Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  


Op zoek naar spelers? Zie aparte rubriek onder spelers gezocht.



14 berichten | Pagina 1 van 1 |
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: do 19 aug 2010, 13:35 
Locomotief

Berichten: 34
Heeft iemand al de nieuwe A&A Europe 1940 in huis en misschien al zelfs gespeeld? Ik heb vorige week de pacific versie gekocht, nog niet gespeeld, en ben heel benieuwd hoe het 1940 scenario nu speelt.

Frank


Omhoog
Offline Profiel     
 
 Berichttitel: Re: Axis & Allies 1940
BerichtGeplaatst: do 19 aug 2010, 13:37 
Nou moe!
Avatar gebruiker

Berichten: 6307
Woonplaats: Sint-Truiden - BE
F. Haksttege schreef:
Heeft iemand al de nieuwe A&A Europe 1940 in huis en misschien al zelfs gespeeld? Ik heb vorige week de pacific versie gekocht, nog niet gespeeld, en ben heel benieuwd hoe het 1940 scenario nu speelt.

Frank


Is A&A Europe 1940 al uit? Ik heb hem nog nergens gezien en dacht dat deze pas later kwam.

_________________
Recent gespeeld:
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Re: Axis & Allies 1940
BerichtGeplaatst: do 19 aug 2010, 13:58 
Locomotief

Berichten: 34
Inderdaad, je hebt gelijk. De verschijningsdatum is pas op 24 augustus. Ik had een pre-order gezien bij CLS Games in Atlanta.

Heb je ervaring met PAcific 1940?


Omhoog
Offline Profiel     
 
 Berichttitel: Re: Axis & Allies 1940
BerichtGeplaatst: do 19 aug 2010, 18:53 
Nou moe!
Avatar gebruiker

Berichten: 6307
Woonplaats: Sint-Truiden - BE
F. Haksttege schreef:
Inderdaad, je hebt gelijk. De verschijningsdatum is pas op 24 augustus. Ik had een pre-order gezien bij CLS Games in Atlanta.

Heb je ervaring met PAcific 1940?


Nee, enkel met A&A en A&A revised.
A&A 1942 heb ik ondertussen in huis, maar nog niet gespeeld.

_________________
Recent gespeeld:
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Re: Axis & Allies 1940
BerichtGeplaatst: do 19 aug 2010, 21:23 
Matroos

Berichten: 45
Woonplaats: Edam
Ook ik Axis & Allies Pacific 1940 in bezit, maar nog niet gespeeld. Gaat binnenkort wel gebeuren. Ik wil verder iedereen er nog even op wijzen dat er nogal wat foutjes en onduidelijkheden in de regels zitten. Errata/FAQ zijn te bekijken op http://www.wizards.com/AvalonHill/rules ... Q_VER1.pdf


Omhoog
Offline Profiel     
 
 Berichttitel: Re: Axis & Allies 1940
BerichtGeplaatst: vr 20 aug 2010, 10:16 
Locomotief

Berichten: 34
De foutjes vind ik wel meevallen. Wat me meer stoort is dat er geen geld bij zit of heb ik soms een regel gemist die zegt "schrijf je inkomen maar op"?

Frank


Omhoog
Offline Profiel     
 
 Berichttitel: Re: Axis & Allies 1940
BerichtGeplaatst: vr 20 aug 2010, 14:41 
Matroos

Berichten: 45
Woonplaats: Edam
Ik vind het wel aardig wat errata (genoeg om dit even te laten weten); het zorgt ook voor een iets andere startopstelling.

Dat er geen geld bij zit vind ik ook heel raar. Het is zoiets van "zoek dit zelf maar uit"



Misschien zit er wel geld in Axis & Allies Europe 1940.....


Omhoog
Offline Profiel     
 
 Berichttitel: Re: Axis & Allies 1940
BerichtGeplaatst: di 21 sep 2010, 15:10 
Locomotief

Berichten: 34
Inmiddels is A & A Europe ook binnen. Indrukwekkend spel hoor. Mooie grote kaart weer en 500+ miniatuurtjes.

Binnenkort de groep maar eens bij elkaar halen om een dag dit te gaan spelen.


Omhoog
Offline Profiel     
 
 Berichttitel: Re: Axis & Allies 1940
BerichtGeplaatst: di 21 sep 2010, 18:22 
Nou moe!
Avatar gebruiker

Berichten: 6307
Woonplaats: Sint-Truiden - BE
F. Haksttege schreef:
... Wat me meer stoort is dat er geen geld bij zit of heb ik soms een regel gemist die zegt "schrijf je inkomen maar op"?

Sinds de uitgave van A&A 1942 wordt er inderdaad geen geld meer bijgevoegd. Besparingen! Je moet dus de 'rekeningstanden' noteren of geld van een oudere versie of een ander spel gebruiken.

