Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  
Zomerspel 2024



Op zoek naar spelers? Zie aparte rubriek onder spelers gezocht.



23 berichten | Pagina 2 van 2 | Ga naar pagina: Vorige  1, 2
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: Warmachine/Hordes
BerichtGeplaatst: za 31 jan 2015, 17:17 
Level 37
Avatar gebruiker

Berichten: 232
Woonplaats: Brugge
Tijdje geleden dat deze nog es gebumpt werd. Gisteren een demo gespeeld die heel kundig werd ingeleid en begeleid door warlockbylandt die — ik weet niet of her hierboven al eens gezegd is — Pressganger is voor Warmachine/Hordes. We hadden afgesproken op een spelavond van Spellenclub Hof van Watervliet en er waren drie van de vier geïnteresseerden aanwezig. Na een halfuurtje uitleg konden we alvast starten, de spelregels zijn niet erg complex maar ze bieden heel wat mogelijkheden wat het voor beginners niet altijd duidelijk laat wat de juiste strategie nu is, het enigste wat wel duidelijk is dat er meerdere gangbare strategieën mogelijk zijn. Het blijft ook een dobbelspel en het kan tegenzitten maar echt geluksafhankelijk is het spel niet. We speelden een free for all met vier spelers waarin warlockbylandt al snel werd uitgeschakeld al haalde hij vast niet het onderste uit de kan om ons te overtroeven. Ondertussen vochten twee andere spelers (waaronder ikzelf) een eigen strijdt uit waarna de overlevende van de vorige schermutseling het bot kwam ophalen; Of dat had hij gedacht want in een alles-of-niets manoeuvre van wat er van de tegenstand overschoot ging hij toch nog ten onder. Het spelverloop was vrij verrassend want waar het leek dat de Cryx (sp?) eerst leek ten onder te gaan kon hij de Hordes warband uitschakelen en leek hij even de gedoodverfde winnaar wat uiteindelijk toch het geval niet werd.

Eerder in deze topic wou ik het spel vergelijken met Warhammer, dat is dus helemaal niet van toepassing. Warmachine lijkt net zo op Warhammer dan X-Wing op Imperial Assault lijkt. Het is een heel ander spel in een vergelijkbaar thema. De pluspunten aan dit spel vond ik:

- Mooie modellen, speelbaar met een kleine unit
- Duidelijke regels, één soort dobbelsteen, geen tabelletjes
- Interessante spelmechanismen: toewijzen van focus, warcaster, de manier waarop damage bepaald wordt...
- Speelt snel met veel dynamiek en memorabele situaties, weinig tot geen downtime en veel actie.
- Weinig voorbereiding aan (lijkt me): je kiest je units en de bijhorende kaartjes en je kan beginnen.

Ik wil het alleszins nog eens spelen en met minstens één (de andere persoon heb ik achteraf niet meer gesproken) andere deelnemer misschien een starter box kopen om het nog eens verder uit te proberen. Nogmaals bedankt warlockbylandt voor de enthousiaste en kundige uitleg, het was voor ons een hele aangename avond en je bent altijd welkom om nog eens bij ons te komen spelen.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Re: Warmachine/Hordes
BerichtGeplaatst: do 07 mei 2015, 10:20 
Koldun Kommander
Avatar gebruiker

Berichten: 368
Woonplaats: Sint Amandsberg
Het was al een tijdje bekend bij de Press Gangers en ondertussen ook al aangekondigd op verschillende Con's in de VS en UK maar nu wordt de sluier volledig weggetrokken en is bekend hoe het eerste Warmachine Board Game, The Undercity, er uit zal zien. De meeste mensen die Warmachine/Hordes spelen kijken dan ook al reikhalzend uit naar deze Dungeon Crawler die zich zal afspelen in de wereld van The Iron Kingdoms en deze staat dus ook al automatisch op mijn verlanglijst, zeker nu de inhoud van de doos ook bekend gemaakt is. :D

Voor meer info:

http://privateerpress.com/iron-kingdoms ... -undercity

_________________
"Opinions are like assholes, everybody has one and everybody thinks theirs is better than that of everybody else!"

I support the gaming community by buying at my FLGS!


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Re: Warmachine/Hordes
BerichtGeplaatst: di 12 mei 2015, 20:27 
Koldun Kommander
Avatar gebruiker

Berichten: 368
Woonplaats: Sint Amandsberg
Ik weet niet of hier veel mensen zitten die trouwens Warmachine en/of Hordes spelen maar voor diegene die interesse hebben om dit ook in League/Campaign te spelen en rond het Gentse wonen, geef ik nog het volgende mee: vanaf september start ik terug met een Campaign gelinked aan een worldmap bij Thunderbolts Gent en zoals altijd is iedereen welkom om mee te doen! :wink:

We zullen waarschijnlijk klein beginnen (dus 15 of 25 punten) en we spelen per Factie (wat betekent dat mensen die nog niet lang of die niet veel spelen wel één of meerdere "veteranen" in hun Factie zullen hebben die hen wegwijs kunnen maken in gameplay/army-building.

