Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  




98 berichten | Pagina 1 van 7 | Ga naar pagina: 1, 2, 3 ... 7  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Tics en rare gewoontes
BerichtGeplaatst: zo 26 jun 2016, 13:48 
Keep Exploring Games
Avatar gebruiker

Berichten: 2227
Woonplaats: Stad aan t Haringvliet
Ik typte net in een ander topic dit als inleiding op iets anders:

Duiker schreef:
Volgens mij hebben veel board gamers wel een 'tic' of bepaalde manier van doen met hun spellen. Sommige mensen spelen hun spellen niet totdat elke kaart gesleeved is, andere mensen ruiken graag aan hun spellen, weer anderen kunnen het niet hebben als er één onderdeeltje mist dat totaal overbodig is. En ik wil graag alle uitbreidingen in hun eigen doos. Ook al neemt de serie dan 7 keer zoveel ruimte in. [...]


En toen bedacht ik me net... Wat voor tics/ rare gewoontes zouden er nog meer bestaan? Post ze hier! Schaam je er ook vooral niet voor, hoe raar je tik ook is :)

_________________
Keep Exploring Games


Laatst bijgewerkt door Duiker op zo 26 jun 2016, 15:40, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
Online Profiel     
 
BerichtGeplaatst: zo 26 jun 2016, 14:22 
Burgemeester
Avatar gebruiker

Berichten: 1350
Woonplaats: Doetinchem
Nou, volgens mij ben ik vrij standaard:
-Ik spel mijn spellen niet totdat elke kaart gesleeved is.
-Ik ruik graag aan nieuwe spellen
-Ik kan het niet hebben als er één onderdeeltje mist dat totaal overbodig is.

Alleen die uitbreidingen, die komen zoveel als mogelijk in de basisdoos. Maar dat heeft te maken met kastruimte.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: zo 26 jun 2016, 14:41 
Grote Dalmuti
Avatar gebruiker

Berichten: 2649
Woonplaats: Etten-Leur
Ik ruik niet aan de spellen maar vind de handleidingen lekker ruiken.

Ik sleeve alleen rollenspel kaarten omdat anders door beschadiging teveel informatie wordt gegeven.

Imperial settlers sleeve ik bijvoorbeeld niet.

Wel heb ik ritueel om om gemak alles uit te pakken en uit te drukken en alle regels te lezen voor het op tafel komt. Ik speel niet gaandeweg met de regels.

Bij het uitpakken controleer ik de handleiding op inhoud of alle onderdelen erin zitten. Dus genoeg geldmunten, genoeg kaarten per type en genoeg grondstoffen.

Ik neem niet aan dat het spel wel compleet zal zijn.


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: zo 26 jun 2016, 15:33 
Genius
Avatar gebruiker

Berichten: 5846
Woonplaats: Woerden
Eerst ongerelateerd: Ik verbeter graag taalfouten. Het is tics en niet tiks ;) (al zal ik in dit bericht vast ook taalfouten maken, dat zul je altijd zien, haha)

Gerelateerd:
- Ik gooi de punchboards bijna nooit weg. Die vullen vaak zo mooi de doos. En ik heb ook altijd de gedachte dat ik eventueel alles weer terug zou kunnen punchen (waarom ik dat in vredesnaam zou willen weet ik niet, haha)
- Ik neem een stapeltje spelregels van nieuwe spellen mee op vakantie (of bijv. in de trein) om door te lezen :). Zo ook spelregels van spellen die in Essen gaan uitkomen.
- Ik kan er niet tegen als mensen mijn kaarten niet netjes behandelen. Ripple shuffling heb ik bijvoorbeeld een hekel aan (buigt de kaarten). Of mensen die een kaart niet normaal kunnen neerleggen, maar die altijd zo moeten neerleggen dat de kaart een 'tik'geluid maakt (en daarmee de kaart buigt).
- Ik verkies bijna altijd een nieuw spel boven iets dat ik eerder heb gespeeld en waarvan ik weet dat het goed is. Cult of the new FTW! Leidt vaak wel tot spijt en teleurstelling :lol:

enz. :D

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
BerichtGeplaatst: zo 26 jun 2016, 15:39 
a.k.a. Tio
Avatar gebruiker

Berichten: 1966
Woonplaats: Beerse
Citaat:
- Ik verkies bijna altijd een nieuw spel boven iets dat ik eerder heb gespeeld en waarvan ik weet dat het goed is. Cult of the new FTW! Leidt vaak wel tot spijt en teleurstelling :lol:

Zelfde probleem hier.
Gelukkig heb ik een spellengroep met een constante instroom van nieuwe spellen zodat ik deze 'tic' niet helemaal zelf moet bekostigen 8)

