Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  




98 berichten | Pagina 7 van 7 | Ga naar pagina: Vorige  1 ... 5, 6, 7
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma 04 jul 2016, 14:14 
Matroos

Berichten: 42
Mijn tics en rare gewoonten zijn blijkbaar geen tics en rare gewoonten:
  • I love the smell of unboxing boardgames in the morning
  • Ik speel altijd met geel (weet niet waarom; het is niet eens mijn lievelingskleur)
  • Ik vind het niet leuk dat mensen riffle shufflen of kaarten plooien bij het neerleggen
  • Ik vind het niet leuk dat mensen chips-etend en vinger-aflikkend spellen spelen, maar kan me bedwingen om medespelers te dwingen voor en na elke beurt hun handen te wassen; hen niets aanbieden vind ik ook maar onbeleefd.
    Ik zoek nog naar een goed compromis...
  • Ik lees altijd alle spelregels voor ik de onderdelen uitdruk of het spel opstel en indien mogelijk zelfs nog voor ik het spel koop (als ik de regels terugvind).
  • Ik kijk ook altijd naar playthroughs op het www en bij voorkeur die van Rahdo.
  • Als ik (een) gast(en) uitnodig om een spel te spelen, lees ik de regels nog eens goed door, kijk ik naar playthroughs en probeer ik een verhalende uiteenzetting van de regels samen te stellen zodat het thema van het spel goed verweven is in de uitleg. Dat blijft - denk ik - beter hangen dan "je hebt zevenendertigmiljoen komma zevenhonderd zestig opties, optie 1:...".
  • Ik vind het dan ook vervelend als (de) gast(en) zomaar lukraak een spel nemen dat ik niet heb voorbereid.

Wat ik absoluut niet doe is kaarten sleeven.
Ik redeneer als volgt:
Als ik het spel zo graag en zo vaak speel dat de kaarten ervan gaan slijten, dan heb ik er wel nog eens zoveel euro's voor over om het nog eens te kopen.

Maar ik speel niet zo vaak CCG's. Als ik ooit in het bezit kom van de illustere Black Lotus uit Magic: The Gathering, dan zal ik die wel sleeven (alhoewel dat de zot die er duizenden euro's voor betaald heeft voor mij dat wel al zal gedaan hebben...)

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: di 05 jul 2016, 16:00 
Regenmaker
Avatar gebruiker

Berichten: 276
Woonplaats: Rijswijk
kronickell schreef:
[*]Ik vind het niet leuk dat mensen chips-etend en vinger-aflikkend spellen spelen, maar kan me bedwingen om medespelers te dwingen voor en na elke beurt hun handen te wassen; hen niets aanbieden vind ik ook maar onbeleefd.
Ik zoek nog naar een goed compromis...

Ik zet om die reden gasten meestal iets als M&M's voor. Hebben ze wel wat te eten, maar het geeft niet af aan de handen ;)

_________________
www.feuerteufel.nl en www.turnbasedspellen.nl
Voor online bord en kaartspellen.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: di 05 jul 2016, 16:12 
Zwarte Piet
Avatar gebruiker

Berichten: 4023
Elenitza schreef:
kronickell schreef:
[*]Ik vind het niet leuk dat mensen chips-etend en vinger-aflikkend spellen spelen, maar kan me bedwingen om medespelers te dwingen voor en na elke beurt hun handen te wassen; hen niets aanbieden vind ik ook maar onbeleefd.
Ik zoek nog naar een goed compromis...

Ik zet om die reden gasten meestal iets als M&M's voor. Hebben ze wel wat te eten, maar het geeft niet af aan de handen ;)


Zolang het niet te heet is buiten, anders wordt dat ook een zooitje.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: di 05 jul 2016, 20:15 
Stamhoofd

Berichten: 501
Woonplaats: Voorburg
Elenitza schreef:
kronickell schreef:
[*]Ik vind het niet leuk dat mensen chips-etend en vinger-aflikkend spellen spelen, maar kan me bedwingen om medespelers te dwingen voor en na elke beurt hun handen te wassen; hen niets aanbieden vind ik ook maar onbeleefd.
Ik zoek nog naar een goed compromis...

