Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  
Zomerspel 2024





19 berichten | Pagina 1 van 2 | Ga naar pagina: 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Invoerkosten
BerichtGeplaatst: vr 29 jul 2016, 11:32 
Omdat spelen moet!
Avatar gebruiker

Berichten: 816
Woonplaats: Kortenberg
Er is iets wat ik graag van de BGG store wil kopen, het kost 13$ en nog eens 13,5$ aan verzending.
Dit wil zeggen dat het 23,5 euro in totaal is.
Vanaf 22 euro moet je invoerrechten betalen, maar is dit op het totaalbedrag of op het bedrag zonder verzending?
Hoeveel moet ik dan extra betalen?

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Re: Invoerkosten
BerichtGeplaatst: vr 29 jul 2016, 11:37 
Zwarte Piet
Avatar gebruiker

Berichten: 4025
Ilse23 schreef:
Er is iets wat ik graag van de BGG store wil kopen, het kost 13$ en nog eens 13,5$ aan verzending.
Dit wil zeggen dat het 23,5 euro in totaal is.
Vanaf 22 euro moet je invoerrechten betalen, maar is dit op het totaalbedrag of op het bedrag zonder verzending?
Hoeveel moet ik dan extra betalen?


Ik heb nog nooit invoerrechten betaald bij iets uit de BGG-store. Dat waren wel altijd kleine pakketjes, maar met een waarde tot 30$ soms.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Re: Invoerkosten
BerichtGeplaatst: vr 29 jul 2016, 11:38 
Omdat spelen moet!
Avatar gebruiker

Berichten: 816
Woonplaats: Kortenberg
maxitaxi777 schreef:
Ilse23 schreef:
Er is iets wat ik graag van de BGG store wil kopen, het kost 13$ en nog eens 13,5$ aan verzending.
Dit wil zeggen dat het 23,5 euro in totaal is.
Vanaf 22 euro moet je invoerrechten betalen, maar is dit op het totaalbedrag of op het bedrag zonder verzending?
Hoeveel moet ik dan extra betalen?


Ik heb nog nooit invoerrechten betaald bij iets uit de BGG-store. Dat waren wel altijd kleine pakketjes, maar met een waarde tot 30$ soms.


Ok top, ik ben wel van België dus misschien dat het wel verschilt.
Duurt het lang voor pakjes aankomen?

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Re: Invoerkosten
BerichtGeplaatst: vr 29 jul 2016, 11:39 
Lord of Complaints
Avatar gebruiker

Berichten: 629
Woonplaats: Hoofddorp
De 22 euro is de waarde exclusief verzending.

Op het moment dat je daar overheen gaat, betaal je BTW over het totaalbedrag inclusief verzending, plus inklaringskosten (zeg maar een vergoeding voor het postbedrijf dat de aangifte voor je doet).

_________________
Justice, like lightning, ever should appear to few men's ruin, but to all men's fear.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Re: Invoerkosten
BerichtGeplaatst: vr 29 jul 2016, 12:32 
..........
Avatar gebruiker

Berichten: 6699
Woonplaats: Leusden
Ugur schreef:
De 22 euro is de waarde exclusief verzending.

Op het moment dat je daar overheen gaat, betaal je BTW over het totaalbedrag inclusief verzending, plus inklaringskosten (zeg maar een vergoeding voor het postbedrijf dat de aangifte voor je doet).


Ugur heeft het mooi uitgelegd (hij lijkt wel een douaneman).
Hier vind je een handige tabel:

http://www.postnl.nl/ontvangen/pakket-o ... uitenland/

(Zoals je ziet, hakken de inklaringskosten erin wanneer je net boven de 22 euro komt).


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter   
 
 Berichttitel: Re: Invoerkosten
BerichtGeplaatst: vr 29 jul 2016, 12:39 
Keep Exploring Games
Avatar gebruiker

Berichten: 2230
Woonplaats: Stad aan t Haringvliet
Correct wat hierboven gezegd wordt, maar in de praktijk wordt gekeken naar de gedeclareerde waarde op het pakket en die is in het geval van de BGGstore meestal excl verzending. Mocht die erboven zitten is het meestal 21% btw + €13 dat je in Nederland moet betalen, België weet ik niet.

Oh en ik werk op zaterdag voor postNL en weinig dingen in dat beroep zo irritant als met zo'n pakje waar contant en gepast voor betaald moet worden aanbellen bij iemand die dat totaal niet verwacht.

_________________
Keep Exploring Games


Omhoog
Offline Profiel     
 
 Berichttitel: Re: Invoerkosten
BerichtGeplaatst: vr 29 jul 2016, 12:52 
..........
Avatar gebruiker

Berichten: 6699
Woonplaats: Leusden
Duiker schreef:
Oh en ik werk op zaterdag voor postNL en weinig dingen in dat beroep zo irritant als met zo'n pakje waar contant en gepast voor betaald moet worden aanbellen bij iemand die dat totaal niet verwacht.


En ja hoor, daar pakt hij weer een kans om iets over zijn weekendbaantje te vertellen. :lol:


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter   
 
 Berichttitel: Re: Invoerkosten
BerichtGeplaatst: vr 29 jul 2016, 12:55 
..........
Avatar gebruiker

Berichten: 6699
Woonplaats: Leusden
Duiker schreef:
Correct wat hierboven gezegd wordt, maar in de praktijk wordt gekeken naar de gedeclareerde waarde op het pakket en die is in het geval van de BGGstore meestal excl verzending.