Bij mij blijven spellen maximum 1 dag in shrink en unpunched liggen. Ik kan een nieuw spel gewoonweg niet dicht laten. :geek:
Ik moet ook elk soort onderdeel in een apart ziplockzakje hebben dat het perfecte formaat heeft, niet teveel ruimte over in het zakje, maar ook niet te strak. Terwijl ik weet dat het bij het opruimen van een spel altijd weer lastig is om het juiste zakje voor de juiste onderdelen te vinden, maar toch kan ik het niet laten om verschillende formaten zakjes te gebruiken. :roll:
Daarnaast ben ik ook een fan van 'potifyen' waar mogelijk (grondstofblokjes die tijdens het spel regelmatig uit en in de voorraad gaan in plastic sauspotjes doen zodat ze geen slordige hoop vormen op tafel en je bij het opruimen moet gaan 'opvegen').

_________________
SPELHAMELS BEERSE:
Elke 1ste zaterdag en 3de vrijdag vd maand: gratis spelavond in WZC Heiberg in Beerse!

meer info op onze website en Facebook [WIM]


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: zo 26 jun 2016, 15:44 
Keep Exploring Games
Avatar gebruiker

Berichten: 2227
Woonplaats: Stad aan t Haringvliet
Robertopellizini schreef:
Eerst ongerelateerd: Ik verbeter graag taalfouten. Het is tics en niet tiks ;) (al zal ik in dit bericht vast ook taalfouten maken, dat zul je altijd zien, haha)


Die tic heb ik ook, dus vaag dat ik dacht dat het 'tik' was.

Verder leuk om te lezen; jullie reacties :)

De mogelijkheid tot re-punchen vind ik tot nu toe wel de meest opvallende, naast het uitgebreid ruiken aan spellen.

_________________
Keep Exploring Games


Omhoog
Online Profiel     
 
BerichtGeplaatst: zo 26 jun 2016, 18:11 
..........
Avatar gebruiker

Berichten: 6692
Woonplaats: Leusden
roubosga schreef:
-Ik ruik graag aan nieuwe spellen


Ik was al actief in de hobby ten tijde van de eerste in China geproduceerde spellen. Ik ben blij dat ik nog leef. :lol:


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter   
 
BerichtGeplaatst: zo 26 jun 2016, 18:16 
Avatar gebruiker

Berichten: 1391
Woonplaats: Hoogeveen
Oeh en ik dacht ik gek was toen ik aan de zakjes van 51st State aan het ruiken was....;)

_________________
Volg ons El Crosso a Board game Life blog ook op AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter   
 
BerichtGeplaatst: zo 26 jun 2016, 19:14 
Zwarte Piet
Avatar gebruiker

Berichten: 4023
Leuk topic! Ik voldoe ook aan veel wat hier staat, te weten;
- Alles moet compleet zijn (tel dus ook alles na wat hier binnenkomt).
- Sleeven doe ik dan weer niet aan, want dat vind ik lelijk en onhandig.
- Alles gaat bij mij wel in de basisdoos voor zover dit kan. Grotendeels omdat het dan minder ruimte inneemt, maar ik vind het ook praktischer opbergen.
- Spelregels lees ik ook altijd voor een speelmoment. Vind ik namelijk niet erg om te doen en zorgt voor extra gemak bij medespelers die dan niet letterlijke spelregels hoeven aan te horen, maar een samengevat verhaal, wat toch aanzienlijk minder tijd in beslag neemt.
- Ik kan inderdaad ook niet tegen mensen die kaarten buigen, vooral van kaarten gebogen in de hand vasthouden word ik helemaal kriebelig.
- Tot slot ga ik idd ook voor Cult of the new, zelfs als het een heel oud spel betreft :P. Puur omdat ik van afwisseling houd. Op verzoek van medespelers speel ik ook zeker spellen die in de smaak vallen meerdere keren, maar als ik het helemaal voor het zeggen had, kwam er alleen maar een nieuw spel op tafel steeds :lol:. Hoewel je dit met bepaalde spelers weer niet moet willen, dus daar ligt het ook wel een beetje aan; wat voor type spel kan iemand aan.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: zo 26 jun 2016, 19:32 
Party Animal
Avatar gebruiker

Berichten: 421
Woonplaats: Amersfoort
Het enige wat ik nog kan toevoegen aan deze topic is dat ik regelmatig mijn spellen in mijn spellenkast ga sorteren. Soms is het nodig om ruimte te maken, maar soms vind ik het ook wel leuk om wat te schuiven met spellen zodat de kast er in zijn geheel wat fraaier uitziet.

_________________
Recent gespeeld:
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: zo 26 jun 2016, 19:48 
a.k.a. Tio
Avatar gebruiker

Berichten: 1966
Woonplaats: Beerse
Mr Jummy schreef:
Het enige wat ik nog kan toevoegen aan deze topic is dat ik regelmatig mijn spellen in mijn spellenkast ga sorteren. Soms is het nodig om ruimte te maken, maar soms vind ik het ook wel leuk om wat te schuiven met spellen zodat de kast er in zijn geheel wat fraaier uitziet.