F. Haksttege schreef:
Inmiddels is A & A Europe ook binnen. Indrukwekkend spel hoor. Mooie grote kaart weer en 500+ miniatuurtjes.

Binnenkort de groep maar eens bij elkaar halen om een dag dit te gaan spelen.

Gaan jullie dan A&A spelen de beide spelborden (A&A Pacific 1940 en A&A Europe 1940) gecombineerd? Laat zeker jullie ervaringen hier horen.

_________________
Recent gespeeld:
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Re: Axis & Allies 1940
BerichtGeplaatst: di 21 sep 2010, 18:45 
Locomotief

Berichten: 34
Gecombineerd uiteraard, anders hebben we niets te doen na de lunch :)


Omhoog
Offline Profiel     
 
 Berichttitel: Re: Axis & Allies 1940
BerichtGeplaatst: di 02 nov 2010, 21:55 
PIONier

Berichten: 4
Woonplaats: Leeuwarden
Ik heb de combinatie een aantal malen gespeeld (zowel solo als FtF) maar met mijn langzame speelstijl heb ik nooit meer dan hooguit twee volledige speelbeurten gespeeld. Door het grote aantal gebieden en een andere indeling van de gebieden zijn de strategieën uit voorgaande A&A spellen niet zonder meer over te zetten naar Axis & Allies: Global 1940. De toevoeging van airbases en naval bases, de verdeling van de industrial complexes (verdeeld in minor- en major ic's) betekenen dat bepaalde gebieden belangrijker zijn geworden dan voorheen. De National Objectives (al bekend uit de Anniversary Edition) vind ik nog steeds een vondst. De (her)introductie van de convoy boxes (al bekend uit de "originele" Europe en Pacific9 maken de duikboten weer een aantrekkelijke aankoop.

Al met al heeft WotC (ondanks spelregeltechnische onvolkomenheden bij het uitbrengen van Pacific 1940) weer een nieuwe A&A standaard gezet en het zal weer vele genoeglijke- en spannende speeluren vergen om nieuwe strategieën te ontwikkelen.

_________________
Hij die het verleden niet kent leert niets voor de toekomst.


Omhoog
Offline Profiel     
 
 Berichttitel: Re: Axis & Allies 1940
BerichtGeplaatst: ma 05 sep 2011, 14:09 
Shai-Hulud
Avatar gebruiker

Berichten: 516
Woonplaats: Kaprijke
Tweemaal de global versie gespeeld vorige maand, alpha2 regels.
Eerste play met 4 spelers zijn 7 beurten voorbij gegaan, toen hebben de Axis opgegeven, Duitsland geraakte niet door de Russische linie en Japan leek zich niet te kunnen herstellen van een volledige zeemacht-wipe.
Ook in het 2-speler spel wonnen de Allies, het spel duurde amper 3 en een halve beurt.

Het lijkt me erg moeilijk om met de Axis te winnen, maar ik ben dan ook maar een casual A&A speler. Dit spel geeft wel een enorm goed gevoel door de grootte van het bord, je zit er letterlijk midden in.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Re: Axis & Allies 1940
BerichtGeplaatst: do 29 sep 2011, 11:33 
Uno

Berichten: 1
Ik en 3 anderen hebben het spel vele keren gespeeld. Met de originele 1940 global regels is het voor de Axis bijna niet te winnen. Maar met de Alpha+2 versie is het zeker wel mogelijk met Axis te winnen. In ons laatste potje heeft de Axis gewonnen. Wij gebruiken naast de aangepaste begin opstelling en betere bonussen ook alle optionele regel aanpassingen.
Indien men geinteresseerd is wil ik wel wat tips geven ...


Omhoog
Offline Profiel     
 
 Berichttitel: Re: Axis & Allies 1940
BerichtGeplaatst: do 29 sep 2011, 13:50 
Shai-Hulud
Avatar gebruiker

Berichten: 516
Woonplaats: Kaprijke
Toni schreef:
Ik en 3 anderen hebben het spel vele keren gespeeld. Met de originele 1940 global regels is het voor de Axis bijna niet te winnen. Maar met de Alpha+2 versie is het zeker wel mogelijk met Axis te winnen. In ons laatste potje heeft de Axis gewonnen. Wij gebruiken naast de aangepaste begin opstelling en betere bonussen ook alle optionele regel aanpassingen.
Indien men geinteresseerd is wil ik wel wat tips geven ...

Ik heb enkel met de alpha+2 regels gespeeld tot nu toe, de axis gaf zich iedere keer binnen de 7 beurten over. Volgende keer zorg ik dat ik de axis ben om het zelf eens te ondervinden :p

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
14 berichten | Pagina 1 van 1 |


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Wargames  
 Feed - Onderwerp - Axis & Allies Europe 1940  

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Tags

Axis & Allies



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®