Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  




36 berichten | Pagina 2 van 3 | Ga naar pagina: Vorige  1, 2, 3  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: Top 10 Hot or Not
BerichtGeplaatst: wo 05 okt 2016, 19:29 
Rooster Booster
Avatar gebruiker

Berichten: 89
Woonplaats: Zoetermeer
Robertopellizini schreef:
[









Deze weekVorige weekNaam
11Robinson Crusoe: Adventure on the Cursed Island
23Pandemic Legacy NL Red Edition
32Blood Rage
44Scythe
55Orléans
6-T.I.M.E Stories
78Dead of Winter A Crossroads game
86Le Havre
9-Celestia
1077 Wonders Duel


Robinson Crusoe: Adventure on the Cursed Island Geen idee of dit een leuk spel is. Heb het nog nooit gespeeld. Maar heb ook nooit de behoefte gehad. Ik begrijp dat het een zeer moeilijk en snoeihard spel is en daar maak je mij zelden blij mee.

Pandemic Legacy NL Red Edition Bij mij trad de vermoeidheid in tijdens de maand juli. Pandemie is een leuk spel omdat het gestroomlijnd en vlot is. Legacy voegt er een flauw en flinterdun verhaal aan toe en maakt de spelmechanismen onnodig complex en omslachtig. Alleen het spel klaar zetten duurt nu al 3x langer dan een normaal potje Pandemie. Misschien dat ik in de toekomst verder speel, maar heb daar nu geen behoefte aan. Not

Blood Rage Mooi spel, prachtige mini's. Verder vind ik het spel veel te onvoorspelbaar en heeft het een "runaway leader" probleem. Not

Scythe Heeft zeker een leercurve. Ik verloor mijn eerste spel dan ook gigantisch, wat ik uiteraard niet erg leuk vond. Maar het spel heeft mij sindsdien niet losgelaten en ik ben zeker van plan deze titel aan mijn collectie toe te voegen en nog vaak te spelen. Hot!!

Orléans Waanzinnig leuk spel. Het spelmechanisme waarbij je een poule van werkers verzamelt in een zak en die er dan uit grabbelt vind ik erg leuk. Tactisch denken is erg belangrijk maar er zijn zeker verschillende leuke strategieën die te verkennen zijn als je het spel vaak speelt. Inmiddels zijn er meerdere uitbreidingen en varianten waardoor de herspeelbaarheid flink toegenomen is. Een van mijn favorieten. Hot!!

T.I.M.E Stories Een spel wat maar één keer leuk is om te spelen maar wel ruim 40 euro kost? Not

Dead of Winter A Crossroads game Een keer gespeeld. Was wel aardig en ik zou het zeker nog een keer willen spelen. Maar ik zou het nooit zelf aanschaffen omdat niet alle mensen waarmee ik game goed genoeg Engels kunnen lezen, wat bij het spelen van de Crossroads kaarten wel van belang is.

Le Havre Wil ik graag een keer spelen maar heb dit tot heden nog niet gedaan.

Celestia Familie en vrienden spelen dit spel graag. Het is natuurlijk niet te vergelijken met de hierboven genoteerde spellen, maar als een simpel push-your luck spel of een luchtig introspel voor je speelavond kan je met dit spel haast niet stuk. Hot!

7 Wonders: Duel Een van mijn favoriete tweespeler spellen. Mijn vrouw en ik spelen dit geregeld. Superspel dat leuk blijft. Na bijna 20 keer spelen raakt de rek er een beetje uit, maar gelukkig is er een uitbreiding aangekondigd. Hot

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Re: Top 10 Hot or Not
BerichtGeplaatst: do 06 okt 2016, 11:24 
Garnaal
Avatar gebruiker

Berichten: 322
Woonplaats: BE Hulshout
Bij Robinson Crusoe heb ik reeds enkele malen het eerste scenario gespeeld, en de laatste 3x telkens gewonnen. Je kan veel tegenslag hebben waardoor je het spel onmogelijk kunt winnen. Maar dit is thematisch helemaal correct dus dat vind ik bij dit spel niet erg (ik baal wel als het niet lukt hoor). De andere scenarios moet ik me nog es achter zetten.

En zo moeilijk (qua regels) is het nu ook weer niet. Er is een logische volgorde in het afhandelen van de acties en de acties zijn heel duidelijk.

