Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  


Het is niet mogelijk om hier een topic aan te maken.

Heb je zelf een nieuwssuggestie, dan mag je deze plaatsen onder de respectievelijke forumdelen:
"bordspellen", "rollenspellen", "verzamelspellen" of 'wargames'.



14 berichten | Pagina 1 van 1 |
Auteur Bericht
 Berichttitel: dlp games op Spiel 2016
BerichtGeplaatst: di 06 sep 2016, 19:00 
Nieuwsreporter
Avatar gebruiker

Berichten: 549
De Duitse uitgever dlp games presenteert op Spiel 2016 twee nieuwe titels,

  • Afbeelding Handel & Intrige is een nieuwe uitbreiding van het mooie bordspel Orléans. Deze set bevat vier modules en drie nieuwe locaties. Nieuwe gebeurtenissen zorgen voor meer variatie. Het nieuwe bord ‘Segensreiche Werke’ introduceert nieuwe beloningen. Het nieuwe bord ‘Intrige’ maakt het spel interactiever en gemener. Het vervullen van handelsopdrachten vraagt om nieuwe strategieën. Deze uitbreiding bevat overigens geen extra materiaal voor een vijfde speler.
  • Afbeelding Weltausstellung 1893 is de Duitse editie van World’s Fair 1893 van J. Alex Kevern. Het spel speelt zich af op de wereldtentoonstelling van 1893. Het spel duurt drie rondes, die telkens eindigen met een telling. De actieve speler stuurt een supporter naar een locatie en verzamelt de daar aanwezige kaarten. Bij de telling krijg je punten wanneer je de meeste supporters bij een locatie bezit en kaarten hebt verzameld die passen bij de locatie waar jij vooraan ligt.

Deze nieuwe en een handvol eerdere titels kun je tegen de hierna genoemde beursprijzen reserveren. Koop je twee of meer spellen, dan krijg je vanaf het tweede spel € 5 korting per extra titel. De prijzen: Orléans Handel & Intrige: € 22, Weltausstellung 1893: € 27, Böhmische Dörfer: € 25, Orléans: € 39, Orléans Invasion: € 34 en de Fan-Kit: € 22.
Je kunt de spellen tot eind september reserveren via een e-mail naar dlpgamesverlag@gmail.com of service@dlp-games.de. Je moet de gereserveerde spellen uiterlijk vrijdag 14 oktober afhalen in beursstand 1C-114.

Meer informatie:


Origineel bericht op: http://bordspeler.nl/2016/09/06/spiel-2016-dlp-games/


Omhoog
Offline Profiel   Twitter  Facebook  
 
BerichtGeplaatst: di 06 sep 2016, 20:17 
Professor Pimpel
Avatar gebruiker

Berichten: 229
Woonplaats: Nieuwegein
Toch een paar euro lager voor handel & intrige. Is de fan kit de moeite waard?


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: di 06 sep 2016, 20:21 
Zwarte Piet
Avatar gebruiker

Berichten: 4025
yvof schreef:
Toch een paar euro lager voor handel & intrige. Is de fan kit de moeite waard?


Hoe bedoel je een paar euro lager? Dan wat? Die fan-kit heb ik wel aangeschaft en naast dat het er mooier uitziet, is het speelgemak ook aanzienlijk beter mijns inziens. Die dunne kartonnen fiches zijn nu vervangen door redelijk grote houten meeples.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: di 06 sep 2016, 20:30 
..........
Avatar gebruiker

Berichten: 6699
Woonplaats: Leusden
maxitaxi777 schreef:
yvof schreef:
Toch een paar euro lager voor handel & intrige. Is de fan kit de moeite waard?


Hoe bedoel je een paar euro lager? Dan wat? Die fan-kit heb ik wel aangeschaft en naast dat het er mooier uitziet, is het speelgemak ook aanzienlijk beter mijns inziens. Die dunne kartonnen fiches zijn nu vervangen door redelijk grote houten meeples.


Lager dan de adviesprijs van 24,95.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter   
 
BerichtGeplaatst: di 06 sep 2016, 20:42 
Burgemeester

Berichten: 1317
Woonplaats: Westmalle
maxitaxi777 schreef:
yvof schreef:
Toch een paar euro lager voor handel & intrige. Is de fan kit de moeite waard?


Hoe bedoel je een paar euro lager? Dan wat? Die fan-kit heb ik wel aangeschaft en naast dat het er mooier uitziet, is het speelgemak ook aanzienlijk beter mijns inziens. Die dunne kartonnen fiches zijn nu vervangen door redelijk grote houten meeples.


Ik heb nog niet gespeeld met de fankit maar ik vind de fiches ook best wel handig om mee te schuiven op het bord. Natuurlijk is de fankit mooier maar de meerprijs bovenop het basisspel (= +/- 60 euro) is wat te stevig.

