Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  
Zomerspel 2024





11 berichten | Pagina 1 van 1 |
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma 19 sep 2016, 14:37 
Rooster Booster
Avatar gebruiker

Berichten: 88
Woonplaats: Hasselt (BE)
Beste bordspelmaniakken

Mijn peter kijkt (alweer) aan tegen een langdurig verblijf in het ziekenhuis. Nu ben ik op zoek naar wat dingen waar hij de tijd mee kan doden. Is er iemand die leuke solospellen kent die makkelijk te leren zijn? Let wel: de man is 81, dus iets als Vrijdag of Friesche Velden zijn uit den boze. Hij speelt graag kaartspellen met zijn vrouw.

Mijn vraag dus: zijn er klassieke solospellen - anderen dan patience - die leuk zijn om te spelen? Het mag bijvoorbeeld ook met een spelbord zijn of zoiets...

Bedankt voor de tips!

Kim


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: ma 19 sep 2016, 15:31 
Groninger Gamer
Avatar gebruiker

Berichten: 5600
Woonplaats: Haren, Gn
Er zijn honderden varianten van patience natuurlijk... sommigen moeilijker dan andere, maar de regels zijn doorgaans vrij simpel. Misschien is een pak kaarten en een boekje "101 patience varianten" een goed idee voor een geschenk.

Qua andere spellen weet ik het helaas niet. Vrijdag dacht ik al aan, maar je geeft aan dat dat waarschijnlijk al te ingewikkeld wordt.

Mogen het ook puzzels zijn? Met Rush Hour kun je je ook een hele tijd vermaken, het basisspel bevat 40 of 50 puzzels en elke uitbreiding geeft er weer 40 meer. De hogere moeilijkheidsgraden zijn echt pittige breinbrekers.

In ieder geval veel beterschap gewenst.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: ma 19 sep 2016, 15:45 
3. 7 Wonders: Duel (2015)

Berichten: 400
Woonplaats: Amersfoort
Japanse Tuinen is een leuke solitaire puzzel. Begint simpel, maar een paar puzzels verder wordt het al flink pittig.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: ma 19 sep 2016, 15:59 
Avatar gebruiker

Berichten: 633
Woonplaats: Dordrecht
Take it easy
ken het zelf niet maar:

http://www.de-spellenhoek.nl/recensietakeiteasy.html

Forbidden Island Misschien is dit wat kijk er eens naar

Vrijdag toch best redelijk "simpel" en als het een miskoop is het is niet zo duur....

Misschien een rare optie maar de I-Pad met wat apps? en helaas een dure oplossing....

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: ma 19 sep 2016, 16:19 
Genius
Avatar gebruiker

Berichten: 5846
Woonplaats: Woerden
Beterschap!
Ik moet direct denken aan The Game. Dat is een eenvoudig spel waarin je kaarten met waardes 2-99 (allemaal uniek) moet uitspelen op 4 stapels: twee gaan van 1 tot 100, en twee van 100 tot 1. Je wil het hele deck uitspelen. Maar op de eerste twee stapels mag je alleen kaarten in toenemende waardes spelen, en op de andere 2 stapels alleen kaarten met afnemende waardes. Dus dat is lastig voor elkaar te krijgen. Al kun je wel gebruik maken van een sprong-trucje (de enige iets moeilijker regel, maar toch ook eenvoudig). Leuk spel, dat je solo kunt spelen, en ook leuk is met meer (tot 5) spelers.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
BerichtGeplaatst: ma 19 sep 2016, 16:24 
Grote Dalmuti
Avatar gebruiker

Berichten: 2668
Woonplaats: Etten-Leur
Je hebt dat spel met het bord in de vorm van een kruis.

Hier zitten allemaal pionnen in. Middelste veld is open gelaten. Dan moet je steeds met de ene pion over de ander springen om hem te slaan totdat je met 1 pion overblijft.

Is dat niet iets?

En er zijn veel puzzels denk aan rubiks cube maar dan allerlei moderne varianten van puzzels die je moet draaien en bewegen of figuren mee moet maken.


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: ma 19 sep 2016, 16:38 
#homoludens
Avatar gebruiker

Berichten: 948
Woonplaats: Meijel
Edwin84 schreef:
Je hebt dat spel met het bord in de vorm van een kruis.

Hier zitten allemaal pionnen in. Middelste veld is open gelaten. Dan moet je steeds met de ene pion over de ander springen om hem te slaan totdat je met 1 pion overblijft.


Dat spel heet Solitaire.
Ik denk dat je daar wel zo op uitgekeken bent. (lees elke dag 3 pogingen?)

Misschien eens bij die denk-spellen van IQ/smartgames eens kijken: http://www.smartgames.eu/nl/smartgames/iq-fit
die piramides bouwen met verschillende soorten blokjes bijv is best leuk.

Hoe goed is zijn engels?
Anders zou je bijv ook aan Hostage Negotiator kunnen denken... is zeker niet moeilijk als je het uit zou leggen en paar keer samen speelt, als hij daarna maar de teksten kan lezen.

Beterschap!

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: ma 19 sep 2016, 19:59 
Standaard moderator
Avatar gebruiker

Berichten: 2754
Woonplaats: Utrecht
Ik ga voor waterworld van smartgames. Alle games van smartgames zijn aan te bevelen, maar het voordeel van waterworld is dat je het vasthoudt als een klein boekje, dat je vier puzzelstukken op een magnetisch! Speelbord zet. Dus weinig losse onderdelen en het bord hoeft niet vlak te liggen. Ontworpen als travel game. En uitdaging genoeg, dat beloof ik.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

_________________
Spelgroep Utrecht - Roborally rulez

Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: ma 19 sep 2016, 22:45 
Rooster Booster
Avatar gebruiker

Berichten: 88
Woonplaats: Hasselt (BE)
Ah. The Game. Heb ik zelf al, maar gewoon niet aan gedacht - waarschijnlijk vanwege het duistere 'artwork'. Prima idee!

Dat Knizia spel met de Japanse tuinen kende ik nog niet. Ga ik zeker checken!
Die Smartgames spellen zien er leuk uit, maar doen me eerder aan kinderspellen denken... Of ben ik mis?


Bedankt voor de tips!


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: ma 19 sep 2016, 23:05 
#homoludens
Avatar gebruiker

Berichten: 948
Woonplaats: Meijel
Die smartgames zijn zeker kindvriendelijk... maar lopen zeer snel op in moeilijkheid.. en geven meer dan genoeg geestelijke uitdaging voor iedereen.

Ik denk dat ze in dit geval een leuke afwisseling zijn.
Het is wel meer puzzel dan spel.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: di 20 sep 2016, 00:04 
Rooster Booster
Avatar gebruiker

Berichten: 88
Woonplaats: Hasselt (BE)
Heb alvast Smartgames Antivirus besteld. Lijkt me toepasselijk voor een zieke.... :D


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
11 berichten | Pagina 1 van 1 |


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Solo  
 Feed - Onderwerp - Klassieke solo spellen voor ouderen.  

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Tags

solo



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®