_________________
Wij spelen elke 2e zaterdag van de maand in Heist-op-den-Berg vanaf 16u30. Meer info https://www.facebook.com/forumheist/


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Re: Top 10 Hot or Not
BerichtGeplaatst: do 06 okt 2016, 12:42 
6. Scythe (2016)

Berichten: 1437
Woonplaats: Woudenberg
Ja vind ik ook. Spelregels waren goed te volgen en je zit zeker niet de hele tijd in het regelboek. Moet deze nodig weer eens afstoffen, want mijn eerste (en enige) keer is al weer veel te lang geleden, maar ik was erg onder de indruk.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
 Berichttitel: Re: Top 10 Hot or Not
BerichtGeplaatst: di 01 nov 2016, 11:53 
Phoenix
Avatar gebruiker

Berichten: 1804
Woonplaats: Apeldoorn
Toch weer wat verandering ten opzichte van september, iets te maken met Spiel ;-)

Oktober
01. Scythe
02. Robinson Crusoe: Adventure on the Cursed Island
03. 7 Wonders Duel
04. Blood Rage
05. Terraforming Mars
06. Pandemic Legacy NL Red Edition
07. Le Havre
08. Terra Mystica
09. Caverna
10. Orléans

September
01. Robinson Crusoe: Adventure on the Cursed Island
02. Pandemic Legacy NL Red Edition
03. Blood Rage
04. Le Havre
05. Orléans
06. Scythe
07. Dead of Winter A Crossroads game
08. 7 Wonders Duel
09. Terra Mystica
10. Twilight Struggle

_________________
http://www.spellenclubapeldoorn.nl
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter  Facebook  
 
 Berichttitel: Re: Top 10 Hot or Not
BerichtGeplaatst: di 01 nov 2016, 12:29 
Veenboer

Berichten: 170
Woonplaats: Utrecht
Grappig om te zien dat Le Havre het toch elke maand goed doet.
Bij mij komt het spel maar niet op tafel en ik ben niet vies van uitgebreide en wat complexere games, mijn medespelers zijn daar over het algemeen minder van.


Omhoog
Offline Profiel     
 
 Berichttitel: Re: Top 10 Hot or Not
BerichtGeplaatst: di 01 nov 2016, 12:49 
Fabrieksmanager
Avatar gebruiker

Berichten: 878
Woonplaats: Enschede, NL
Dat is volgens mij meer omdat Le Havre op dit moment niet zo gemakkelijk te verkrijgen is. Deze lijstjes zeggen iets over waar mensen naar op zoek zijn (vraag / demand). Niet wat ze daadwerkelijk kopen of spelen.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Re: Top 10 Hot or Not
BerichtGeplaatst: di 01 nov 2016, 12:59 
#homoludens
Avatar gebruiker

Berichten: 948
Woonplaats: Meijel
LarsButNotLeast schreef:

Dead of Winter A Crossroads game Een keer gespeeld. Was wel aardig en ik zou het zeker nog een keer willen spelen. Maar ik zou het nooit zelf aanschaffen omdat niet alle mensen waarmee ik game goed genoeg Engels kunnen lezen, wat bij het spelen van de Crossroads kaarten wel van belang is.


Dit probleem herken ik... echter... ter info: er is nu een app beschikbaar voor 2$ volgens mij die het voorlezen van de kaarten van je overneemt !

Oftewel, zeer sfeerverhogend!

Heb de app wel aangeschaft, maar sindsdien niet gespeeld meer.. maar ben hier wel positief over.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Re: Top 10 Hot or Not
BerichtGeplaatst: di 01 nov 2016, 14:08 
Veenboer

Berichten: 170
Woonplaats: Utrecht
RvdH83 schreef:
Dat is volgens mij meer omdat Le Havre op dit moment niet zo gemakkelijk te verkrijgen is. Deze lijstjes zeggen iets over waar mensen naar op zoek zijn (vraag / demand). Niet wat ze daadwerkelijk kopen of spelen.

Dat snap ik maar dat betekent dat er dus genoeg mensen op zoek zijn naar Le Havre en dus op het moment populair is.


Omhoog
Offline Profiel     
 
 Berichttitel: Re: Top 10 Hot or Not
BerichtGeplaatst: do 01 dec 2016, 10:20 
Phoenix
Avatar gebruiker

Berichten: 1804
Woonplaats: Apeldoorn
We hebben weer een nieuwe top 10

November
01. Pandemic Legacy NL Red Edition
02. Scythe
03. Robinson Crusoe: Adventure on the Cursed Island
04. Terraforming Mars
05. Le Havre
06. Blood Rage
07. 7 Wonders Duel
08. Through the Ages A new Story of Civilization
09. Vlotte Geesten XL
10. Caverna

Oktober
01. Scythe
02. Robinson Crusoe: Adventure on the Cursed Island
03. 7 Wonders Duel
04. Blood Rage
05. Terraforming Mars
06. Pandemic Legacy NL Red Edition
07. Le Havre
08. Terra Mystica
09. Caverna
10. Orléans

_________________
http://www.spellenclubapeldoorn.nl
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter  Facebook  
 
 Berichttitel: Re: Top 10 Hot or Not
BerichtGeplaatst: do 01 dec 2016, 13:25 
Locomotief

Berichten: 31
Woonplaats: Made
November
01. Pandemic Legacy NL Red Edition
Nog niet gespeeld, maar het concept spreekt me erg aan. Hoewel ik Pandemic vanilla wel al snel beu werd.... Pandemic Iberia lijkt me dan wel weer gaaf omdat er gewoon veel meer te doen is dan in Pandemic.