Volgens mij hebben de Amerikaanse douaneformulieren aparte velden voor de waarde van de transactie en de verzendkosten en is die dus altijd excl. verzending.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter   
 
 Berichttitel: Re: Invoerkosten
BerichtGeplaatst: vr 29 jul 2016, 13:00 
Zwarte Piet
Avatar gebruiker

Berichten: 4025
Oké, dus het advies is dan zelfs om voor niet meer dan 25$ te bestellen per keer bij de BGG store (ben ik alle keren door de oog van de naald gekropen met mijn 30$-grens)? Want het wordt neem ik aan wel omgerekend naar € eerst? Of is het zo dat door de BGG-store een lage waarde wordt opgegeven? Heb namelijk ook weleens gelezen dat de vergoeding die je daar betaalt aan promo's, eigenlijk grotendeels alleen verzendkosten coveren.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Re: Invoerkosten
BerichtGeplaatst: vr 29 jul 2016, 13:12 
Keep Exploring Games
Avatar gebruiker

Berichten: 2230
Woonplaats: Stad aan t Haringvliet
Erwin schreef:
Duiker schreef:
Oh en ik werk op zaterdag voor postNL en weinig dingen in dat beroep zo irritant als met zo'n pakje waar contant en gepast voor betaald moet worden aanbellen bij iemand die dat totaal niet verwacht.


En ja hoor, daar pakt hij weer een kans om iets over zijn weekendbaantje te vertellen. :lol:

Ja die is boeiender dan mijn baan als spellenuitgever. O wacht.

_________________
Keep Exploring Games


Omhoog
Offline Profiel     
 
 Berichttitel: Re: Invoerkosten
BerichtGeplaatst: vr 29 jul 2016, 13:14 
Keep Exploring Games
Avatar gebruiker

Berichten: 2230
Woonplaats: Stad aan t Haringvliet
maxitaxi777 schreef:
Oké, dus het advies is dan zelfs om voor niet meer dan 25$ te bestellen per keer bij de BGG store (ben ik alle keren door de oog van de naald gekropen met mijn 30$-grens)? Want het wordt neem ik aan wel omgerekend naar € eerst? Of is het zo dat door de BGG-store een lage waarde wordt opgegeven? Heb namelijk ook weleens gelezen dat de vergoeding die je daar betaalt aan promo's, eigenlijk grotendeels alleen verzendkosten coveren.

BGG koopt z'n promo's sowieso gratis in. Tenminste, ze geven de uitgever $1 advertentietegoed per promo. Wordt in euro's omgerekend ja en wat Erwin net zegt over de formulieren klopt ook.

_________________
Keep Exploring Games


Omhoog
Offline Profiel     
 
 Berichttitel: Re: Invoerkosten
BerichtGeplaatst: vr 29 jul 2016, 13:15 
Zwarte Piet
Avatar gebruiker

Berichten: 4025
Duiker schreef:
BGG koopt z'n promo's sowieso gratis in.


I know, maar weet even niet meer wat voor waarde ze op een enveloppe zetten, want dat is van belang met het oog op mogelijke extra kosten.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Re: Invoerkosten
BerichtGeplaatst: vr 29 jul 2016, 13:21 
Keep Exploring Games
Avatar gebruiker

Berichten: 2230
Woonplaats: Stad aan t Haringvliet
maxitaxi777 schreef:
Duiker schreef:
BGG koopt z'n promo's sowieso gratis in.


I know, maar weet even niet meer wat voor waarde ze op een enveloppe zetten, want dat is van belang met het oog op mogelijke extra kosten.

True. Misschien weet iemand hier dat zeker.

_________________
Keep Exploring Games


Omhoog
Offline Profiel     
 
 Berichttitel: Re: Invoerkosten
BerichtGeplaatst: vr 29 jul 2016, 13:37 
..........
Avatar gebruiker

Berichten: 6699
Woonplaats: Leusden
maxitaxi777 schreef:
Duiker schreef:
BGG koopt z'n promo's sowieso gratis in.


I know, maar weet even niet meer wat voor waarde ze op een enveloppe zetten, want dat is van belang met het oog op mogelijke extra kosten.


De inkoopprijs van BGG is niet relevant voor de berekening van de invoerwaarde en de BTW.

Volgens mij zetten ze de werkelijke shopprijs erop, maar ik heb geen oude envelop waarop ik het kan nakijken.

Ik heb overigens de ervaring dat ze zendingen vaak in meerdere enveloppen versturen. Ik ben met een BGG-zending nooit boven de grens gekomen.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter   
 
 Berichttitel: Re: Invoerkosten
BerichtGeplaatst: vr 29 jul 2016, 13:48 
Zwarte Piet
Avatar gebruiker

Berichten: 4025
Erwin schreef:
Ik heb overigens de ervaring dat ze zendingen vaak in meerdere enveloppen versturen. Ik ben met een BGG-zending nooit boven de grens gekomen.


Je bedoelt dat als jij één bestelling plaatst waarbij het bedrag een riskante hoogte bereikt, ze jouw bestelling uit zichzelf verdelen over meerdere enveloppen? Bij mij nog nooit gebeurd, dus dan zal mijn grootste bestelling t.w.v. 32.50$ exclusief handling fee wel geen risico zijn geweest?


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
19 berichten | Pagina 1 van 2 | Ga naar pagina: 1, 2  Volgende


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Spellencafé  
 Feed - Onderwerp - Invoerkosten  

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten


Tags



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®