Ik zet om die reden gasten meestal iets als M&M's voor. Hebben ze wel wat te eten, maar het geeft niet af aan de handen ;)

Wat denken jullie van voorbereide spiesjes, of gehaktballetjes / knakworstjes / kaas / worst met cocktailprikkers? ;)

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: di 05 jul 2016, 20:25 
Genius
Avatar gebruiker

Berichten: 5846
Woonplaats: Woerden
Traquan schreef:
Elenitza schreef:
kronickell schreef:
[*]Ik vind het niet leuk dat mensen chips-etend en vinger-aflikkend spellen spelen, maar kan me bedwingen om medespelers te dwingen voor en na elke beurt hun handen te wassen; hen niets aanbieden vind ik ook maar onbeleefd.
Ik zoek nog naar een goed compromis...

Ik zet om die reden gasten meestal iets als M&M's voor. Hebben ze wel wat te eten, maar het geeft niet af aan de handen ;)

Wat denken jullie van voorbereide spiesjes, of gehaktballetjes / knakworstjes / kaas / worst met cocktailprikkers? ;)


Weet je hoe verrekte lastig het is om die M&M's aan cocktailprikkers te krijgen!!! :lolno:

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
BerichtGeplaatst: di 05 jul 2016, 22:57 
Stamhoofd

Berichten: 501
Woonplaats: Voorburg
Tenzij het heet is buiten, dan gaat het weer makkelijk!

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: wo 06 jul 2016, 11:46 
Garnaal
Avatar gebruiker

Berichten: 322
Woonplaats: BE Hulshout
- ik kies het liefst zwart. Als een ander zwart kiest vind ik dat jammer, maar laat het niet blijken ;)
- alles moet mooi in de doos opgeborgen zijn: elastiekjes, ziploc zakjes, eventueel sorteerdoosje. Sleeven heb ik nog maar 1x gedaan met Shadowrun: Crossfire, omdat de kaarten van dat spel van embarmelijke kwaliteit zijn en het een deckbuilder is.
- alles moet zo terug in de doos dat er voor het volgende spel minimale setup tijd nodig is. Ik zal het dan ook niet laten om te vertellen aan de anderen wat waar moet gestopt worden bij het opruimen.
- als ik speel met anderen die het spel nog niet kennen geef ik tips omdat ik een voorsprong heb. (moet ik minder doen en ze zelf meer laten ontdekken)
- als ik een spel heb gekocht moet het direct worden unpunched. Want als ik het unpunch weet ik zeker dat het in goede staat is gepunched. (of is er niemand om kwaad op te zijn ;) ) Verder wordt ook de inhoud gecontroleerd op volledigheid.
-als ik hopeloos aan het verliezen ben en het is een spel van +90min, dan probeer ik het spel zo snel mogelijk te laten eindigen. (niet zo fraai van mezelf, gelukkig hebben veel spellen geen last van vroegtijdige uitschakeling)

_________________
Wij spelen elke 2e zaterdag van de maand in Heist-op-den-Berg vanaf 16u30. Meer info https://www.facebook.com/forumheist/


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: wo 06 jul 2016, 12:51 
Stamhoofd

Berichten: 501
Woonplaats: Voorburg
ouwezeeman schreef:
-als ik hopeloos aan het verliezen ben en het is een spel van +90min, dan probeer ik het spel zo snel mogelijk te laten eindigen. (niet zo fraai van mezelf, gelukkig hebben veel spellen geen last van vroegtijdige uitschakeling)

Zo heb ik ooit uuuuuuren gespeeld met Risk, om dan vervolgens gesuicide te worden door iemand die er geen zin meer in had. :x Daar kan ik dus heel erg slecht tegen.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel     
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
98 berichten | Pagina 7 van 7 | Ga naar pagina: Vorige  1 ... 5, 6, 7


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Spellencafé  
 Feed - Onderwerp - Tics en rare gewoontes  

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten


Tags



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®