Lijkt het je iets, laat het dan gerust weten of schrijf je in via het Thunderbolts Forum!

_________________
"Opinions are like assholes, everybody has one and everybody thinks theirs is better than that of everybody else!"

I support the gaming community by buying at my FLGS!


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Re: Warmachine/Hordes
BerichtGeplaatst: di 12 mei 2015, 21:48 
Koldun Kommander
Avatar gebruiker

Berichten: 368
Woonplaats: Sint Amandsberg
Trouwens deze laatste post deed mij trouwens aan iets denken: ik zie vaak mensen links posten naar filmpjes met game-uitleg van mensen als Noxx, Rahdo, Undead Viking, enz. Maar ik heb hier nog nooit een link gepost naar een verslag van een Warmachine battle en gezien er één iemand is die vaak leuke battle reports maakt en ook nog eens een echte Khador speler is, wordt het tijd om hier ook eens zo'n filmpje te posten.

Dus without further ado, here is one of the battle reports from Miranda aka WarGamerGirl:

https://www.youtube.com/watch?v=IlIu5UX4fyw

_________________
"Opinions are like assholes, everybody has one and everybody thinks theirs is better than that of everybody else!"

I support the gaming community by buying at my FLGS!


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Re: Warmachine/Hordes
BerichtGeplaatst: wo 24 jun 2015, 16:56 
Koldun Kommander
Avatar gebruiker

Berichten: 368
Woonplaats: Sint Amandsberg
Tijdje geleden dat ik hier nog iets gepost heb maar ondertussen druk gehad met de voorbereiding van de nieuwe map-based campaign (en het loopt weeral aardig vol met inschrijvingen vooral aangezien we 5 spelers per Factie gaan spelen en de "nieuwere spelers" dus vaak samen in een groep zitten met "veteranen" en dit heel handig is om tips en zo uit te wisselen).

Privateer Press is ondertussen begonnen met "tijdelijk" heuse Army Boxen per Factie uit te brengen en als ik de verschillende reacties wereldwijd mag geloven (en zelf ook ondervind via Peter en Fabian van de Worlds' End te Gent) dan gaan ze de deur uit als zoete broodjes. In zo'n Army box zit niet enkel een Warcaster (of Warlock voor Hordes) met enkele Warjacks (gemiddeld zo'n 10 punten in game) maar werkelijk een stevig 35-punten force die zelfs door ervaren soelers wordt beschouwd als "zeker de moeite waard". Het heeft er in ieder geval voor gezorgd dat er weer een paar nieuwe spelers bijgekomen zijn bij Thunderbolts voor Warmachine/Hordes (ondertussen zitten we aan 50+ spelers voor dit spel alleen) dus thumbs up voor Privateer Press.

Ondertussen is ook net het nieuwe Warmachine boek uitgebracht met allerlei nieuwe zaken voor de verschillende Facties en zelf zat ik ook al reikhalzend uit te kijken naar het boek om te zien hoe de verhaallijn verder evolueert en ik moet zeggen dat ik niet op mijn honger blijven zitten ben (en dubbel blij ben aangezien er een "epic" versie uitkomt van mijn favoriete Warcaster, Lady Zerkova! :)

En ik ben er eindelijk eens toe gekomen om mijn volledige Khador-force eens te verzamelen op één tafel en er eens wat foto's van te nemen (na meer dan 10 jaar Warmachine spelen, shame on me), nu moet ik nog hetzelfde doen voor mijn Mercs en Cygnar natuurlijk maar ik ben al blij dat ik dit nu eindelijk eens gedaan heb.

En een tijdje geleden liet ik ook hier ook weten dat de Dungeon Crawler, The Undercity, van Privateer ook aangekondigd werd en ondertussen werd de release-datum ook vrijgegeven: augustus 2015 (dus nog enkele maandjes geduld en dan kan ik de deur weer platlopen bij Worlds' End om te kijken of het al binnen is!). :D

_________________
"Opinions are like assholes, everybody has one and everybody thinks theirs is better than that of everybody else!"

I support the gaming community by buying at my FLGS!


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Re: Warmachine/Hordes
BerichtGeplaatst: do 09 jul 2015, 13:13 
Koldun Kommander
Avatar gebruiker

Berichten: 368
Woonplaats: Sint Amandsberg
Aangezien meer en meer mensen de weg naar Warmachine en/of Hordes vinden of zelfs in contact komen hiermee door het Iron Kingdoms roleplay game in dezelfde setting, krijg ik meer en meer de vraag over de achtergrond van deze wereld of van een bepaalde Factie.