Oeh nee, dat is bij mij zo nipt uitgemeten dat er niets te verplaatsen valt vrees ik.

Nog iets dat ik bij mezelf irritant vind, maar niet kan weerstaan is het bijhouden van eender welke insert ook al zou het spel beter in de doos passen zonder insert. Zelfs als het zo'n onnozele witte kartonnen insert is, krijg ik het maar niet over mijn hart om hem weg te doen. Erg lastig trekje soms. :roll:

_________________
SPELHAMELS BEERSE:
Elke 1ste zaterdag en 3de vrijdag vd maand: gratis spelavond in WZC Heiberg in Beerse!

meer info op onze website en Facebook [WIM]


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: zo 26 jun 2016, 19:58 
Zwarte Piet
Avatar gebruiker

Berichten: 4023
Mr Jummy schreef:
Het enige wat ik nog kan toevoegen aan deze topic is dat ik regelmatig mijn spellen in mijn spellenkast ga sorteren. Soms is het nodig om ruimte te maken, maar soms vind ik het ook wel leuk om wat te schuiven met spellen zodat de kast er in zijn geheel wat fraaier uitziet.


Haha, die herken ik ook ja :clap:. Gisteren nog van alles op de kasten van staand naar liggend gezet, waarmee ik toch zo'n 12 dozen ruimte gewonnen heb!


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: zo 26 jun 2016, 20:20 
Party Animal

Berichten: 458
Woonplaats: Leidschendam
Robertopellizini schreef:

- Ik kan er niet tegen als mensen mijn kaarten niet netjes behandelen. Ripple shuffling heb ik bijvoorbeeld een hekel aan (buigt de kaarten). Of mensen die een kaart niet normaal kunnen neerleggen, maar die altijd zo moeten neerleggen dat de kaart een 'tik'geluid maakt (en daarmee de kaart buigt).


:x inderdaad! Waarom moet je het buigend neerleggen... Ik kan me daar ook zo erg aan ergeren. Tot nu toe gelukkig alleen mijn vriend die het doet en geef ik ook gewoon een klap voor z'n harses :D

Verder pak ik alles meteen uit als ik het ontvang en lekker unpunchen.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: zo 26 jun 2016, 20:25 
Keep Exploring Games
Avatar gebruiker

Berichten: 2227
Woonplaats: Stad aan t Haringvliet
kersje86 schreef:
[quote="Robertopellizini]

- Ik kan er niet tegen als mensen mijn kaarten niet netjes behandelen. Ripple shuffling heb ik bijvoorbeeld een hekel aan (buigt de kaarten). Of mensen die een kaart niet normaal kunnen neerleggen, maar die altijd zo moeten neerleggen dat de kaart een 'tik'geluid maakt (en daarmee de kaart buigt). [/quote]

:x inderdaad! Waarom moet je het buigend neerlegfen... Ik kan me daar ook zo erg aan ergeren. Tot nu toe gelukkig alleen mijn vriend die het doet en geef ik ook gewoon een klap voor z'n harses :D

Verder pak ik alles meteen uit als ik het ontvang en lekker unpunchen.[/quote]


Oei, uitkijken dus als er iemand met jou(w spellen) speelt.

Ik vind het overigens de normaalste zaak van de wereld om voor een eerste keer spelen een spel volledig voor te bereiden. Filmpjes kijken van Nox/Rahdo/whatever's available, spelregels lezen, etc. Zodat wanneer het gametijd is ik alles in een vloeiend verhaal snel en helder kan uitleggen en we kunnen gaan spelen. Als ik me ergens aan irriteer bij spelavonden bij anderen / op spellenclubs is het wel als iemand een spel meebrengt en dan pas de spelregels gaat zitten lezen en we een half uur later eindelijk eens kunnen beginnen te spelen.

@The Iced One, dat heb ik ook. Soms haal ik wel eens inserts uit dozen omdat ze gewoon niet handig zijn, maar dan gaan ze ergens in een la. Om wellicht ooit eens opnieuw te gebruiken bij dat spel of een ander spel (wat dan nooit gebeurt, maar weggooien doe ik niet).

_________________
Keep Exploring Games


Omhoog
Online Profiel     
 
BerichtGeplaatst: zo 26 jun 2016, 22:13 
El Capitan
Avatar gebruiker

Berichten: 1486
Woonplaats: Beverwijk
Punchboards uitdrukken :thumbup:


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
98 berichten | Pagina 1 van 7 | Ga naar pagina: 1, 2, 3 ... 7  Volgende


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Spellencafé  
 Feed - Onderwerp - Tics en rare gewoontes  

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten


Tags



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®