Ik ben wel heel benieuwd naar de twee uitbreidingen waarvan Invasion toch wel een grote kanshebber is.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: di 06 sep 2016, 20:51 
Professor Pimpel
Avatar gebruiker

Berichten: 229
Woonplaats: Nieuwegein
Goedkoper dan de adviesprijs inderdaad. En mocht ik beide uitbreidingen kopen dan gaat er nog meer af.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: di 06 sep 2016, 21:02 
Professor Pimpel
Avatar gebruiker

Berichten: 229
Woonplaats: Nieuwegein
Zitten er in de fankit net zoveel houten speelstukken als fiches?


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: di 06 sep 2016, 22:43 
Geheim Genootschap
Avatar gebruiker

Berichten: 1066
Woonplaats: Nijmegen
yvof schreef:
Zitten er in de fankit net zoveel houten speelstukken als fiches?


In de fankit zit o.a. Genoeg hout voor 4 spelers en zelfs een uitbreiding voor een 5e speler met daar ook voldoende houten componenten voor. En nog paar kleine promo's.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
BerichtGeplaatst: wo 07 sep 2016, 04:42 
Spelhamels Beerse

Berichten: 3042
Woonplaats: Dessel
Ik heb de fankit en ik moet toegeven dat deze toch net iets leuker is om mee te spelen, de meeples zijn ook handiger om te verleggen en vooral om ze duidelijk te zien liggen op het speelbord. Het is natuurlijk wel veel geld voor wat het is maar als je het spel genoeg speelt ga je er deugd van hebben. Ik zit voorlopig rond een twintigtal plays dus dat komt dan op ong 1€ per play erbij tot nu toe :wink:

_________________
Elke 1ste zaterdag en 3de vrijdag van de maand: spelavond in Woonzorgcentrum Heiberg in Beerse! Gratis toegang voor iedereen!


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
BerichtGeplaatst: wo 07 sep 2016, 07:58 
Professor Pimpel
Avatar gebruiker

Berichten: 229
Woonplaats: Nieuwegein
Ok bedankt ik zal er eens goed over nadenken. Wat is jullie ervaring bij viorbestellingen voor Spiel. Hebben ze meestal ook een gewonen voorraad? Zou wel logisch zijn.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: wo 07 sep 2016, 08:33 
Body & Soul
Avatar gebruiker

Berichten: 1149
Woonplaats: Vorselaar
Ook ik bezit de houten meeples nu van de fankit.

Heb er nu reeds 3x mee gespeeld ... en het is toch een zaligheid hoor.
Oké met die fiches kan je het ook doen, zeker waar.

De uitbreiding Handel & Intrige spreekt me enorm aan, maar ik ga niet naar Essen :-(

_________________
http://www.spelletjesenzo2290.wordpress.com
https://www.facebook.com/Spelletjes.Enzo.2290/
https://www.instagram.com/spelletjes_enzo_2290/?hl=nl


Laatst bijgewerkt door ozymandias op do 08 sep 2016, 09:21, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter  Facebook  
 
BerichtGeplaatst: wo 07 sep 2016, 08:56 
8. Finca (2009)
Avatar gebruiker

Berichten: 360
Woonplaats: Antwerpen
dirk schreef:
Ik heb de fankit en ik moet toegeven dat deze toch net iets leuker is om mee te spelen, de meeples zijn ook handiger om te verleggen en vooral om ze duidelijk te zien liggen op het speelbord. Het is natuurlijk wel veel geld voor wat het is maar als je het spel genoeg speelt ga je er deugd van hebben. Ik zit voorlopig rond een twintigtal plays dus dat komt dan op ong 1€ per play erbij tot nu toe :wink:

Op de webshop van MILAN-SPIELE (http://www.milan-spiele.de) kan je ook de upgrade-kit bestellen voor €11.90. Zijn dan enkel de houten figuurtjes en stickers. Dus zonder extra tegels en bordje voor 5e speler. Iets goedkoper als je toch nooit met 5 speelt.

Overigens vind ik de houten meeples echt wel beter om mee te spelen. Vooral handig dat je ze kan zetten EN neerleggen. Helpt wel om bij te houden welke meeples je in de vorige ronde al geplaatst heb en welke niet.

_________________
- Instagram -

Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter  Facebook  
 
BerichtGeplaatst: wo 07 sep 2016, 19:03 
Geheim Genootschap

Berichten: 1046
Woonplaats: Den haag
Hier nog een voorstander van de houten meeples. En ik heb de nieuwe uitbreiding al gepreordered.......Orléans is een topspel!

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: wo 07 sep 2016, 21:57 
.

Berichten: 233
yvof schreef:
Ok bedankt ik zal er eens goed over nadenken. Wat is jullie ervaring bij viorbestellingen voor Spiel. Hebben ze meestal ook een gewonen voorraad? Zou wel logisch zijn.


Vorig jaar voorbesteld bij dlp en dat is net als bij de andere uitgevers goed bevallen. Het bestelde wordt achter gehouden.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
14 berichten | Pagina 1 van 1 |


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Nieuws en geruchten  
 Feed - Onderwerp - dlp games op Spiel 2016  

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Sinedia en 13 gasten


Tags

Bordspeler.nl, Handel & Intrige, J. Alex Kevern, Orléans, Weltausstellung 1893, World’s Fair 1893, dlp games



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®