichten: 494
Woonplaats: Zwijndrecht, België
De nieuwe kickstarter van Cool Mini or Not is Massive Darkness.

https://www.kickstarter.com/projects/coolminiornot/massive-darkness?ref=nav_search

Volgens de makers is het een dungeon crawl geworden, gebaseerd op het Zombicide systeem en voor 120$ + shipping krijg je het basisspel + vele stretch goals.

Ik heb deze voorlopig gebacked, al vond ik hun gameplay video verre van overtuigend overkomen.

Ook de Zombicide Black Plague Crossover is een ondertussen een feit.

Stand van zaken op 06/07 (best openen in een nieuw tabblad en één maal op klikken):

Afbeelding

Add-ons

Afbeelding


Laatst bijgewerkt door elmaestro op wo 06 jul 2016, 08:11, in totaal 4 keer bewerkt.

Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Re: Massive Darkness
BerichtGeplaatst: zo 12 jun 2016, 21:37 
Meeple

Berichten: 15
Hier ook een backer! Heb erg uitgekeken naar Massive Darkness, maar vooralsnog ben ik ook niet super overtuigd van de gameplay. De komende dagen het spelregelboekje maar eens afwachten...


Omhoog
Offline Profiel     
 
 Berichttitel: Re: Massive Darkness
BerichtGeplaatst: zo 12 jun 2016, 23:08 
Critico

Berichten: 2165
Woonplaats: Zaamslag
Totaal niet overtuigd en mede door gebrek aan gameplay tochnmaar voorbij laten gaan. Blijf dan wel Descent spelen.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Re: Massive Darkness
BerichtGeplaatst: wo 15 jun 2016, 09:04 
Grote Dienaar
Avatar gebruiker

Berichten: 144
Ik ben ook ingestapt :D . De spelregels zijn nu ook beschikbaar en add-ons voor KS dobbelstenen zijn toegevoegd. Tevens nieuwe interessante stretch goals.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Re: Massive Darkness
BerichtGeplaatst: zo 19 jun 2016, 22:14 
4. Thunderstone Advance: Towers of Ruin (0)
Avatar gebruiker

Berichten: 494
Woonplaats: Zwijndrecht, België
De zombicide Black Plague crossover is een feit en de spelregels staan ook online. Ik krijg steeds meer zin om mijn pledge te houden...


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Re: Massive Darkness
BerichtGeplaatst: ma 20 jun 2016, 07:51 
Check: Ameritrash.nl
Avatar gebruiker

Berichten: 1592
Woonplaats: Amsterdam
Ik pledge sowieso. Wil me sowieso graag reviewen. EN door de KS meuk kom ik er ook wel redelijk vanaf als ik het shit vind.

_________________
Laatste 10 gespeeld:
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter  Facebook  
 
 Berichttitel: Re: Massive Darkness
BerichtGeplaatst: ma 20 jun 2016, 09:27 
Stamhoofd

Berichten: 501
Woonplaats: Voorburg
Mijn collectie bestaat eigenlijk alleen uit Eurogames, thematische spellen met figuren trekken me normaal gesproken helemaal niet. Maar bij deze kriebelt het toch wel behoorlijk.

Ik heb vroeger wel HeroQuest gespeeld, en ik heb op de PC ook altijd heel veel plezier gehad met de Diablo spellen. De gameplay video doet me dan toch vermoeden dat dit een spel is dat ik enorm leuk kan gaan vinden.

Ik vind het alleen een flinke prijs voor een spel, ik denk niet dat ik dat eraan uit wil geven. Fingers crossed voor de uitslag van de contest op BGG. :)

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel     
 
 Berichttitel: Re: Massive Darkness
BerichtGeplaatst: ma 20 jun 2016, 22:47 
Stamhoofd

Berichten: 501
Woonplaats: Voorburg
Helaas. :cry:

Wat vinden anderen van dit spel? Ik heb behalve HeroQuest (die op ons vakantieadres ligt) geen dungeoncrawlers of andere spellen met miniaturen.

Ik vond vroeger HeroQuest erg leuk, en ben ook grote fan van de Diablo computerspellen. Massive Darkness leek me een leuke laagdrempelige dungeoncrawler die erg goed die Diablo sfeer ademt (hack & slash, groepen vijanden, vijanden die wapens gebruiken die je als loot kunt veroveren), en het feit dat er geen dungeon master is spreekt me ook wel aan.

Maar ik vind 120 dollar + verzenden erg veel geld. Misschien zie ik nog goedkopere alternatieven over het hoofd die ongeveer hetzelfde doen?

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel     
 
 Berichttitel: Re: Massive Darkness
BerichtGeplaatst: zo 26 jun 2016, 18:59 
2. Das Motorsportspiel (0)
Avatar gebruiker

Berichten: 494
Woonplaats: Zwijndrecht, België
Traquan schreef:
Helaas. :cry:

Wat vinden anderen van dit spel? Ik heb behalve HeroQuest (die op ons vakantieadres ligt) geen dungeoncrawlers of andere spellen met miniaturen.