Hoewel ik enige jaren geleden al een beschrijving geschreven heb op het Thunderbolts Forum (http://www.thunderbolts.be/modules/smf_ ... pic=5276.0), is het nu ook niet nodig om telkens weer dit opnieuw op te geven, zeker aangezien ze bij Privateer Press dit in het lang en het breed gedaan hebben. Dus voor al diegene die nog info zoeken of gewoon graag eens de achtergrond willen lezen, enkele links:

http://privateerpress.com/warmachine/we ... warmachine

http://privateerpress.com/hordes/monstr ... res-combat

http://privateerpress.com/iron-kingdoms ... n-kingdoms

_________________
"Opinions are like assholes, everybody has one and everybody thinks theirs is better than that of everybody else!"

I support the gaming community by buying at my FLGS!


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Re: Warmachine/Hordes
BerichtGeplaatst: vr 08 jul 2016, 20:13 
Koldun Kommander
Avatar gebruiker

Berichten: 368
Woonplaats: Sint Amandsberg
Het is al een tijdje geleden dat ik op dit topic nog eens iets gepost heb en daar was een heel goeie reden voor. Privateer Press had ergens in maart - april aangekondigd dat Warmachine en Hordes nieuwe regels kregen (MKIII-rules) en dat deze officieel gingen worden vanaf 29 juni 2016. Ze hadden trouwens ook aangekondigd dat de regels gratis te downloaden zijn en die belofte zijn ze nagekomen want de nieuwe regels zijn inderdaad te vinden via het net.

http://privateerpress.com/the-rules-are-free

Maar vandaag vond ik ook een filmpje terug via YouTube waarin haarfijn de regels worden uitgelegd met een voorbeeld (zoals de meesten het ook kennen via filmpjes van Nox, Rahdo, Undead Viking, Watch it played en nog zoveel anderen) dus deel ik hier ook de "tutorial" (hij is wel in het Engels maar het is echt wel school-Engels op een paar specifieke termen van het spel na dan). Waarschijnlijk zijn er heel weinig mensen die hier, naast bordspellen, interesse hebben in andere stukken van de gaming hobby en vinden veel mensen deze post misschien misplaatst (en dat is hun recht natuurlijk). Maar het geeft wel een idee van wat Warmachine/Hordes is en hoe het speelt en vooral hoeveel diepte, strategie en tactiek er in een WarmaHordes spelletje steekt dus ook al bereik ik hiermee maar 1 of 2 mensen die er interesse voor krijgen, na het zien van deze tutorial, dan is dit al een enorm succes wat mij betreft! Want hoe kan je tenslotte weten of je iets leuk zou kunnen vinden als je het niet eens kent en je er een mening over gevormd hebt door wat je gehoord hebt van anderen die misschien bevooroordeeld zijn.

Ik wil wel het volgende aanraden: mensen die vooral houden van het soort bordspellen waarbij ieder zijn eigen dingetje doet zonder interactie met andere spelers of die conflict in bordspellen als "negatief" beschouwen of die niet graag bordspellen spelen waarbij je de mogelijkheid hebt om je tegen/medespelers een hak kan zetten, niet kijken naar de tutorial want het gaat niets voor jou zijn.
Mensen die daarentegen wel graag zo'n spellen spelen of vertrouwd zijn met Wargames of bordspellen met een historisch thema van bedrijven als GMT en, in mindere mate, Academy Games (en nog een paar anderen én deze leuk vinden) of ook inzien dat een spelletje spelen met oorlog als thema nog steeds oneindig veel beter is dan een echte oorlog (waar ook wij trouwens van vinden dat er niets positief is aan "the real thing" en het enkel een bron is van pijn, leed en verdriet), kijk gerust eens naar de tutorial en laat je meevoeren want zoals ze bij PP zeggen: Play like you've got a pair! :lol:

https://www.youtube.com/watch?v=nGJqSUoJscU

_________________
"Opinions are like assholes, everybody has one and everybody thinks theirs is better than that of everybody else!"

I support the gaming community by buying at my FLGS!


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Re: Warmachine/Hordes
BerichtGeplaatst: vr 08 jul 2016, 20:56 
Koldun Kommander
Avatar gebruiker

Berichten: 368
Woonplaats: Sint Amandsberg
En er is trouwens ook een tutorial voor het bordspel (dungeon crawler) The Undercity (en dit zal waarschijnlijk ook grotendeels gelijk zijn voor Widower's Wood die een tijdje geleden op KS was en die trouwens te combineren zal zijn met The Undercity qua mechanics en models) dus wie daar interesse voor heeft:

http://privateerpress.com/privateer-pre ... y-tutorial

_________________
"Opinions are like assholes, everybody has one and everybody thinks theirs is better than that of everybody else!"

I support the gaming community by buying at my FLGS!


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
23 berichten | Pagina 2 van 2 | Ga naar pagina: Vorige  1, 2


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Wargames  
 Feed - Onderwerp - Warmachine/Hordes  

Gebruikers die deze topic waarderen

warlockbylandt

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Tags



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®