Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  




3 berichten | Pagina 1 van 1 |
Auteur Bericht
 Berichttitel: glasstraat - gebouwen
BerichtGeplaatst: zo 13 nov 2016, 16:13 
Meeple
Avatar gebruiker

Berichten: 11
Woonplaats: leuven
Tijdens het spelen van de Glasstraat was er discussie over o.a. de tegel "Landhuis".
Bij de eigenschap staat "Leg direct tot 2 landschapstegels van dezelfde soort op lege velden aangrenzend aan dit gebouw (bijvoorbeeld 2 groeves, 2 tuinen of 2 meren) ).
Mag je deze tegel kopen, ook als je GEEN lege velden hebt. Dus m.a.w.is het verplicht de eigenschap uit te voeren,of mag je een tegel ook enkel kopen om op je tableau te leggen, zonder met de eigenschap rekening te houden?


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: zo 13 nov 2016, 16:29 
Burgemeester

Berichten: 1317
Woonplaats: Westmalle
Ik ben niet 100% zeker maar ik denk dat je het gewoon kunt bouwen zonder de eigenschap uit te voeren, natuurlijk wil je dit zoveel mogelijk vermijden maar ik denk dat het kan.

Edit: Engelse regels pg 14 bovenaan in het kader; je moet minstens 1 lege plek hebben om het te plaatsen (tenzij je een startgebouw upgrade doet).


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: ma 14 nov 2016, 11:17 
Website beheerder

Berichten: 433
Woonplaats: Meijel
De opmerking op pagina 14 gaat over het gebouw zelf wat te plaatsen is, dus niet over de bijbehorende "immediatly action". De actie van het gebouw is tot 2 landschapstegels te plaatsen. Wat niet wilt zeggen dat je ook 2 tegels moet plaatsen. Dus 0 is ook een optie. Dan scoor je alleen de 4 punten die de tegel waard is. Of het efficient is om steen, glas en hout te investeren om geen gebruik te maken van de tegel is natuurlijk een andere discussie.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
3 berichten | Pagina 1 van 1 |


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Bordspellen  
 Feed - Onderwerp - glasstraat - gebouwen  

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 15 gasten


Tags

Glasstraat, Uwe Rosenberg, White Goblin Games



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®