Denk alleen niet dat ik ooit Legacy ga spelen; elke keer met 4 dezelfde mensen spelen wordt een onmogelijke opgave.

02. Scythe
Dikke TOP. 1 keer gespeeld en helemaal verliefd geworden. Even inkomen, maar daarna is het één grote rollercoaster aan strategie, ideëen, focus etc.. Nog niet in mijn collectie, maar gaat wel snel komen!

03. Robinson Crusoe: Adventure on the Cursed Island
TOP! Nog niet gespeeld, maar veel videos over bekeken en de 4th edition wordt een instant-buy voor mij. Kan niet wachten om er ook solo mee aan de slag te gaan.

04. Terraforming Mars
Ik denk TOP, maar nog niet gespeeld. Ben wel benieuwd om deze een keer te spelen! Het thema, setting en mechanisme spreken me erg aan.

05. Le Havre
FLOP! 2 keer gespeeld, maar geen game voor mij. Leuke game en het zit best goed in elkaar, maar om echt punten te scoren gaat de focus vooral liggen op het zo snel mogelijk naar de endgame en dan de duurste goederen verschepen. Dit doet het spel in mijn ogen niet echt eer aan. Daarbij is het "leen"stelsel in mijn beleving "kapot"; hoeveel leningen je ook hebt, het kost je maar 1 franc. Waarom zou je dan überhaupt nog voedsel gaan verzamelen? Op het einde betaal je met het grootste gemak de leningen weer af als je eenmaal big bucks gaat verdienen.

Daarnaast is het logistiek gezien ook erg moeilijk om dit met 3 of meer te spelen; je moet bij elkaar op locaties gaan staan om ze te gebruiken, maar de kaarten liggen dan op z'n kop. En je zit te ver weg om ze goed te lezen, dus ga je elke keer lopen. Ook hadden ze wel iets met de ontelbare fiches mogen doen. Ik heb er bakjes voor gekocht, maar dit is meer behelpen.

06. Blood Rage
FLOP! Niet mijn type spel.

07. 7 Wonders Duel
Top (denk ik). Nog niet gespeeld, maar 7 Wonders wel en dat vind ik geweldig. Daarom verwacht ik dat de niet echt slecht gaat zijn.

08. Through the Ages A new Story of Civilization
Nog niet gespeeld maar wel gezien. Maar zoals het eruit ziet trekt het me niet echt aan. Je zit meer naar een groot excel bestand te kijken, dan dat je echt het gevoel krijgt dat je een spel speelt. Maar, zonder gespeeld te hebben kan ik dat niet 100% zeker zeggen.

09. Vlotte Geesten XL
Ken ik niet.

10. Caverna
Nog niet gespeeld, maar dat zal ook zo blijven denk ik. De game trekt me gewoon niet en ik heb en kan me veel leukere spellen (in mijn beleving) voorstellen.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Re: Top 10 Hot or Not
BerichtGeplaatst: do 01 dec 2016, 15:45 
Lord of Complaints
Avatar gebruiker

Berichten: 629
Woonplaats: Hoofddorp
Ah, weer een veranderd lijstje! Waar nog relevant heb ik mijn vorige mening gecopy-pasted.