Ik vond vroeger HeroQuest erg leuk, en ben ook grote fan van de Diablo computerspellen. Massive Darkness leek me een leuke laagdrempelige dungeoncrawler die erg goed die Diablo sfeer ademt (hack & slash, groepen vijanden, vijanden die wapens gebruiken die je als loot kunt veroveren), en het feit dat er geen dungeon master is spreekt me ook wel aan.

Maar ik vind 120 dollar + verzenden erg veel geld. Misschien zie ik nog goedkopere alternatieven over het hoofd die ongeveer hetzelfde doen?


120 dollar is idd veel geld, maar er komt ondertussen wel al wat bij voor dat geld... Ik zou deze toch niet zomaar opzij zetten... zie hierboven!

Mijn favoriet op dit moment is Zombicide Black Plague. Op zich mss niet echt een 'dungeon crawler', omdat het spel zich afspeelt in een stad. Maar het spel biedt veel speelplezier en heeft eenvoudige regels. Kostprijs: +/- 85euro, en nog vele expansions...

Ik kan verder ook nog Imperial Assault aanraden, maar het thema is dan SciFi (Star Wars) of Descent 2.0. Beide spellen maken in principe wel gebruik van een dungeon master, al kan je bij die laatste een app gebruiken die de dungeon master vervangt. Ik heb daar echter geen ervaring mee. Kostprijs: +/- 60-80 euro. Daarna kan je je geld verder wegsmijten aan de vele expansions.

Daarnaast heb je ook nog Shadows of Brimstone, meer Call of Cthulhu in the Old West, maar ook heel plezant. Geen dungeon master, heel random, maar sfeerig! Kostpijs: 80-90 euro. Ook vele expansions in de maak of al uitgekomen.

Als laatste kan ik ook de Dungeons & Dragons games aanraden: Castle Ravenloft, Wrath of Ashardalon... Hele knappe miniaturen, eenvoudige regels, geen master... kostprijs: 40- 50euro.

Veel plezier!


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Re: Massive Darkness
BerichtGeplaatst: zo 26 jun 2016, 19:10 
Critico

Berichten: 2165
Woonplaats: Zaamslag
App van Descent 2.0 is geweldig. Heb toevallig vandaag Nock gevraagd daar een review van te doen, was hij van plan al.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Re: Massive Darkness
BerichtGeplaatst: zo 03 jul 2016, 22:18 
Grote Dienaar
Avatar gebruiker

Berichten: 144
Er zijn ondertussen al heel wat stretch goals gehaald en de eerstvolgende is een nieuwe campaign van 6 scenario's, gebaseerd op de nieuwe lava en crystal terrain tiles (die ook al als SG's zijn behaald) :clap: .


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Re: Massive Darkness
BerichtGeplaatst: ma 04 jul 2016, 14:19 
Veenboer

Berichten: 170
Woonplaats: Utrecht
Ik ben nog steeds in dubio of ik erin moet stappen. Het idee spreekt mij erg aan maar ik weet niet zeker of ik de uitwerking genoeg diepgang vind hebben om het spel genoeg op tafel te krijgen. Nog 3 dagen dubben ;)


Omhoog
Offline Profiel     
 
 Berichttitel: Re: Massive Darkness
BerichtGeplaatst: ma 04 jul 2016, 15:08 
Regenmaker

Berichten: 274
Woonplaats: Groningen
Afgelopen weekend deze kickstarter gebacked.
Zit nog te twijfelen of ik de uitbreidingen erbij ga bestellen. Dan zit je op het dubbele bedrag.


Omhoog
Offline Profiel     
 
 Berichttitel: Re: Massive Darkness
BerichtGeplaatst: wo 06 jul 2016, 08:14 
2. Das Motorsportspiel (0)
Avatar gebruiker

Berichten: 494
Woonplaats: Zwijndrecht, België
De laatste 48u zijn ingegaan.

Originele post aangepast met de stand van zaken tot 6/07.

Je krijgt tot best wel wat voor 110$/120$.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Re: Massive Darkness
BerichtGeplaatst: do 07 jul 2016, 09:29 
Stamhoofd

Berichten: 501
Woonplaats: Voorburg
Wat bestellen jullie er allemaal bij? Zijn er add-ons die cruciaal zijn in jullie ogen?

Ik zit al heel erg te twijfelen over of ik $120 aan een spel uit wil geven, laat staan al die add-ons die je nog mee kunt bestellen. :lol:

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel     
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
41 berichten | Pagina 1 van 3 | Ga naar pagina: 1, 2, 3  Volgende


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Crowdfunding  
 Feed - Onderwerp - Massive Darkness  

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten


Tags

Massive Darkness



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®