Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  




5 berichten | Pagina 1 van 1 |
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: vr 11 nov 2016, 15:30 
Hazelnoot Ridder

Berichten: 631
Woonplaats: Diest (België)
Met de flamme in de pijp:

http://detafelplakt.skynetblogs.be/arch ... 68787.html

_________________
https://detafelplakt.com/


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: vr 11 nov 2016, 17:08 
Burgemeester

Berichten: 1317
Woonplaats: Westmalle
Ik zat al even te wachten op een goede degelijke review van Flamme Rouge.

Ik heb het spel op Essen gespeeld. Prachtige materiaal, eenvoudige gameplay, je kaarten deck uitdunnen, allemaal leuke elementen.

Maar, wij hadden het gevoel dat je het spel niet zo goed in de hand hebt. Al je te snel voorop komt pak je ronde na ronde van die slechte kaarten. Dus je probeert zoveel mogelijk in het peloton te blijven. De beste kaarten werden daardoor tot het einde gehouden, voor een massaspurt. Net zoals op tv is een rit met een massaspurt doorgaans pas echt interessant de laatste kilometers. Misschien ook zo bij dit spel.

Ik wil het spel graag goed vinden maar ik zie niet in hoe je het spel behoorlijk kunt 'sturen'.
Of vergis ik me?


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: vr 11 nov 2016, 17:25 
Groninger Gamer
Avatar gebruiker

Berichten: 5600
Woonplaats: Haren, Gn
Net zoals op tv gebeurt er in bergritten vaak een stuk meer... de andere parcoursen, die de achterkant van de tegels gebruiken, leveren veel gevariëerdere gameplay op.

In de vlakke etappe (het instap-scenario wat op Spiel vooral gespeeld werd) zijn er ook wel ontsnappingen mogelijk, maar vaak eindigt het inderdaad in een sprint. Het spel wordt echt wel interessanter als iemand een vroege ontsnapping probeert, maar je vermindert er wel je eigen kansen mee, dus heeft niemand erg veel zin om die rol op zich te nemen.
De spanningsopbouw naar de sprint toe vind ik op zich voor een keer wel leuk, maar ik kan me voorstellen dat dat wel snel gaat vervelen (net als in de Tour de France... het is wel een realistisch spel haha).


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: vr 11 nov 2016, 17:47 
10. Viticulture: Complete Collector's Edition (2014)
Avatar gebruiker

Berichten: 360
Woonplaats: Antwerpen
Ik was er ook niet zo heel erg van onder de indruk op Spiel. Vond het deckbuilding (of beter deckthinning) niet zo bijzonder veel bijdragen aan het spel. Heb een paar dagen geleden toch nog eens gecheckt of we zeker alles goed hadden gespeeld (met name het slipstreaming) omdat ik misschien hoopte dat dat de reden was dat ik het niet zo geweldig vond... maar hebben alles goed gespeeld, helaas eigenlijk in dit geval :D .

Wel goed om te horen dat andere parcours interessanter zijn, maar voorlopig weet ik het niet zo met dit spel. Het perfecte wielrenspel is het voor mij in ieder geval niet en voorlopig heb ik nog steeds geen spel gevonden dat de beleving van een koers echt goed weet om te zetten naar een spel (en heb er al veel gespeeld). Op de duur stelt de vraag zich of dit überhaupt wel mogelijk is.

Maar misschien moet ik het toch nog een kans geven en nog eens proberen...

_________________
- Instagram -

Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter  Facebook  
 
BerichtGeplaatst: vr 11 nov 2016, 18:31 
Burgemeester

Berichten: 1317
Woonplaats: Westmalle
Ik heb thuis de regels ook eens nagelezen of we niks fout deden. Dan het filmpje van The Game Boy Geek en die legde het ook juist uit en toch was hij enthousiast ...

Het is natuurlijk wel vaker zo dat een spel niet te realistisch mag aanleunen bij het thema, die discussie is al wel gevoerd :lol:

Zelfs bij gevarieerde parcours blijft het moeilijk inschatten denk ik, waarschijnlijk nog moeilijker.

Net niet vrees ik, dit spel. Helaas.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
5 berichten | Pagina 1 van 1 |


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Beste van het Web  
 Feed - Onderwerp - De Tafel Plakt! - Flamme Rouge  

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten


Tags

De Tafel Plakt!, Flamme Rouge



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®