Pandemic Legacy: Veel goeds over gehoord, maar zelf helaas nog niet gespeeld
Scythe: Twee keer gespeeld, ik vind het een prima spel maar het heeft weinig uitzonderlijks. Als tegenwicht tegen de hype zeg ik dus not
Robinson Crusoe: Regeltechnisch een draak, zeker als de regels nog wijzigen onder allerlei scenario's. Maar ik vind het wel erg leuk om te spelen, dus hot
Terraforming Mars: Onlangs voor het eerst gespeeld. De interactie is niet heel groot te noemen, maar je eigen combo's opzetten met het draften vond ik wel erg leuk. 5 spelers vond ik wel wat te veel wegens de downtime. Dus uitgaand van maximaal 4 spelers zeg ik hot
Le Havre: Vond ik vroeger erg leuk, inmiddels is de glans er wat af voor mij en ik speel ik liever Ora et Labora. Not
Blood Rage: Op het Spellenspektakel heb ik deze bij Roll the Dice eindelijk kunnen spelen! Vond het een leuk spel, al had ik er ergens met alle lof en de belachelijke neergetelde prijzen voor de KS exclusives misschien toch wat meer van verwacht. Maar we geven hem voorlopig toch maar een hot.
7 Wonders Duel: Ondanks dat ik erg weinig met 2 spelers speel vond ik deze dermate leuk dat ik hem aan mijn collectie heb toegevoegd. Hot
Through the Ages: A new Story of Civilization: Ik heb alleen de originele TTA gespeeld. Vond hem op zich leuk, maar de balans tussen het speelplezier en de daarvoor benodigde tijd viel negatief uit. Dat geldt ook voor deze versie vermoed ik, dus not.
Vlotte Geesten XL: Hoe krijg je je brein nog meer in de knoop? Erg leuk op zijn tijd, hot
Caverna: Nog niet gespeeld, ik zie geen toegevoegde waarde ten opzichte van Agricola. Eerder juist verwijderde waarde: de druk om te eten en de variatie van de kaarten. Not

_________________
Justice, like lightning, ever should appear to few men's ruin, but to all men's fear.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Re: Top 10 Hot or Not
BerichtGeplaatst: wo 04 jan 2017, 22:20 
Phoenix
Avatar gebruiker

Berichten: 1804
Woonplaats: Apeldoorn
December
01. Pandemic Legacy NL Red Edition
02. Scythe
03. Robinson Crusoe: Adventure on the Cursed Island
04. 7 Wonders Duel
05. Terraforming Mars
06. Blood Rage
07. Celestia
08. Terra Mystica
09. Le Havre
10. Inis

November
01. Pandemic Legacy NL Red Edition
02. Scythe
03. Robinson Crusoe: Adventure on the Cursed Island
04. Terraforming Mars
05. Le Havre
06. Blood Rage
07. 7 Wonders Duel
08. Through the Ages A new Story of Civilization
09. Vlotte Geesten XL
10. Caverna

_________________
http://www.spellenclubapeldoorn.nl
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter  Facebook  
 
 Berichttitel: Re: Top 10 Hot or Not
BerichtGeplaatst: do 02 feb 2017, 09:31 
Phoenix
Avatar gebruiker

Berichten: 1804
Woonplaats: Apeldoorn
Januari
01. Scythe
02. Robinson Crusoe: Adventure on the Cursed Island
03. Terraforming Mars
04. Codenames NL
05. Inis
06. 7 Wonders Duel
07. Blood Rage
08. Great Western Trail
09. Mémoir '44
10. Terra Mystica

December
01. Pandemic Legacy NL Red Edition
02. Scythe
03. Robinson Crusoe: Adventure on the Cursed Island
04. 7 Wonders Duel
05. Terraforming Mars
06. Blood Rage
07. Celestia
08. Terra Mystica
09. Le Havre
10. Inis

_________________
http://www.spellenclubapeldoorn.nl
Afbeelding


Laatst bijgewerkt door spellenclubapeldoorn op do 02 feb 2017, 17:05, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter  Facebook  
 
 Berichttitel: Re: Top 10 Hot or Not
BerichtGeplaatst: do 02 feb 2017, 15:53 
Queen of Tokio
Avatar gebruiker

Berichten: 361
Woonplaats: Betekom
spellenclubapeldoorn schreef:
Januari
01. Scythe
02. Robinson Crusoe: Adventure on the Cursed Island
03. Terraforming Mars
04. Codenames NL
05. Inis
06. 7 Wonders Duel
07. Blood Rage
08. Terra Mystica
09. Mémoir '44
10. Terra Mystica

December
01. Pandemic Legacy NL Red Edition
02. Scythe
03. Robinson Crusoe: Adventure on the Cursed Island
04. 7 Wonders Duel
05. Terraforming Mars
06. Blood Rage
07. Celestia
08. Terra Mystica
09. Le Havre
10. Inis


How zekers, Terra Mystica staat er zelfs 2x in!

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
 Berichttitel: Re: Top 10 Hot or Not
BerichtGeplaatst: do 02 feb 2017, 17:05 
Phoenix
Avatar gebruiker

Berichten: 1804
Woonplaats: Apeldoorn
Kaelan schreef:
How zekers, Terra Mystica staat er zelfs 2x in!


Scherp daar Terra mystica vervangen met Great Western Trail ;-) Thanx

_________________
http://www.spellenclubapeldoorn.nl
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter  Facebook  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
36 berichten | Pagina 2 van 3 | Ga naar pagina: Vorige  1, 2, 3  Volgende


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Spellencafé  
 Feed - Onderwerp - Top 10 Hot or Not  

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Tags



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®